2021-11-05, 02:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Han är ju misstänkt för bövelen...är du med...KallaFall och åklagaren har hittat nånting på honom...är du trög eller?!

Kalla fall kan ha hittat någonting på CL som fick dem att gå "all in", men det räckte inte för häktning, i alla fall. Trots minst två husrannsakningar verkar ingenting mer hända. Har det ens hänt något på DNA-fronten? Efter snart tre månader verkar allt vara helt dött. Så vad var det som Kalla fall hittade? Till syvende och sist kan det inte ha varit värt mycket. Jag tror igen att Kalla fall tog en chansning. Hade Kalla fall haft det minsta konkreta att gå på, hade vi hört och sett mer vid det här laget.
Citera
2021-11-05, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kalla fall kan ha hittat någonting på CL som fick dem att gå "all in", men det räckte inte för häktning, i alla fall. Trots minst två husrannsakningar verkar ingenting mer hända. Har det ens hänt något på DNA-fronten? Efter snart tre månader verkar allt vara helt dött. Så vad var det som Kalla fall hittade? Till syvende och sist kan det inte ha varit värt mycket. Jag tror igen att Kalla fall tog en chansning. Hade Kalla fall haft det minsta konkreta att gå på, hade vi hört och sett mer vid det här laget.
Det är inte över än...de kanske har hittat någon komprometterande mtrl...på C.L och ev. Co...de är effektiva och har numera bra spår...därav husrannsakan på olika adresser...det tyder på något...ingen rök utan eld 🔥...inte när KallaFall är inblandade, no way!
De har vittring🐕
Citera
2021-11-05, 02:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det är inte över än...de kanske har hittat någon komprometterande mtrl...på C.L och ev. Co...de är effektiva och har numera bra spår...därav husrannsakan på olika adresser...det tyder på något...ingen rök utan eld 🔥...inte när KallaFall är inblandade, no way!
De har vittring🐕

Din och min syn på Kalla falls kompetens skiljer sig åt. Jag har anledning att inte hålla med dig.
Citera
2021-11-05, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag håller med om resonemanget. I alla fall har inte jag sett någon uppgift alls om att CL skulle ha kört svarttaxi alls. Jag har bara hört att han ska ha kört omkring, som så många andra på helgkvällarna, och raggat tjejer på stan. Jag har uppfattat Mariestad som en utpräglad raggarstad.
Eeh...vad menar du nu?!
Raggat tjejer och raggarstad...skojar du eller trollar du...fet Asperger kanske?!
Jag sa att det är normalt för en 30-årig singel att spana in tjejer. Men inte normalt att åka omkring ENSAM och glo på berusade småtjejer!
Fattar du skillnaden nu...därav frågeställning kring Asperger😁
Citera
2021-11-05, 04:45
Medlem
Citat:
Din och min syn på Kalla falls kompetens skiljer sig åt. Jag har anledning att inte hålla med dig.
Jaså!
Göteborg har bästa och mest erfarna utredarna i landet, grova brott som mord.
Inga blåbär som hamnar där...dessa hamnar i klinklangdivisionen på bondvischan. Ingen slump att det är så kanske🤔
De har professionella snutar där ja!
Citera
2021-11-05, 04:48
Medlem
Citat:
Jaså!
Göteborg har bästa och mest erfarna utredarna i landet, grova brott som mord.
Inga blåbär som hamnar där...dessa hamnar i klinklangdivisionen på bondvischan. Ingen slump att det är så kanske🤔
De har professionella snutar där ja!
Skulle inte funka annars i en större stad...i Skövde är det en annan sak om du fattar?
Citera
2021-11-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han borde väl ha varit yrkesförare om han drev företaget "Levins transport"? Eller menar du att C.L hade en anställd förare och inte körde själv?
Jag har kollat näringslivsregistret och sett att han haft en registrerad firma med namnet Levins Transport, men jag har inte sett någon fastslå att firman drivit någon verksamhet. En mycket hög andel registrerade firmor har ingen verksamhet alls. Det är billigt att registrera firma och många har drömmar, men kommer aldrig igång. Så, vilken typ av verksamhet drev han under den firman?

Citat:
Sen skriver du att ingen verkar ha åkt med C.L, hur vet du det?
Eeeeh, det har jeg inte skrivit.

