Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Så vitt jag förstår är det från boken allena.
Det har stått i tråden gång efter gång de senaste veckorna att den uppgiften dykt upp i och med boken och inte har funnits tidigare.
Citat:
Ringer man 01:30 och berättar att man saknar plånboken? Den har man väl saknat tidigare?
Ja, det är därför jag tidigare har undrat vem som betalde hennes del av taxin från Töreboda, vem som betalde inträdet på Stadt, drycken på Stadt. Det verkar som om det finns uppgifter om att MMPG betalde telefonsamtalet, men jag har inte sett några säkra uppgifter på det.
Citat:
Hur var det med nycklarna? Lägger Ulrika ut nycklarna och låser dörren sedan?
Det där med nycklarna har jag inte sett annat än här i tråden. Jag tror något fabricerat det. Den officiella uppgiften är ju att Ulrika ska lägga plånboken innanför dörren. Men hon var ju inte ensam och vi vet inte om hon visste hur länge väninnan skulle stanna. I Mariestad låser man inte dörren på natten om inte alla är hemma.
Citat:
Var det målet med telefonsamtalet mitt i natten? Kanske någon i tråden vet besked?
Gissar att de kanske kommit överens om att hon skulle ringa när hon var på väg hem. Kanske för att det fanns annat folk på plats i villan - vem vet?