2021-11-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det enda personen försöker säga är att Beata är en egoistisk häxa som inte köpte godis till sitt yngsta barn och att mgm borde få priset som årets pappa. Det är så uppenbart uppdiktat att det blir larvigt.

På vilket sätt skulle mgm kunnat särbehandlats negativt i detta fall menar du? Tror du han är häktad enbart för att han är man och offret kvinna?
Frågan är om hon åkte en runda med honom, gick av vid nån park för mindre promenad och sen satt sig i bilen och körde hem barnet och han försvinner efteråt spårlöst. Skulle hon blivit anklagad för människorov och sitta häktad separerad från dina barn i några veckor?
Citera
2021-11-03, 23:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ja jo jag vet. Men att Beata bara skulle stått kvar där eller självmant gått utan sina grejer.? Hon borde väl rimligtvis ha följt med tillbaka till bilen då för att hämta sin mobil?
Barnet borde isåfall ha sett det.
Jag hade då inte frivilligt lämnat mina grejer hos C i den situationen

De gick ut bara att snacka så hon tänkte inte på väskan. Och där ute han kanske bara stack utan att säga nåt? Eller först slog till så hon blev omtumlad?
Annars håller jag med dig: en kvinna lämnar inte sin väska frivilligt
Citera
2021-11-03, 23:07
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Beata delade lokalisation med sonen och sista signalen från hennes telefon kom just från Oxie. Nån har stängd av den eller batteri blev slut.

Vilket "sammanträffanden" i så fall. Mobilen råkar dö på platsen hon senast ses, med sin make, innan den hittas 5 mil bort...
Citera
2021-11-03, 23:11
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vilket "sammanträffanden" i så fall. Mobilen råkar dö på platsen hon senast ses, med sin make, innan den hittas 5 mil bort...

Japp. Vänner till henne publicerat kartan på direkten.

https://www.facebook.com/zaginiecia/...23653411579405
Citera
2021-11-03, 23:17
Medlem
Citat:
Det som talar för oplanerat, om det nu skedde vid golfbanan, är att ett av barnen fanns i närheten. Risken måste vara överhängande att barnet kommer släntrande och undrar var mamma och pappa tog vägen.

Ja, jag tror definitivt att det var oplanerat. Men att gömmandet av B sedan var planerat, fast i panik och under stark stress.
Citera
2021-11-03, 23:17
Medlem
Citat:
Det som talar för oplanerat, om det nu skedde vid golfbanan, är att ett av barnen fanns i närheten. Risken måste vara överhängande att barnet kommer släntrande och undrar var mamma och pappa tog vägen.

Ja, samt att vittnen såg dom tillsammans vid golfbanan. Antingen är man iskall med en säker plan eller mer troligt, avsaknad impulskontroll.
Citera
2021-11-03, 23:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Beata delade lokalisation med sonen och sista signalen från hennes telefon kom just från Oxie. Nån har stängd av den eller batteri blev slut.
Hur vet du det? Jag ifrågasätter inte, jag undrar.
Citera
2021-11-03, 23:21
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Japp. Vänner till henne publicerat kartan på direkten.

https://www.facebook.com/zaginiecia/...23653411579405

Texten på själva bilden, vill du vara snäll och översätta den åt oss?
Citera
2021-11-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Frågan är om hon åkte en runda med honom, gick av vid nån park för mindre promenad och sen satt sig i bilen och körde hem barnet och han försvinner efteråt spårlöst. Skulle hon blivit anklagad för människorov och sitta häktad separerad från dina barn i några veckor?

Om mannen hade sagt tidigare till någon av sina föräldrar att kvinnan misshandlat honom och tom. skickat bilder till denna förälder på sitt misshandlade ansikte. Ansökt om skilsmässa och kontaktförbud. och sedan är det denna kvinna, den sista person han ses med, innan han försvinner spårlöst och utan att det därefter finns ett enda livstecken efter honom. Och kvinnan säger "han träffade en polare", men sedan ändrar sig och säger att de två har bråkat och skiljts som ovänner och hon åker iväg med barnet i bilen. Man hittar blodigt plagg och andra fynd.

Ja, då skulle kvinnan ligga pyrt till som misstänkt för människorov. Var så säker. Varför tvivlar du på detta?
Citera
2021-11-03, 23:22
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Om hon var innan dess anmäld för misshandel, hot och skadegörelse?
Men vi vet inte heller vad sa barnen till polisen. Det är Beatas 14 årige son som efter midnatt ringde polisen och anmälde henne försvunnen. Konstigt? Och polisen tog det på allvar på direkten. Trots att oftast vill de att man väntar en dygn.
De tog det på allvar och det visade sig riktig för kvinna är fortfarande försvunnen.
Citera
2021-11-03, 23:22
Medlem
Citat:

Nu är det inte på dessa grunder han sitter häktad. Åklagaren har betydligt mer på fötterna än så. Annars hade häktningen inte gått igenom.
Citera
2021-11-03, 23:27
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Texten på själva bilden, vill du vara snäll och översätta den åt oss?

Plats där Beatas mobil sist loggade in den 24.09 tid mellan 19 och 21.

Förklaring av mig: google har inte så exakt loggning av tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in