2021-11-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nu tror jag du satt hjärnan på autopilot och så körde den rakt fram utan koll på någonting. Eller också bestämde du dig för att ge dig in i ett ämne som du inte förstår för fem öre.

Hur menar du att man skulle ha en kontrollgrupp i en observationsstudie där man tittar på långvariga symtom efter COVID-19 (i det här fallet en meta-analys)? Vad skulle kontrollgruppen bestå av? Du förstår inte skillnaden mellan en observationsstudie och en experimentell studie?

Se communitystudien. Eller tror du huvudvärk är ovanligt?
Citera
2021-11-05, 13:36
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker Lettland gör rätt. Det är ingen mänsklig rättighet att springa runt och idka biologisk krigsföring på sin arbetsplats. Vill man inte vaccinera sig har man inget på en arbetsplats där man interagerar med andra människor att göra. Det är ungefär som om man skulle tvingas bli rövknullad av HIV-mannen varje dag på jobbet. Vem skulle tycka att det är acceptabelt?

Gränsen för en människas frihet går där samma människa äventyrar andra människors säkerhet och trygghet. Vi tillåter inte berusade personer bakom ratten heller. De kan allvarligt skada och tom döda andra människor pga sitt riskbeteende. Varför ska vi då tillåta SARS-smittade personer på arbetsplatserna? Det är liksom inte okej någonstans.
Jag hoppas att även Sverige sätter ned foten i denna fråga, så vi kan slippa sådant här trams med att inte vaccinera sig längre. Eller okej - skit i vaccinet, men då får du nog förbereda dig på en försörjning som kottplockare i skogen eller något annat lämpligt.

Vi har redan argumenterat om jämförelsen med bilkörning och arbete.

Här handlar det om att grovt inskränka på en människas rätt till egna beslut.

När den inskränkningen ger sig på en människas förmåga av livnära sig och sin familj är det en oerhört skrämmande utveckling.

Vill också utveckla vidare att de är de vaccinerade fittskallarna som går och sprider smitta. Vart man än kollar beter sig folk som om allt är över för de fått sina doser. Detta leder till smitta, något du är oförmögen att förstå.

Det är enbart sossekommunister och NWO-idioter som förespråkar såna här sjuka upptåg. Du kanske är för vaccinet (som suger) men vi får se hur det låter när det ger sig på något som du vill ha frihet över.

Vore du homosexuell och skulle bli förbjuden att adoptera t. ex, skulle du gråta ihjäl dig.

Men varför ska du få adoptera? Du kan ju inte få barn på naturlig väg, så det är ditt problem.

Jag vill inte ta vaccinet och ska inte behöva ta vaccinet. Dom får gärna införa vaccinkrav för resor, teater, köpcentrum, arenor etc. Jag bryr mig inte.

Det man inte gör är att ta ifrån folk deras val och deras förmåga att sätta mat på bordet och tak över huvudet för dom inte vill ta det mest misslyckade "vaccinet" i världshistorien.
Citera
2021-11-05, 13:39
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så det handlar om moral? Tar man vaccinet är man god, annars är man ond. Tack för klargörande.

Risken med vaccinet är väl annars att de vaccinerade börjar ta större risker, slutar hålla avstånd, börjar kramas och pussas och slutar tvätta händerna. Så det går nog på ett ut. Den mesta smittan sprids nog av vaccinerade som grupp. Fy va äckliga de är. Dom testas inte ens vid symptom.

Ditt argument håller. Går knappt att handla längre för det är smockfullt av massa äckliga vaccinerade som står och har syjunta i varje gång, tränger sig och hostar rakt ut. Pillar sig i ansiktet och näsan, kommer hem och skiter i att tvätta händerna för "nu är jag minsann vaccinerad".

Det dessa nyttiga idioter och onödiga vaccinhetsande "människor" inte förstår är att det är just dom vaccinerade som sprider RS-virus, kräksjuka och covid i allra högsta grad.

Men dom är duktiga. Två stick i armen och då har man plötsligt det moraliska övertaget och mervärde som människa. Vore ju bra lustigt om vaccinet f a k t i s k t skulle vara dödligt på några års sikt. Fyhelvete vad dessa idioter skulle grina och gnälla då.
Citera
2021-11-05, 13:47
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ditt argument håller. Går knappt att handla längre för det är smockfullt av massa äckliga vaccinerade som står och har syjunta i varje gång, tränger sig och hostar rakt ut. Pillar sig i ansiktet och näsan, kommer hem och skiter i att tvätta händerna för "nu är jag minsann vaccinerad".

Det dessa nyttiga idioter och onödiga vaccinhetsande "människor" inte förstår är att det är just dom vaccinerade som sprider RS-virus, kräksjuka och covid i allra högsta grad.

Men dom är duktiga. Två stick i armen och då har man plötsligt det moraliska övertaget och mervärde som människa. Vore ju bra lustigt om vaccinet f a k t i s k t skulle vara dödligt på några års sikt. Fyhelvete vad dessa idioter skulle grina och gnälla då.
Det är ett jävla gnäll. Så klart man dömer ovaccinerade.

