2021-11-07, 23:20
Medlem
Hur ser era erfarenheter ut av psykiskt och fysiskt beroende? Kan man få abstinens eller bli nedstämd redan efter en veckas regelbunden användning! Dvs om man slutar ta kratom?
Citera
2021-11-08, 00:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Medmänniska. Använd kratom för att skarva läkemedel, inte för att boosta. Det där pulvret har sin plats men det är inte där och det är inte heller någon stöddiet, tvärtom, snart går du och skåpäter.

Håller med där. Kratom tar jag inte för att boosta andra droger, men jag brukar boosta kratomet med koffein ibland, vet dock inte om det blir någon effekt av mer av koffein men jag låter mig själv tro det.
Citera
2021-11-08, 08:59
Medlem
Bara jag som smyger med en påse på jobbet?
Tar det vid frukost och en vid eftermiddags fikat.
Köpte senast på SS och det enda som fanns inne var den gula.
Tycker den funkade bra till jobbet, blir pigg och lindrar min ångest något. Har slutat med alla SSRI och gick över till detta för ca 3 månader sen.
Gick över till kratom för att jag lämnar urinprov och även blodprov för mitt körkort just nu.

Inget av det har synts på mina tester till transportstyrelsen iaf, mycket nöjd!
Citera
2021-11-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinaster
Min red borneo tog slut, och beställde nyligen från SS den enda röda dom har: red horn. Är de bara jag eller är den ganska klen? kände betydligt mer av både red kapua och red borneo i ekvivalent mängd.

Jo tyckte nog red horn var sämre. Hade också red borneo innan och tog denna i brist på den. Tycker även denna smakar snäppet ännu förjävligare? Fick med en vit sort som smakprov och den var bättre om du funderar på att beställa igen. Tror det var typ en av dom första vita i lager är inte säker.
Citera
2021-11-08, 12:56
Bannlyst
Köpte red horn i brist på annat, 250 g. Skall räcka en månad tänkte jag. ~9 g/dag. Det klarar jag nog.
Citera
2021-11-08, 12:59
Medlem
Jag har ju hört att man kan drabbas av illamående i samband med att man tagit för stor dos. MEN har någon annan upplevt illamående när kratom börjat gå ur kroppen? Får ALLTID illamående som liknar åksjuka efter cirka 5 timmar. Skitjobbigt.
Jag tar alltså 1 tsk vid 06, sedan blir jag illamående runt 11-12 på dagen.
Citera
2021-11-08, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rockyvonfjutt
Jag har ju hört att man kan drabbas av illamående i samband med att man tagit för stor dos. MEN har någon annan upplevt illamående när kratom börjat gå ur kroppen?

Nej, aldrig hört talas om.

Äter och dricker du ordentligt?

Testa och ta pulver från en helt annan batch, blir du alltid illamående oavsett vad eller hur du tar något så kanske kratom helt enkelt inte är något för din kropp.

Alternativt att du kanske har en annan underliggande sjukdom som spökar.
Citera
2021-11-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Hur ser era erfarenheter ut av psykiskt och fysiskt beroende? Kan man få abstinens eller bli nedstämd redan efter en veckas regelbunden användning! Dvs om man slutar ta kratom?
Ja det kan hända. Men i regel inte. Väldigt personligt men mår man okej i grunden är en vecka i regel ingen fara även om du kanske sover lite dåligt en natt och har en lite dålig dag men så mkt mer illa än så blir det gissningsvis. Inte.
Citera
2021-11-08, 16:18
Medlem
Såg nu att ss fått in white maeng da igen. Någon som hunnit testa nya batchen och isåfall var den lika grym som innan?
Citera
2021-11-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Nej, aldrig hört talas om.

Äter och dricker du ordentligt?

Testa och ta pulver från en helt annan batch, blir du alltid illamående oavsett vad eller hur du tar något så kanske kratom helt enkelt inte är något för din kropp.

Alternativt att du kanske har en annan underliggande sjukdom som spökar.

Jag äter 3 mål om dagen cirka och är nog rätt dålig på att dricka. Kanske ska försöka äta oftare men mindre portioner och dricka mer vatten.
Har en njursjukdom men har svårt att tänka mig att den skulle orsaka ett illamående, men vad vet jag.
Får hoppas det går att justera med mat och dryck..
Citera
2021-11-08, 18:25
Medlem
kattingSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Har aldrig sett en sticka som mäter det dock. Måste väl skickas på analys vid misstanke

Ja det stämmer. Inga stickor vad jag har hört ska hitta. Man måsta aktivt tro att du brukar substansen och leta efter den.
Citera
2021-11-08, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av White.thrash
Såg nu att ss fått in white maeng da igen. Någon som hunnit testa nya batchen och isåfall var den lika grym som innan?

GMD också för den delen efter mer än ett halvår
Ska bli intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in