2021-10-21, 00:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Sedan Estonia sjönk så finns det en lag som kräver att rederier för passagerarlistor. Dessa listor skickas efter avgång till svenska myndigheter så de bör kunna se om hon åkt med färja från Ystad eller ej.

Personligen så tror jag att en person har placerat hennes väska på platsen i Ystad i syfte att den ska hittas utan id (då färjorna kräver pass eller nationellt ID för att åka pga kravet med passagerarlistor) så det ska verka som hon har åkt till Polen. Denna person vet om kravet med ID/Pass så har nog tidigare åkt till Polen via Ystad. (Men vet nog inte om kravet med passagerarlistor och att varje passagerare registreras)

Om personen hade velat göra sig av med väskan i Ystad så hade det varit väldigt lätt att fylla väskan med stenar och dumpa i hamnbassängen helt obemärkt. Den var uppenbart placerad för att hittas. (Därför kreditkort var kvar så det snabbt kan se att det är hennes väska)

Ska jag gissa så ligger hon nog dumpad i något vattendrag eller begravd i någon skog etc kanske i närheten av Ystad kommun då personen reste dit för att placera väskan. Kanske runt sövde/Snogeholm eller liknande (eller längre ut på Österlen). Hade jag varit polis så hade jag tittat om mannen har haft någon anknytning till något sådant ställe via jobb/hobby etc och letat där.

Dock bara lite spekulation från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Det var min tanke också. Det finns iofs byar och hus lite överallt men även ställen där det är mer glest kring 101:an. Tror där bara är vanliga fartkameror också så håller han hastigheten lär han ju inte fastna där. Jag vet inte om han åkt förbi Ystad till Österlen? han måste ju ha haft ett stort stresspåslag och velat göra sig av med kroppen så fort som möjligt? (Ja, om inte han känt till nåt bra ställe där pga jobb som du säger.) I Skurup finns ju en del polska byggfirmor vet jag.
Jag tror som ni, att tanken är att det ska se ut som hon försvunnit till Polen.
En fundering:
Att Beata, under promenaden, fick ta emot så rejäla smällar att hon föll till marken och maken då lämnade henne där. Hon kan ha fallit så illa att hon avlidit. Mannen kör sedan tillbaka efter han lämnat barnet för att se om hon är kvar och får panik när han hittar henne. Då kommer han på den geniala idén att låta henne försvinna. Vart? Till Polen. Han släpar in henne i bilen och kör mot Ystad. Någonstans på vägen dumpar han av henne för att sedan köra vidare mot färjan där han vet att det finns en dunge vid macken där han kan slänga väskan.
Citera
2021-10-21, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Enligt C släktingar så hade hon en ny kille, en arab. Men de även tillstyrker att han är inte försvunnen

Det förklarar den "försvunna kvinnans" P-piller som jag haft en teori kring.

Borde inte du applådera min slutledningsförmåga?

Men var befinner sig denna arab nu?

Det vore kanske en bra ide att leta där, helt plötsligt så dyker den "försvunna kvinnan" kanske upp?
Citera
2021-10-21, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
På vilket sätt skulle hon ha övergett barnen? Vad jag förstått så bodde de allihop i Sverige ett tag men att de två äldre sedan flyttade tillbaka till Polen?
Troligtvis pga vänner/språket/tillhörighet.
Om hon nu flyttade en tid i förväg var kanske pga osämja med fadern som hon behövde komma ifrån. Då hon var väldigt ung när de träffades kan det ju varit så att hon "växte upp" och insåg att förhållandet inte fungerade och ville skaffa sig en ljusare, självständigare framtid för både sig själv och barnen. Då är det kanske bättre att fixa boende+jobb i förväg innan man släpar med barnen på okänd mark.

Tack men hon sa tydligen ingenting till barnen eller maken att hon skulle flytta till ett annat land.

Varför försöker du förminska hennes märkliga agerande?

Hon var minsann ung och sen växte hon upp men helt plötsligt kom hon på andra tankar och flyttade till Sverige utan att säga något till sin familj. Rätt uppfattat?

Hon är fortfarande rätt ung, vad är det som säger att hon inte kom på nya tankar och ville skapa sig en framtid med en ny pojkvän? Det ska tydligen spekuleras i en arab?
Citera
2021-10-21, 02:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej det som däremot vore oansvarigt hade väl varit om hon nu hade dragit med sig alla barn och stått utan både boende och jobb i Sverige.
Då hade hon ju inte haft möjlighet att ge barnen varken tak över huvet eller mat på bordet under en längre tid.
Hade det varit bättre?
Det är inte ovanligt att en åker före resten av familjen vid flykt till ett annat land. Tycker snarare det visar på ett visst ansvar. Att hon inte sa nåt i förväg kan ha andra orsaker.

Tror du hon kan gjort samma sak nu?

Hon har flyttat från Sverige till eller med en möjlig ny pojkvän men ville inte säga något till vänner, bekanta och släkt förrän allt är ordnat där hon är nu?
Citera
2021-10-21, 08:02
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det förklarar den "försvunna kvinnans" P-piller som jag haft en teori kring.

Borde inte du applådera min slutledningsförmåga?

Men var befinner sig denna arab nu?

Det vore kanske en bra ide att leta där, helt plötsligt så dyker den "försvunna kvinnan" kanske upp?