Citat:
För att veta vad "Kalla fall" har, eller inte har, borde man väl ha insyn i utredningen?
Det där med att häktningen inte genomfördes, är väl inte så svårt att förstå? Åklagaren trodde det räckte, men tydligen inte.

En åklagare med team och resurser har minst lika god kunskap om vad som räcker för en häktning, som en domstol har. Så jo, det är konstigt att de för en häktningsframställan med höjd misstankegrad efter förhör och husrannsakningar, och får avslag.
Men å andra sidan går det kanske inte att häkta någon för mord innan bevis för att mord har skett finns? Det vore intressant att höra från någon jurist hur sånt funkar.
Citera
2021-11-05, 09:14
Medlem
Citat:
De har vittring🐕

Ska bli intressant att se vad de presenterar. Det är ju inte rimligt att de ska hålla någon misstänkt i evigheter.
För att gå vidare tror jag de måste hitta någon koppling mellan honom och Helena, t ex ett föremål som inte går att förklara varför det finns hos honom. Sen måste de också hitta en kropp. Det är uppenbart att de letar vittnen på någon som raggat. Men det kommer inte att räcka för häktning och åtal, med tanke på hur många som höll på med det på den tiden.

Jag hoppas dock du har rätt om Kalla Fall.
Citera
2021-11-05, 10:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja...detta är rimligt att påstå av Rubin22 även om blottare inte brukar bli aggressiva..vare sig sexuellt eller fysiskt våldsam😬
Att blottare inte är farliga, är en gammal skröna och det stämmer alltså inte. Vanligt att just våldtäktsmän börjar med blottning,
Anders E är ett exempel
Sen blir inte alla blottare våldtäktsmän, men många våldtäktsmän börjar med blottning
https://www.expressen.se/gt/psykologen-blottare-har-samma-grundproblem-som-valdtaktsman/
Man undrar verkligen hur C.L närmade sig dessa kvinnor han ska ha antastat?
Senast redigerad av rubin22 2021-11-05 kl. 10:43.
Citera
2021-11-05, 10:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vi vet inget än, varken du eller jag!
Så sitt ner i båten.

Jobbigt med pessimister!
Citera
2021-11-05, 12:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ni som har ringt till vittnet "Hanna" och inte har den spärren att störa folk kan väl ringa till fler intressanta individer. SE som var sambo med PK då det begav sig borde ha en del att berätta. Dels sägs det i tråden att hon var på festen, hon ska ha öppnat för PU då han ringde på hos paret och hon är eller har varit ihop med RE som det sägs var den som HA var intresserad av. Hon bör ha mycket intressant att berätta.

Jag tror inte att hon har något intressant att berätta.

PäPr har varit tydlig och öppen om vad han sett. Många vänner till PäPr tycks tro på hans berättelse. Vännerna har givetvis en viss koppling även till SuEk/SeEr vänkrets. Sanningshalten i PäPr:s berättelser torde därför bli någorlunda prövade på naturlig väg genom samtal vänner emellan.

Jag tror då att antingen berättar PePr exakt samma som SuEk eller också har hon fler luckor eller vissa osäkerheter om tid och datum.

Dvs jag tror att PäPr har fog för de händelser han refererar till. Men beträffande tider så tror jag att han kan ha tagit fel på klockslag och till och med veckor. För egen del misstänker jag varken PU eller PäPr för inblandning i Helenas försvinnande.

Om jag skulle ringa SuEr så vore det för att fråga om när hon lämnade Ulrika, om det nu stämmer att hon var där. Om det bara var en taxi som reste till området, betyder det att SuEk gick hem eller tog hon en taxi som inte gick till området därför att den så att säga gick från området.

Men även om jag skulle kunna fråga om detta så vet jag inte vad jag skall använda svaren till.

Klart är att PäPr är klar över att SuEk tagit taxi hem tidigare. Han har sagt att hon åkte hem, men det kan vara en förenkling för en resa i två steg med mellanlanding hos Ulrika. Han kan även ha glömt eller inte fått veta att SuEk tänkte åka dit först, om hon nu alls var där.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2021-11-05 kl. 12:18.
Citera
2021-11-05, 12:58
Medlem
Citat:

Finns inte en chans att Kalla Fall/åklagare skulle ha ngt graverande på ClLe och sen sitta och tjuvhålla på det i tre månader. Dessutom har det inte i tråden framkommit det minsta rykte om graverande uppgifter om ClLe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in