2020-10-05, 15:41
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Faceoffs inför morgonnattens gala: https://www.youtube.com/watch?v=Mool6xV3hU0

Ser främst fram emot:

Williams (Som chockade rejält när han sänkte den där brasilianaren "Robocop" i DWs cs för några veckor sedan) mot Imavov (Född i dagestan och gör debut)

Erfarna mötet mellan Carlos Condit mot McGee (lär inte bli den bästa fighten man sett direkt, men funkar för mig )

Germaine de Randamie mot en formstark Pena

De Castro (som såg riktigt bra ut i en rond i sin debut mot den mycket större Hardy) mot Felipe (som torskade även sin debut på decision mot Spivak)

Och självklart main event mellan två damer som båda har riktigt bra boxning bland annat, Holm mot Aldana

EDIT: Blir kul att se Jourdain igen också, han såg riktigt bra ut i sin senaste fight mot Fili som han torskade på split

Fattar inte hypen kring Holm. Studsar runt på tårna och slår fler slag och sparkar i luften än vad hon träffar.

Aldanas insats var rent ut sagt usel. Orkar inte ens ödsla ord på att beskriva spektaklet.
Citera
2020-10-08, 12:19
Medlem
rex144s avatar
https://www.sherdog.com/events/UFC-F...n-Zombie-87277

Nästa Fight Night den 17 oktober

och där debuterar en obesegrad polsk KSW mästare Gamrot i 70 kilo klassen som förutspås avancera kvickt i rankingen, han är brottare och grappler.
europamästare 77kg ADCC
Citera
2020-10-09, 15:00
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sherdog.com/events/UFC-F...n-Zombie-87277

Nästa Fight Night den 17 oktober

och där debuterar en obesegrad polsk KSW mästare Gamrot i 70 kilo klassen som förutspås avancera kvickt i rankingen, han är brottare och grappler.
europamästare 77kg ADCC

Då får vi se hur Kutateladze utvecklat sin grappling, har inte sett hans senaste matcher men kommer ihåg hur han hade problem med grapplers tidigt i karriären.
Citera
2020-10-10, 14:24
Medlem
bobo909s avatar
Sandhagen mot Moraes i nattens main event ska bli riktigt intressant!
Citera
2020-10-14, 01:28
Medlem
Tja!

Nån som vet vad som hände med svensken David Teymur som var 5-0 i UFC (8-1 MMA) innan han torskade mot rankade brassen Charles Oliveira i februari 2019?

Medans Oliveira gått som tåget och är nu #6 i LW så har Teymur gått helt under radarn.

Märkligt tycker jag, då han ansågs vara en talang i divisionen.
Citera
2020-10-15, 14:48
Medlem
Aston-Martins avatar
Nu börjar UFC 254 närma sig. Vad tror ni? Khabib vs. Gaethje. Jag tror Khabib vinner på decision. Vad jag kan se så börjar eventet 20:00 så det är ju trevligt. Hoppas man kör mer i Abu Dhabi pga den lämpliga tidsskillnaden för oss i Sverige.
Senast redigerad av Aston-Martin 2020-10-15 kl. 14:54.
Citera
2020-10-15, 20:53
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Sandhagen mot Moraes i nattens main event ska bli riktigt intressant!
Var en kul gala. Buckleys flygande spark-knock var riktig matrix shit. Fin seger för Sandhagen. Trodde att Makwan skulle slå Barboza med sin brottning men tyvärr helt off på den. Fin insats av Barboza dock.
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Tja!

Nån som vet vad som hände med svensken David Teymur som var 5-0 i UFC (8-1 MMA) innan han torskade mot rankade brassen Charles Oliveira i februari 2019?

Medans Oliveira gått som tåget och är nu #6 i LW så har Teymur gått helt under radarn.

