2021-11-05, 17:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Absolut minimum? Där har du nog fel. Det finns ju mellanting. Extremism är sällan bra. Att hålla det nere lite lagom utan att pressa på med alltför extrema åtgärder är nog bäst. Den där extremismen för att försöka pressa ner allt till absolut minimum riskerar ha ett alltför högt pris. Se bara på omvärlden, och inte lyckas de nåt vidare heller. Bara extremt dumma tror att absolut minimum är det enda som duger. Priset blir för extremt. Bättre värna vår grundlagskyddad rättighet att avstå medicinska ingrepp. Det handlar om att balansera intressen, hitta en gyllene medelväg. Lagom är bäst. Kan du inte vara lite mer lagom?

Du tänker på nedstängningar. Jag tänker att det stadiet förhoppningsvis är passerat. Det jag vill se för att hålla ned smittspridningen är så mycket vaccinering som möjligt. På så vis kan vi slippa både nedstängningar, restriktioner och press på vården. Covid19 är inte något virus som andra. Tycker det borde stå rätt klart vid det här laget. Är det något som medför ett högt pris så är det omfattande smittspridning.
Citera
2021-11-05, 17:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ni som varit med om att överdriva och sprida panik runt plandemin borde nog hosta upp lite sköna slantar till oss som hållit oss nyktra.
Sen är det så klart mindre pengar som lagts på vaccin än alla övriga kostnader, men vaccinpengarna går ju främst utomlands. Medan inhemska kostnader främst gynnar oss svenskar..

På vilket sätt gynnar kostnader för sjukskrivningar och överbelastad vård svenska samhället och svenska folket menar du? Du får ursäkta, men jag förstår faktiskt inte.
Citera
2021-11-05, 17:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast nI kommer ju inte med korrekt information och ni förstår inte ens att det finns andra sjukdomar och tillstånd i kroppen som ofta beror på annat än ert egna favoritvirus.
Vilken inkorrekt information är det JAG "kommer med"?
Citera
2021-11-05, 17:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du tänker på nedstängningar. Jag tänker att det stadiet förhoppningsvis är passerat. Det jag vill se för att hålla ned smittspridningen är så mycket vaccinering som möjligt. På så vis kan vi slippa både nedstängningar, restriktioner och press på vården. Covid19 är inte något virus som andra. Tycker det borde stå rätt klart vid det här laget. Är det något som medför ett högt pris så är det omfattande smittspridning.
Fast smittspridningen är väl inte så omfattande i nuläget. Vad jagar du upp dig för?

https://covidstatistik.se/

Hur många sprutor tänker du ta? Två per år resten av livet?
Citera
2021-11-05, 17:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Fast smittspridningen är väl inte så omfattande i nuläget. Vad jagar du upp dig för?

Problemet är/var att mer än halva Sveriges befolkning var vaccinerad innan midsommar. Frågan är vad de har för skydd nu. Vad har de för skydd vid nyår? Antagligen närmast obefintligt. Samtidigt löper utrullningen av den tredje dos på i snigelfart. Vi ser ju redan nu omfattande smittspridning i västra europa, trots vaccinering. Anledningen är troligen att många som vaccinerats för mer än sex månader sedan inte har något skydd kvar längre. Samma sak riskerar att hända i Sverige. Jag tror det kommer hända, för jag tror inte man skyndar tillräckligt snabbt med en tredje dos.
Jag tar gärna två sprutor resten av livet om det skyddar mig mot sjukdomen.
Citera
2021-11-05, 18:04
Medlem
Jag känner att jag behöver upprepa mig igen med den uppenbara logiken:

1. ALLA tar vaccin
2. Pandemi stämpeln tas bort ganska omgående
3. Som bonus är det möjligt att Covid "kämpar" och blir knockade ner och då är det nästan helt bort

Argumentera gärna emot detta tänkande.
Citera
2021-11-05, 18:13
Medlem
Citat:

Detta kan skilja sig mycket i perioder. T.ex. våren, höst eller vinter. Därför ska man inte förlita sig blint på sånt egentligen.
Citera
2021-11-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Fortsätt du med D-vitamin för det är bra och speciellt när soltimmarna minskar som nu.
Jag själv tar regelbundet 2500 IE så är det rätt bra nivå men ändå ett bra stycke från överdosering.
Gärna med magnesium och C-vitaminer samt en bra kost.

