2021-11-05, 22:48
Medlem
Vi har diverse deviant artists som kollajagärbäst, börsenäröppen, rovanjemi, etc.
När bättre människor blir foliehattar än experten på Afrobladet, då är landet i fara.
Citera
2021-11-05, 22:51
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror mest på vetenskapen, sen naturlig immunitet och sen vaccin. Om vi tar ett exempel som smittkoppor så blir det vetenskap, vaccin och sen naturlig immunitet, jag antar att du hellre tar en släng smittkoppor före vaccinet - lycka till med det, vetskapen om vad det viruset kan göra med dig lär du bli medveten om!

Avlopp och det andra håller jag med dig om.

Kanske dags att läsa på lite om smittsamma sjukdomar och hur de funkar?

Först råder jag dig att läsa på om smittkopporvaccinet och hur det faktiskt kom till, när det började användas och hur effektivt det egentligen var.

Folk fattar inte och vägrar diskutera när man säger sanningen: ju farligare virus, desto mindre risk för en global population.

Snälla, tror ni typ "Pestens tid" ala Stephen King skulle hända på riktigt?

Det finns en anledning till varför farliga sjukdomar får lokala utbrott och inte globala - de dödar värden för snabbt och hinner inte smitta vidare i tillräckligt stor omfattning. Punkt.

Sen kan vi ju snacka om poliovaccinet och vilken succé det var. Hör talas om SV-40? Det viruset fanns i vaccinet och smittade i princip hela USA och därmed större delen av mänskligheten.

Allt eftersom så har hundra, om inte tusentals, läkare, vittnat, och vittnar än idag om alla sjukdomar och symptom som uppkom från ingenstans efter dessa vaccinationer.

Men fortsätt ta era vaccinationer. Det är jättebra om DU känner att det är rätt för DIG. Jag stöttar, 100%!

Jag tänker dock aldrig tvingas göra något mot min vilja. Det känns inte bra för MIG.

Sen kan alla jävla politiker brinna i helvetet med sitt snack om att "göra det för andra". De förstör länder världen runt och gör precis vad de vill. De dödar kärnfamiljen, perverserar samhället och tror att, vadå, vi ska enas kring dessa ideal och värderingar?

Nej, vi har alla våra egna åsikter, värderingar och religioner. Moral är också en biggie.

Varför ska folk få undantag för religiösa skäl liksom? Ska jag få ett undantag för att jag tror på tomten och min tomte säger att vaccinera sig går emot värderingarna han vill att man strävar efter?

Är jag sinnessjuk då? Varför kan då en man tävla i OS som kvinna, eller en kvinna identifiera sig som en stolpe, gifta sig med en hund?

Är dom inte sinnessjuka? Nej, dom är hyllade - i ett samhälle jag har 0 till övers för. Jag känner 0 samhörighet med kulturen och värderingarna som format Sverige de senaste 20 åren. Har vi tur invaderar ryssen inom några år.
Citera
2021-11-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag tror inte många hade tackat nej till antibiotika om någon erbjudit det när pesten härjade och istället chansat på ”naturlig” immunitet. Visst, det funkar till slut men svinnet kan bli väldigt stort på vägen dit.
Hade folk haft bättre hygien då och det funnits rent vatten och bra föda så hade de flesta inte behövt antibiotika då!
Citera
2021-11-05, 22:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Kanske dags att läsa på lite om smittsamma sjukdomar och hur de funkar?

Först råder jag dig att läsa på om smittkopporvaccinet och hur det faktiskt kom till, när det började användas och hur effektivt det egentligen var.

Folk fattar inte och vägrar diskutera när man säger sanningen: ju farligare virus, desto mindre risk för en global population.

Snälla, tror ni typ "Pestens tid" ala Stephen King skulle hända på riktigt?

Det finns en anledning till varför farliga sjukdomar får lokala utbrott och inte globala - de dödar värden för snabbt och hinner inte smitta vidare i tillräckligt stor omfattning. Punkt.

Sen kan vi ju snacka om poliovaccinet och vilken succé det var. Hör talas om SV-40? Det viruset fanns i vaccinet och smittade i princip hela USA och därmed större delen av mänskligheten.

Allt eftersom så har hundra, om inte tusentals, läkare, vittnat, och vittnar än idag om alla sjukdomar och symptom som uppkom från ingenstans efter dessa vaccinationer.

Men fortsätt ta era vaccinationer. Det är jättebra om DU känner att det är rätt för DIG. Jag stöttar, 100%!