Märkligt tycker jag, då han ansågs vara en talang i divisionen.
Det kan man faktiskt undra. Skador är väl en lågoddsare. Tycker inte han fightats särskilt aktivt tidigare heller.
Citera
2020-10-15, 23:58
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Nu börjar UFC 254 närma sig. Vad tror ni? Khabib vs. Gaethje. Jag tror Khabib vinner på decision. Vad jag kan se så börjar eventet 20:00 så det är ju trevligt. Hoppas man kör mer i Abu Dhabi pga den lämpliga tidsskillnaden för oss i Sverige.

Satsar hästarna på Khabib och submission vore underbart.
Hatar Gaethje som förstörde allt.
Senast redigerad av Vermillions 2020-10-16 kl. 00:01.
Citera
2020-10-16, 20:01
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Satsar hästarna på Khabib och submission vore underbart.
Hatar Gaethje som förstörde allt.
Det borde (sett till de senaste åren, inte till resulatet i matchen) varit Ferguson. Dock en riktigt bra insats av Gaethje i den matchen. Vet inte hur han lyckades förlora mot Alvarez. Alldeles för låg fight-IQ på honom ibland. Poirier slog honom mer dominant än så skulle jag säga. Blir intressant att se. Hur bra den brottningsgrunden som Gaethje trots allt står på är lär visa sig snabbt mot Khabib.

Intressant i divisionen nu när Poirier och McGregor ska mötas snart. Vet inte var Ferguson passar in i den ekvationen men förhoppningsvis någonstans.
Citera
2020-10-17, 23:38
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det borde (sett till de senaste åren, inte till resulatet i matchen) varit Ferguson. Dock en riktigt bra insats av Gaethje i den matchen. Vet inte hur han lyckades förlora mot Alvarez. Alldeles för låg fight-IQ på honom ibland. Poirier slog honom mer dominant än så skulle jag säga. Blir intressant att se. Hur bra den brottningsgrunden som Gaethje trots allt står på är lär visa sig snabbt mot Khabib.

Intressant i divisionen nu när Poirier och McGregor ska mötas snart. Vet inte var Ferguson passar in i den ekvationen men förhoppningsvis någonstans.

Gaethje överraskade många. Matcherna jag sett så blockerar han gärna slagen med sitt huvud. Han blev dessutom knockad. Ferguson har en sjuk chin, han golvades aldrig ner av den brutala misshandeln.

Det är nåt speciellt med Ferguson. Jag gillar verkligen honom.

Jag tror det blir en helt annan stämning utan publik som gör att man inte blir lika offensiv och väljer det säkra före det osäkra.

Alvarez såg dålig ut efter matchen mot McGregor. Förstår inte hur han står ut med frugan som bara skriker i bakgrunden. Det distraherar tom mig som tittare!

Jag njöt av att titta på Alvarez mot Gaethje.
Sista ronden är underbar!!
Även den med Poirier. Han blev dessutom petad i ögat två gånger.

Under dessa matcher så levde G på sina lowkicks. Fan vad jag retar upp mig på honom.

Poirier och McGregor kan bli skoj. (Till skillnad från första matchen.
Senast redigerad av Vermillions 2020-10-17 kl. 23:40.
Citera
2020-10-18, 00:34
Medlem
ninjutsus avatar
Dags för svensken nu! Eller ja, "svensken"
Citera
2020-10-18, 01:40
Medlem
Brottargalnings avatar
Nu är galan inte över än men Guram stod garanterat för en av galans bästa matcher. Redigt grymt stående, bra nedtagningsförsvar och när han väl hamnade på backen var han så offensiv med sina lås att motståndaren inte kunde få något gjort. Med tanke på att Gamrot är en av Polens största stjärnor, en meriterad grappler och ADCC-veteran så var det en redigt imponerande vinst. Tycker den där debuten briljerade och var mer imponerande än Khamzats med tanke på nivån på motståndet. Också kul att se en ny generation från den svenska MMA-scenen göra intåg nu när den gamla är på väg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in