2021-11-03, 18:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Och varför skulle Dumle vara en fara för personalen? Skulle han dyka upp med k-pist och skjuta vilt omkring sig? Eller ta nån som gisslan? Eller vad? Finns ingen rimlighet i det.
Nu vet jag inte vilken värld du lever i, men att farliga personer dyker upp på sjukhus är inte ovanligt i Sverige.
Det är inte ett teoretiskt resonemang, utan en konkret verklighet vi lever med idag.
Citera
2021-11-03, 18:15
Medlem
LadySwedens avatar
Konkret fråga;
Är Y*h*n*s *phr*m medlem/ kopplad till flg?

*=
O
A
E
E
E
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, om meddelandet är autentiskt är det en varning till personalen.

Det är fullt rimligt att varna personalen för att hantera denna person.

Vad gäller om polisen sätter personskydd normalt eller ej kan jag inte uttala mig. Läser man media rörande andra fall tycks det inte vara rutin dock.

Helt orimligt.
Dumle är/var punktmarkerad. Ta det i åtanke tillsammans det högprofilmord som precis utförts.

Skulle denna 16-åring ens haft någon koppling till det hela & dumle är ute efter honom, så hade polisen haft ett rejält pådrag på sjukhuset. De hade varit positionerade vid ingång, utanför patientens rum osv osv. En sådan ”varning” är helt oväsentlig i det fallet.
Finns ingen som helst logik i det.

Du verkar ha förtroende för Samnytt, och deras teori, som endast är svammel de tagit från FB i stort sett.
Citera
Medlem
Citat:
Vad vet ni med lite (eller mycket) insyn i den här miljön? Är flg några som kan gå runt i Hässelby?

***FELPOST BORTTAGEN***

Gällande meddelandet som ska ha skickat ut varning om Dumle. Min vän har jobbat i 20 år på ett av de stora sjukhusen i Stockholm och har aldrig varit med om att man skickat ut ett sånt meddelande.
Senast redigerad av Lilltosse 2021-11-03 kl. 18:39.
Citera
2021-11-03, 18:18
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Nej, om meddelandet är autentiskt är det en varning till personalen.

Det är fullt rimligt att varna personalen för att hantera denna person.

Vad gäller om polisen sätter personskydd normalt eller ej kan jag inte uttala mig. Läser man media rörande andra fall tycks det inte vara rutin dock.

Det är ett meddelande som inte kostar polisen resurser. Jag vet inte om det är fake eller inte. Men har jobbat på ställen där liknande meddelanden funnits. "Om ni ser X kontakta oss, släpp inte in". Behöver inte betyda att de är 100% säkra på någonting. Kan vara försiktighetsåtgärd om de misstänker någonting. Låg nivå av skydd alltså. Kan ha hänt och kan ha visat sig vara fel gissat.
Citera
2021-11-03, 18:20
Medlem
Citat:
Vad vet ni med lite (eller mycket) insyn i den här miljön? Är flg några som kan gå runt i Hässelby?
Hässelby ligger i konflikt med FLG. Iallafal Hässelby Gård och Strand gör det. Villastaden kan vara sammankopplade till FLG för Greekazo har varit bötfälld av DP innan plus at han artisten som Greekazo promotar som heter LT är kopplad till FLG. Han är medlem så vitt jag vet eller hangaround iallafal 100%.
Citera
2021-11-03, 18:21
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jo, men hur fick de Nisse att stå still i över 15 sek? Varför fortsatte han inte att springa?
Kom ihåg att LadySweden spekulerar för fullt. Det är alltså inte klarlagt att han skulle stått still i 15 sekunder. Det kan ha varit en längre jakt, det vet vi inte. Vore bra om alla som spekulerar är tydliga med det, så minskar risken för trådsanningar.
Citat:
Okej.

Får se om någon får napp någonstans, men vi kanske kan luska lite i saken ändå tillsvidare och utgå från att Dumle faktiskt letar efter 16- åringen ..
Väldigt märkligt att utgå från att Dumle letar efter 16-åringen? Polisen har givetvis koll på Dumle och det finns ändå ingenting som tyder på att Dumle skulle leta efter 16-åringen.

