Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Det där är lite som att säga att man har otur om man inte vinner högsta vinsten på Lotto. I själva verket är det det normala att man inte vinner högsta vinsten, liksom det normala är att man inte blir supersjuk eller död av Sars-Cov2. I viruslotteriet är det faktiskt det normala att man vinner, dvs varken blir sjukhussjuk eller död. Det är inte tur, det är normalt.
Jo, i å för sig. Men ingen av oss visste då, under de där runt 18 månaderna innan vi fick första dosen vaccin, om vi skulle dra någon av nitlotterna ifall vi blev smittade. Även om det fanns fler vinstlotter än nitlotter i det här lotteriet. Det läskiga var ju också, att sjukdomen slog så oförutsägbart. En familjemedlem kunde bli jättesjuk, medan de övriga bara hade lindriga, snabbt övergående symptom. Man kunde därför inte veta, om man hade någon okänd faktor i kroppen, som skulle kunna ge svår sjukdom.
Jag tyckte i alla fall som sagt, att det var väldigt jobbigt under alla de där månaderna, tills jag fick vaccinet. Att alltid fundera på om det verkligen var värt det att gå till t.ex. tandläkaren, eller om det skulle bli det sista man gjorde i så fall... Att vara rädd i två veckor efter att någon hostat eller nyst på bussen, tills man fattade att man hade klarat sig den gången också. Jag vill ALDRIG vara med om det här igen, under min livstid!