Det borde väl vara huset som är en temporär lösning för HD. Det är väl barnens arv och huset borde ha sålts så att barnen kan få en bättre start på fortsättningen i livet. Men HD verkar roffa åt sig allt hon kommer över. Hur hon känner någon lycka i det huset efter allt som kommit fram är en gåta. Men hon vann, sen på vems bekostnad det sker spelar nog ingen roll.
Men oj vad mycket pengar barnen skulle ha fått för huset när banken tagit sitt, Och vad vet du vad för överenskommelse HD har med barnen?? Och om hon känner lycka eller inte i huset angår väl bara HD.
Jag utgår från det vittnen säger om att hon upptäckt fortsatt kontakt - och om HD utfärdat livslångt kontaktförbud är det tillräckligt illa i hennes värld.
Varav det är en orsak till skilsmässa.
Ja, du upprepar detta, men vem är det som sagt det till HD?
Inte är det JG i varje fall:
A 150/321
"Jerry tappade lusten för geocaching när han fick veta detta om Stefan o Lena. Men ändå kunde
han se att Lena o Stefan var ute o geocachade ihop, men han har ej konfronterat Hanna eller
Stefan om detta. Jerry vill ej vara emellan Stefan o Hanna som par o Lena, därför sa han inget."
Citat:
Men det fattar tydligen inte LW eftersom hon är lättad att inte vara orsak som i mars 2017.
Utifrån detta så lär väl knappast SD heller ha fått samma info som vittnen.
Det är snokande i konton som beskrivs och brist på tillit.
Alltså, iblande pratar du om före mars-17 när otroheten uppdagades, och ibland efter.
Ja, jag tror ju att SDs oärlighet och snokande, till sist bet honom i svansen. Men det tog tjugo år. Vem skulle ha tillit till SD menar du?
Eller tycka att SD beter sig ok mot T?
[quote]Varav HD hycklar, hon är själv otrogen och snokar och ställer krav på ärlighet. ]
[/QUOTE
Repetetiv retorik; du matar fram ditt budskap.
Med vad exakt har HDs "hycklande" som du kallar det att göra med det här?
I inlägget har du av någon anledning hoppat in på att Lena tror att skilsmässan inte beror på henne. Och hur hänger nu HDs hycklande ihop med det här?
Du hoppar från ämne till ämne och att kunna följa en tanketråd är väldigt svårt, för att inte säga omöjligt. Det blir en massa statements som hänger löst i luften, som för att bevisa något. Men vad?
Citat:
Att hon inte tror på honom är föga förvånande.
Att hon däremot hycklar, ljuger och förfasas är pucko.
Nä, hon borde ha lämnat honom för länge sedan, men det borde Lena också ha gjort.
Jag ser inte att hennes "hycklande" mot SD är något konstigt alls.
Se bara hur det gick för Lena när hon hae andra. Lena undahåller även hon för SD.
Vad är det som HD förfasas över?
Citat:
Att SD inte visar empati har jag aldrig ifrågasatt. Han är en genuin skitstövel. Att han manipulerat henne är jag helt övertygad om.
Men du menar att hon inte blivit påverkad?
Citat:
Att hon är djupt kränkt betvivlas inte - det är snarare en riskfaktor för hämnd när han sviker henne igen trots heliga nya löften.
Det är klart att det är en riskfaktor, jag bara undrar hur du vet att HD vet om att otroheten/kontakten fortsatt?
Lena kände sig ju också kränkt.
Klart att man känner sig kränkt av den behandling de båda fått utstå. Lena blev också hämndgirig.
Det betyder inte att man är beredd att mörda.
Citat:
Men vindarna har vänt, det är hon som lurar SD vad det beträffar JS och försöker framstå mer renhårig än hon är och det är fortsättningen som jag funderar kring hur det är ställt.
Hur manipulativ och hämndbenägen är HD?
Jag håller med @Gracefulmind, att det är ett sundhetstecken att HD börjar söka sig bort från SD, träffa en ny och ta ut skilsmässa.
Däremot kan man fråga sig hur det hade gått om HD öppet deklarerat att hon hade en ny kärlek och att hon samtidigt hade skilt sig och flyttat.
HD var den som tog stegen bort, tog av sig ringen...
