2021-11-03, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och varför inbillar du dig att det inte är ordentligt utrett? Givetvis är det utrett. Men om det inte finns några bevis för det så får du acceptera det och släppa det även om du vill att HD ska vara skyldig till något. Varför är du så fylld med hat mot henne? Är det för att din älskade LW hatade henne?

Eller är det för att du älskar att hänga här i tråden och posta skit om HD tillsammans med dina vänner? För att få någon sorts bekräftelse? Har du samma yttre bekräftelsebehov som LW hade? Är det därför du identifierar dig så mycket med henne? Är du rädd för att tråden ska dö ut? Är det därför du fortsätter hatkampanjen mot HD? Är inte det orättvist mot HD? Ska hon ältas i evigheter här i tråden för att du inte har något liv utan sitter här och hittar på sagor om hur du vill att det ska vara?

Varför skulle jag ha gillat det? Nu hittar du på igen.

Återigen, du bestämner inte vad jag känner. Sluta hitta på saker om mig. Du verkar inte heller klara av att släppa det här trots att du flera gånger skrivit att du ska göra det.

Om du tycker att jag svarar dig ofta så kanske det beror på att du är så provocerande dum när du diktar ihop dina sagor.

Det var ovanligt många (dumma) frågor ställda av dig denna gång. Kan du spalta upp och numrera frågorna?
Citera
2021-11-03, 02:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var ovanligt många (dumma) frågor ställda av dig denna gång. Kan du spalta upp och numrera frågorna?

De är retoriska men det är väl du för dum för att fatta.
Citera
2021-11-03, 03:58
Medlem
Citat:
De är retoriska men det är väl du för dum för att fatta.

Nej. Du har fel.
Spalta upp frågorna tack!
Citera
2021-11-03, 05:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej. Du har fel.
Spalta upp frågorna tack!

Har jag fel??!! Det är väl jag som bestämmer om de är retoriska eller inte?
Men bra att du visar alla hur blåst du är, ifall någon skulle ha missat det.
Citera
2021-11-03, 08:10
Medlem
Citat:
Det har inte kommit fram på 3 1/2 år så varför tror du att det skulle komma fram nu?

Hur skulle en utredning gå till tror du? Vad kan de utreda som de inte redan gjort? Givetvis utredde de det när HD satt häktad. De hittade inga bevis mot henne och hon avskrevs från utredningen.

Det här är inte en saga där du får det slut du vill ha. Det här är verkligheten, som du verkar ha svårt att leva i och acceptera.

Det är helt normalt att frun hatar älskarinnan och snackar skit om henne. Det är inte något konstigt med det.

Jag tror att SD mördade LW för att han ville ha tillbaka HD och han visste att LW aldrig skulle ha tillåtit det. Det finns inget behov att dra in HD i någon mordkomplott. Eller någon hatkampanj. Bara för att LW hatade henne så behöver du inte fortsätta hennes hatkampanj här i all evighet.

På vilket vis skulle LW kunna bestämma om det nu var så att han ville gå tillbaka till HD? SD hade på ett enkelt sätt kunnat undvika mord... låtit bli LW, slutat med sitt ljugande för HD och lagt korten på bordet. Busenkelt!

Helt säker på att det inte kan komma fram något vad tiden lider, att HD kan vara inblandad på ett eller annat sätt är inte helt otroligt. Kanske någon kommer på att börja rota i fallet för att se hur mycket polisvännerna talat med de inblandade och avslöjat (när/om de trodde att SD inte kunde vara inblandad). Förhör med HD/SOA igen hur de kunde veta att det var LW som låg vid planket när de såg en polisbil efter motorvägen (när det lika gärna kunde vara en telefon mm eller något annat som kunde tillhöra LW). Polisen hade letat länge i området... hur troligt var det att LW skulle ligga där?

På tal om sagor... en del väljer att tro på Bibeln och tomtar/troll.
Citera
2021-11-03, 10:46
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så du ser lgh som en temporär lösning.

