2022-05-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Jäklar Oliveira. Vilken jäkla stjärna. Synd med viktmissen.
Ja han är i stort sett komplett och extremt underhållande, helt klart en av mina favoritfighters och en äkta "peoples champ" Det går helt enkelt inte att tycka illa om karln.

Det enda hålet i hans game är väl brottningen som jag har nämnt innan samt att hans haka är en aning klen.

Dock rider han ut stormen när han blir prickad hårt, vänder på steken och avslutar sina motståndare.

Han behöver inte ens någon brottning med den slagstyrkan och precisionen för när motståndaren väl går ner så är han på dem som klister och submittar dem.

Tar han rygg på någon så är det tack och godnatt, påminner lite om när Demien Maia tog rygg på folk back in the days dvs game over.

Nu vill vi se Oliveira emot Makachev. Han har ju redan slagit Chandler, Dustin och nu även Gaethje i sina tre senaste så det vore det enda logiska.

Om han inte går upp en viktklass och möter Connor McGreggor i WW.
Citera
2022-05-08, 23:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja verkligen.

Det var inte den snyggaste frontsparks KO:n i UFC:s historia men fanimej den brutalaste.

Ser verkligen sjukt ut..

https://cdn.extra.ie/wp-content/uplo...f-1068x623.jpg
Citera
2022-05-09, 07:44
Medlem
withnonam3s avatar
Måste erkänna att jag inte trodde Oliviera skulle fixa Justins power eftersom han gått i golvet av Chandler och Poirier tidigare men jag har återigen fel angående honom. Har aldrig heller sett någon vara så förberedd på Justins vad och bensparkar som Oliviera. Han hade full koll på dom. Med tanke på att han slagit Chandler,Poirier och Gaethje på övertygande sätt så är han för mig p4p nr 2 just nu efter Usman. Årets jättefight blir Oliviera vs Makhachev om nu inte Beneil Dariush överraskar oss alla.
Citera
2022-05-09, 07:46
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ser verkligen sjukt ut..

https://cdn.extra.ie/wp-content/uplo...f-1068x623.jpg

Shit, där blev han några hjärnceller fattigare. Fyfan vilken knockout.
Senast redigerad av withnonam3 2022-05-09 kl. 07:51.
Citera
2022-05-09, 11:43
Medlem
Citat:
Vad händer nu då. Ska två andra slåss om bältet och Oliveira får möta vinnaren där? Eller blir nästa match Oliveira går en match om bältet.

Edit: Såg nu att det verkar bli Oliviera vs Islam Makhachev om den vakanta lättviktstiteln härnäst. Hoppas det går bättre med vikten då…

Hur långt in i framtiden är vi nu då?
Citera
2022-05-09, 11:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Jag hoppas verkligen Charles stryper ut Islam.

Islam är väl en jävligt bra brottare men frågan är om inte Charles Juijutsu kommer bli det som tar honom.
Citera
2022-05-09, 13:20
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Hur långt in i framtiden är vi nu då?

Oktober kanske.
Citera
2022-05-09, 13:30
Medlem
Citat:
Oktober kanske.

Okej tack för svar.
Citera
2022-05-09, 14:35
Medlem
Charles verkar sagt efter helgen hans nästa fight ska va i december för gala i Brasilien,dana verkar lovat honom detta.
Citera
2022-05-09, 14:49
Medlem
Citat:
Oktober kanske.

Abu Dhabi den 22 oktober.

Nån mer än jag som saknar Khabib ”The Eagle” Nurmagomedov?
Citera
2022-05-09, 20:31
Medlem
Mx_1337s avatar
Trist att se Fergusons fall from grace. Efter tre raka och på väg utför är det nästan tjänstefel av UFC att matcha honom mot ett monster som Chandler.
Om han inte lägger av så matcha honom mot någon i spannet av Cowboy Cerrone/Joe Lauzon/Jim Miller, för en sista fight. Skippa toppnamnen.
Citera
2022-05-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Abu Dhabi den 22 oktober.

Nån mer än jag som saknar Khabib ”The Eagle” Nurmagomedov?
Klart vi saknar Khabib.

En alldeles för tidig pension enligt mig för han hade så mycket mer att ge, precis som Henry Cehudo.

Vissa vägrar att inse när det är pensionsdags typ Arlowski, Cerrone mfl men det är alltid lite sorgligt när folk som är så överlägsna lämnar sporten för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in