Jag tänker dock aldrig tvingas göra något mot min vilja. Det känns inte bra för MIG.

Sen kan alla jävla politiker brinna i helvetet med sitt snack om att "göra det för andra". De förstör länder världen runt och gör precis vad de vill. De dödar kärnfamiljen, perverserar samhället och tror att, vadå, vi ska enas kring dessa ideal och värderingar?

Nej, vi har alla våra egna åsikter, värderingar och religioner. Moral är också en biggie.

Varför ska folk få undantag för religiösa skäl liksom? Ska jag få ett undantag för att jag tror på tomten och min tomte säger att vaccinera sig går emot värderingarna han vill att man strävar efter?

Är jag sinnessjuk då? Varför kan då en man tävla i OS som kvinna, eller en kvinna identifiera sig som en stolpe, gifta sig med en hund?

Är dom inte sinnessjuka? Nej, dom är hyllade - i ett samhälle jag har 0 till övers för. Jag känner 0 samhörighet med kulturen och värderingarna som format Sverige de senaste 20 åren. Har vi tur invaderar ryssen inom några år.

Jag är påläst.

Citat:
Some of the polio vaccine administered from 1955–1963 was contaminated with a virus, called simian virus 40 (SV40)

Misstag kan alltid ske och har skett nu med, med kontaminerade batcher exempelvis.

"Wall of text"

Du behöver inte ta vaccinet, ingen tvingar dig, men du kan väl avstå att föra över dina villfarelser på andra?
Citera
2021-11-05, 23:08
Medlem
barkies avatar
Citat:
Jag är påläst.

Misstag kan alltid ske och har skett nu med, med kontaminerade batcher exempelvis.

"Wall of text"

Du behöver inte ta vaccinet, ingen tvingar dig, men du kan väl avstå att föra över dina villfarelser på andra?

Villfarelser? Jag har väl rätt att diskutera och uttrycka vad jag vill? Det är snarare ni liberala dårar som springer runt vaccinet som Jesus.

Folk har tystats, folk har sagt upp sig i protest, folk i alla klasser och statusar i samhället säger nej. Det borde inte behövas - det är den fria viljan.

Klarar sjukvården inte av ett jävla förkylningsvirus är det här landet i seriös jävla fara. Det är ju iofs alltid "överbelastat" här, trots bland de högsta skatterna i världen. Det är dårar som ni som ligger bakom det också.

"Jag är påläst".

Nja, då hade du nog bemött mitt inlägg med fakta baserat på din enorma kunskap.

"Wall of text".

Är du 16 år och hormonerna spritter i kroppen? Redan där bevisar du hur oseriös och lågt du sjunker. Du är på ett forum. Vill du inte diskutera eller se "Wall of text" - klicka vidare till Aftonbladet.

Jo. Folk tvingas, i USA, Frankrike, England och Lettland. Snart kommer det i övriga världen också. Det är inte okej.

Det är också det alla inkompetenta, privatflygande, 80-bilar karavan "rädda klimatet" - vill. Dom vill skapa splittring och konflikt i samhället. Då kan de syssla med annat i skymundan.
Citera
2021-11-05, 23:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Villfarelser? Jag har väl rätt att diskutera och uttrycka vad jag vill? Det är snarare ni liberala dårar som springer runt vaccinet som Jesus.

Folk har tystats, folk har sagt upp sig i protest, folk i alla klasser och statusar i samhället säger nej. Det borde inte behövas - det är den fria viljan.

Klarar sjukvården inte av ett jävla förkylningsvirus är det här landet i seriös jävla fara. Det är ju iofs alltid "överbelastat" här, trots bland de högsta skatterna i världen. Det är dårar som ni som ligger bakom det också.

"Jag är påläst".

Nja, då hade du nog bemött mitt inlägg med fakta baserat på din enorma kunskap.

"Wall of text".

Är du 16 år och hormonerna spritter i kroppen? Redan där bevisar du hur oseriös och lågt du sjunker. Du är på ett forum. Vill du inte diskutera eller se "Wall of text" - klicka vidare till Aftonbladet.

Jo. Folk tvingas, i USA, Frankrike, England och Lettland. Snart kommer det i övriga världen också. Det är inte okej.

Det är också det alla inkompetenta, privatflygande, 80-bilar karavan "rädda klimatet" - vill. Dom vill skapa splittring och konflikt i samhället. Då kan de syssla med annat i skymundan.

