Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Ditt inlägg var inte fakta utan mest personliga tyckanden. Du är emot vaccinet, det vet vi, du vill förhindra andra att ta vaccinet, oklart varför. Vad är det jag ska bemöta? Dumhet? Jag är förmodligen äldre än dig, dessutom är jag inte liberal - jag gillar både SD och Trump. Har du fakta som stödjer att vaccinet är farligt så lägg fram det, bli inte sur om du möter på fakta som hävdar omvänt. Att du levererar "wall of text" gör dig inte mer trovärdig, hårda fakta däremot.
Nja, studien från Israel var på 250k personer som visar att naturlig immunitet är överlägset vaccin. Den finns därute, även om Google algoritmen gör sitt bästa för att få undan den.
Vi har Fauci i direktsänd TV som inte kan svara på simpla frågor om naturlig immunitet. Vi har hans Gain of function-forskning.
Vi har korrupta WHO.
Vi har den kontrollerade media som vaccin hetsar som aldrig förr. Aldrig sett ett enda negativt ord tryckt om vaccinet.
Aldrig sett en artikel om de monumentala protester i USA, Frankrike, Italien, Australien, Tyskland där 20.000 och fler gått samman oavsett bakgrund för medicinsk frihet.
Aldrig sett en artikel om de 50-tal historier jag läst om unga människor som dött av vaccinet. Där tystas det ner, man tar ner familjemedlemmar på twitter, Facebook och insta för dom skriver att en familjemedlem dött 3-14 dagar efter vaccinet.
Jag har inte sett en artikel om kvinnan som var 33 år och fick hjärtproblem 3 dagar efter andra dosen, amputera ett ben och sedan dog.
Eller 2 barns-mamman som var hemmafru och var med barnen i skolan som resurs och aktivitet. Hon ville inte ta vaccinet men fick inte röra sig i skolan om hon inte gjorde det, 5 dagar senare var hon död, 36 år gammal.
Hennes föräldrar och make gjorde en hyllning till hennes liv och nämnde att hon var skeptisk till vaccinet och att hon dog mindre än en vecka efter det. Då togs det ner. Efter anmälan från familjen finns det nu uppe igen.
Youtube har tagit ner över en miljon videor som anklagas vara "vaccin kritiska" eller lögner.
Läkare som vittnar om negativa effekter av vaccinet Och berättelser från patienter blir nedtystade eller sparkade.
Problemet är att man inte får vara kritisk. Man får inte ifrågasätta. Man får inte göra det som är kärnan i utveckling och mänsklig strävan. Redan där är det problematiskt.
Jag förstår att det är svårt att hitta reell negativ info och historier om vaccinet. Det räcker ju med att skriva "covid 19" på Google så kommer de första 10k resultaten upp med positiva svar.
Så säkert är vaccinet.
Därför ska du vaccinera dig.
Massa myter om vaccinet.
Blaha. Skön nyans.
Folk har dött av vaccinet. Detta och annat negativt kommer aldrig komma ut för det har gått för långt. Man har hyllat det för mycket och gått allin, det finns ingen väg tillbaka.
Att man då inte som en kritisk tänkande varelse kan inse dessa relativt självklara saker är skrämmande och ett kvitto på att det dom gör fungerar.