2021-11-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
För att man just passerat Sveriges statsminister? Är inte det något "annorlunda"? Om du läser förhöret ser du att han funderar på om han kan tillhöra livvakten.

Men NF misstog sig rejält på var han mötte paret Palme och "livvakten".

Hur beskrev NF "livvakten"?

SE såg inte ut som en livvakt.
Citera
2021-11-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Du själv går ju som katt runt het gröt här och gör försök att jämföra uppgifter med icke-uppgifter, vilket du senare ändå verkar förstå problemet med just det.

Vad tror du irritationen beror på?
En dålig dag bara eller att det kanske är så att frågan visar hur svårt SE-kten har att vara ärliga?

Du är ju en del den och har väl svårt att reflektera över problemen att besvara en fråga som i längden handlar om att "TP har lite fel... och att SE hade rätt"

Beteendet, oavsett vad som är korrekt på riktigt i sakfrågan så visar detta tramsbeteende att man gärna tiger och ljuger för att få behålla sin älskling.

"Du är ju en del av den"

Jag TROR att SE KAN vara mördaren. Om man då är med i en sekt får det väl vara så.

"Man gärna tiger för att få behålla sin älskling"

Jag har inga problem med att SE eventuellt är oskyldig. Det verkar snarare vara ni som är säkra på hans oskuld som är ganska heta och stingsliga.

Sedan är det ju så att alla frågor inte är möjliga att svara på. Ett exempel är ju hur alla missade att SE sprang in i gränden. Eller frågan om framstupa sidoläge. Fast du är välkommen att reda ut vad som hände under mordkvällen.
Citera
2021-11-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Definitivt inte , bara att man måste ta IM:s dekorima-man med en stor nypa salt.

Självklart ska man gå in med kritisk blick.

Det är synd att man inte kan lita 100% på IMs uppgifter.

Överhuvudtaget att man inte hittar samstämmiga uppgifter från vittnena.
Citera
2021-11-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
"Du är ju en del av den"

Jag TROR att SE KAN vara mördaren. Om man då är med i en sekt får det väl vara så.

"Man gärna tiger för att få behålla sin älskling"

Jag har inga problem med att SE eventuellt är oskyldig. Det verkar snarare vara ni som är säkra på hans oskuld som är ganska heta och stingsliga.

Sedan är det ju så att alla frågor inte är möjliga att svara på. Ett exempel är ju hur alla missade att SE sprang in i gränden. Eller frågan om framstupa sidoläge. Fast du är välkommen att reda ut vad som hände under mordkvällen.

Men SE sprang knappast in i gränden.
Det är hans försök att framställa sig som handlingskraftig.
Citera
2021-11-06, 22:49
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Men NF misstog sig rejält på var han mötte paret Palme och "livvakten".

Hur beskrev NF "livvakten"?

SE såg inte ut som en livvakt.

När har jag påstått att SE såg ut som en livvakt eller att det var SE han såg? Att han misstagit var han såg dom eller var han hörde skotten vet alla. Det betyder dock inte att han inte såg paret Palme eller att den s.k Tensonmannen gick efter. Om du vill veta hur han beskrev honom föreslår jag att du läser förhöret. Något du antagligen borde ägna mer tid åt än att sitta och skriva så mycket skit på flashback.
Citera
2021-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Jag kan intyga att hon lever och har hälsan.
Hon är 84 år idag väl?
Citera
2021-11-06, 22:52
Medlem
Citat:
Men SE sprang knappast in i gränden.
Det är hans försök att framställa sig som handlingskraftig.
Ja Eller hans sätt att förklara ev utpekanden klart de såg mig springa in i gränden jag sprang ju efter poliserna för att berätta om den blå täckjackan.
Citera
2021-11-06, 22:56
Medlem
Citat:
När har jag påstått att SE såg ut som en livvakt eller att det var SE han såg? Att han misstagit var han såg dom eller var han hörde skotten vet alla. Det betyder dock inte att han inte såg paret Palme eller att den s.k Tensonmannen gick efter. Om du vill veta hur han beskrev honom föreslår jag att du läser förhöret. Något du antagligen borde ägna mer tid åt än att sitta och skriva så mycket skit på flashback.

Jag har läst tusentals sidor och över 20 böcker om MOP.

Kan inte minnas allt och speciellt inte sånt som jag sorterat bort som brus och oviktigt.

NF tillhör sånt jag sorterat bort på ett tidigt stadium. Vittnesuppgifterna är idag betydelselösa. Finns ingen lösning att hämta där.
Citera
2021-11-06, 23:01
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Jag har läst tusentals sidor och över 20 böcker om MOP.

Kan inte minnas allt och speciellt inte sånt som jag sorterat bort som brus och oviktigt.

NF tillhör sånt jag sorterat bort på ett tidigt stadium. Vittnesuppgifterna är idag betydelselösa. Finns ingen lösning att hämta där.

Förutom Morelius då? För att om han har rätt så friskriver han i praktiken SE?
Citera
2021-11-06, 23:05
Medlem
Citat:

Han är ett av de bäst placerade vittnena. Nej troligtvis det bästa vittnet.

Har du något bättre vittne?
Citera
2021-11-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iaftondans
Kan man ett helt liv hålla hemligheten för sin fru?

Jag tror att margareta engström visste allt om Stig men förhören med henne är otroligt undermåliga i avgörande frågor !

Någon som vet om margareta engström lever i dag och om hon är frisk och kry även om hon passerat 80 års ålder ?
Hennes taktik verkar vara att inte minnas något. Vi kan inte säkert veta att SE är GM och vi kan inte veta om frun isåfall visste. MEN hon säger sig ju i förhöret att hon inte kände till att Stig var med i Rapport. Det lär ha varit det stora samtalsämnet på nästa bridegekväll att hon inte ska ha känt till detta är ju inte möjligt . TP visade henne dessutom detta inslag så givetvis måste hon ha vetat det . Det är en märklig sak att ljuga om då vi vet att SE var med i Rapport.Klippet går att se än och det säger ju inget om SEs eventuella skuld heller så varför ljuga om en sån sak?

För mig är det iofs lite misstänkt att han sprang samma väg mördaren flydde. Ett sätt att försöka återskapa känslan från mordkvällen ? Stämmer utmärkt på Clarkes teorier. Eller så var det av andra skäl, lite misstänksam blir jag iaf .
Citera
2021-11-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ja on GM skulle stått och väntat i någon minut, vilket fick motsägs av ett antal andra vittnen. IM hade heller inte blicken fäst på just denna hörna hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in