Ditt inlägg var inte fakta utan mest personliga tyckanden. Du är emot vaccinet, det vet vi, du vill förhindra andra att ta vaccinet, oklart varför. Vad är det jag ska bemöta? Dumhet? Jag är förmodligen äldre än dig, dessutom är jag inte liberal - jag gillar både SD och Trump. Har du fakta som stödjer att vaccinet är farligt så lägg fram det, bli inte sur om du möter på fakta som hävdar omvänt. Att du levererar "wall of text" gör dig inte mer trovärdig, hårda fakta däremot.
Citera
2021-11-05, 23:16
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är problemet med det om de vaccinerade inte blir svårt sjuka?

Problemet med det är att de haft fel hela tiden och ljuger som inga andra.

Finns absolut ingen möjlighet att fact-checka att majoriteten som ligger inne är ovaccinerade. Helt omöjligt.

Beskriv hur den kedjan skulle gå till från början till slut.

Handlar väldigt mycket om hur man vill att bilden målas upp. De har sålt vaccinet som den heliga graalen, de kan ALDRIG gå tillbaka eller erkänna att de är skit i efterhand. De skulle aldrig hända.

Därav ska man bara extremt skeptisk när till exempel Anders Tegnell står som ett fån på presskonferensen och säger "de allra flesta som ligger på sjukhus är ovaccinerade".

Först var det "94%" ovaccinerade som låg inne, sen 80%, sen de "allra flesta".

Problemet är inte längre om det är rätt eller fel att ta vaccin. Det är en fråga om medicinsk frihet.
Ska vi syna Läkemedelsbolagen i sömmarna någon dag? Vill du se hur många uppgörelser dom gjort? Alla skandaler? Vilka som står bakom dom?

Ingen ska säga åt mig vad jag ska stoppa i min kropp, överhuvudtaget.

Ju mer skit jag ser från alla experter, media och politiker desto mer tveksam blir jag. Det är i det största obehagligt. Man måste vara psyksjuk om man tror detta handlar om empati och att rå om sina medmänniskor. Vad fan lever ni i för Disney saga?
Citera
2021-11-05, 23:23
Medlem
Citat:

Ledsen att göra dig besviken men det där är mest en gammal myt. De flesta dödliga smittsamma sjukdomar är inte i närheten av att vara så dödliga som det påstås. Däremot så är smittsamma sjukdomar i kombination med undernärda männislor och dåliga vatten mat och toalettsystem ingen bra kombination.
Citera
2021-11-05, 23:28
Medlem
Citat:
Problemet med det är att de haft fel hela tiden och ljuger som inga andra.

Finns absolut ingen möjlighet att fact-checka att majoriteten som ligger inne är ovaccinerade. Helt omöjligt.

Beskriv hur den kedjan skulle gå till från början till slut.

Handlar väldigt mycket om hur man vill att bilden målas upp. De har sålt vaccinet som den heliga graalen, de kan ALDRIG gå tillbaka eller erkänna att de är skit i efterhand. De skulle aldrig hända.

Därav ska man bara extremt skeptisk när till exempel Anders Tegnell står som ett fån på presskonferensen och säger "de allra flesta som ligger på sjukhus är ovaccinerade".

Först var det "94%" ovaccinerade som låg inne, sen 80%, sen de "allra flesta".

Problemet är inte längre om det är rätt eller fel att ta vaccin. Det är en fråga om medicinsk frihet.
Ska vi syna Läkemedelsbolagen i sömmarna någon dag? Vill du se hur många uppgörelser dom gjort? Alla skandaler? Vilka som står bakom dom?

Ingen ska säga åt mig vad jag ska stoppa i min kropp, överhuvudtaget.

Ju mer skit jag ser från alla experter, media och politiker desto mer tveksam blir jag. Det är i det största obehagligt. Man måste vara psyksjuk om man tror detta handlar om empati och att rå om sina medmänniskor. Vad fan lever ni i för Disney saga?

Det är tämligen enkelt för sjukvården att se om du är vaccinerad eller inte. Det tar typ 2 sekunder att kolla upp i vaccinationsregistret.
Citera
2021-11-05, 23:28
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ditt inlägg var inte fakta utan mest personliga tyckanden. Du är emot vaccinet, det vet vi, du vill förhindra andra att ta vaccinet, oklart varför. Vad är det jag ska bemöta? Dumhet? Jag är förmodligen äldre än dig, dessutom är jag inte liberal - jag gillar både SD och Trump. Har du fakta som stödjer att vaccinet är farligt så lägg fram det, bli inte sur om du möter på fakta som hävdar omvänt. Att du levererar "wall of text" gör dig inte mer trovärdig, hårda fakta däremot.

