Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag håller med dig om att kända människor blir mördade på grund av sitt kändisskap. Det finns det belägg för i historien.
I de fall där kändisen blivit skjuten finns ett mordvapen inblandat. Absolut ingenting knyter SE till ett vapen.
Den enda lögnen jag hittar om SEs alibi är väl när man ljuger om att HO minns fel när han vittnar om att SE stod och pratade i receptionen i några minuter.
Annars finns väl inga lögner att "vaska av i det avsnittet"?
Vissa av er påstår att SE har alibi, vilket är en lögn. Det kan man absolut inte fastlå utifrån materialet även om HOs vittnesmål kan tyda på det. Man kan inte låsa fast sig vid detta enda vittnesmål , inte minst då HO hördes först efter flera månader. Han visste ju inte att han skulle lägga just detta samtal på minnet, han klockade inte samtalets längd osv.
SE och HO lär ha fortsatt att samtala även efter mordet,SE vilken ju enligt uppgift från bla exfrun ha pratat om mordet med alla han träffade. Det är inte osannolikt att HO kan ha blandat ihop minnena från alla samtal de haft. Fullt rimlig tanke. Så något alibi har han inte. Det var den lögn jag menade att VISSA förnekare ägnar sig åt ja.
I övrigt handlar det inte om lögner utan som jag skrev krystade förklaringar eftersom det är svårt att förklara saker på annat sätt. De rimliga förklaringarna tar slut efter fem sex omständigheter / indicier. Då måste ni hitta på nya för att förklara alla de återstående 19 ( eller hur många de nu är).