2021-11-05, 23:37
Medlem
KEs royal green var potent! Riktigt bra kratom, kul med nya aktörer. Fick även sample på både royal white Borneo och green kapuas.
Citera
2021-11-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
SS har ju inte haft GMD inne på över ett halvår.

Har inte påstått det heller, du har feltolkat mitt inlägg som att det är GMD jag köpt, det är Green Borneo. Står i ett par inlägg ovan, men du missade nog det
Citera
2021-11-06, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
Har inte påstått det heller, du har feltolkat mitt inlägg som att det är GMD jag köpt, det är Green Borneo. Står i ett par inlägg ovan, men du missade nog det

Förlåt, som du sa ä, jag missade de.

För mig funkade inte SS Green Borneo alls. Synd för den har så bra pris.
Citera
2021-11-06, 14:32
Medlem
Gjorde min Kratomdebut idag Tog en tesked av grön Borneo som väl skall motsvara ca 3 gram.

Hur ofta är det ok att fylla på 3 ggr dagligen, är det en rimlig utgångspunkt?
Citera
2021-11-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Gjorde min Kratomdebut idag Tog en tesked av grön Borneo som väl skall motsvara ca 3 gram.

Hur ofta är det ok att fylla på 3 ggr dagligen, är det en rimlig utgångspunkt?

Det får man känna efter, det är lätt o bli illamående om det blir för mycket. Vänta några timmar o ta en tesked till allt beror lite på hur du tänkt använda det.
Citera
2021-11-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det får man känna efter, det är lätt o bli illamående om det blir för mycket. Vänta några timmar o ta en tesked till allt beror lite på hur du tänkt använda det.

Ok! Är det ok att ta benso eller Z-analoger i måttliga mängder ihop med Kratom? Har du erfarenhet av det eller hört någon annans upplevelse?
Citera
2021-11-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Förlåt, som du sa ä, jag missade de.

För mig funkade inte SS Green Borneo alls. Synd för den har så bra pris.

Lugnt! Jag formulerade mig lite klumpigt, så jag hade gjort samma miss.

Ja, priset är bra. Kvaliteten är inte riktigt i nivå med Maeng Da, men som sagt, för 900 kan jag inte klaga.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen

Jag tycker minimum tre timmar mellan doser är rimligt. När jag körde på som värst själv så tog jag 6,5 g sex gånger om dagen. Det var en dyr ovana, och jobbigt att skära ned, men det är inga större hinder att ligga på liknande doser. Råkar du ta för ofta/för mycket så är det enda som kommer hända att du spyr upp det. Har hänt mig en handfull gånger dessa tre senaste år jag brukat kratom.
Citera
2021-11-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ok! Är det ok att ta benso eller Z-analoger i måttliga mängder ihop med Kratom? Har du erfarenhet av det eller hört någon annans upplevelse?

Du kan i princip blanda kratom med vadsomhelst, i min erfarenhet, även om det är bra att undvika blandningar så långt det går. Jag har blandat kratom med ikto, xanax, alkohol, pregabalin, heroin och tramadol (spyr alltid när jag blandar kratom och riktiga opioider), gräs, MD och tjack. Inga problem.

Du hinner alltid bli illamående och spy innan det blir "för mycket". Undantaget är väl om du dricker kratom och sedan slår i dig en jättepanna med t.ex. heroin. Använd sunt förnuft så är kratom lite som gräs - går att blanda med nästan allt. Bör tilläggas att jag alltid tar låga doser av allt när jag blandar (typ max 2mg ikto, max 2mg xanax, några öl, någon lyrica, något streck horse, en halv E, en liten bomb snö, etc.)
Citera
2021-11-06, 15:33
Medlem
Citat:
Du kan i princip blanda kratom med vadsomhelst, i min erfarenhet, även om det är bra att undvika blandningar så långt det går. Jag har blandat kratom med ikto, xanax, alkohol, pregabalin, heroin och tramadol (spyr alltid när jag blandar kratom och riktiga opioider), gräs, MD och tjack. Inga problem.

Du hinner alltid bli illamående och spy innan det blir "för mycket". Undantaget är väl om du dricker kratom och sedan slår i dig en jättepanna med t.ex. heroin. Använd sunt förnuft så är kratom lite som gräs - går att blanda med nästan allt. Bör tilläggas att jag alltid tar låga doser av allt när jag blandar (typ max 2mg ikto, max 2mg xanax, några öl, någon lyrica, något streck horse, en halv E, en liten bomb snö, etc.)

Super, då blir det 3 mg till och 2 stess. Har även Imovane och Ksalol men vill sänka toleransen på dem så de funkar bättre när jag verkligen behöver dem Sedan blir det lite försiktigt idag för att kunna utvärdera effekten. Tack för bra svar
Citera
2021-11-06, 15:37
Medlem
Citat:
Super, då blir det 3 mg till och 2 stess. Har även Imovane och Ksalol men vill sänka toleransen på dem så de funkar bättre när jag verkligen behöver dem Sedan blir det lite försiktigt idag för att kunna utvärdera effekten. Tack för bra svar

Bara kul att kunna hjälpa till. Ta det lugnt, och höj långsamt så att du hinner känna efter. Ett tips jag brukar nyttja när jag blandar är att ta 0,5~ g mindre kratom, så att även om jag ligger högt i dos så minskar risken för illamående avsevärt. Den minskade effekten kompenseras ändå av blandningen. När jag började tuta på såhär jag har jag nog bara spytt en gång sedan dess.

Trevlig dag!
Citera
2021-11-06, 19:24
Medlem
Citat:
Bara kul att kunna hjälpa till. Ta det lugnt, och höj långsamt så att du hinner känna efter. Ett tips jag brukar nyttja när jag blandar är att ta 0,5~ g mindre kratom, så att även om jag ligger högt i dos så minskar risken för illamående avsevärt. Den minskade effekten kompenseras ändå av blandningen. När jag började tuta på såhär jag har jag nog bara spytt en gång sedan dess.

Trevlig dag!

Har nu tagit ca 6-7 g uppdelat på två ggr. Tog höga doser diazeoam igår men bara 40 mg idag. Mår bra men är ordentligt sederad. Läst lite på nätet om kombinationer med exempelvis Benzo o alkohol. Verkar inte helt riskfritt. Hade tänkt ta 3-4 g till men det lär nog få vänta 😄
Citera
2021-11-07, 05:27
Medlem
Min red borneo tog slut, och beställde nyligen från SS den enda röda dom har: red horn. Är de bara jag eller är den ganska klen? kände betydligt mer av både red kapua och red borneo i ekvivalent mängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in