SD hade kvar ringen, sa till många att han tänkte sig att åldras med HD, återförenas var planen...
Om hon var så manipultativ att hon bara hade JS som täckmantel för hämnd, skilsmässan och flytten ett spel, och ville behålla huset till varje pris, så har hon förlorat miljontals kronor genom skilsmässan. Hon kunde ju ha passat på att gifta om sig, nu när hon visste att det började vissla runt SDs öron.
Nu äger hon ju bara halva huset och jag skulle tro att för att flickorna ska kunna börja egna liv, flytta till eget, så kommer även Betesvägen att säljas. Även skadestånden måste betalas.
Jag uppfattar det som att JG ser att Lena stryker sin axel mot SD, vilket får honom på sin vakt? Det finns inget i hans förhör som jag kan se som skulle styrka att det är på HDs uppdrag han följer efter.
Snarast verkar det ju tvärtom vara så att HD hjälper SD att ljuga för JG.
Om HD hade varit den som givit order till JG, varför ska hon stå framför JG och ljuga? Du menar att hon går till samma typ av ytterlighet som SD, allt för att mörka att hon har spanare lite här och där?
hade det inte bara varit enklare och minst lika trovärdigt att bara hålla tyst, och låta SD sköta allt själv? Vem skulle det ha lurat?
A 150/220
Förhör JG:
"På ett advents-event vid Nikolaikyrkan i i december 2017 noterade Jerry att Lena höll sig i närheten av Stefan, hon strök sig mot honom axel mot axel. Efter detta event så följde Jerry
efter Stefans bil till det område där han liksom Lena bor. Jerry kan inte säga hur Lena tog sig
hem. Jerry kan inte säga säkert men han tyckte att han såg Stefans bil vid Lenas adress och att
Lena pratade med honom genom bilrutan. "
Det är det här eventet som även Lena pratar med FR om, det är första advent som är 2/12 (inte 3:e) som det handlar om:
A 168/319 ff och 575 ff (läses nedifrån och upp)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
"Lena Wesström
Och YD hade tydligen inte åkt efter ända in till mig, awikit på skördevägen, vet inte varför
8 apr 2018 18:07
Lena Wesström
Vad vi gjort massor med andra gånger efter hans kontaktförbud framgick inte i deras samtal. ..
8 apr 2018 18:07
Lena Wesström
Och just den gången var det sant, vi bytte bara några ord i bilen
8 apr 2018 18:06
//
Lena Wesström
fattar du???
8 apr 2018 18:06
Lena Wesström
Hon blev SJUKT besviken att han pratat med mig, att han inte sagt till i förväg, att han inte stannat
så vi pratat bland folk på eventet. Men valde ÄNDA att skydda honom gentemot YD
8 apr 201818:06
Lena Wesström
Så S förklarade för H att han blivit stressad och ljugit för YD
8 apr 201818:05
Lena Wesström
Och att YD sett honom och att han nekat
8 apr 2018 18:05
Lena Wesström
S berättade för H att han stannat till hos mig nån minut, att jag bett honom på eventet att vi skulle
prata
Lena Wesström
Hon liksom försvarar honom!
Lena Wesström
och det sjukaste: Hanna fick veta av S och HON hjälpte S att ljuga om det för YD!!!
8 apr 201818:05
Lena Wesström
S lyckades på nåt märkligt S-sätt slingra sig ur, tillverkade nån video med sin bil-GPS
8 apr 2018 18:04
//
Lena Wesström
Men YD hade sett honom ...
Lena Wesström
S nekade såklart
8 apr 201818:04
//
Lena Wesström
Då messade Yd och frågade om S varit hos mig
Lena Wesström
däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt
några minuter och pratade innan han åkte hem
8 apr 2018 18:03
Lena Wesström
Sen i advent var han också på ett adevent, då sa han inte ens hej
8 apr 2018 18:03 "
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
Lena Wesström
Sen fabricerade han nån video dagen efter där han manipulerat sin bil-GPS och visade YD som
svalde betet och han tror nu inte längre (sa han) att S varit förbi hos mig
29 dec 2017 18:41
//
Lena Wesström
sa till Hanna att jag pratat med honom på eventet och bett att vi skulle prata, han hade sagt ok till ett
par min utanför hos mig, det var allt. men att när YD ställt på hade han blivit stressad och ljugit - så
nu hjälper Hanna honom att ljuga inför YD!!!
