2021-11-03, 18:49
Medlem
Zzzzorrros avatar
Nu har vi kört fast här. Vi måste tänka om och nytt. Och kompromissa och lägga ner tidigare spår. Vi måste börja tänka utanför boxen. Tackar och bockar för LadySweden & 2thousands input.

Åter till ritbordet. Vem hatade mest på Sankt Einar WanaBi Kriminellus? Vem hade mest att tjäna på ta död på helgonet? Får vi svar på dessa frågor är vi nära sanningen. Låt oss enas om detta som initial utgångspunkt.

Nu låt oss konstatera vad vi vet.

S:t Einar gjorde det ingen drill rappare hade lyckats göra. Han slog igenom hos medelsvensson och deras kids. Att sjunga och hymna på skjuta huvudet av varandra, komma in till varandras områden & avrätta fiendens bröder, sätta på antagonistens flickvän eller åtminstone få en avsugning höll sakta på bli accepterade fenomen för de unga.

Med denna utveckling kommer fler ringar på vattnet som brev på posten:

A. Fler svenska ungdomar generationer framåt apar efter och vill göra liknande musik. Med eventuellt ökad våld bland etniska svenskar som följd.
B. Risken är överhängande att andra drill rappare av diverse olika kulör & avarter lättare accepteras in den kalla svenska stug"värmen".
C. Kanske den största negativa påföljden är att svenska flickor börjar sära på benen utifall sådana fenomen blir det nya och coola med förödande följder för det svenska folket och rasen. Som minst har man en nation av bastardos och halvblod till hälften avlade på den svenska skönheten till hälften avlade t ex på den typsika somaliska mindre "fagra" anletet. Som bekant har somalier framträdande risk inom svensk drill rap så denna dystopiska mardrömsscenario ligger fortfarande bara ett ögonkast bort. Som mest ett land i lågor och upplösning.

Vi vet även att:
X. Svensken har historiskt haft en historia att vara stolta över med vikingatiden och framåt. Man har även byråkratiskt noggrant tidigare kartlagt & värnat det svenska urtypiska utseendet i rasbiologiska institut och massteriliseringar av avvikande karaktär så sent som 50-100 år sedan.

Y. Det är tämligen väl belagt att "hemliga" grupper ur den svenska poliskåren fimpade Olof Palme för att få bort sådana radikala figurer bort från politiken och landet. Sedemera ser man till att skapa villospår efter villospår under förundersökningar och tillsätta de mindre bemedlade förundersökningsledarna som Hans Holmér som får köra respektive utredning i sank.

Det är fullt realistiskt att anta det förekommer fortfarande förtroliga, esoteriska polisiära sammanslutningar som håller landets väl och ve varmast om det kalla svenska hjärtat. Dystopiska prognoser som a, b och c ovan lär skrämma slag på varje godhjärtad svensk och ännu mer de polisiära krafterna som ska skydda landet.

Givet den samlade bilden måste utvecklingen brytas och det tvärt. Det finns även en god möjlighet att Dumle är en polisinformatör som kör slalom på båda sidor om lagen efter behag och då ofta kommit i kontakt med dessa poliser.

Eller så pressas han helt sonika att goa S:t Einar och vågar inget annat mtp de polisiära musklerna.

Summa summarum:

Goare: fortfarande Dumle.
Arkebusator: enskild polisman ur esoterisk sammanslutning.
Motiv: se ovan.

Kanske var det redan denna grupp som viskade i chihab Ls öra att pressa S:t Einar för att få slut på eländet och stoppa utvecklingen. Men nu spekulerar jag bara.

Vad tror ni LadySweden, TwoThousand... Är detta ett spår som ramlat mellan stolarna medan flashbacks veteraner kört vilse i de gamla unkna teorierna?
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-11-03 kl. 18:55.
Citera
2021-11-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"Polisen har säkrat en mobiltelefon som var uppkopplad vid mordplatsen i Hammarby sjöstad när Einár sköts, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Telefonen har varit uppkopplad mot Facetime och polisen misstänker att mördarna haft ett videosamtal där de filmat dådet, enligt Aftonbladets uppgifter. "