Efter skilsmässa, mord och självmord så är det borta bra men hemma bäst.

Intressant.
Det borde väl vara huset som är en temporär lösning för HD. Det är väl barnens arv och huset borde ha sålts så att barnen kan få en bättre start på fortsättningen i livet. Men HD verkar roffa åt sig allt hon kommer över. Hur hon känner någon lycka i det huset efter allt som kommit fram är en gåta. Men hon vann, sen på vems bekostnad det sker spelar nog ingen roll.
Citera
2021-11-03, 11:12
Medlem
Citat:
Har jag fel??!! Det är väl jag som bestämmer om de är retoriska eller inte?
Men bra att du visar alla hur blåst du är, ifall någon skulle ha missat det.

Du har fortfarande fel.
Och du - skicka inga flera ful-pm till mig, spela med öppna kort. Men helst av allt: sluta svara mig här.
Citera
2021-11-03, 14:05
Medlem
Citat:
Bra! "Borta bra men hemma bäst".

Tja, hon kan vara hårdhudad, vem vet. Med tanke på allt som försiggått i huset, blodvite och diverse kroppsvätskor och inbakade hår från rivalen så krävs det väl totalrenovering, eller? Lägg till alla grannar som aldrig glömmer. Hur kul kan det vara att "komma hem"?
Citera
2021-11-03, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag hade anstiftan i åtanke relaterat till att LW är mördad. Mord har ingen preskriptionstid.
För att det kommenterades i nåt inlägg innan om preskription.

Delar upp mitt svar i två delar, då både mitt och ditt inlägg är långt.

DEL 1:

Jag kunde inte se något kopplat till det, då jag förljde tråden, så därav min undran.

Funderar på om det är samma preskriptionstid (dvs ingen) för både anstiftan till mord och för mord? Någon som är juridiskt insatt får gärna svara. Jag har tittat i brottsbalken, men blir något osäker, om det handlar om ingen preskriptionstid eller om det gäller 25 år:
"35 kap. Om bortfallande av påföljd"
https://lagen.nu/1962:700#K35P4S1

Hur som helst, kommer det nog vara väldigt svårt att bevisa om HD har anstiftat mord, då man inte vid utredningen av henne hittat något. Och jag tvivar på att även om SD angett henne hade det räckt.

Citat:
JG avgudar HD, har allierat sig med HD och ses ränna hennes ärenden.

Eftersom jag inte har sett något i text som visar på det här, tolkar jag hans "rännande" mer som ett tecken på att han tagit ställning för paret D och då särskilt HD, med vilken han kan identifiera sig med. Som jag tolkar JG, är han en känslomänniska, som agerar ibland helt utifrån sina känsor, och ibland blir det ganska yvigt och inte så genomtänkt.

Jag ser också en person som är i SDs grepp. Han agerar mycket suspekt han också, med raderaringar på toa under polisförhör, nedladdande av Telegram på SDs initiativ, för att polisen inte har med SDs och hans konversationer att göra (typ), smygande i SDs hus med mobilficklampa, noggrant i detalj redovisat för SD varje steg som har tagits. Han undanhåller även att SD berättat för honom att han velat "hjälpa" HD när hon mådde som sämst. Det berättat han inte förrän 2019, då han blir kallad till polisförhör av just den anledningen (han har skrivit till SD om det, vilke polisen upptäckte). Osv, osv.

Så detta beteende ser du möjligen som att JG beter sig, går i HDs ärenden?

Jag tänker att det är i SD ärenden han går, och JG säger i förhör (tror i okt- 18) att han inte tror att SD är skyldig. Jag håller fast vid att det är SD som jag ser är mycket manipulativ till höger och vänster, som får alla runt om sig (som har nära kontakt med honom) att tro på sin oskuld, medan andra inte låter sig luras.