29 dec 2017 18:41
Lena Wesström
men han ljög för honom och sa att han måste sett fel (man ser inte fel, han har ju sina lysande
julgrejer i bilen)
29 dec 2017 18:40
Lena Wesström
men eftersom yd sett vågade han inte chansa och inte säga nåt till henne
29 dec 2017 18:39
Lena Wesström
nä, hoten har upphört
Lena Wesström
han var i knivig sits eftersom han 1. lovat henne att inte ha nån kontakt alls med mig, om jag hälsar
på t ex event eller på gatan får han högst svara hej och 2. om jag försöker kontakta honom ska han
säga till direkt
//
Lena Wesström
så då var han tvungen att ljuga igen
29 dec 2017 18:38
//
Lena Wesström
Det är totalförbjudet med all kontakt mellan oss, hon kräver det och han låtsas att han följer, men
det gör han såklart inte, vi hörs mycket
29 dec 2017 18:38
//
Lena Wesström
Jag var faktiskt med på det första, utanför Nikolai. Han stannade till hos mig en stund på hemväg,
bara i sin bil, jag satt i några minuter och vi pratade. Efteråt messade YD att han följt efter och sett
att han åkte min väg
29 dec 2017 18:37[/i] "
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Jag uppfattar det som att JG flera gånger under förhör påpekar att han inte visse om att Lena och SD forsatt den sexuella relationen, men att han sett dom tillsammans på event osv.
A 150/219, 321
Förhör JG 19 maj- 18
"J*errys uppfattning är att Stefan och Lena inte har haft någon romantisk relation efter 30 mars
2017 då det uppdagades att de hade haft en relation"
4/9-19:
"J*erry kom hem till Hanna o Stefan i början av 2018 och fick då veta av dem att de skulle
skiljas. Hanna kände att hon behövde komma ifrån ett tag men Stefan ville ej att de skulle
skiljas. Det var inget nytt som hänt förutom att Stefan tidigare varit otrogen . J*erry trodde då
2018 att det var bra mellan Hanna o Stefan. J*erry visste ej då att Stefan f01tsatt sin relation
med Lena. I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J*erry
att Stefan fmtsatt att ha en relation med Lena. Men idag minns han ej några detaljer hur
Hanna sade detta eller vad som sades exakt.. "
Vi tror olika.
Jag tror inte att HD vet om den fortsatta otroheten.
Men hon är misstänksam.
Med rätta.
Och jag tror lite som Lena, att HDs och SDs äktenskap redan var ruttet innan Lena kom in i bilden. Det var flörtande och hit och dit, och frågan är om inte SDvar otrogen redan vid dykarklubben. Han visar på väldigt stark svartsjuka och pratar i undertoner som påminner om det man har i ett förhållande.
Att SD är otrogen med Lena, visar total brist på empati och omtanke mot HD: Vilket "friskt" äktenskap har man om en otrohet, utlämnade mm som fortgår under sex år?
Visst, otroheten är en en del, men grunden är redan rutten och det är därför en sådan typ av otrohet kan pågå under så lång tid. Oärlighet och svek på ett djuuuuupt plan.
Det är liksom inte ett snedsteg eller en tilfällig svacka vi pratar om.
Så tänker jag också. Hur kan ett gift par med barn och som har varit tillsammans i 20 år, vara så falska mot varandra i sin kommunikation? Det är så sorgligt alltihop.
Ja, du upprepar detta, men vem är det som sagt det till HD?
Jag upprepar att HD vet om otroheten.
Det är själva poängen.
Att vittnen säger att det är orsaken till skilsmässa och hur hon fått fram detta framgår inte konkret.
Citat:
Ja, jag tror ju att SDs oärlighet och snokande, till sist bet honom i svansen. Men det tog tjugo år. Vem skulle ha tillit till SD menar du?
Eller tycka att SD beter sig ok mot T?
Ja, det bet honom i svansen och hon kan hämnas SD bäst hon vill.
Men det råkar vara ett mord med i bilden där hennes hatobjekt i ett triangeldrama slås brutalt ihjäl.