https://www.expressen.se/nyheter/upp...rdet-pa-einar/
Men da har vel polisen anholdt en person med mobil og ikke funnet den bakom en busk? Var det ikke sånn at de fikk tak i Dumle og Adel rett i etterkant av mordet ? Er det en av deres mobil de har fått tak i som de mener er koblet mot Facetime og videfilmet mordet så er A eller D Gm da ? Men ssånn kan det vel heller ikke være siden det ikke er noen misstenkte i saken og ingen av de sitter i varetekt..?
Citera
2021-11-03, 18:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Men da har vel polisen anholdt en person med mobil og ikke funnet den bakom en busk? Var det ikke sånn at de fikk tak i Dumle og Adel rett i etterkant av mordet ? Er det en av deres mobil de har fått tak i som de mener er koblet mot Facetime og videfilmet mordet så er A eller D Gm da ? Men ssånn kan det vel heller ikke være siden det ikke er noen misstenkte i saken og ingen av de sitter i varetekt..?
Var polisen funnit mobilen har jag inte hittat några uppgifter om, men eftersom det inte finns någon misstänkt samtidigt som polisen misstänker att telefonen använts av mördarna så antar jag att polisen inte kunnat koppla telefonen till en viss person vid tiden för mordet (eller så har det bara inte kommit ut än).

Att telefonen skulle ha lämnats på mordplatsen kanske är det troligaste?
Citera
2021-11-03, 18:59
Medlem
Seemves avatar
Citat:
30 sekunder mellan salvorna har bekräftats av flera personer i tråden. Åtminstone två av dem hänvisade inte till tråden själv.

Om inte NG jagats fram och tillbaka på gården har GM och BO haft närkontakt i minst ca 15 sekunder. Det är lågt räknat. Att NG skulle ha sprungit åt det andra hållet och sedan tillbaka borde väl kunna uteslutas?

Kontakt i 15 sekunder betyder i min värld personligt motiv.

Vad jag i mitt lekmannamässiga tänkande tycker talar emot en eventuell längre kontakt efter att de fått tag på honom är väl att denna stund torde vara ganska högljudd (skrik, panik etc och det är svårt att sålla här i tråden men kan inte minnas att detta nämnts något särskilt?) vilket även drar till sig fler vittnen.
Har man väl börjat skjuta bör man rimligen vara ganska inställd på att få jobbet avslutat, kanske att man haft en 5 sekunder till "X hälsar" eller dylikt men sista fasen i händelseförloppet tror jag har gått undan.
Senast redigerad av Seemve 2021-11-03 kl. 19:05.
Citera
2021-11-03, 19:05
Medlem
Citat:
Var polisen funnit mobilen har jag inte hittat några uppgifter om, men eftersom det inte finns någon misstänkt samtidigt som polisen misstänker att telefonen använts av mördarna så antar jag att polisen inte kunnat koppla telefonen till en viss person vid tiden för mordet (eller så har det bara inte kommit ut än).

Att telefonen skulle ha lämnats på mordplatsen kanske är det troligaste?
Jeg antar at om polisen misstenker at den som filmer med mobilen er GM, burde vel det være nok til å pågripe personen og sette den i varetekt, men jeg kjenner ikke svensk lov til å vite om det fungerer sånn. Er jo ganske utrolig å sikre bevismateriale ved å filme og så miste mobilen .. ganske mye data som kan rekonstrueres selv om det tar litt tid, og facetime kan ikke være det eneste mobilen er brukt til, dessuten har vel mobilen fingeravtrykk, og polisen har vel mange fingeravtrykk av de kjente gjengkriminelle. Det virker som at vedrørende denne mobilen er det mye polisen ikke lekker til media..må finnes noe mer her som kommer ut etter hvert
Citera
2021-11-03, 19:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Vad jag i min lekmannamässiga tycker talar emot en eventuell längre kontakt efter att de fått tag på honom är väl att denna stund torde vara ganska högljudd (skrik, panik etc) vilket även drar till sig fler vittnen.
Har man väl börjat skjuta bör man rimligen vara ganska inställd på att få jobbet avslutat, kanske att man haft en 5 sekunder till "X hälsar" eller dylikt men sista fasen i händelseförloppet tror jag har gått undan.
Jag håller med om att det är kallt, men vittnen har också sett det hela.

" Det finns personer som gjort observationer, som antingen observerat delar av skeendet eller hela, säger Ola Österling, presstalesperson vid polisen."

" Vi har fått in flera uppgifter om signalement på de som utfört det här, säger polisens presstalesperson Ola Österling."
https://www.expressen.se/nyheter/kri...kjuten-i-natt/
Citera
2021-11-03, 19:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Jeg antar at om polisen misstenker at den som filmer med mobilen er GM, burde vel det være nok til å pågripe personen og sette den i varetekt, men jeg kjenner ikke svensk lov til å vite om det fungerer sånn. Er jo ganske utrolig å sikre bevismateriale ved å filme og så miste mobilen .. ganske mye data som kan rekonstrueres selv om det tar litt tid, og facetime kan ikke være det eneste mobilen er brukt til, dessuten har vel mobilen fingeravtrykk, og polisen har vel mange fingeravtrykk av de kjente gjengkriminelle. Det virker som at vedrørende denne mobilen er det mye polisen ikke lekker til media..må finnes noe mer her som kommer ut etter hvert
Kriminella byter telefon med varandra ofta, det syns i encrchattmålen. Jag vet inte om det spelar in.