Citat:
Han har tydligen identifierat sig med hennes roll som otrohetsoffer. Tveksam till att han ens förmår skilja sitt och hennes så överemotionell och omhuldande som han är.

Han förefaller ha en viss blindhet som överempatiska personer kan drabbas av när subjektivitet dimmar ner ljuset.

Ja, så kan det vara.

Citat:
Duktigt manipulerande personer får folk att utföra deras ärenden utan att ens mottagaren är medveten. De har oftast fullt sjå att värna om det stackars offret och inte sällan blundar och överser vad som egentligen sker.

Exakt detta är vad jag anser HD sysslar med.

Vi är väl alla mer eller mindre manipulativa. Och HD är en person som är bedragen av en otroligt manipulativ person som inte bara kontrollerar henne, utan vidtar extrema åtgärder fär att kunna få information.
Jag kan inte förstå riktigt att hon vill ha kvar honom, utom för att hon är så bunden till honom. Men om man vill det, kan jag förstå att hon vill veta vem han är, hur pass oärlig han är. Satidigt bliundar hon, eftersom allt visar ju vilken enorm lögnhal han är.

Citat:
Han intar en beskyddande roll. Så om du menar uttalad order så ses inte det i text men han springer hennes ärenden.

Hon får uppenbart sin krets att agera åt henne när det kommer till otrohet och heliga burkar.

Jag vet inte om det var en direkt order när hennes väninna ringde och fick hotellet att bryta sekretessen för att avslöja otrohet?

Ja, på något sätt verkar JG vara HDs beskyddare. Men jag kan inte se det på det sätt som du ser det; att det är HD som stryr skeppet, ger order eller på annat sätt kontrollerar SD genom att styra sina vänner.

T ex HDs vännina KH säger ju att det är HD som ringer hotellet, men att hon bad KH att ringa och kolla. Så någon "order" varken behöer det vara eller kan jag se att det är:

A 150/360

"Hanna har berättat för K*arin att otroheten uppdagades genom att Hanna ringde till hotellet i Stockholm där Stefan skulle bo under ett jobbuppdrag. Hon hade känslan av att Lena skulle
vara där, vilket hon fick bekräftat från hotellet. Hanna bad K*arin ringa hotellet i Stockholm
för att få bekräftat att uppgifterna om att Stefan och Lena varit där stämde. Hanna kände att
Stefan nekat så länge och att hon därför behövde bevis, vilket de också benämnde som just
bevis i vidare diskussion med Stefan.
K*arin minns det som att Stefan inte nekade till någonting utan att det då blev öppet. K*arin
kommer inte ihåg om Stefan berättade allt på en gång. K*arins fokus var att stötta Hanna, de
pratade inte så mycket om Stefans reaktion på avslöjandet.
"

Citat:
Jag vet inte om det var ett uttalat direktiv när JS börjar maila i HDs ärende?

Här hänger jag inte med.
Vlken JS och vilket direktiv?
Citera
2021-11-03, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
DEL 2:

Citat:
Att JG åker efter SD och snokar härrör jag till att HD inte var på SDs adevent vid midnatt för att hon skulle jobba dagen efter.

Jag uppfattar det som att JG ser att Lena stryker sin axel mot SD, vilket får honom på sin vakt? Det finns inget i hans förhör som jag kan se som skulle styrka att det är på HDs uppdrag han följer efter.

Snarast verkar det ju tvärtom vara så att HD hjälper SD att ljuga för JG.
Om HD hade varit den som givit order till JG, varför ska hon stå framför JG och ljuga? Du menar att hon går till samma typ av ytterlighet som SD, allt för att mörka att hon har spanare lite här och där?

hade det inte bara varit enklare och minst lika trovärdigt att bara hålla tyst, och låta SD sköta allt själv? Vem skulle det ha lurat?

