2021-11-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det är nog väldigt få människor som aldrig har blivit mobbade. Jag kan lugnt säga att större delen av min barndom var ett helvete.
Jag har gått i terapi under flera år för att bearbeta det jag har varit utsatt för.
Men jag har aldrig skjutit ihjäl någon för det.
Du beter dig som ett troll. Dina inlägg skapar bara oreda i tråden och tillför inget annat än att du uppenbart ljuger om din relation till L.

Jag har heller aldrig skjutit någon. Men när du nu har blivit mobbad, då Vet du vilka känslor som sätts igång, och hur man kan känna det.
Och jag är inget troll bara för att jag inte håller med dig eller någon annan. Och inte ljuger jag heller om min "relation" till L, jag känner fortfarande henne inte. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
2021-11-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Äntligen lite SANNING från dej, du hittar på rätt mycket du

Ja kanske som du då?
2021-11-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Så bra skrivet!

I många av de "mördartrådar" jag följt har mördaren varit mobbad som barn under skoltiden. Det verkar sätta mycket djupa spår hos individen.

Tack för sidhänvisningen!

Eh, var är din egna självinsikt? och du själv har ju inte alls (host, host) varit nedvärderande, nej....

Ja det sätter väldigt djupa spår ibland. Vissa kommer aldrig över sånt dessutom, och det är fruktansvärt.
Men vissa här inne tycks inte förstå det, men det är ju föga förvånande.
2021-11-07, 14:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är den jag?
Det är fler i denna tråd som vittnat om hennes framfart. Är allt bara fantasier menar du?

Nä, bara kärringskvallrat!

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Om du hört att han behandlat henne illa pga av att han haft ett övertag är det ju inte okej
Men samtidigt är ju han mördad och kan inte försvara sig. Och det känns som du vill gräva i hur dålig människa E var och hur han utnyttjat L för att få fram en anledning till att hon sköt..
Det blir iaf fel för mig att sitta och rota framen massa skit hos en död människa

Hade du försvarat L på samma sätt om det nu var så att hon blivit mördad av E? Det tvivlar jag starkt på.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Jag läste igenom det förhöret igår igen. Det är lite märkligt att hon kommenterar under att filmen spelas upp. Fram tills att hon ser sig själv faktiskt lägga an och skjuta E. Som att det har gått till som hon har förklarat. Förutom just skottillfället. Där känns det som att hon blir överraskad över vad hon har gjort. Detta är ju ett tag efter händelsen. Men när hon väl får se filmen. Så tycker iallafall jag att om är medveten om att hon har skjuta E avsiktligt och inte som hon förklarat att skottet gick av när hon skulle bryta bockhaglet. Att hon redan i början av filmen borde hållit tyst för att hon vet vad hon har sagt kommer att bli överbevisat att inte stämma. Det är detta som gör att jag tror att hennes minnesbilder inte är så klara av händelsen. Kan kanske oman spekulera lite att hon så att säga övertalat sig själv om vad som hände och det har blivit hennes sanning. Det tar ju absolut inte bort vad det är hon har gjort på något vis alls.

Personligen tycker jag att det är märkligt att FUPen är så tunn. Det sägs ju att ett mord utan förmildrande omständigheter eller försvårande omständigheter. Ska den som gjort detta dömas till 16år enligt praxis. Då undrar jag varför de inte grävt djupare i relationen mellan dem och även till andra och även vittnesmål från andra som har känt dom. Jag menar på att de skulle kunna hitta mycket som är försvårande för L och att hon då skulle fått livstidsstraff istället. Och givetvis så kanske det finns en risk för att det finns något förmildrande kanske också. Ifall det finns utrett och de inte brytt sig om att ta med det i en FUP eller inte i något som är sekretessat eller inte tagit upp det muntligt i rättegången. Då blir det ju ingen rättvis dom enligt lagen. Sen kan man ju ha åsikter hur den är också. Men i jämförelse med andra mordfall så är denna FUPen väldigt tunn och ännu mer tunn om man tänker bort hennes journaler som skulle varit sekretess på.

