Citat:
Ursprungligen postat av
Mx_1337
Det borde (sett till de senaste åren, inte till resulatet i matchen) varit Ferguson. Dock en riktigt bra insats av Gaethje i den matchen. Vet inte hur han lyckades förlora mot Alvarez. Alldeles för låg fight-IQ på honom ibland. Poirier slog honom mer dominant än så skulle jag säga. Blir intressant att se. Hur bra den brottningsgrunden som Gaethje trots allt står på är lär visa sig snabbt mot Khabib.
Intressant i divisionen nu när Poirier och McGregor ska mötas snart. Vet inte var Ferguson passar in i den ekvationen men förhoppningsvis någonstans.
Gaethje överraskade många. Matcherna jag sett så blockerar han gärna slagen med sitt huvud. Han blev dessutom knockad. Ferguson har en sjuk chin, han golvades aldrig ner av den brutala misshandeln.
Det är nåt speciellt med Ferguson. Jag gillar verkligen honom.
Jag tror det blir en helt annan stämning utan publik som gör att man inte blir lika offensiv och väljer det säkra före det osäkra.
Alvarez såg dålig ut efter matchen mot McGregor. Förstår inte hur han står ut med frugan som bara skriker i bakgrunden. Det distraherar tom mig som tittare!
Jag njöt av att titta på Alvarez mot Gaethje.
Sista ronden är underbar!!
Även den med Poirier. Han blev dessutom petad i ögat två gånger.
Under dessa matcher så levde G på sina lowkicks. Fan vad jag retar upp mig på honom.
Poirier och McGregor kan bli skoj. (Till skillnad från första matchen.