A 150/220

Förhör JG:

Det är det här eventet som även Lena pratar med FR om, det är första advent som är 2/12 (inte 3:e) som det handlar om:

A 168/319 ff och 575 ff (läses nedifrån och upp)
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
"Lena Wesström
Och YD hade tydligen inte åkt efter ända in till mig, awikit på skördevägen, vet inte varför
8 apr 2018 18:07

Lena Wesström
Vad vi gjort massor med andra gånger efter hans kontaktförbud framgick inte i deras samtal. ..
8 apr 2018 18:07

Lena Wesström
Och just den gången var det sant, vi bytte bara några ord i bilen
8 apr 2018 18:06
//
Lena Wesström
fattar du???
8 apr 2018 18:06

Lena Wesström
Hon blev SJUKT besviken att han pratat med mig, att han inte sagt till i förväg, att han inte stannat
så vi pratat bland folk på eventet. Men valde ÄNDA att skydda honom gentemot YD
8 apr 201818:06

Lena Wesström
Så S förklarade för H att han blivit stressad och ljugit för YD
8 apr 201818:05

Lena Wesström
Och att YD sett honom och att han nekat
8 apr 2018 18:05

Lena Wesström
S berättade för H att han stannat till hos mig nån minut, att jag bett honom på eventet att vi skulle
prata

Lena Wesström
Hon liksom försvarar honom!

Lena Wesström
och det sjukaste: Hanna fick veta av S och HON hjälpte S att ljuga om det för YD!!!
8 apr 201818:05

Lena Wesström
S lyckades på nåt märkligt S-sätt slingra sig ur, tillverkade nån video med sin bil-GPS
8 apr 2018 18:04
//
Lena Wesström
Men YD hade sett honom ...

Lena Wesström
S nekade såklart
8 apr 201818:04
//
Lena Wesström
Då messade Yd och frågade om S varit hos mig

Lena Wesström
däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt
några minuter och pratade innan han åkte hem
8 apr 2018 18:03

Lena Wesström
Sen i advent var han också på ett adevent, då sa han inte ens hej
8 apr 2018 18:03 "
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
Lena Wesström
Sen fabricerade han nån video dagen efter där han manipulerat sin bil-GPS och visade YD som
svalde betet och han tror nu inte längre (sa han) att S varit förbi hos mig
29 dec 2017 18:41
//
Lena Wesström
sa till Hanna att jag pratat med honom på eventet och bett att vi skulle prata, han hade sagt ok till ett
par min utanför hos mig, det var allt. men att när YD ställt på hade han blivit stressad och ljugit -
nu hjälper Hanna honom att ljuga inför YD!!!

29 dec 2017 18:41

Lena Wesström
men han ljög för honom och sa att han måste sett fel (man ser inte fel, han har ju sina lysande
julgrejer i bilen)
29 dec 2017 18:40

Lena Wesström
men eftersom yd sett vågade han inte chansa och inte säga nåt till henne
29 dec 2017 18:39

Lena Wesström
nä, hoten har upphört

Lena Wesström
han var i knivig sits eftersom han 1. lovat henne att inte ha nån kontakt alls med mig, om jag hälsar
på t ex event eller på gatan får han högst svara hej och 2. om jag försöker kontakta honom ska han
säga till direkt
//
Lena Wesström
så då var han tvungen att ljuga igen
29 dec 2017 18:38
//
Lena Wesström
Det är totalförbjudet med all kontakt mellan oss, hon kräver det och han låtsas att han följer, men
det gör han såklart inte, vi hörs mycket
29 dec 2017 18:38
//
Lena Wesström
Jag var faktiskt med på det första, utanför Nikolai. Han stannade till hos mig en stund på hemväg,
bara i sin bil, jag satt i några minuter och vi pratade. Efteråt messade YD att han följt efter och sett
att han åkte min väg
29 dec 2017 18:37[/i] "
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Citat:
Det ligger i högsta grad i HDs intresse om SD bryter mot hennes livslånga kontaktförbud - vilket hon sen har som argument till skilsmässan.

