2021-11-06, 16:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag får vara lite klargörande (petig om du så vill) så är hon inte "efterlyst" i den mening att hon är en rymling eller eftersöks pga brott. Hon finns på Interpols"Yellow notice". Dvs att man skall hålla ögonen öppna ("global police alert") för en försvunnen person.

Vi ska alltså hålla ögonen öppna om vi ser den dubbelt försvunna kvinnan?

Vem ska vi kontakta om vi ser henne?

Hon verkar ju dessutom byta utseende likt en rollkaraktär i Mission Impossible av de bilder man fått se?

Har du någon aktuell bild av henne?
Citera
2021-11-06, 16:38
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, dörren borde stå på halvglänt till Polen kan man tycka.

Jag skrev det redan flera gånger. Om hon stack då var det inte till Polen. Belgien, Holland, UK. Där man kan jobba svart, hyra ett rum och som folk bryr sig inte vad andra gör.
Citera
2021-11-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Man blir ju undrandes ja, skulle polisen misstänka att hon ej lever längre så lägger man väl inte till en person på Interpols lista av försvunna personer? Verkar som dom utgår från att hon lever.
Hur många av Sveriges misstänkta människorov hamnar på Interpols bord och gjort under åren bakåt i vår tid?

Det skadar ju knappast. Lisa Holm som var helsvensk lades också ut på interpols lista.
Citera
2021-11-06, 16:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Inget märkligt alls att skifta hårfärg. Det är det många tjejer/fruntimmer som gör titt som tätt.

Men nu diskuterar vi en kvinna som har för vana att överge sina män och barn.

Hon skiftar inte bara hårfärg utan även land och karlar.

Vet du om hon har bytt hårfärg i samband med sitt försvinnande?
Citera
2021-11-06, 16:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag skrev det redan flera gånger. Om hon stack då var det inte till Polen. Belgien, Holland, UK. Där man kan jobba svart, hyra ett rum och som folk bryr sig inte vad andra gör.

Misstänker du att hon kan ha tagit sig dit?

Tror du att hon var trött på Malmö och allt bråk med nuvarande maken?
Citera
2021-11-06, 16:44
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Två saker som jag är undrande till. Varför väljer man den photoshpade bilden när man går ut till allmänheten.

Snart få vi läsa av en del skeptiker att hon tillverkade speciellt de bilder för att vilseledda folk vid ev flykt
Citera
2021-11-06, 16:45
Medlem
Citat:

Tänker du att hon då skulle lämnat anhöriga i ovisshet också? Vet du hur hennes engelska är?
Citera
2021-11-06, 16:47
Medlem
sybels avatar
[quote=Sir89|77832188]Att folk inte minns om dom sett henne är inte konstigt. Ser inte likadan ut på någon bild.

https://cdn03.nyheter24.se/81d0f41304d403270200000f00c00c3907/2021/11/01/1686532/beata%20ratzman%20fo%CC%88rsvunnen%20malmo%CC%88.j pg

https://yt3.ggpht.com/ytc/AKedOLStubTqaQ0PSAsVn9baXfLcxS37b6bXv9nzCMi7=s900-c-k-c0x00ffffff-no-rj

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTcv4vZrUOExiqDWQ8F0-EhoaZnzwfLJNn3SA&usqp=CAU

[url]https://www.interpol.int/

Citat:
Av hennes FB profil att döma så hon gillar att leka med photoshop.
OM bilderna är photoshopade är det kanske bara en av dem som är "sann".
Senast redigerad av sybel 2021-11-06 kl. 16:50. Anledning: grammatiskt fel
Citera
2021-11-06, 16:48
Medlem
Citat:
Det skadar ju knappast. Lisa Holm som var helsvensk lades också ut på interpols lista.
Nä det skadar inte, skulle inte förvåna mig om Beata helt plötsligt dyker upp pigg och frisk på någon av dom privata organiserade sökningarna av henne. Som tex den sökningen som ska genomföras i Malmö under morgondagen. Kan undra hur dom tänker där egentligen???
Citera
2021-11-06, 16:49
Medlem
Citat:
Snart få vi läsa av en del skeptiker att hon tillverkade speciellt de bilder för att vilseledda folk vid ev flykt

😀 Om hon på ett 5 år gammalt kort haft på sig en t shirt med en känguru på, hade vissa varit övertygade om att hon flytt till Australien. Är man fast i en tokig teori gäller det att greppa tag i alla halmsrån man får tag i.
Citera
2021-11-06, 16:51
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Misstänker du att hon kan ha tagit sig dit?

Tror du att hon var trött på Malmö och allt bråk med nuvarande maken?

Nej. Jag bara förklarar att OM hon ville försvinna frivilligt så hon skulle inte välja Polen. Det är det jag tror. Anledning är att där är mycket svarare att få svart jobb som man kan leva på, hyra bostad är mycket dyrt, det finns inte såna stadsdelar som man lätt kan "gömma" sig. I Polen folk väldigt sällan byter bostad och då är man mer utsatt för nyfikenhet och igenkänning.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-06 kl. 16:56.
Citera
2021-11-06, 16:54
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tänker du att hon då skulle lämnat anhöriga i ovisshet också? Vet du hur hennes engelska är?

Jag skriver OM. Hon var mycket nära sin mamma och syskon så det är tveksamt. Vet ej engelska men i en del stadsdelar i Amsterdam, Bryssel, London bor folk utan att kunna nån engelska.
Senast redigerad av ursalund 2021-11-06 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in