Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Ni som har ringt till vittnet "Hanna" och inte har den spärren att störa folk kan väl ringa till fler intressanta individer. SE som var sambo med PK då det begav sig borde ha en del att berätta. Dels sägs det i tråden att hon var på festen, hon ska ha öppnat för PU då han ringde på hos paret och hon är eller har varit ihop med RE som det sägs var den som HA var intresserad av. Hon bör ha mycket intressant att berätta.
Jag tror inte att hon har något intressant att berätta.
PäPr har varit tydlig och öppen om vad han sett. Många vänner till PäPr tycks tro på hans berättelse. Vännerna har givetvis en viss koppling även till SuEk/SeEr vänkrets. Sanningshalten i PäPr:s berättelser torde därför bli någorlunda prövade på naturlig väg genom samtal vänner emellan.
Jag tror då att antingen berättar PePr exakt samma som SuEk eller också har hon fler luckor eller vissa osäkerheter om tid och datum.
Dvs jag tror att PäPr har fog för de händelser han refererar till. Men beträffande tider så tror jag att han kan ha tagit fel på klockslag och till och med veckor. För egen del misstänker jag varken PU eller PäPr för inblandning i Helenas försvinnande.
Om jag skulle ringa SuEr så vore det för att fråga om när hon lämnade Ulrika, om det nu stämmer att hon var där. Om det bara var en taxi som reste till området, betyder det att SuEk gick hem eller tog hon en taxi som inte gick till området därför att den så att säga gick från området.
Men även om jag skulle kunna fråga om detta så vet jag inte vad jag skall använda svaren till.
Klart är att PäPr är klar över att SuEk tagit taxi hem tidigare. Han har sagt att hon åkte hem, men det kan vara en förenkling för en resa i två steg med mellanlanding hos Ulrika. Han kan även ha glömt eller inte fått veta att SuEk tänkte åka dit först, om hon nu alls var där.