JG pratar om HD i sammanhanget, att hon inte är med på advent. Att LW är elak mot Hanna.
I nästa månad börjar HD prata om fortsatt kontakt (brott mot livslångt kontaktförbud) och JG vet att det är orsak till skilsmässan.

Jag uppfattar det som att JG flera gånger under förhör påpekar att han inte visse om att Lena och SD forsatt den sexuella relationen, men att han sett dom tillsammans på event osv.

A 150/219, 321
Förhör JG 19 maj- 18

"J*errys uppfattning är att Stefan och Lena inte har haft någon romantisk relation efter 30 mars
2017 då det uppdagades att de hade haft en relation
"

4/9-19:
"J*erry kom hem till Hanna o Stefan i början av 2018 och fick då veta av dem att de skulle
skiljas. Hanna kände att hon behövde komma ifrån ett tag men Stefan ville ej att de skulle
skiljas. Det var inget nytt som hänt förutom att Stefan tidigare varit otrogen . J*erry trodde då
2018 att det var bra mellan Hanna o Stefan. J*erry visste ej då att Stefan f01tsatt sin relation
med Lena. I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J*erry
att Stefan fmtsatt att ha en relation med Lena. Men idag minns han ej några detaljer hur
Hanna sade detta eller vad som sades exakt..
"

Citat:
SD och LW verkar snarare prata om hans snokande i mail och LW tror inte hon är del i skilsmässa.

Tar upp den delen också med tanke på manipulation:

"J har uppfattningen att Lena har varit mycket elak mot Hanna efter att relationen mellan Lena och Stefan uppdagades, J lämnar flera exempel på att Lena satt sig själv i centrum
tillsammans med Stefan i Hannas närvaro.

Detta har även hänt när Hanna inte varit med.

På ett advents-event vid Nikolaikyrkan i i december 2017 noterade Jerry att Lena höll sig i närheten av Stefan, hon strök sig mot honom axel mot axel. Efter detta event så följde J
efter Stefans bil till det område där han liksom Lena bor. J kan inte säga hur Lena tog sig
hem. J kan inte säga säkert men han tyckte att han såg Stefans bil vid Lenas adress och att
Lena pratade med honom genom bilrutan.

J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentligöra den relation som hon har haft
med Stefan. Detta tror Jerry har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta.
J vet att Lena har kontaktat Hanna för bara någon/några veckor sedan avseende
påståenden om att hon inte tänkte godkänna någon FTF som Hanna och Stefan ska ha gjort
tillsammans eftersom hon själv hade varit där med Stefan hand i hand.
Lena kunde på så sätt vara elak mot Hanna."
ab 150

Vi tror olika.
Jag tror inte att HD vet om den fortsatta otroheten.
Men hon är misstänksam.
Med rätta.

Och jag tror lite som Lena, att HDs och SDs äktenskap redan var ruttet innan Lena kom in i bilden. Det var flörtande och hit och dit, och frågan är om inte SDvar otrogen redan vid dykarklubben. Han visar på väldigt stark svartsjuka och pratar i undertoner som påminner om det man har i ett förhållande.

Att SD är otrogen med Lena, visar total brist på empati och omtanke mot HD: Vilket "friskt" äktenskap har man om en otrohet, utlämnade mm som fortgår under sex år?

Visst, otroheten är en en del, men grunden är redan rutten och det är därför en sådan typ av otrohet kan pågå under så lång tid. Oärlighet och svek på ett djuuuuupt plan.

Det är liksom inte ett snedsteg eller en tilfällig svacka vi pratar om.
Citera
2021-11-03, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Det borde väl vara huset som är en temporär lösning för HD. Det är väl barnens arv och huset borde ha sålts så att barnen kan få en bättre start på fortsättningen i livet. Men HD verkar roffa åt sig allt hon kommer över. Hur hon känner någon lycka i det huset efter allt som kommit fram är en gåta. Men hon vann, sen på vems bekostnad det sker spelar nog ingen roll.
Ser det som ren strategi att huset inte är sålt redan vid skilsmässan.
Sen kan HD åberopa sina barn i tid och otid, för jag kommer ända inte tro att det är annat än vad HD själv vill.
Hon drar barnkortet överallt, ända från att otroheten är "uppdagad" mars 2017 och hon vill upprätta fasader i geocachingvärlden.

