2021-11-03, 23:37
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hmm.. Och du tycker att Greta är ett mongo? Hon använder ju iaf sin "superkraft" (autismen som du också verkar ha) för att försöka rädda planeten, medan du slåss mot väderkvarnar. Du fattar väl att detta ur alla praktiska aspekter (iaf för oss användare) är admins sajt? Tjafsa med Mods kan ju iaf ha någon sorts poäng, men när en admin har satt ned foten -- som här mot dig -- så är det ju liksom det som gäller. Försöker du bli bannad för KFK eller är du för mongo för att ens haja att det är ett högst möjligt utfall?

Jag har rätten att förvara mig själv, om du anser att det är KFK då får det stå för dig och dina värderingar.
2021-11-03, 23:39
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
"Samhallare" är ett välkänt uttryck, vilket innebär att betydelsen också är välkänd. Därför tolkar ingen det bokstavligt.

Ditt skämt tolkas dock bokstavligt eftersom det inte har en välkänd betydelse. Detta beror på att det inte är ett välkänt uttryck med en välkänd innebörd, till skillnad från uttrycket "samhallare".

Fast Samhall är fortfarande en arbetsplats, så du hycklar just nu angående 1.06.
2021-11-03, 23:39
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Jag utmanar dig att förstå att även oseriösa skämt är otillåtet.

Det råder ingen tvekan om den saken, det är Flashback du pratar om.
2021-11-03, 23:45
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Fast Samhall är fortfarande en arbetsplats, så du hycklar just nu angående 1.06.
Om det är ett välkänt uttryck så är det tillåtet, oavsett om det är ett namn eller en arbetsplats. Det är bara sånt som inte är välkända uttryck som är otillåtet. Jag har förklarat detta säkert 5 gånger. Förklara gärna vilken del av detta som är svår att förstå.
2021-11-03, 23:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Om det är ett välkänt uttryck så är det tillåtet, oavsett om det är ett namn eller en arbetsplats. Det är bara sånt som inte är välkända uttryck som är otillåtet. Jag har förklarat detta säkert 5 gånger. Förklara gärna vilken del av detta som är svår att förstå.

Ok, fine kalla mig för det. Så får vi se vad som händer. Vill du testa ditt påstående i praktiken?
2021-11-03, 23:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ok, fine kalla mig för det. Så får vi se vad som händer. Vill du testa ditt påstående i praktiken?
Vill jag testa mitt påstående om att "samhallare" och "Einstein" är välkända uttryck som inte betyder att du bokstavligen jobbar på Samhall/heter Einstein och därför inte är 1.06?

Visst. Att du behöver en demonstration för att förstå det visar bara vilken Einstein du är, jävla samhallare.
2021-11-03, 23:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag har rätten att förvara mig själv, om du anser att det är KFK då får det stå för dig och dina värderingar.
Det var inte en åsikt, bara en bedömning av vad som kan hända. Vad tror du egentligen själv att du faktiskt kan åstadkomma med den här tråden fr o m nu? Att admin och alla mods ångrar sig och ber om ursäkt?
2021-11-03, 23:58
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det var inte en åsikt, bara en bedömning av vad som kan hända. Vad tror du egentligen själv att du faktiskt kan åstadkomma med den här tråden fr o m nu? Att admin och alla mods ångrar sig och ber om ursäkt?

Jag behöver inte en ursäkt. Vad den här tråden däremot kommer att åstadkomma är en granskning och ändring av 1.06. Eftersom den nuvarande reglen är godtycklig och hycklande.
2021-11-04, 00:04
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Jag behöver inte en ursäkt. Vad den här tråden däremot kommer att åstadkomma är en granskning och ändring av 1.06. Eftersom den nuvarande reglen är godtycklig och hycklande.
Varför skulle den åstadkomma det om i princip alla medlemmar, moderatorer och admins säger emot dig?
2021-11-04, 13:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Varför skulle den åstadkomma det om i princip alla medlemmar, moderatorer och admins säger emot dig?

Hur vet du att alla medlemmar i Flashback inte håller med mig? Det är väldigt många medlemmar i Flashback. Samt hur vet du att alla moderatorer inte håller med mig? Har alla moderatorer skrivit i den här tråden? Har vi fått ta del av resultatet i omröstningen? (de faktiskta siffrorna för och emot)

Samt varför är du så besatt av den här tråden, vad försöker du att åstadkomma? Försöker du att bli en moderator?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-11-04 kl. 14:38.
2021-11-04, 13:51
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Vill jag testa mitt påstående om att "samhallare" och "Einstein" är välkända uttryck som inte betyder att du bokstavligen jobbar på Samhall/heter Einstein och därför inte är 1.06?

Visst. Att du behöver en demonstration för att förstå det visar bara vilken Einstein du är, jävla samhallare.

Jag rapporterade ditt inlägg för 1.06 och inget hände. Intressant, så det är ok att kalla andra användare för "Samhallare" (trots att Samhall är en arbetsplats). Då vet jag det, fast om det är ok att kalla andra för "Samhallare, då borde det också vara ok att kalla andra för "desinformatörer" som svettas i "vissa källare".
Det innebär inte att de faktiskt jobbar där.

1.06 är en godtycklig och hycklande regel. Vilket har blivit bevisat nu.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-11-04 kl. 14:36.
2021-11-04, 15:36
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Hur vet du att alla medlemmar i Flashback inte håller med mig? Det är väldigt många medlemmar i Flashback. Samt hur vet du att alla moderatorer inte håller med mig? Har alla moderatorer skrivit i den här tråden? Har vi fått ta del av resultatet i omröstningen? (de faktiskta siffrorna för och emot)

Samt varför är du så besatt av den här tråden, vad försöker du att åstadkomma? Försöker du att bli en moderator?
Det spelar ingen roll om du tror att det finns användare som håller med dig. Ingen har uttryckt att de håller med dig, så varför tror du att admins skulle läsa en tråd där alla argumenterar emot dig och säga att "den här regeln är nog fel trots allt"?
Citat:
Jag rapporterade ditt inlägg för 1.06 och inget hände. Intressant, så det är ok att kalla andra användare för "Samhallare" (trots att Samhall är en arbetsplats). Då vet jag det, fast om det är ok att kalla andra för "Samhallare, då borde det också vara ok att kalla andra för "desinformatörer" som svettas i "vissa källare".
Det innebär inte att de faktiskt jobbar där.

1.06 är en godtycklig och hycklande regel. Vilket har blivit bevisat nu.
Är det intressant? Ja, du är säkert jätteförvånad men vi som inte är efterblivna visste redan om att inget skulle hända. Du är den enda här som är förvirrad av hur reglerna funkar.

Som sagt: välkända uttryck är ok, det är därför inget hände. Det är inte hyckleri, det är en väldigt enkel logik att förstå. Förklara gärna exakt vad som är svårt att förstå med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in