Varav jag skrev att "HD hycklar, hon är själv otrogen och snokar och ställer krav på ärlighet."
Citat:
Repetetiv retorik; du matar fram ditt budskap.
Med vad exakt har HDs "hycklande" som du kallar det att göra med det här?
Inte alls. Synas en person i sömmarna ang manipulation så krävs först att se om personen har kapacitet att ljuga.
Det har hon med råge.
Hon ljuger när hon visar upp text vad hon och JS skriver för SD när hon är otrogen.
Hon hycklar när SD snokar i mail och hon hycklar när hon påtalar att JS endast är en vän.
Hon hycklar å det grövsta inför JO i ämnet otrohet och låter som en skenhelig terapeut.
Hon är i full färd att knulla JS och dölja honom när hon tycker exet borde ha erkänt.
Det blir, om möjligt, ännu dummare när tycker hon borde söka vård och pratar om att detta är vanligare än man kan tro.
Citat:
I inlägget har du av någon anledning hoppat in på att Lena tror att skilsmässan inte beror på henne. Och hur hänger nu HDs hycklande ihop med det här?
Läs om och läs rätt.
LW vet inte att skilsmässan beror på henne.
Så därför undrar jag om det är en strategi från HD att undanhålla även att hon genomskådat dem dvs i klass med att hon kan framstå som mer renhårig inför SD när hon kör sin brist på tillit.
Jag tror nämligen att HD överhuvudtaget inte vill ha SD tillbaka, att det är ett spel för galleriet ända sen hon inleder en otrohetsaffär för att straffa SD som kränkt henne.
Citat:
Det är klart att det är en riskfaktor, jag bara undrar hur du vet att HD vet om att otroheten/kontakten fortsatt?
Lena kände sig ju också kränkt.
Via vittnen som jag redan citerat till dig i tråden och det är JS, CH, JG samt hennes chef och jag skriver om fortsatt kontakt som orsak till skilsmässa.
Citat:
Klart att man känner sig kränkt av den behandling de båda fått utstå. Lena blev också hämndgirig.
Det betyder inte att man är beredd att mörda.
LW är inte att jämföra med HD i det här läget.
Dubbla kränkningar för HD är en riskfaktor för hämnd och det är inte hon som mördats.
Citat:
Jag håller med @Gracefulmind, att det är ett sundhetstecken att HD börjar söka sig bort från SD, träffa en ny och ta ut skilsmässa.
Däremot kan man fråga sig hur det hade gått om HD öppet deklarerat att hon hade en ny kärlek och att hon samtidigt hade skilt sig och flyttat.
Det hade nog gått fan så mycket bättre för LWs del - och det där snacket om hon skulle ha kunnat mördats köper jag inte för fem öre.
Hon jiddrar med SD så att DET är själva faran i sig.
DET är en jävla risk om SD upptäckt att han blivit bedragen med råge med tanke på hur hon ljugit honom full.
Att vilja springa in på Ikea och släta över JS när SD står i klättersele utanför är ju en något dum manöver som JS stoppade.
Hon ligger med båda under samma tidsperiod efter mordet.
Citat:
Om hon var så manipultativ att hon bara hade JS som täckmantel för hämnd, skilsmässan och flytten ett spel, och ville behålla huset till varje pris, så har hon förlorat miljontals kronor genom skilsmässan. Hon kunde ju ha passat på att gifta om sig, nu när hon visste att det började vissla runt SDs öron.
Nu äger hon ju bara halva huset och jag skulle tro att för att flickorna ska kunna börja egna liv, flytta till eget, så kommer även Betesvägen att säljas. Även skadestånden måste betalas.
Hon är manipulativ. I högsta grad.
Varav jag misstänker följande:
Att HD önskar att de skulle väcka mordåtal och låsa in honom skulle vara fullt begripligt om hon är delaktig.Då både slipper hon honom och är mer trygg i vart fokus är riktat.
Men hon måste givetvis smöra för SD så att han inte sätter dit henne.
Hon måste ge honom ett visst hopp, invagga honom i nån falsk förhoppning - och framstå som både omtänksam, vidsynt och renhårig.