Polisen lär inte veta vem som filmade. Det är intressant hur de kom över telefonen, det tycker jag också.
Citera
2021-11-03, 19:11
Avstängd
Angående mobiltelefon som använt FaceTime så har jag fått höra från mycket trovärdig källa att den är 100% kopplad till den där dumle, det skall också vara klarlagt vem han samtalade med precis före och efter mordet
Citera
2021-11-03, 19:11
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Nej, Einar var ingen ängel. Ska försöker bara sammanfatta fakta, och vad som är realistiskt.

Självklart var båda planerade. Det jag syftade på var snarare vilket utförlig planering som krävdes för respektive.

D: Helt vanligt adress som gick att hitta i en traditionell telefonkatalog om det var så, hade ingen balkong och var frekvent nere vid porten och rökte. Ville man knäppa honom så var det bara att sätta sig och vänta när han var hemma. D bodde i Kista, utsattområde där man är van vid skottlossningar, blir inte direkt ett jävla liv från allmänheten.

NG: En person med skyddad adress, så man behövde hitta den eller att den läcktes (vilket den gjorde). NG hade ett pris på sitt huvud, han visste om det och försökte va försiktig på sitt efterblivna vis (avbokade spelningar, undersökte skottsäker bil, skaffade skydd etc) så någon typ av goare krävdes för att få honom att ta sig till en plats vid en specifik tidpunkt. NG bodde Hammarby Sjöstad, har i princip aldrig en skottlossning, sker det så blir det direkt ett jävla liv från allmänheten.

Men det kan ju också varit grannar som läckt ut till sina vänner mm att Einar har flyttat in i området sen säger en mamma det till sin son/dotter som i sin tur fortsätter att sprida att han bor där utan att ens tänka på att han levde under hot,
Jag menar Einar sticker ut med sin klädstil i Hammarby Sjöstad och nästan alltid när man flyttar till nya områden så finns det nyfikna grannar framförallt om man klär säg i orten stil.
Citera
2021-11-03, 19:12
Medlem
Här följer en sammanfattning av det som känns relevant från Nosh&Chow tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Jag var där när det hände. Leis Khadra blev knivhuggen.
Finns en tråd om honom
(FB) 2017-02-27 Rån guldsmedsaffär Täby

Citat:
Jag såg honom bli skuren i ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av GyttjebrottarN
Det är Einar och Z.E som är gripna.

Citat:
Ursprungligen postat av GyttjebrottarN
Jag är säker. Ni får helt enkelt tro mig trots få posts

Citat:
Jag var där och såg Leis Khadra bli knivskuren i ansiktet och nacken.

Citat:
Jag vet inte vem som höll i kniven för jag stod bakom killarna dvs jag såg offret framifrån. Det var rätt bråkigt en bra stund innan kniven dök upp. Det var många svarta som sprang omkring.

Citat:
Om inte polisen hade dykt upp så hade det kommit fler män för några ringde till vänner och bad dem komma till restaurangen direkt. Det var då vi trodde att det skulle bli en stor skjutning.

Citat:
Jag såg ingen vit hand som höll I kniven. Den var svart.

Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Kan bekräfta iaf att E*n*r var på plats. Vem som gjort vad vet jag inte om dock.

Citat:
Två artister togs in för förhör var av ena är vän med offret. Om de har släppts eller ej vet jag inte

Citat:
Fanns ingen sida. Bråk mellan alla som var där tillsammans

Citat:
Polisen hittade kniven I lokalen. Det slogs med flaskor men det var innan kniven kom fram.

Citat:
Ursprungligen postat av 724lennart
På expressen står det att båda artister är prisbelönta, Adel har inga priser. Z.E och Einar har det.

Kan vara fel från expressen också, vem vet egentligen? Men det här kommer nog aldrig leda till en fällande dom så låt oss gå till rätta på egenhand.

Citat:
Tror inte nån av artisterna är skyldiga. Men tjafs uppstod i deras sällskap som ledde till trådens rubrik. Offret är vän med Adel är något jag fått höra också. Det fanns inga fiender utan de bråkade internt.