En uppgift som hon lämnar i förhör. Är att E hotat att ta livet av sig med att skjuta sig. Hon påstår att han har sagt att han har en oregistrerad pistol i sitt vapenskåp alltså E vapenskåp. Nu spelar det kanske ingen roll för fallet kanske och det går inte att åtala en död person. Men lite märkligt att det kanske inte finns med något om det i fynden i husrannsakan. Men det kanske ligger i slasken vem vet. Det finns ju från en skribent att E hotat att skjuta sig själv. L påstår att hon har räddat honom från att ta livet av sig. Men som jag har kunnat läsa mig till så har det varit genom att hon har kommit dit och varit med han när han hotat om detta.

Var det inte något om att hon innan hon blev inlagd tog bilen på fyllan och körde iväg för att ta livet av sig? Kommer inte ihåg om det är en trådsanning eller mer bakom det. Och det är ju försvårande att hon fick behålla vapnen om hon är suicid. Det måste ju komma till något säkert sätt att få polisen uppmärksamma på om en har vapen på vapenlicens att de får de omhändertagna. Verkar ju ligga på den som har vapenlicens och meddela psykvården så att de kan ta kontakt med polisen om att i så fall. Var ju en som hade det men som gick på hans 2 små barn och mormodern med tillhygge. Hans vapen hade de tagit om jag förstått det rätt.

Så bra skrivet, precis så tänker jag också.

Men vapen och vapenlicens tar de tillbaka vid psykiatrisk tvångsvård. Både L och E har självmant sökt hjälp, de har klassats som att de har sjukdomsinsikt och/eller inte uppgivit för psykvård om vapen och licens. Jag tror inte psykvården har skyldighet att anmäla vapen etc om det inte gäller psyk tvångsvård.

Pga det kompakta vaktandet i tråden av E samt det enorma smutskastandet av L, så tror ju jag att det ligger några hundar begravna i detta fall.

Gratis grus och jord kanske, till några högre uppsatta inom någon statlig verksamhet som bor/bygger/sommarstuga i området?

Bara en ren spekulation!
2021-11-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja, jag är ganska säker på att orsaken går att finna där i tiden speciellt mellan hon lämnade lägenheten fram tills kvällen.
Det baseras på det man har läst och den info jag har tagit del av. Och INTE byskvaller som du säger.
Vad är det du vill få fram? Att Emil betett sig illa?
2021-11-07, 15:04
Medlem
Citat:

Hade du försvarat L på samma sätt om det nu var så att hon blivit mördad av E? Det tvivlar jag starkt på.

Men vapen och vapenlicens tar de tillbaka vid psykiatrisk tvångsvård. Både L och E har självmant sökt hjälp, de har klassats som att de har sjukdomsinsikt och/eller inte uppgivit för psykvård om vapen och licens. Jag tror inte psykvården har skyldighet att anmäla vapen etc om det inte gäller psyk tvångsvård.

Pga det kompakta vaktandet i tråden av E samt det enorma smutskastandet av L, så tror ju jag att det ligger några hundar begravna i detta fall.

Gratis grus och jord kanske, till några högre uppsatta inom någon statlig verksamhet som bor/bygger/sommarstuga i området?

Bara en ren spekulation!

Ja man undrar ju verkligen vilka hundar som ligger begravda eftersom man tydligen inte får undersöka eller ifrågasätta. Trots att det finns tydliga tecken på att det finns mer bakom.
Men för vissa är det helt omöjligt tydligen. Man kan ju undra varför. Vissa beter sig precis som svartsjuka personer. Så man får väl låta dom hålla på medans man fortsätter gräva.
2021-11-07, 15:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Förhöret ja, det vet jag 😊 Uppfattade som du menade själva inspelningarna ... my bad

Det var mitt inlägg från början, jag skrev att inte nog med att fuppen är supertunn med sekretessbelagt "bevis" (filmen/filmerna), så är bevisen även sekretessbelagda i domen (filmen/filmerna).

BMX påstod då att nej, det var inte sekretessbelagt i varken fup eller dom.