Ni blir inte ombedda att sätta er i en lastbil till något koncentrationsläger i Warszawa. Ni ombeds att skydda er själva och de omkring er. Sluta spela offer. Ni är förtryckarna som arbetar för ett virus rättigheter att existera. Självklart har den första gruppen, som försöker skydda sig själva och andra det moraliska övertaget. Och även det intellektuella då den senare gruppen för det första inte ens har vett att vaccinera sig och för det andra inte inser detta och mycket annat elände som ni förespråkar och arbetar för i era hemmasydda offerkoftor.
Citera
2021-11-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är att följa rådande vetenskapsläge. Vilket naturligtvis är valfritt.

https://www.kva.se/sv/nyheter/vetenskapsakademien-ger-ut-skrift-om-vaccin

För tillfället är det valfritt. Det kommer ändras

Vems rådande vetenskapsläge?

COMIRNATY STÅR NU FÖR 44% AV PFIZERS ALLA INTÄKTER
Skaplig utveckling för fabrikören bakom Sveriges mest använda injektion. Dubblerad försäljning, trots en redan massiv portfölj av olika preparat.
Pfizers total intäkter för 2018 var 40.825 miljarder dollar.
Pfizers total intäkter för 2019 var 41.172 miljarder dollar.
Pfizers total intäkter för 2020 var 41.90 miljarder dollar.
Pfizers total intäkter för 2021 beräknas uppgå till mellan 81-82 miljarder dollar. Comirnaty beräknas stå för 42% enligt företagets senaste egna prognos.
Eftersom Pfizer åkte på 2.3 miljarder dollar i böter för mutor år 2009 och 430 miljoner dollar för bedrägeri mot myndigheterna i USA år 2004, till Department of Justice i USA, förefaller det helt orimligt att de skulle ha haft någon som helst historik eller motiv för att göra det igen.
Då handlade det om cirka 1 miljard dollar extra i försäljning. Dubblerad vinst och 40 miljarder dollar extra i försäljning, kan omöjligen ha fått dessa hedersknyfflar att plötsligt ha kommit på andra tankar.
Citera
2021-11-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Intressant att största delen på IVA är 40-49 år.
Eller okej en mer mellan 70-79.

Blodproppar är på riktigt. Hjärtmuskelinflammation är på riktigt

Riktigt som i att det kan leda till allvarliga problem.

Självklart är inte hela världen covid-19 vs vaccin. Men jösses vad skeptisk man blir.

Jag började år 2020 som alla andra, orolig över hälsa och framtid. Men det försvann snabbt efter jag och alla i min närhet insjuknade och INGET hände. Vi kanske bara hade tur tänkte jag. Sedan så grävde jag i alla internets hörn, upptäckte att google censurerar absurt mycket. Så började använda duckduckgo. Och bara det faktum att google censurerar borde räcka för att väcka misstankar.

Sedan började massvaccinationen. 1 väns arm svullnade upp till dubbla storleken. En annan svimmade och har nu varit andfådd och sjuk i 4 veckor.

Om man utgår från att alla ljuger. Så får man börja observera sin omgivning. Att ha is i magen lönar sig
Senast redigerad av gilipolla 2021-11-05 kl. 14:00.
Citera
2021-11-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Bra att du nu nått den insikten.

Då kanske vi kan återgå till frågan varför de med forskarutbildning plockats bort ur statistiken.

Den utbildningsnivå där korvstoppningen slutat och eleverna ska lära sig att tänka själva.

Om det är du som ställer frågan så ingår forskarutbildning i alla som har universitetsutbildning. Dvs eftergymnasial.
Citera
2021-11-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om det är du som ställer frågan så ingår forskarutbildning i alla som har universitetsutbildning. Dvs eftergymnasial.

Ja, och eftergymnasialt utbildade kan på samma sätt ingå i gruppen med gymnasial utbildning.

Det betyder inte att det är rimligt och slå ihop grupperna i statistiken.
Citera
2021-11-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ja, och eftergymnasialt utbildade ingår på samma sätt i gruppen med gymnasial utbildning.

De följer väl en standard. Kollar man på övrig statistik som FHM presenterar delas utbildningsnivå upp så.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/tolkad-rapportering/folkhalsans-utveckling/resultat/halsa/dodlighet-enligt-alkoholindex/
Citera
2021-11-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ja, och eftergymnasialt utbildade kan på samma sätt ingå i gruppen med gymnasial utbildning.

Om man enbart har gymnasial så ingår man inte i eftergymnasial. Då har man inte gått vidare till universitet.
Citera
2021-11-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om man enbart har gymnasial så ingår man inte i eftergymnasial. Då har man inte gått vidare till universitet.

Precis, därför omförmulerade jag mig som du kan se i stycket du nu citerade.
Citera
2021-11-05, 14:18
Medlem
Citat:
Precis, därför omförmulerade jag mig som du kan se i stycket du nu citerade.

Förgymnasial är de som stannat vid grundskola, gymnasial de som stannat vid gymnasium och eftergymnasial de som gått universitet och högre. Olika utbildningsnivåer alltså. Vad är frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in