Om hon nu vetat om otroheten väldigt länge, men inte orkat göra nåt åt det av ekonomiska och psykiska skäl, så finner jag även hennes dramatiska reaktioner märkliga.
Som om det vore helt nyupptäckt.
Det lär väl knappast ha kommit som en chock, snarare en bekräftelse om hon samlade bevis och om hon sen kände sig lättad.

Hon säger ju i förhör att det typ fick rulla på, att hon vetat väldigt länge.

Vilket är i paritet med vad väninnan säger.
Redan före mars 2017 är det också om huset och med barn som argument.

"Under sin sjukdomstid orkade Hanna inte ta tag misstankar om Stefans otrohet, hon orkade
inte konfrontera honom, han fick göra som han ville. Hon förstod och misstänkte, men hon
ville ha tryggheten med sitt hem för barnen skull och ekonomin. Hanna misstänkte att Stefan och Lena låg med varandra, det var ganska uppenbart." (CH, Ab 150)

Några månader senare öppnar hon sitt haxkonto (juli - 17) som om hon övervägt en kontosplit för länge sen.
Det används första gången 14 mars 2018 efter skilsmässan.
Tre veckor senare tar hon LWs cacher (och förväntar sig reaktion) och dagen innan har hon fått SD att gå med på att resa till USA.
Senast redigerad av develi 2021-11-03 kl. 15:08.
Citera
2021-11-03, 15:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
[b]DEL 2:[/B
(..)
Vi tror olika.
Jag tror inte att HD vet om den fortsatta otroheten.
Men hon är misstänksam.
Med rätta.

Och jag tror lite som Lena, att HDs och SDs äktenskap redan var ruttet innan Lena kom in i bilden. Det var flörtande och hit och dit, och frågan är om inte SDvar otrogen redan vid dykarklubben. Han visar på väldigt stark svartsjuka och pratar i undertoner som påminner om det man har i ett förhållande.

Att SD är otrogen med Lena, visar total brist på empati och omtanke mot HD: Vilket "friskt" äktenskap har man om en otrohet, utlämnade mm som fortgår under sex år?

Visst, otroheten är en en del, men grunden är redan rutten och det är därför en sådan typ av otrohet kan pågå under så lång tid. Oärlighet och svek på ett djuuuuupt plan.

Det är liksom inte ett snedsteg eller en tilfällig svacka vi pratar om.
Jag utgår från det vittnen säger om att hon upptäckt fortsatt kontakt - och om HD utfärdat livslångt kontaktförbud är det tillräckligt illa i hennes värld.
Varav det är en orsak till skilsmässa.

Men det fattar tydligen inte LW eftersom hon är lättad att inte vara orsak som i mars 2017.
Utifrån detta så lär väl knappast SD heller ha fått samma info som vittnen.
Det är snokande i konton som beskrivs och brist på tillit.

Varav HD hycklar, hon är själv otrogen och snokar och ställer krav på ärlighet.

Att hon inte tror på honom är föga förvånande.
Att hon däremot hycklar, ljuger och förfasas är pucko.

Att SD inte visar empati har jag aldrig ifrågasatt. Han är en genuin skitstövel. Att han manipulerat henne är jag helt övertygad om.

Att hon är djupt kränkt betvivlas inte - det är snarare en riskfaktor för hämnd när han sviker henne igen trots heliga nya löften.

Men vindarna har vänt, det är hon som lurar SD vad det beträffar JS och försöker framstå mer renhårig än hon är och det är fortsättningen som jag funderar kring hur det är ställt.
Hur manipulativ och hämndbenägen är HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in