Så hon ser till att huset är kvar, är där och målar, donar i timmar i trädgården och ligger lite lagom med honom. Äter mat ihop, badar i jakuzzin, åker på resor och lattjar i burkriket.
Exakt allt som SD vill ha men förlorade via sin egen dumhet.
LW har han ju gjort sig av med ordagrant. Check.
Höjden av bevis på lojalitet, verkligen visat vem som är drömkvinnan.
Om nu bara drömkvinnan kunde återfå tilliten igen så de fick bli gamla ihop.
SD has left the building. GC-kontot stannade 28 maj och han hamnade i Sottern.
Nu rumsterar hon i huset som hon målade i redan 2019 och som hon önskat behålla sen innan 2017 och trots skilsmässa.
Antar hon redan köpt in mattorna hon tjatat om.
Senast redigerad av develi 2021-11-03 kl. 18:30.
Eftersom vi har två diametralt olika åsikter om HD från att hon inleder otrohetsaffären och långt efter mordet:
Kan du svara kort och konkret om du anser att HD är det offer du utmåla i inlägget nedan.
Är detta din nuvarande åsikt om HD eftersom du återkommer till det traumatiska bandet och att hon är präglad av SD, att han hjärntvättar och manipulerar henne?
Vilket jag då anser är vad som skedde när hon var sjukskriven - men inte år 2018 och framöver.
Det vill säga att han kunde manipulera HD som psykiskt sjuk, men inte sen då hon återfått sin styrka och inte längre är sjukskriven.
Jag bortser från din skattning av SD som psykopat, oavsett om han är både emotionellt halt, utan skrupler och manipulativ, det är snarare deras roller och dynamik år 2018 jag har i åtanke.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag är tillbaka till min ursprungliga tanke om HD.
Att hon är mycket präglad av allt som SD säger.
SD är skrupulös och har inga problem med att smyga in underförstådda hot och osanningar.
Jag misstänker att han har satt de två kvinnorna upp mot varandra både medvetet och omedvetet genom åratal av förtal, osanningar och fire&ice-behandling.
Jag läste en chatt mellan SD och HD 2016, (alla har väl läst den) där
SD säger om LW ungefär: Jag vill bara att hon ska dö.
Och HD svarar: Nä, hon får leva.
SD: Men du sa ju att du önskade att hon inte fanns..
HD: Ja, men jag menade att jag vill ha bort henne ur mitt liv.
Jag tänker att de tankar HD har (att jag önskar inte att LW inte fanns) betyder för henne här mer symboliskt, såsom de flesta människor menar. Önskar att hon flyttade, att hon träffade någon annan, att hon slutar med geocaching eller vad som helst. Bara jag slipper se henne... ut ur mitt liv.
Medan SD tänker redan här ganska bokstavligt. Och som jag ser det är också HDs svar ganska märkligt; nä, hon får leva.
Hon har hört detta tidigare, matas med sådan tankar om att det kan sättas i verket. Kanske ofta till och med. Samtidigt matar SD henne med lögner om hur det förhåller sig. Han har noll ansvar själv, det är L*ena som stalkar honom och han kan inget göra. Han själv är offret, de är offer för en psykiskt sjuk kvinna.
Han matar L*ena med samma typ av lögner, tills bubblan inte håller och allt krackelerar. Han märker att han tappar greppet och måste ändra strategi.
Hans obehagliga sätt att använda barnen som vapen mot HD, visar hur fruktansvärt sadistisk han är. I flera dagar terroriserar han barnen med kaninburfrågan, och pressar HD genom att säga att han inte vill ha dottern, utan att HD får ta hand om henne.
Jag tror att HD inte är så långt från Knutbyflickan (minns inte vad hon hette).
Om HD är involverad, då är för att hon under åratal har levt med en psykopat som har använt henne i sitt krig mot L*ena.
Jag läste förhöret med Viveka Enander, åklagarens sakkunniga inom området "våld i när relationer".
Jag ska läsa om allt en gång till, men några saker fastnade direkt:
Att våld, inte behöver betyda fysiskt våld, utan kan vara psykologiskt och verbalt, som ner den utsatta och ger den kontrollerande ännu mer makt.
Eftersom kontrollen kommer smygande hittar den utsatta på förklaringar till det negativa, vilket förövaren hjälper till med. De "hjälps åt" att bortförklara varför det är på det här viset, allt för att bevara det positiva.
