2021-11-05, 12:41
Bannlyst
Börjar det snurra så har ni fått i er för mycket. Bara att hålla ut för "ruset" sitter i hela dagen.
Ta mindre nästa gång. Det gäller att hitta er "sweet spot", för mig brukar det bli 1200-1500mg. Tar jag mer än det får jag nästan vertigo.
Citera
2021-11-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Börjar det snurra så har ni fått i er för mycket. Bara att hålla ut för "ruset" sitter i hela dagen.
Ta mindre nästa gång. Det gäller att hitta er "sweet spot", för mig brukar det bli 1200-1500mg. Tar jag mer än det får jag nästan vertigo.

Ja fy ja, det får inte bli för snurrigt.
Men hur är det med alkohol? Kan man hålla upp en dag och dricka på kvällen?
Desperat efter svar, party imorgon.... Hoppas jag
Citera
2021-11-05, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elena007
Ja fy ja, det får inte bli för snurrigt.
Men hur är det med alkohol? Kan man hålla upp en dag och dricka på kvällen?
Desperat efter svar, party imorgon.... Hoppas jag

Ja tar man för mycket och det börjar snurra så är i princip hela dagen förstörd

Det är inga problem att dricka dagen efter gaba. Gaba är harmlös och har själv aldrig känt något dagen efter, du kan till och med boosta alkohol med gabapentin. Börja bara på låga nivåer tills du blir nöjd, gaba boostar ganska bra. Inte alls farligt som tex benso&alkohol.
Citera
2021-11-05, 18:41
Medlem
Citat:

Det är inga problem att dricka dagen efter gaba. Gaba är harmlös och har själv aldrig känt något dagen efter, du kan till och med boosta alkohol med gabapentin. Börja bara på låga nivåer tills du blir nöjd, gaba boostar ganska bra. Inte alls farligt som tex benso&alkohol.

Nu har jag ju en gräslig massa andra mediciner.
Äter stesolid dagligen, imovane, fluoxetin, lamotrigin, ziprasidon och vad det nu var mer...

Om jag blandar med benzo också, det blir kanske inte så bra eller?
Citera
2021-11-05, 18:51
Medlem
Citat:

Om man boostar med gabatenin, blir man piggare eller mer slö?
Citera
2021-11-06, 02:54
Bannlyst
Citat:
Om man boostar med gabatenin, blir man piggare eller mer slö?

Tänk dig att en öl blir tre, den typens boost.

Undvik alltid alkohol när du har stess i systemet.
Citera
2021-11-07, 18:00
Medlem
Har tagit ca 1800 mg gabatinin under hela dagen, av dom tog jag 300 för 1,5 tim sen och 600 nyss.
Igår kände jag mej faktiskt mysig, men idag händer ingenting. Tog mindre igår t.o.m.

Kan de här två sista slå till ( vill inte bli snurrig) eller vågar man ta lite till? Vill ju hinna njuta lite också innan det är natten.

Någon?
Citera
2021-11-07, 18:04
Medlem
Citat:

Hej!
Kan du hålla dej på den nivån utan att bli tolerant? Eller tar du inte så ofta?
Citera
2021-11-07, 20:17
Medlem
Citat:
Har tagit ca 1800 mg gabatinin under hela dagen, av dom tog jag 300 för 1,5 tim sen och 600 nyss.
Igår kände jag mej faktiskt mysig, men idag händer ingenting. Tog mindre igår t.o.m.

Kan de här två sista slå till ( vill inte bli snurrig) eller vågar man ta lite till? Vill ju hinna njuta lite också innan det är natten.

Någon?

Tog två folköl, nu är jag så konstig i skallen, helt klar men ett tryck och suddig i ögona.
Skit oxå, då har man slösat ett antal tabletter till ingenting. Dags att lägga sej...
Citera
2021-11-07, 20:52
Medlem
Hur är det med toleransen med gabatenin?
Citera
2021-11-08, 03:50
Bannlyst
Citat:
Hej!
Kan du hålla dej på den nivån utan att bli tolerant? Eller tar du inte så ofta?

Skulle vilja påstå att toleransen ökar och går ner snabbt. Max 2 dagar i rad för mig sen får man vila 2-3 dagar.
Citera
2021-11-11, 19:48
Medlem
Någon som har koll på vid vilken dos den ångestdämpande effekten uppträder?
Vad är en hyfsad/normal dos för gad? Inget rus eller dyl utan ”vanlig” ångestlindring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in