2021-11-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Om vi inte kan "rota" i E så kan vi ju lika gärna lägga ner detta forumet, acceptera era uttalanden om att hon är ett gränslöst, ondskefullt monster medans E var en korgosse. Amen 🙏
Detta handlar dessutom om byskvaller
Bara smaklöst!! Men rota du.....
2021-11-07, 14:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
HUR kan du ha missat den? Det är ju det viktigaste i hela FUP.
Då kan du ju inte läst FUP, du som varit så säker på allt och grälat o varit spydig mot andra här.

Du är rätt spydig själv, som man själv skriver, får man ibland svar.

Avskriften av 4-minutersfilmen är fortfarande inte HELA filmen. Och film nr 2 finns ingenting avskrivet i fup!

Figur 6, på sidan 31 i aktbilaga 37, visar ett källarfönster till vänster om en brant trappa. Så nog är villan i 2 plan!

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ja, jag ser många brister i systemet, denna människa skulle inte ha haft vapenlicens, det är min fasta övertygelese, men å andra sidan kunde hon lika gärna knivhuggit nån till döds när denne sov
Så hon skulle inte haft vapen helt klart, men det är inte vapnet som dödar det är människan som gör det

Vapen går väl att skaffa lätt ändå, i Sverige nuförtiden. Eller tror du att alla gängskjutningarna beror på att de innehar vapenlicens?

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Seriös fråga, har du ens läst FUP , vilken övervåning menar du, det är en enplansvilla, hon sköt honom på markplan, å kunde omöjligt sprungit upp på nån övervåning. Förstår du inte själv hur oseriös du blir när du hittar på saker hela tiden. du kommer med det ena faktafelet efter det andra, det är nog bara tre personer i forumet som tar dej på allvar, du gör ju bort dej gång efter annan, läs gärna FUP och kom med fakta så blir det nog bättre

bild på huset finns i FUP på sidan 30

På sidan 31 i aktbilaga 37 finns en bild på ett källarfönster, till vänster om trappan som leder upp till något fönster/balkongdörr (?), på den nedre altanen. Så då får jag det till 2 plan i villan! Och vad L har sagt i fuppen!

Sedan kan det verkligen diskuteras vem som är seriös eller inte, vem som "gör bort sig" eller inte! Men ni får väl starta en egen tråd om det, ni som är intresserade!
2021-11-07, 14:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nåja, i varje jaktlag i en slumpmässigt vald by kommer du att finna flera jägare som (helst) inte skjuter vilt. Men värderar den sociala gemenskapen i ett jaktlag högt. Det utgör kittet i byn.

En del av jägarna kanske bara jagar småvilt eller fågel, men deltar under älgjakten ändå. En del gör som GW numera, sitter på pass och filosoferar för att sedan ljuga friskt med grabbarna vid brasan.
Precis så, men det kanske är mer vanligt längre norrut med byalag, samfälligheter etc?

Det jag tidigare nämnt om mina egna erfarenheter om jakt och social kontext (och naturligtvis blev redigt påhoppad för av de så vidsynta i tråden) kommer från Norrbotten där det inte är ovanligt med sådant inte bara i jaktsammanhang utan också t. ex. gemensamma fiskerätter
2021-11-07, 14:10
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Solviksskolan, Järna
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-de-utvalda-barnen

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Dom utvalda barnen Svt
Tackar
2021-11-07, 14:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja dina rader här ovan säger mig en sak väldigt tydligt. Du kan omöjligt förstå vad det innebär att bli mobbad och vilka känslor det frambringar.
Och det är verkligen en sak som hör hemma i denna tråden eftersom L själv har sagt att hon blev mobbad. Och om hon nu då dessutom blev mobbad psykad av E. Hur i hela fridens namn kan du då säga att det inte hör hemma i denna tråden? Är du tappad bakom en vagn eller?
Det är liksom en sådan sak som kan få personer att "gå över gränsen". Förstår du bättre nu kanske?

Så bra skrivet!

I många av de "mördartrådar" jag följt har mördaren varit mobbad som barn under skoltiden. Det verkar sätta mycket djupa spår hos individen.

Citat:
Inspelningarna är på sidorna 125 - 128!

Tack för sidhänvisningen!

Citat:
Det verkar som du inte blir förstådd så bra i tråden... Du tycker många här är blinda, tappade bakom en vagn. mm
Vilket nervärderande sätt du har mot andra!!!
Ibland kanske man måste ha lite självinsikt? . Eller är det fel på alla andra?

Eh, var är din egna självinsikt? och du själv har ju inte alls (host, host) varit nedvärderande, nej....
2021-11-07, 14:15
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Detta handlar dessutom om byskvaller
Bara smaklöst!! Men rota du.....
Så när det gäller E är det byskvaller (och då menar jag inte kontot svenne.... uttalande, det står inte för alla dom du nämner) men gäller det L är det fakta?
2021-11-07, 14:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Det är aldrig fel med en tydligare bild av situationen.
Och om händelsen så tänker man.
Hur mycket triggade E igång den.

