2021-11-05, 23:35
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ledsen att göra dig besviken men det där är mest en gammal myt. De flesta dödliga smittsamma sjukdomar är inte i närheten av att vara så dödliga som det påstås. Däremot så är smittsamma sjukdomar i kombination med undernärda männislor och dåliga vatten mat och toalettsystem ingen bra kombination.

Faktorer kommer du aldrig undan, det har du rätt i.

Men faktum kvarstår och hur du definierar "farligt" vet jag inte - menar du 100% dödlighet eller 20?

Sättet dom målar upp till exempel fågelinfluensan som de största hotet mot mänskligheten är ju tämligen skrattretande, särskilt när man ser modellerna dom gjort upp.

Skulle vara jävligt intressant att se hur en sådan dödlig sjukdom, om muterad till människa och pandemisk, skulle utrota mänskligheten, enligt dom.

Hoppas det finns ett vaccin som är vägen ur den pandemin... Eller just det, förhindra svår sjukdom..
Citera
2021-11-05, 23:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nja, studien från Israel var på 250k personer som visar att naturlig immunitet är överlägset vaccin. Den finns därute, även om Google algoritmen gör sitt bästa för att få undan den.

Vi har Fauci i direktsänd TV som inte kan svara på simpla frågor om naturlig immunitet. Vi har hans Gain of function-forskning.

Vi har korrupta WHO.

Vi har den kontrollerade media som vaccin hetsar som aldrig förr. Aldrig sett ett enda negativt ord tryckt om vaccinet.

Aldrig sett en artikel om de monumentala protester i USA, Frankrike, Italien, Australien, Tyskland där 20.000 och fler gått samman oavsett bakgrund för medicinsk frihet.

Aldrig sett en artikel om de 50-tal historier jag läst om unga människor som dött av vaccinet. Där tystas det ner, man tar ner familjemedlemmar på twitter, Facebook och insta för dom skriver att en familjemedlem dött 3-14 dagar efter vaccinet.

Jag har inte sett en artikel om kvinnan som var 33 år och fick hjärtproblem 3 dagar efter andra dosen, amputera ett ben och sedan dog.

Eller 2 barns-mamman som var hemmafru och var med barnen i skolan som resurs och aktivitet. Hon ville inte ta vaccinet men fick inte röra sig i skolan om hon inte gjorde det, 5 dagar senare var hon död, 36 år gammal.

Hennes föräldrar och make gjorde en hyllning till hennes liv och nämnde att hon var skeptisk till vaccinet och att hon dog mindre än en vecka efter det. Då togs det ner. Efter anmälan från familjen finns det nu uppe igen.

Youtube har tagit ner över en miljon videor som anklagas vara "vaccin kritiska" eller lögner.

Läkare som vittnar om negativa effekter av vaccinet Och berättelser från patienter blir nedtystade eller sparkade.

Problemet är att man inte får vara kritisk. Man får inte ifrågasätta. Man får inte göra det som är kärnan i utveckling och mänsklig strävan. Redan där är det problematiskt.

Jag förstår att det är svårt att hitta reell negativ info och historier om vaccinet. Det räcker ju med att skriva "covid 19" på Google så kommer de första 10k resultaten upp med positiva svar.

Så säkert är vaccinet.
Därför ska du vaccinera dig.
Massa myter om vaccinet.

Blaha. Skön nyans.

Folk har dött av vaccinet. Detta och annat negativt kommer aldrig komma ut för det har gått för långt. Man har hyllat det för mycket och gått allin, det finns ingen väg tillbaka.

Att man då inte som en kritisk tänkande varelse kan inse dessa relativt självklara saker är skrämmande och ett kvitto på att det dom gör fungerar.

Du verkar verkligen vara rädd för vaccinet, är du lika rädd för viruset? Det finns folk som dött av vaccinet en del fall har ju tagits upp av tidningarna, miljoner har dött av viruset. Jag ser också att det förekommer en del mörkande men jag blir inte rabiat för det. Du har full medicinsk frihet att avstå vaccinet, men jobbar du inom exempelvis vården så är det ju etiskt tveksamt då du är där för att hjälpa vårdtagaren, inte stjälpa denne över kanten.
Citera
2021-11-05, 23:38
Medlem
Citat:
Handlar inte om det. Det handlar om direktiv. Vad ska ut och vad ska inte ut? Vilken bild målar vi upp som passar bäst just nu?

Men justja, rosor är röda och människor med makt är ärliga.

Vi får se om ett år eller så. Jag kommer ihåg varenda en som pushat det här vaccinet som det bästa som hänt mänskligheten. Ska bli jävligt intressant att se vad ni säger om 1 år.

Ok
Citera
2021-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Faktorer kommer du aldrig undan, det har du rätt i.

Men faktum kvarstår och hur du definierar "farligt" vet jag inte - menar du 100% dödlighet eller 20?
.
100% dödlighet finns inte! Förutom i vissa panikspridares fantasi.
Citera
2021-11-05, 23:57
Medlem
Citat:

Sättet dom målar upp till exempel fågelinfluensan som de största hotet mot mänskligheten är ju tämligen skrattretande, särskilt när man ser modellerna dom gjort upp.

