Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Jo, jag håller med, det är därför jag skrev att han inte kommer missa bältet, när han får chansen. Han är bara så totalt utan karisma. Så det är inte bara att han riskminimerar i min bok, även om Jiri P skulle fajtas som Ankalaev, så skulle han upplevas som mer spännande för han har starpower. Men en fajt dessa två emellan skulle vara kul. Ankalaev är alla fall en stående fighter vilket är ett plus i min bok om man ska spela safe, hans matcher mot den överskattade Cutelaba var bra matcher. Det kommer även en eventuellt kommande match mot JP bli. Men LHW är traditionellt en viktklass i alla kampsporter som är ett sorgebarn, så de behöver spännande fighters i min mening
Jag måste nog hålla med dig om att LHW i UFC just nu är den svagaste divisionen följt av HW.
En kul grej är ju om Dana White tvingar Costa att gå upp till LHW istället för att fightas i MW som han hotade med efter den grova viktmissen sist, då kan det bli intressant.
Costa skulle kunna gå långt inom LHW och leverera massor av roliga matcher. Han såg ju riktigt bra ut senast mot Vettori i 205. Att Vettori inte somnade i den matchen säger nog mer om Vettoris haka än om Costas slagstyrka. Dessutom har ju Costa teknik också och inte bara rejält tryck i händer och skenben.
I HW så tycker jag endast att typ top fem är riktigt bra dvs fighters som Ngannou, Gane, Stipe, Blaydes samt det nya stjärnskottet Tom Aspinall. När han börjar klättra i rankingen är det nog många fighters som kommer att få det väldigt jobbigt, där kan vi snacka talang.
Det tråkiga med HW är att den divisionen är fylld med så mediokra fighters som har tagit sig väldigt högt upp i rankingen enbart pga sin slagstyrka.
Lewis är ju ett lysande exempel. Är han bra på MMA NEJ, slår han så hårt så att folk somnar när han träffar rent JA.
Om Ngannou som faktiskt börjar växa in i rollen som MMA fighter och inte bara en One punsch knockout artist bryter med UFC efter sitt titelförsvar och Jones aldrig gör entré i HW så lär tungvikten vara skräp en lång tid framöver.