Frejgatan eller vad han heter har nog bättre insyn, han har haft rätt i det han sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Jag förstår inte Varför Nisse hänger med Dumle. Snubben är ökänd och ryktas om att ha goat personer.

Adel borde hålla en låg profil o satsa på musiken. Han har varit inblandad i en hel del konflikter på sistone. D sista han vill är konflikt på hemmaplan, speciellt om offret är HH medlem.

Citat:
Ze var på plats men togs inte på förhör. Vakterna bekräftade att han vid tidpunkten ej var nära nog att ha kunnat sett något eller deltagit.

Citat:
Adels vän sägs vara HH. Själv vet jag inte mycket om honom så kan ej intyga. Han hamnade i bråk med några andra i samma sällskap. Någon kände sig hotat nog att agera som de gjorde.

Fått höra att det varken är ZE, Einar, Adel eller Dumle som är gärningsman, men alla var på plats.
Mest troliga är vänner till Einar & ZE som umgicks med Adel och hans vänner som hamnade i tjafs.

Citat:
Han var på plats, togs in på förhör. Mer än så vet jag inte. Har en vän som var på plats, som bekräfta att han var där med ZE & Adel

Hur inblandad han är i händelsen vet ingen än så länge.

https://imgbb.com/vk9qQnv

Citat:
Ursprungligen postat av 24hflasharen
Vänta, han som blev huggen i ansikte och nacke är ju han som står med Fendi mössa och moncler väst. Han eskorterades ut helt blodig av polis och visade inte ett uns av ånger utan fortsatte bete sig aggressivt mot polisen. Hans moncler väst va helt sönder stickad och togs i beslag av polisen.

Citat:
Tror de väljer att kalla de försök till mord för att inte missa varje tänkbar detalj.

Killen var okey nog att vara aggressiv mot allt och alla innan, under och efter han fått hjälp.
Bra att han fick sig en läxa. Kan tänka mig att han lekte ball och tuff inför sina "kända" rappares närvaro.

Citat:
Du kan väll berätta vad som händer i filmen?

Alltså du säger att den här Leis blivit knivhuggen. Hur vet du ens hela namnet? När de inte ens verkar som du känner dom som bråkat? Kom igen nu för fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Kommer på en sak nu i efterhand, Dree Low & Adel frös väl ut Z.E och hans grabbar av någon anledning förr? Sen när börja de umgås igen?

Citat:
Ursprungligen postat av cjmastermind
Hur kan denna kille vara ute på krogen 2 veckor efter detta? Borde väl ha suttit i häktet. (Nedan saxat från Expressen).

"Den yngre av männen greps så sent som för två veckor sedan på ett hotell i Stockholm. I samband med gripandet ska han också ha försökt ta tjänstevapnet från en polisman – och därför blivit skjuten med elpistol, enligt uppgifter.

Misstankarna rörde då våldsamt motstånd, olaga hot mot hotellpersonal och försök till grov stöld. Sedan tidigare är rapparen dömd för misshandel, narkotikabrott, olovlig körning, rattfylleri samt, vid flera tillfällen, ringa narkotikabrott."

Citat:
Det är nog inte Adel som blivit knivhuggen. Men inte BO som tidningarna skriver om. Media hade skrivit att det var "känd artist" som blivit huggen och inte en med HH kopplingar.
Så jag vet inte vart du fått det ifrån, och det verkar som du sätt lite FÖR mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Glömde Dumle. Han sägs också ha varit där.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ingen tjalla' i denna tråd jallah.
Inget vet något. Cirkulera.
🙈🙉🙊

Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Adel o Leis hänger ofta ihop och gjort det i många år. Vad som sägs så är Lies den som blev huggen. Och vad jag vet så skulle han aldrig låta de gå förbi.
Och både ze och Einar greps för se bråket.
Citera
2021-11-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Vad tror vi om det här som mordmotivet? https://www.youtube.com/watch?v=m2C9PrgbsfA
Nej einar o Alex hade inte beef. Einar är nära vän med alexs fru sen dem va små. Dem var typ bästa vänner när de va mindre.
Citera
2021-11-03, 19:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Angående mobiltelefon som använt FaceTime så har jag fått höra från mycket trovärdig källa att den är 100% kopplad till den där dumle, det skall också vara klarlagt vem han samtalade med precis före och efter mordet
Var det bara en telefon som beslagtogs?

Jag vill minnas att det var två, var av den ena skulle ha ringts från innan mordet och efter mordet, den andra under mordet, men nu hittar jag inte info om det så jag minns kanske helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in