Du läser bara de meningar som passar dina teorier. Jag skrev ju att han är inte försvunnen enligt sonen till C. Han är i Malmö. Tror du att svenska polisen har inte hört honom än?
Citera
2021-10-21, 08:13
Medlem
Citat:
Tack men hon sa tydligen ingenting till barnen eller maken att hon skulle flytta till ett annat land.

Vart ifrån kommer uppgiften att hon bara lämnade Polen utan att säga något till barnen eller maken?
Hittade du nån källa till att hon hade p piller i väskan?
Citera
2021-10-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ja den "försvunna kvinnan" har ju tydligen övergett sina barn i Polen när hon åkte till Sverige 2013 så varför skulle hon inte kunna överge barnen i Malmö?

Det är svårt att förstå varför det finns skribenter som försvarar sånt där märkligt beteende, nu vet vi dock inte vad som hänt i Malmö men att hon tidigare stuckit ifrån sina 4 barn i Polen säger väl en hel del?

Jag tror att hon hittat en ny kille som hon tillbringar tid med nu men vi får se om det dyker upp något som bekräftar den teorin.

Varför skriver du "försvunna kvinnan" med citattecken? Är hon inte försvunnen? Vet du var hon är eller?
Citera
2021-10-21, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag känner lite mannen. En vecka förre Beatas försvinnande började han prata med mig om sin familj. Han sade att hon tömde både hans företagets konto och hans privat konto. Han berättade att han spärrade för henne både konto och att hon blev arg på honom. Han sade att han kommit hem efter jobbet men kunde inte komma in för att hon bytte låset. Han visade en video till mig. Han står med sin son utanför entré dörr, men Beata öppnade inte dörren och släppte inte sonen in. Bara gick till källaren. Hon var inte ensam. Det var en kvinna med henne. Det var mörkt ute. Mannen sade att det var runt klockan 9 på kvällen.

Du inser att hon inte bara kan byta låsen i entrédörren va? Det är ett lägenhetshus och entrédörren har alla i huset nycklar till. Det är ett jäkla meck att få låset till entrédörren utbytt då det innebär att alla boende behöver nya nycklar. Det görs inte i en handvändning. Hon kan byta till sin dörr (osäker på om det är hyres- eller bostadsrätt, då det ser olika ut. Men då flera användare sagt att hon bytt lås så är det ju troligt att det är sant), men då hade inte mannen och barnet kunnat stå utanför och se när hon går ner i källaren. För att göra det måste de stå utanför entrédörren. Jag säger inte att det är lögn i övrigt, men just den detaljen känns osannolik.
Citera
2021-10-21, 10:25
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagkanvalja
Du inser att hon inte bara kan byta låsen i entrédörren va? Det är ett lägenhetshus och entrédörren har alla i huset nycklar till. Det är ett jäkla meck att få låset till entrédörren utbytt då det innebär att alla boende behöver nya nycklar. Det görs inte i en handvändning. Hon kan byta till sin dörr (osäker på om det är hyres- eller bostadsrätt, då det ser olika ut. Men då flera användare sagt att hon bytt lås så är det ju troligt att det är sant), men då hade inte mannen och barnet kunnat stå utanför och se när hon går ner i källaren. För att göra det måste de stå utanför entrédörren. Jag säger inte att det är lögn i övrigt, men just den detaljen känns osannolik.

Det är en hyresrätt om tre rum på 68 m2.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-21 kl. 10:49.
Citera
2021-10-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är en hyresrätt om tre rum på 68 m2.

Ok. Ja, generellt sett så har en ändå rätt att byta lås själv (såvida ingen åverkan görs på dörren, alternativt det står annat i hyresavtalet, vilket det gjorde när jag bodde i området). Men det är fortfarande så att det inte byts lås i porten/entrédörren hux flux. Det är absolut möjligt, men då har det varit planerat under en längre tid då hyresvärden sköter det.
Citera
2021-10-21, 12:39
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagkanvalja
Ok. Ja, generellt sett så har en ändå rätt att byta lås själv (såvida ingen åverkan görs på dörren, alternativt det står annat i hyresavtalet, vilket det gjorde när jag bodde i området). Men det är fortfarande så att det inte byts lås i porten/entrédörren hux flux. Det är absolut möjligt, men då har det varit planerat under en längre tid då hyresvärden sköter det.
Hon fick hjälp med låssystem av hyresvärden. Knappast troligt att man bytte samtidigt portlåset.
Han kom in i alla fall för en person här i tråden vittnade att han sov vid lägenhetsdörren. Troligtvis var det nån granne. Hen sag det själv.
Citera
2021-10-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror som ni, att tanken är att det ska se ut som hon försvunnit till Polen.
En fundering:
Att Beata, under promenaden, fick ta emot så rejäla smällar att hon föll till marken och maken då lämnade henne där. Hon kan ha fallit så illa att hon avlidit. Mannen kör sedan tillbaka efter han lämnat barnet för att se om hon är kvar och får panik när han hittar henne. Då kommer han på den geniala idén att låta henne försvinna. Vart? Till Polen. Han släpar in henne i bilen och kör mot Ystad. Någonstans på vägen dumpar han av henne för att sedan köra vidare mot färjan där han vet att det finns en dunge vid macken där han kan slänga väskan.

Hon kan ju ha fallit så illa. Men jag tror snarare hon är lätt slagen sen strypt och gömd. Det är ju ett grönområde så tänker att det skulle va ett väldigt olyckligt fall om man dör bara sådär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in