Skulle vara jävligt intressant att se hur en sådan dödlig sjukdom, om muterad till människa och pandemisk, skulle utrota mänskligheten, enligt dom.
Enligt dom ovetenskapsmän som tjänar pengar och karriär på att sprida myter missinformation och panik skulle den nog det men givetvis inte i verkligheten!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-06 kl. 00:11.
Citera
2021-11-06, 00:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag kör en all-inclusive tablett med A-E,k vitamin och mineraler som Zink, järn, selen m.m.
Sen kompletterar jag med extra D vitamin så jag kommer upp i 3500 IE, extra C-vitamin och Zink.
Zink är bra för å behålla luktsinnet hörde jag på omvägar.

Vaccin kommer jag inte ta. Undviker sprutor.

Tack ändå för vänligheten.
Om du undviker vaccin mot covid är ändå vaccin mot TBE ett bra råd.
Du kan bli rejält sjuk av TBE.
Har själv haft oturen och fått flera fästingar vilket gett mig 3 gånger borrelia och jag är ingen skogsmulle utan rätt vanlig person.

Jag själv har valt båda och för mig är det 4 doser mot TBE, hittills 2 mot covid och snart 3.
Citera
2021-11-06, 01:00
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Vi får se om ett år eller så. Jag kommer ihåg varenda en som pushat det här vaccinet som det bästa som hänt mänskligheten. Ska bli jävligt intressant att se vad ni säger om 1 år.

Enligt Johns hopkins university så har smittspridning dessutom inte påverkats överhuvudtaget sedan världen började massvaccineringen.

Så att vaccinet skulle förhindra smittspridning är en ren lögn.
Citera
2021-11-06, 02:32
Medlem
Covidtjafsandet är slöseri med tid era improduktiva idioter. Två år av era liv har ni slängt bort på den här skiten. Helt i onödan. Gå vidare bara och släpp skiten nu. Totalt jävla överdrivet. Pinsamt.
Citera
2021-11-06, 05:44
Medlem
Merwinnas avatar
Så det är lugnt för oss - eller så inte!

MANNE BERGGREN WIKLUND03:56
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=714355
Två hyenor vid Denver Zoo i USA har bekräftats smittade med coronaviruset.

Tester gjordes på flera olika arter vid djurparken sedan flera lejon blivit sjuka, och prover från de två fläckiga hyenorna kom tillbaka positivt. Det är de första hyenorna världen över som bekräftats smittade med viruset.

Hyenorna – 22-åriga Ngozi och 23-åriga Kibo – har uppvisat milda symptom.

"Hyenor är kända för att vara tuffa, motståndskraftiga djur som är kända för att tåla mjältbrand, rabies och valpsjuka. De mår i övrigt bra och förväntas bli fullt återställda" , skriver Denver Zoo i ett uttalande.

(TT)
Citera
2021-11-06, 06:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du har HELT FEL. Vaccinerade löper betydligt lägre risk att både bli sjuka och smitta andra. Det är liksom det som är vitsen med ett vaccin. Det är när en mottaglig person blir smittad av viruset som det börjar replikera sig och smittsamheten blir stor. Är man immun sker ingen replikering och smittsamheten utsträcker sig till att den immuna personen andas ut samma viruspartiklar som den andades in. Varför i hela friden tror du att det ställs krav på vaccinering i allt fler länder, införs coronapass osv? Tror du inte myndigheterna har koll på det?

Att smittan nu ökat mycket i västeuropa trots vaccinering beror garanterat på att vaccinationseffekten har börjat klinga av, då inte tillräckligt många fått en tredje dos i tid. Något som tyvärr ser ut att hända även i Sverige, men vi ligger väl några månader efter. Jag är rädd att vi kommer gå en svår vinter till mötes om man nu inte lyckas skala upp tempot vad gäller påfyllnadsdoser ordentligt.

För övrigt verkar du inte förstå hur mutationer uppstår. De uppstår inte genom att de tar sig förbi ett immunförsvar. Viruset muterar i den sjuka personen. Dvs, en person blir exempelvis smittad med deltaviruset. Hos denna person kan det finnas en genetisk defekt. Viruset förändras i den sjuka personen och blir helt plötsligt en gamma-variant. Det är så mutationer uppstår. Risken för mutationer minskar ju fler som är vaccinerade, men du påstår motsatsen vilket är helt fel. Hade personen i mitt exempel varit immun mot delta genom vaccinering hade aldrig mutationen uppstått.

Mutationer hos viruset uppstår helt slumpmässigt hos alla infekterade personer, vare sig de är vaccinerade eller ej så länge viruset förökar sig i deras kroppar. Men ju fler som blir infekterade ju större är risken att det uppkommer en mutation som gynnar smittspridningen.