För han verkar ju nonchalera L hela tiden.
Och gör man det.
Så blir väl konsekvensen tydlig.

Ja, så tror jag också!
Citat:
Det är okej
Men hade du trott på dom som faktiskt har träffat/blivit utsatta av Lydia här så hade du förstått att allt hon gör kan sluta i katastrof eftersom hon är totalt gränslös och fruktansvärt manipulerade.. Jag känner också människor som varit nära henne och råkat illa ut. Jag tror inte man kan förstå ett motiv när en människa med personlighetsstörningar agerar. Dessutom med en stor dos alkohol i sig.
Möjligt att hon blev lockad att dricka mer pga E s alkoholintag och det gjorde ju inte den tickand bomben mindre tickande. Sen gick det väl upp för henne att hon stod utan försörjare och var bostadslös. Då brasr det totalt!

Nu är det ju väldigt få i tråden som öppet deklarerat att de "blivit utsatta av L"! Ingen av t.ex. hennes ex har väl trätt fram, och ön mindre skrivit något dåligt om henne? Jag tror inte de har skrivit alls.....

Men en hel del troligen avundsjuka kärringar, som inte verkar känna L alls, möjligen sett henne på avstånd!
2021-11-07, 14:23
Medlem
Citat:
Så när det gäller E är det byskvaller (och då menar jag inte kontot svenne.... uttalande, det står inte för alla dom du nämner) men gäller det L är det fakta?
Det var honom jag svarade
2021-11-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Precis så, men det kanske är mer vanligt längre norrut med byalag, samfälligheter etc?

Det jag tidigare nämnt om mina egna erfarenheter om jakt och social kontext (och naturligtvis blev redigt påhoppad för av de så vidsynta i tråden) kommer från Norrbotten där det inte är ovanligt med sådant inte bara i jaktsammanhang utan också t. ex. gemensamma fiskerätter

Det är möjligt, kanske rent av troligt, att det skiljer sig åt beroende på vilken landsända man bor i. Jag kan bara återge min verklighet.

OT. Även själva viltet, som kräver andra jaktmetoder, gör skillnad. I norr har vi t.ex. inte dessa horder av vildsvin som kräver jakt nattetid där man nu även tycks skjuta tambostad av misstag. De nya effektiva värmesikten är väl problemet?
"Nackdelen med värmesikten är att det kan vara svårt att navigera i miljön och urskilja vad som är vad eftersom omgivningen inte alstrar så mycket värme."
Senast redigerad av Remark 2021-11-07 kl. 14:38.
2021-11-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, så tror jag också!

Nu är det ju väldigt få i tråden som öppet deklarerat att de "blivit utsatta av L"! Ingen av t.ex. hennes ex har väl trätt fram, och ön mindre skrivit något dåligt om henne? Jag tror inte de har skrivit alls.....

Men en hel del troligen avundsjuka kärringar, som inte verkar känna L alls, möjligen sett henne på avstånd!
Hallå drottningen..
Du har dina fantasier du😀
2021-11-07, 14:29
Medlem
Citat:
Jag jagar inte själv och därmed saknar jag licens. Men har alltid haft jägare omkring mig. Så jag lever på viltkött av allehanda slag. Helkropp av ren köper jag dock av ägaren.

Nej, jag är inte upprörd av att L beviljats jaktlicens.
Det fetade:
Det finns ingen kausalitet mellan dina två utsagor, du kanske inte är medveten om det?
Du kan mycket väl vara med på jakt och få skjuta med annans vapen, så länge den andra personen hela tiden finns bredvid dig och övervakar ditt handhavande av det tillfälligt utlånade vapnet. Konstigt att dina jägare inte har berättat för dig om denna möjlighet. Kanske är det så att de, i likhet med Lydias skånska jaktlag som inte ha med henne, "dina" jägare kanske inte vill ha med dig..?

OnT: Du skriver att du inte är upprörd över att den instabila och psyksjuka Lydia beviljades vapenlicens. Konstig inställning. Har "ditt" jaktlag inte inför dina öron diskuterat vilka principer som bör gälla för utfärdande av vapenlicenser? Vet de om din hållning i frågan?

För de jägare jag känner och umgås med är samtliga mycket tydliga att de inte vill ha 'happy-go-lucky'- jägare ute i skogarna. Skulle de här ha läst om hur den, för beviljande av vapenlicens, klart olämpliga Lydia fick licens för inte mindre än tre jaktvapen, hade de gått i taket. Men du, du sitter istället bara lugnt kvar under din korkek.. ja, ja..
2021-11-07, 14:43
Medlem
Citat:
Men vad vill du ha fram då?
Du initierar hela tiden att Emil inte varit schysst och nmotivet finns där

Ja, jag är ganska säker på att orsaken går att finna där i tiden speciellt mellan hon lämnade lägenheten fram tills kvällen.
Det baseras på det man har läst och den info jag har tagit del av. Och INTE byskvaller som du säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in