Nja, studien från Israel var på 250k personer som visar att naturlig immunitet är överlägset vaccin. Den finns därute, även om Google algoritmen gör sitt bästa för att få undan den.

Vi har Fauci i direktsänd TV som inte kan svara på simpla frågor om naturlig immunitet. Vi har hans Gain of function-forskning.

Vi har korrupta WHO.

Vi har den kontrollerade media som vaccin hetsar som aldrig förr. Aldrig sett ett enda negativt ord tryckt om vaccinet.

Aldrig sett en artikel om de monumentala protester i USA, Frankrike, Italien, Australien, Tyskland där 20.000 och fler gått samman oavsett bakgrund för medicinsk frihet.

Aldrig sett en artikel om de 50-tal historier jag läst om unga människor som dött av vaccinet. Där tystas det ner, man tar ner familjemedlemmar på twitter, Facebook och insta för dom skriver att en familjemedlem dött 3-14 dagar efter vaccinet.

Jag har inte sett en artikel om kvinnan som var 33 år och fick hjärtproblem 3 dagar efter andra dosen, amputera ett ben och sedan dog.

Eller 2 barns-mamman som var hemmafru och var med barnen i skolan som resurs och aktivitet. Hon ville inte ta vaccinet men fick inte röra sig i skolan om hon inte gjorde det, 5 dagar senare var hon död, 36 år gammal.

Hennes föräldrar och make gjorde en hyllning till hennes liv och nämnde att hon var skeptisk till vaccinet och att hon dog mindre än en vecka efter det. Då togs det ner. Efter anmälan från familjen finns det nu uppe igen.

Youtube har tagit ner över en miljon videor som anklagas vara "vaccin kritiska" eller lögner.

Läkare som vittnar om negativa effekter av vaccinet Och berättelser från patienter blir nedtystade eller sparkade.

Problemet är att man inte får vara kritisk. Man får inte ifrågasätta. Man får inte göra det som är kärnan i utveckling och mänsklig strävan. Redan där är det problematiskt.

Jag förstår att det är svårt att hitta reell negativ info och historier om vaccinet. Det räcker ju med att skriva "covid 19" på Google så kommer de första 10k resultaten upp med positiva svar.

Så säkert är vaccinet.
Därför ska du vaccinera dig.
Massa myter om vaccinet.

Blaha. Skön nyans.

Folk har dött av vaccinet. Detta och annat negativt kommer aldrig komma ut för det har gått för långt. Man har hyllat det för mycket och gått allin, det finns ingen väg tillbaka.

Att man då inte som en kritisk tänkande varelse kan inse dessa relativt självklara saker är skrämmande och ett kvitto på att det dom gör fungerar.
Citera
2021-11-05, 23:31
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är tämligen enkelt för sjukvården att se om du är vaccinerad eller inte. Det tar typ 2 sekunder att kolla upp i vaccinationsregistret.

Handlar inte om det. Det handlar om direktiv. Vad ska ut och vad ska inte ut? Vilken bild målar vi upp som passar bäst just nu?

Men justja, rosor är röda och människor med makt är ärliga.

Vi får se om ett år eller så. Jag kommer ihåg varenda en som pushat det här vaccinet som det bästa som hänt mänskligheten. Ska bli jävligt intressant att se vad ni säger om 1 år.
Citera
2021-11-05, 23:35
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ledsen att göra dig besviken men det där är mest en gammal myt. De flesta dödliga smittsamma sjukdomar är inte i närheten av att vara så dödliga som det påstås. Däremot så är smittsamma sjukdomar i kombination med undernärda männislor och dåliga vatten mat och toalettsystem ingen bra kombination.

Faktorer kommer du aldrig undan, det har du rätt i.

Men faktum kvarstår och hur du definierar "farligt" vet jag inte - menar du 100% dödlighet eller 20?

Sättet dom målar upp till exempel fågelinfluensan som de största hotet mot mänskligheten är ju tämligen skrattretande, särskilt när man ser modellerna dom gjort upp.

Skulle vara jävligt intressant att se hur en sådan dödlig sjukdom, om muterad till människa och pandemisk, skulle utrota mänskligheten, enligt dom.

Hoppas det finns ett vaccin som är vägen ur den pandemin... Eller just det, förhindra svår sjukdom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in