M.a.o ju högre smittspridning ju större är risken för att de uppkommer mutationer som gynnar just smittspridningen. Minskar ett vaccin smittspridningen, vilket vaccinen emot SARS-COV2 gör, ( dock i lägre utsträckning emot Delta-varianten än emot den ursprungliga varianten och Alfa-varianten). Delta-varianten är extremt smittsam. Mot den hjälper inte ens omfattande lockdowner. Det enda som verkar kunna hejda den någorlunda är hybridimmunitet. Det är därför Sverige klarar sig bättre nu än nästan alla länder i Europa.
Citera
2021-11-06, 06:47
Medlem
Merwinnas avatar
KTW envisas med att försvara "vår" katastrofala strategi. Alltså, detta med att de "tog hänsyn till hela folkhälsan". Det var ju det de INTE gjorde. Folk var livrädda tills de fick sitt vaccin, och det är inte särskilt hälsosamt. Att ständigt gå med stressreaktion i kroppen är skadligt. Man var rädd bara man behövde åka bussen, gå till tandläkaren eller handla mat, för man visste att smittan fanns precis överallt, p.g.a. FHM:s undermåliga hantering av den. Folk var tvungna att skicka sina barn till skolan, trots stor oro, med hot om att socialen skulle bli inkopplade annars. Folk var tvungna att åka till sin fysiska arbetsplats mycket längre än i andra länder, för att FHM direkt motarbetade home office när andra länder redan hade infört det.

Skräckbilderna på människor som låg och flämtade på IVA fanns i tankarna hela tiden, och man undrade om det skulle gå så för en själv eller någon man älskar. "hälsosamt" - knappast. Det var nog snarare den rädslan som GAV folk psykisk ohälsa, och inget annat. Känslan av utsatthet, hjälplöshet och att myndigheterna inte gör något för att skydda en, var inte heller feel-good.

i dag kl 05:55
av Beri Zangana
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=714356
För första gången svarar Folkhälsomyndighetens nya generaldirektör Karin Tegmark Wisell på coronakommissionens kritik.

Tegmark Wisell håller med om att Sverige valde en delvis annan strategi än många andra länder. Det säger hon i Ekots Lördagsintervju.

Orsaken menar hon är att myndigheten ska ta hänsyn till hela folkhälsan.

– Man har tittat på vad blir konsekvenserna av en nedstängning när man tittar på aspekter så som minskad rörlighet, ökad psykisk ohälsa, påverkan på frihet och rörlighet och hur det kan påverka hälsan hos människor. Vår ingång har hela tiden varit att få en förståelse för de totala konsekvenserna, säger Karin Tegmark Wisell.
Citera
2021-11-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
KTW envisas med att försvara "vår" katastrofala strategi. Alltså, detta med att de "tog hänsyn till hela folkhälsan". Det var ju det de INTE gjorde. Folk var livrädda tills de fick sitt vaccin, och det är inte särskilt hälsosamt. Att ständigt gå med stressreaktion i kroppen är skadligt. Man var rädd bara man behövde åka bussen, gå till tandläkaren eller handla mat, för man visste att smittan fanns precis överallt, p.g.a. FHM:s undermåliga hantering av den. Folk var tvungna att skicka sina barn till skolan, trots stor oro, med hot om att socialen skulle bli inkopplade annars. Folk var tvungna att åka till sin fysiska arbetsplats mycket längre än i andra länder, för att FHM direkt motarbetade home office när andra länder redan hade infört det.

Skräckbilderna på människor som låg och flämtade på IVA fanns i tankarna hela tiden, och man undrade om det skulle gå så för en själv eller någon man älskar. "hälsosamt" - knappast. Det var nog snarare den rädslan som GAV folk psykisk ohälsa, och inget annat. Känslan av utsatthet, hjälplöshet och att myndigheterna inte gör något för att skydda en, var inte heller feel-good.

i dag kl 05:55
av Beri Zangana
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=714356
För första gången svarar Folkhälsomyndighetens nya generaldirektör Karin Tegmark Wisell på coronakommissionens kritik.

Tegmark Wisell håller med om att Sverige valde en delvis annan strategi än många andra länder. Det säger hon i Ekots Lördagsintervju.

Orsaken menar hon är att myndigheten ska ta hänsyn till hela folkhälsan.

– Man har tittat på vad blir konsekvenserna av en nedstängning när man tittar på aspekter så som minskad rörlighet, ökad psykisk ohälsa, påverkan på frihet och rörlighet och hur det kan påverka hälsan hos människor. Vår ingång har hela tiden varit att få en förståelse för de totala konsekvenserna, säger Karin Tegmark Wisell.
Det finns alltid människor som ligger och flämtar på IVA (om det nu är möjligt med en slang i halsen), pandemi eller inte, ligger du och tänker på dem också? Och när du ändå målar upp skräckbilder tar du med alla andra hemska sjukdomar då, att ligga döende i cancer tex, verkar ju jättehemskt. Vet inte vad ditt problem kan kallas, Krösa-Maja syndromet kanske, ”ojojoj”, men det finns säkert terapi för det. Och varför skulle hela samhället anpassas till såna som du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in