Jag bad då (några gånger) efter sidhänvisning till avskriften av filmen i fuppen.

BMX hänvisade i mitt tycke fel, till förhöret med L angående filmen.

Men jag fick rätt sidhänvisning av dig tror jag. Tack!

Men det är fortfarande inte HELA filmen!
2021-11-07, 15:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja man undrar ju verkligen vilka hundar som ligger begravda eftersom man tydligen inte får undersöka eller ifrågasätta. Trots att det finns tydliga tecken på att det finns mer bakom.
Men för vissa är det helt omöjligt tydligen. Man kan ju undra varför. Vissa beter sig precis som svartsjuka personer. Så man får väl låta dom hålla på medans man fortsätter gräva.
Förhören med LB målar upp en bild av EF som kanske inte är helgjutet positiv. De är förvisso en partsinlaga över hur förhållandet såg ut men en del av påståendena lär ju polisen ha kunnat kontrollera i mobilerna LB och EF hade
2021-11-07, 15:08
Medlem
Citat:

Bara en ren spekulation!
Du sitter där och spekulerar.. Möjligtvis har du lyssnat på svaller också eftersom du har fel i så mycket!
Om E hade skjutit L hade det varit en ganska vanlig företeelse. Kränkt man blir lämnad. Fruktansvärt brott det med
Men nu är det en personllghetsstörd kränkt kvinna som blir av med sin försörjning och sin bostad.
Som i affekt skjuter sin man när han ber henne flytta..
Ganska ja ovanligt faktiskt
Kan fråga dig detsamma.. Hade du försvarat skytten som du gör nu om det varit en man som hade dödat sin kvinna?
2021-11-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ja, så tror jag också!

Nu är det ju väldigt få i tråden som öppet deklarerat att de "blivit utsatta av L"! Ingen av t.ex. hennes ex har väl trätt fram, och ön mindre skrivit något dåligt om henne? Jag tror inte de har skrivit alls.....

Men en hel del troligen avundsjuka kärringar, som inte verkar känna L alls, möjligen sett henne på avstånd!
Har du tänkt på att exen kanske inte skriver här med hänsyn till hennes barn?
2021-11-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Förhören med LB målar upp en bild av EF som kanske inte är helgjutet positiv. De är förvisso en partsinlaga över hur förhållandet såg ut men en del av påståendena lär ju polisen ha kunnat kontrollera i mobilerna LB och EF hade

Ja precis, enkelt att kontrollera. Precis lika enkelt (om viljan finns) att kontrollera andra saker. Som exempelvis grannar som sett L blåslagen. Lägenhetsinnehavaren som har skrivit att E ringt och hotat m.m. Enkla saker som går att undersöka om viljan finns.
2021-11-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Det finns ingen kausalitet mellan dina två utsagor, du kanske inte är medveten om det?
Du kan mycket väl vara med på jakt och få skjuta med annans vapen, så länge den andra personen hela tiden finns bredvid dig och övervakar ditt handhavande av det tillfälligt utlånade vapnet. Konstigt att dina jägare inte har berättat för dig om denna möjlighet. Kanske är det så att de, i likhet med Lydias skånska jaktlag som inte ha med henne, "dina" jägare kanske inte vill ha med dig..?

OnT: Du skriver att du inte är upprörd över att den instabila och psyksjuka Lydia beviljades vapenlicens. Konstig inställning. Har "ditt" jaktlag inte inför dina öron diskuterat vilka principer som bör gälla för utfärdande av vapenlicenser? Vet de om din hållning i frågan?

För de jägare jag känner och umgås med är samtliga mycket tydliga att de inte vill ha 'happy-go-lucky'- jägare ute i skogarna. Skulle de här ha läst om hur den, för beviljande av vapenlicens, klart olämpliga Lydia fick licens för inte mindre än tre jaktvapen, hade de gått i taket. Men du, du sitter istället bara lugnt kvar under din korkek.. ja, ja..

Vart någonstans i FUP står det att Lydia var instabil och psyksjuk när hon ansökte om vapenlicens?.
Det har jag totalt missat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in