Edit: Tänk på att du kan citera flera användare i samma inlägg. Gör gärna det så slipper tråden förvandlas till en chatt med massa onödiga inlägg.
Senast redigerad av yessyy 2021-11-03 kl. 18:31.
Citera
2021-11-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Det är ett meddelande som inte kostar polisen resurser. Jag vet inte om det är fake eller inte. Men har jobbat på ställen där liknande meddelanden funnits. "Om ni ser X kontakta oss, släpp inte in". Behöver inte betyda att de är 100% säkra på någonting. Kan vara försiktighetsåtgärd om de misstänker någonting. Låg nivå av skydd alltså. Kan ha hänt och kan ha visat sig vara fel gissat.

Kan säkert hända, men ser inte hur det vore rimligt i just detta fall. Med tanke på hans punktmarkering och ett offer som precis blivit skjuten i ansiktet, med en så pass grov hotbild mot sig. Ja, om man nu en ska tro att 16-åringens skjutning har något som helst med det att göra.
Citera
2021-11-03, 18:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Helt orimligt.
Dumle är/var punktmarkerad. Ta det i åtanke tillsammans det högprofilmord som precis utförts.

Skulle denna 16-åring ens haft någon koppling till det hela & dumle är ute efter honom, så hade polisen haft ett rejält pådrag på sjukhuset. De hade varit positionerade vid ingång, utanför patientens rum osv osv. En sådan ”varning” är helt oväsentlig i det fallet.
Finns ingen som helst logik i det.

Du verkar ha förtroende för Samnytt, och deras teori, som endast är svammel de tagit från FB i stort sett.
Punktmarkerad innebär inte att polisen är med honom 24/7. Det innebär att poliser fått order om att stanna och kontrollera honom när de ser honom och kontrollera vilka han kontaktar mm.

Sådana pådrag du talar om tycks inte vara vardag. Sjukhusen har väktare för att hantera dylikt, vilket som sagt är vardag i stort sett på akuten. Är det inte släkt som kräver förtur är det någon som vill hälsa på hos den skjutne.

Nej, mitt förtroende för Samnytt är som sagt lågt eftersom de slarvar med sina källor.
Citera
2021-11-03, 18:27
Medlem
Citat:
Punktmarkerad innebär inte att polisen är med honom 24/7. Det innebär att poliser fått order om att stanna och kontrollera honom när de ser honom och kontrollera vilka han kontaktar mm.

Sådana pådrag du talar om tycks inte vara vardag. Sjukhusen har väktare för att hantera dylikt, vilket som sagt är vardag i stort sett på akuten. Är det inte släkt som kräver förtur är det någon som vill hälsa på hos den skjutne.

Nej, mitt förtroende för Samnytt är som sagt lågt eftersom de slarvar med sina källor.

Skulle detta, om det ligger någon som helst sanning i det, vara vardag?!? Ge upp skitsnacket nu, mer hjärndöd logik får man leta efter.

Det är väl SJÄLVKLART att polisen skulle satt en bra del resurser på detta.
Citera
2021-11-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Utredningen kanske går framåt ändå. Upphittade mobilen kan säkerligen ge en del ledtrådar om vilka som ligger bakom detta
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen bland annat säkrat en mobiltelefon som varit på mordplatsen när Einár sköts. Under tiden ska telefonen ha varit uppkopplad mot Facetime."

har de funnet bare mobilen eller en person mobilen ?
Citera
2021-11-03, 18:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen bland annat säkrat en mobiltelefon som varit på mordplatsen när Einár sköts. Under tiden ska telefonen ha varit uppkopplad mot Facetime."

har de funnet bare mobilen eller en person mobilen ?
"Polisen har säkrat en mobiltelefon som var uppkopplad vid mordplatsen i Hammarby sjöstad när Einár sköts, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Telefonen har varit uppkopplad mot Facetime och polisen misstänker att mördarna haft ett videosamtal där de filmat dådet, enligt Aftonbladets uppgifter. "

https://www.expressen.se/nyheter/upp...rdet-pa-einar/
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-03 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in