2021-10-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Jupp, de är en najs combo. Gaban boostar oxy, vs förbered på skön noddning

Låter bra det, ska hämta ut receptet i morgon.
Citera
2021-10-30, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elena007
Jag skulle ut med hunden i går kväll, det var helt sjukt svårt. Knappt så jag visste var jag var och absolut ingen balans.
Däckade i soffan efter det...
Gör aldrig om det.

Har tagit 2 idag och hoppas det ska hjälpa smärtan.
Fick dom utskrivet av neurolog, de är till för epilepsi men även nervsmärta vad jag har förstått.
Stämmer, Gabapentin används ofta mot nervsmärtor.
Citera
2021-10-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Stämmer, Gabapentin används ofta mot nervsmärtor.

Vilket jag ordinerats, 300 mg, en tablett, kvällstid. Blev lite dåsig de första dagarna, men utöver att de faktiskt hjälper mot smärta just nu 3 veckor in så känner jag inget i övrigt. Ni menar att de kan ge nån typ av rus på annat sätt också allena, eller enbart i kombination med annat?
Citera
2021-10-31, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Vilket jag ordinerats, 300 mg, en tablett, kvällstid. Blev lite dåsig de första dagarna, men utöver att de faktiskt hjälper mot smärta just nu 3 veckor in så känner jag inget i övrigt. Ni menar att de kan ge nån typ av rus på annat sätt också allena, eller enbart i kombination med annat?
Nej, men då måste du upp rejält i dos. Men rekommenderar dig att ta dina 300 mg om det fungerar bra.
Citera
2021-10-31, 21:21
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton

Om du får god effekt av medicinen mot smärtan experimentera inte med den för att få rus. Dels så kan den goda effekt du nu har försvinna och dels kanske du gillar ruset och så blir det oftare och oftare. Och så har du plötsligt ett beroende och en smärtproblematik (igen) på halsen.
Citera
2021-11-01, 22:34
Medlem
Hej!
Händer ibland att jag tar typ 5gram utspritt under dagen. Någon som vet om de ör något farligt?
Citera
2021-11-03, 17:11
Medlem
Många som påstår att det boostar om man äter fettig mat till gaban. Nån som vet om de funkar bra eller boostar om man tar en matsked jördnötsmör till gaban?
Citera
2021-11-04, 18:24
Medlem
Nån som blir väldig lös och dålig i magen av 300-600 mg dos per kväll? :/
Citera
2021-11-05, 11:06
Medlem
Tar 300 mg 3 gånger per dag. Kan inte påsta att att det känns skönt på något vis.
Upplever en jobbig kraftlöshet och är väldigt lös i magen.
Har visserligen nyligen slutat med oxycontin, men mår egentligen bättre utan medicin, förutom denna värk som jag inte orkar med.

Undrar även om man tar gabatenin regelbundet och vill dricka lite, kan man göra ett uppehåll? Och räcker det med just den dagen man tänkt parta till det?
Citera
2021-11-05, 12:12
Medlem
Citat:
Tar 300 mg 3 gånger per dag. Kan inte påsta att att det känns skönt på något vis.
Upplever en jobbig kraftlöshet och är väldigt lös i magen.
Har visserligen nyligen slutat med oxycontin, men mår egentligen bättre utan medicin, förutom denna värk som jag inte orkar med.

Undrar även om man tar gabatenin regelbundet och vill dricka lite, kan man göra ett uppehåll? Och räcker det med just den dagen man tänkt parta till det?

Gabapentin tar bort mkt av AT symptomen från opiater. Man kan dock behöva käka ett gäng för o verkligen bli skön. Att man tar typ 1 kapsel ala 300mg per timme eller varannan timme tills man blir nöjd. LYRICA är ännu bättre än gabapentin, mkt mer potent. Men man kan bli beroende av gaba oxå absolut. Men det är flera gånger svagare än lyrica + att man sprider ut gaba dosen, man fördelar oftast gaba dosen. Ett par gånger i veckan ska nog vara lugnt, jag har legat på flera gram av både Lyrica & Gabapentin förut. Men har snart vart borta 1 år från det, vilket känns bra.
Citera
2021-11-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Gabapentin tar bort mkt av AT symptomen från opiater. Man kan dock behöva käka ett gäng för o verkligen bli skön. Att man tar typ 1 kapsel ala 300mg per timme eller varannan timme tills man blir nöjd. LYRICA är ännu bättre än gabapentin, mkt mer potent. Men man kan bli beroende av gaba oxå absolut. Men det är flera gånger svagare än lyrica + att man sprider ut gaba dosen, man fördelar oftast gaba dosen. Ett par gånger i veckan ska nog vara lugnt, jag har legat på flera gram av både Lyrica & Gabapentin förut. Men har snart vart borta 1 år från det, vilket känns bra.

Jag testade när jag precis fått dom att ta ett bra gäng (inte ihop med oxy) blev så snurrig, var ute med hunden kunde knappt gå och allt kändes overkligt på något vis. Men skönt tycker jag absolut inte.

Men hur är det med alkohol? Räcker det att hålla upp samma dag som man tänker dricka?

Mvh
Citera
2021-11-05, 12:38
Medlem
Citat:
Jag testade när jag precis fått dom att ta ett bra gäng (inte ihop med oxy) blev så snurrig, var ute med hunden kunde knappt gå och allt kändes overkligt på något vis. Men skönt tycker jag absolut inte.

Men hur är det med alkohol? Räcker det att hålla upp samma dag som man tänker dricka?

Mvh

Har sån värk och med oxy blev jag lite småmysig och fick lite gjort. Nu orkar jag ingenting.
Men missbrukar person som man är så får jag mer lust och ork till att städa tex när jag dricker lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in