Det utvecklas mycket starka känslomässiga band, för båda parter i relationen som kallas det traumatiska bandet, där kärlek, rädsla och hat vävs samman. Dessa band gör att parterna blir beroende av varandra. Så småningom ser den utsatta på samma sätt på omvärlden som förövaren.
Trots detta psykiska våld kan en kärlek finnas.
]"Den person som utövar våld mot sin partner behöver inte i övrigt upplevas som en våldsam
person som utövar våld och kontroll i även andra sammanhang. En person som kontrollerar
sin partner behöver aldrig, under hela sin livstid, ha brukat våld mot andra. Gemensamt för
dem, generellt män, i den typen av relation är deras behov av att kontrollera sin partner och
vara den som definierar hur relationen ska se ut genom dominans.[...] En våldsrelation kan vara en relation där det aldrig förekommer fysiskt våld men där det verbala och psykologiska våldet är det som bryter ned den drabbade och ger den som utövar beteende en gradvis ökad kontroll och makt över den andre. "
//
" Då dessa delar till en början generellt bara utgör en liten del av relationen tenderar kvinnan hitta förklaring till beteende och behålla de positiva delarna i relationen som "den riktiga" relationen. Förövare är generellt, i den delen av processen, behjälplig med att hitta förklaringar och orsaker till uttrycken av våld/kontroll. Man kan säga att mannen och kvinnan hittar gemensamma förklaringar till tidiga tecken på kontroll och våld. "
//
"Begreppet "det traumatiska bandet" används för att förklara de emotionella banden mellan
personerna inom relationer som innehåller våld. Den typen av emotionella band tenderar att
stärkas genom att känslor av kärlek, rädsla och hat vävs samman. Den typen av band har visat
sig vara mycket svåra att bryta och kan bidra till upplevelsen av att båda i relationen blir
beroende av varandra. Generellt beskriver den som utsätts hur hon "går in i" mannens
världsbild, vilket gör det svårt att se utanför relationen och den verklighetsbild som råder
inom den"
//
"Utsattheten för våld och kontroll i en relation behöver inte innebära att kärleken försvinner. "
Jag citerar ett avkortat stycke i ditt inlägg då det är så pass långt.
Jag måste rätta dig på den citerade punkten. Onödigt att så frön till trådsanningar…
HD har inte ärvt halva huset. Enligt bouppteckningen som finns i tråden (har inte möjlighet att söka nu) är det 2 dödsbodelägare, flickorna, och inget testamente nämns. Paret var skilda, HD ärver inte ett dyft. Även bodelningen i samband med skilsmässan finns i tråden. SD skuld till HD för att köpa ut henne har tagits upp, liksom avräkning för skadestånd, i bouppteckningen.
HD satsade på fyrtal som finurligt ledde till en kåk
Otrohetskortet
Barnakortet
Samvetskortet (SD dåliga samvete)
Dödskortet (mord och självmord)
Löfteskortet om ett liv tillsammans med SD var ett falskspel från HD. När han satt i TR visste han det, men inte innan. Hoppet fanns nog kvar, trots att HD fixat eget spännande liv och inte satte ut en enda bild på SD på sina sidor. Enligt Samvetskortet hade hon rätt att åka iväg på egna äventyr med manliga vänner.
LW hade sen hösten -17 försökt frigöra sig, så SD kunde inte längre dra Efterhängkortet till HD när hon såg chattar mellan LW och hennes man (sep/okt -17) trots att hon förbjudit all kontakt. Hon fattade allt, men det gjorde inte SD förrän han läste FUP inför TR. Bedragen av båda två som han älskade och som tvingade honom att välja det mest praktiska (i hans ögon), men blev så fel. Han insåg att han mördat LW i onödan och hade nog en del trumfkort om HD på sin hand. De blev nog också farliga för varandra. Kalkylen inför HR-domen var kanske att vid en friande dom skulle SD släppa HD. Vid fällande skulle han ta hjältetollen, offra sig och dö - för barnens skull? Eget val eller tvång är frågan.
