Citat:
Ursprungligen postat av
Vemdalen62
Är den jag?
Det är fler i denna tråd som vittnat om hennes framfart. Är allt bara fantasier menar du?
Nä, bara kärringskvallrat!
Citat:
Ursprungligen postat av
Vemdalen62
Om du hört att han behandlat henne illa pga av att han haft ett övertag är det ju inte okej
Men samtidigt är ju han mördad och kan inte försvara sig. Och det känns som du vill gräva i hur dålig människa E var och hur han utnyttjat L för att få fram en anledning till att hon sköt..
Det blir iaf fel för mig att sitta och rota framen massa skit hos en död människa
Hade du försvarat L på samma sätt om det nu var så att hon blivit mördad av E? Det tvivlar jag starkt på.
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerFlaggan
Jag läste igenom det förhöret igår igen. Det är lite märkligt att hon kommenterar under att filmen spelas upp. Fram tills att hon ser sig själv faktiskt lägga an och skjuta E. Som att det har gått till som hon har förklarat. Förutom just skottillfället. Där känns det som att hon blir överraskad över vad hon har gjort. Detta är ju ett tag efter händelsen. Men när hon väl får se filmen. Så tycker iallafall jag att om är medveten om att hon har skjuta E avsiktligt och inte som hon förklarat att skottet gick av när hon skulle bryta bockhaglet. Att hon redan i början av filmen borde hållit tyst för att hon vet vad hon har sagt kommer att bli överbevisat att inte stämma. Det är detta som gör att jag tror att hennes minnesbilder inte är så klara av händelsen. Kan kanske oman spekulera lite att hon så att säga övertalat sig själv om vad som hände och det har blivit hennes sanning. Det tar ju absolut inte bort vad det är hon har gjort på något vis alls.
Personligen tycker jag att det är märkligt att FUPen är så tunn. Det sägs ju att ett mord utan förmildrande omständigheter eller försvårande omständigheter. Ska den som gjort detta dömas till 16år enligt praxis. Då undrar jag varför de inte grävt djupare i relationen mellan dem och även till andra och även vittnesmål från andra som har känt dom. Jag menar på att de skulle kunna hitta mycket som är försvårande för L och att hon då skulle fått livstidsstraff istället. Och givetvis så kanske det finns en risk för att det finns något förmildrande kanske också. Ifall det finns utrett och de inte brytt sig om att ta med det i en FUP eller inte i något som är sekretessat eller inte tagit upp det muntligt i rättegången. Då blir det ju ingen rättvis dom enligt lagen. Sen kan man ju ha åsikter hur den är också. Men i jämförelse med andra mordfall så är denna FUPen väldigt tunn och ännu mer tunn om man tänker bort hennes journaler som skulle varit sekretess på.
En uppgift som hon lämnar i förhör. Är att E hotat att ta livet av sig med att skjuta sig. Hon påstår att han har sagt att han har en oregistrerad pistol i sitt vapenskåp alltså E vapenskåp. Nu spelar det kanske ingen roll för fallet kanske och det går inte att åtala en död person. Men lite märkligt att det kanske inte finns med något om det i fynden i husrannsakan. Men det kanske ligger i slasken vem vet. Det finns ju från en skribent att E hotat att skjuta sig själv. L påstår att hon har räddat honom från att ta livet av sig. Men som jag har kunnat läsa mig till så har det varit genom att hon har kommit dit och varit med han när han hotat om detta.
Var det inte något om att hon innan hon blev inlagd tog bilen på fyllan och körde iväg för att ta livet av sig? Kommer inte ihåg om det är en trådsanning eller mer bakom det. Och det är ju försvårande att hon fick behålla vapnen om hon är suicid. Det måste ju komma till något säkert sätt att få polisen uppmärksamma på om en har vapen på vapenlicens att de får de omhändertagna. Verkar ju ligga på den som har vapenlicens och meddela psykvården så att de kan ta kontakt med polisen om att i så fall. Var ju en som hade det men som gick på hans 2 små barn och mormodern med tillhygge. Hans vapen hade de tagit om jag förstått det rätt.
Så bra skrivet, precis så tänker jag också.
Men vapen och vapenlicens tar de tillbaka vid psykiatrisk tvångsvård. Både L och E har självmant sökt hjälp, de har klassats som att de har sjukdomsinsikt och/eller inte uppgivit för psykvård om vapen och licens. Jag tror inte psykvården har skyldighet att anmäla vapen etc om det inte gäller psyk tvångsvård.
Pga det kompakta vaktandet i tråden av E samt det enorma smutskastandet av L, så tror ju jag att det ligger några hundar begravna i detta fall.
Gratis grus och jord kanske, till några högre uppsatta inom någon statlig verksamhet som bor/bygger/sommarstuga i området?
Bara en ren spekulation!