Lägg till vaccinering så får du en bra helhet. Gärna mot TBE också för det kan bli rätt illa om man drabbas.

Bara ett tips i all vänlighet.

Jag kör en all-inclusive tablett med A-E,k vitamin och mineraler som Zink, järn, selen m.m.
Sen kompletterar jag med extra D vitamin så jag kommer upp i 3500 IE, extra C-vitamin och Zink.
Zink är bra för å behålla luktsinnet hörde jag på omvägar.

Vaccin kommer jag inte ta. Undviker sprutor.

Tack ändå för vänligheten.
Citera
2021-11-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Alarmist.

Står inget om att vaccinerade hamnar på sjukhus i artikeln du hänvisar till.
100 hamnar på sjukhus men inget om att det är de med 2 doser vaccin.
Finns troligen några men vaccinet fungerar bra med det vi sett hittills.

Om du ogillar vaccinet så nöj dig med det och skit i att sprida massa dynga för att få fram något som passar din agenda.

Alarmist? Ja larmar inte om något.
Vet bara att det sas från början i massmedia och myndigheter att om en majoritet vaccineras så får vi stopp på smittan. Så blev det inte. Därför skriver jag att det verkar fungera dåligt. Målstoplar flyttas hela tiden och budskapen ändras med tiden. Kort, det känns inte speciellt övertygande eller trovärdigt.

Citat:
100 hamnar på sjukhus men inget om att det är de med 2 doser vaccin.
Det fanns en tid före någon enda dansk hade vaxxat sig och då var det LUGNARE.
Återigen totalt motsägelsefullt.

Agenda? Nej inte det heller. Jag läser, lyssnar, studerar och reflekterar.

En sak är säker - i alla dessa trådar om covid så framstår ni som inte klarar av att man ifrågasätter vaccinet och vaccinationerna som väldigt aggresiva och oresonabla.
Ni går gärna till personangrepp och blandar inte annat i diskussionerna, skiftar fokus och glider ifrån ämnet. Av bl a denna anledning så lär ni inte få fler att vacca sig vilket ju verkar vara det ni vill.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-11-05 kl. 18:49.
Citera
2021-11-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manederi
Jag känner att jag behöver upprepa mig igen med den uppenbara logiken:

1. ALLA tar vaccin
2. Pandemi stämpeln tas bort ganska omgående
3. Som bonus är det möjligt att Covid "kämpar" och blir knockade ner och då är det nästan helt bort

Argumentera gärna emot detta tänkande.

1. Du menar igen?
Det är väl hög tid nu för spruta tre o fyra eftersom effekten närmar sig noll för de "fullvaccinerade". Eller hur tänker du där?
Citera
2021-11-05, 18:51
Medlem
Det måste ju bli oerhört många färre som tar 3e sprutan i vinter. Då menar jag inte 80+ på hemmen utan människor 50 år och nedåt som är friska och nu kan inse att det inte är farligt alls för dom. Skulle förvåna mig om ens 70% av yngre friska som redan är vaccinerade hoppar på ett 3e tåg utan anledning.
Citera
2021-11-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
1. Du menar igen?
Det är väl hög tid nu för spruta tre o fyra eftersom effekten närmar sig noll för de "fullvaccinerade". Eller hur tänker du där?

1. Du misslyckades att tänka lite längre framåt om ALLA tog vaccin. Hur kan Covid fortfarande härja runt som riktig gangster då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in