Otrohetskortet
Barnakortet
Löfteskortet om ett liv tillsammans med SD var ett falskspel från HD. När han satt i TR visste han det, men inte innan. Hoppet fanns nog kvar, trots att HD fixat eget spännande liv och inte satte ut en enda bild på SD på sina sidor. Enligt Samvetskortet hade hon rätt att åka iväg på egna äventyr med manliga vänner.
LW hade sen hösten -17 försökt frigöra sig, så SD kunde inte längre dra Efterhängkortet till HD när hon såg chattar mellan LW och hennes man (sep/okt -17) trots att hon förbjudit all kontakt. Hon fattade allt, men det gjorde inte SD förrän han läste FUP inför TR. Bedragen av båda två som han älskade och som tvingade honom att välja det mest praktiska (i hans ögon), men blev så fel. Han insåg att han mördat LW i onödan och hade nog en del trumfkort om HD på sin hand. De blev nog också farliga för varandra. Kalkylen inför HR-domen var kanske att vid en friande dom skulle SD släppa HD. Vid fällande skulle han ta hjältetollen, offra sig och dö - för barnens skull? Eget val eller tvång är frågan.
Tänkvärt (och fyndigt) det Du skriver ovan!
Tror att SD:s val att ta sitt liv var hans eget. Han hade avslöjats som den förlorare han var, alla visste vilket avskum de haft att göra med. Sitta på kåken i många år var inget alternativ för honom, han visste vad han skulle göra samma minut som han fick reda på domen (detta är vad jag tror).
Och för HD:s del "bidde" det en kåk till slut! Hon borde vara nöjd att slippa både SD/LW.
Tillägg:
Att HD inte hade något samvete för att hon ljög för SD har jag full förståelse för... det kunde hon gott unna sig efter vad han gjort mot henne i så många år! Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-11-04 kl. 08:25.
Otrohetskortet
Barnakortet
Citat:
LW hade sen hösten -17 försökt frigöra sig
Jag antar att du inte har läst tjattarma mellan SD och LW från hösten -17. Hon försökte inte frigöra sig. Hon försökte tvinga SD att välja henne.
Citat:
offra sig och dö - för barnens skull
När gjorde han någonsin något för barnens skull? Han var en narcissist. Allt han gjorde var för sin egen skull.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-11-04 kl. 09:00.
Tror att SD:s val att ta sitt liv var hans eget. Han hade avslöjats som den förlorare han var, alla visste vilket avskum de haft att göra med. Sitta på kåken i många år var inget alternativ för honom, han visste vad han skulle göra samma minut som han fick reda på domen (detta är vad jag tror).
Och för HD:s del "bidde" det en kåk till slut! Hon borde vara nöjd att slippa både SD/LW.
Tillägg:
Att HD inte hade något samvete för att hon ljög för SD har jag full förståelse för... det kunde hon gott unna sig efter vad han gjort mot henne i så många år! Ds
HD har nog sällan dåligt samvete för andra men mycket ångest över att fasaderna krackelerar.
Just nu lever hon i en bubbla som vissa hjälper till att upprätthålla - vissa inom GC och klanen.
HD ska ha ett jävligt dåligt samvete eftersom hennes lögner var på bekostnad av andra, varav jag har JS i åtanke.
Dock tveksam att hon besitter den förmågan.
Det är nog mest me, myself and I för hela slanten.
Senast redigerad av develi 2021-11-04 kl. 09:08.
HD har nog sällan dåligt samvete för andra men mycket ångest över att fasaderna krackelerar.
Just nu lever hon i en bubbla som vissa hjälper till att upprätthålla - vissa inom GC och klanen.
HD ska ha ett jävligt dåligt samvete eftersom hennes lögner var på bekostnad av andra, varav jag har JS i åtanke.
Mitt inlägg var ang HD och hennes samvete gentemot SD.
Hade varit roligt att se SD:s min när han läste FUP i finkan... skönt att hon fick ge tillbaka lite efter allt skit/lögner han utsatt henne för. Jag hade inte haft något dåligt samvete... han fick vad han förtjänade.
Det är uppenbart att din hat-kampanj mot HD är en hämnd för vad hon gjort mot JS och hans familj. Det har inget med mordet på LW att göra. Du utnyttjar det bara för att få skriva skit om HD. Och din svans hänger på.