2021-11-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Som du vill då. Einar är en ängel och han menade ingenting med dom raderna alls efter allt som hänt han. Allt är bara ett skumt sammanträffande.

Det är självklart att båda morden är planerade med ett tilltänkt mål som röjs undan. Och inte helt apropå. Sen skiljer sig detaljerna åt pga olika platser och olika tider på dygnet. Einars adress var oxå känt dessutom. Vi vet inte, kanske D's mord var ännu bättre planerad. Och Einars gjord i mer hast. Sen att utfallet ser smidigare ut är en bonus. Det viktiga är inte åka fast.

Nej, Einar var ingen ängel. Ska försöker bara sammanfatta fakta, och vad som är realistiskt.

Självklart var båda planerade. Det jag syftade på var snarare vilket utförlig planering som krävdes för respektive.

D: Helt vanligt adress som gick att hitta i en traditionell telefonkatalog om det var så, hade ingen balkong och var frekvent nere vid porten och rökte. Ville man knäppa honom så var det bara att sätta sig och vänta när han var hemma. D bodde i Kista, utsattområde där man är van vid skottlossningar, blir inte direkt ett jävla liv från allmänheten.

NG: En person med skyddad adress, så man behövde hitta den eller att den läcktes (vilket den gjorde). NG hade ett pris på sitt huvud, han visste om det och försökte va försiktig på sitt efterblivna vis (avbokade spelningar, undersökte skottsäker bil, skaffade skydd etc) så någon typ av goare krävdes för att få honom att ta sig till en plats vid en specifik tidpunkt. NG bodde Hammarby Sjöstad, har i princip aldrig en skottlossning, sker det så blir det direkt ett jävla liv från allmänheten.
Citera
2021-11-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har hört precis ingenting i dessa låtar som behöver innebära någonting om Dara, men det spelar iof ingen som helst roll för trådens ämne. Om "alla vet" så är det ju ändå en "sanning" på gatan och ett motiv.
Dessutom ser vi att NG var knuten till DP och HH oavsett varför han var detta.

Du är så jävla naiv, vad behöver du för att tro på någonting?
Att Nisse skulle gått ut och sagt "Jag la 500 lax på Daras huvud" i en låt eller?
Citera
2021-11-03, 11:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Det finns ju ett foto med Z.E, Einar och Dumle och Adel nere vid vattnet i Hammarby Sjöstad. Någon bör ha tagit fotot, samma sak med videon från Taco Bell där Einar syns med A och D.

Men nu spekulerar vi ju friskt.

Tror inte det här mordet kommer lösas. Verkar många som ville hämnas på Nisse.

Undrar fortfarande om det där att Nisse gick ut från sin lägenhet är en trådsanning eller inte. Kom han hem från sitt tidigare besök i Märsta plus lite stopp på vägen så kanske han kom hem på en moped liksom.

Då är det inte ens 100 procent säkert längre att Dumle goade. Även om det alltid lutar dit.

Var Nisse hemma däremot när de lurade ut han så är det ju nästan 100% säkert.
Aha, du menar så. Nej, hur det än är med fotografen, så ska den 6:e mannen kopplas till skottlossningarna. Som jag ser det är detta det viktigaste.

Jag ser det inte som 100% att Dumle goade även om det verkar troligt.
Jag ser det inte heller som 100% säkert att ett meddelande angående att Dumle ska ha befarats leta efter den i ansiktet skjutne 16- åringen på sjukhuset är autentiskt, men jag håller det för troligt.

För att minska spekulationerna bör vi försöka backa upp spekulationerna, annars blir det ju enbart spekulationer. Vem som helst kan ju ha tagit bilden, och egentligen spelar det kanske inte så stor roll vem det var? Eller missar jag någonting?
Citera
2021-11-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Fattar inte varför Sveriges rappare måste dissa varandra så överdrivet mycket, till och med döda, tråkigt för alla ju.
https://m.youtube.com/watch?v=VuieqzvCgeg

Håller med dig. Särskilt trist när någon blir så kränkt av vad som sägs i någon rapp-låt att hen behöver ge tillbaka i form av våld. Då tappar då jag respekten för den personen helt. Känns inte heller snyggt alls att dissa döda personer, andra rappare eller överhuvudtaget andra människor i en rapp-låt. Ändå hoppas jag verkligen att ingen skadar eller dödar någon annan för något sådant. Är inte ok. Då har man för lite respekt för livet, för andra människors rätt att leva.
Citera
2021-11-03, 11:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Att Nisse skulle gått ut och sagt "Jag la 500 lax på Daras huvud" i en låt eller?
Underlag är vad jag behöver.

Men det spelar som sagt mindre roll. Ett flertal skribenter som på sina olika vis tycks trovärdiga säger att det var "sanning på gatan" att NG anstiftade mordet på Dara. Bevis för mordet behövs uppenbart inte i dessa kretsar, och därför är det för motivbilden för mordet på NG irrelevant om NG var skyldig till anstiftan eller ej.
Citera
2021-11-03, 11:13
Medlem
Tycker det lutar ganska starkt nu åt att polisen har misslyckats med sitt uppdrag och att nu är det gatans regler som gäller ifall någon nu vill hämnas Einars död.

Trist, men så är ju verkligheten. Det stora problemet är att polisen misslyckats med att bekämpa gängterrorismen och i stort sett aldrig är det någon av mördarna som fälls i rättegång.
Citera
2021-11-03, 11:16
Medlem
Citat:
Aha, du menar så. Nej, hur det än är med fotografen, så ska den 6:e mannen kopplas till skottlossningarna. Som jag ser det är detta det viktigaste.

Jag ser det inte som 100% att Dumle goade även om det verkar troligt.
Jag ser det inte heller som 100% säkert att ett meddelande angående att Dumle ska ha befarats leta efter den i ansiktet skjutne 16- åringen på sjukhuset är autentiskt, men jag håller det för troligt.

För att minska spekulationerna bör vi försöka backa upp spekulationerna, annars blir det ju enbart spekulationer. Vem som helst kan ju ha tagit bilden, och egentligen spelar det kanske inte så stor roll vem det var? Eller missar jag någonting?

Ja, om inte Z.E börjar tala ut eller om de hittar kläder i kanalen 😂 … så ger jag upp här. Tror mest på min sista teori, som mest sannolik, men släpper detta nu.
Citera
2021-11-03, 11:16
Medlem
Citat:

Citat:
Underlag är vad jag behöver.

Men det spelar som sagt mindre roll. Ett flertal skribenter som på sina olika vis tycks trovärdiga säger att det var "sanning på gatan" att NG anstiftade mordet på Dara. Bevis för mordet behövs uppenbart inte i dessa kretsar, och därför är det för motivbilden för mordet på NG irrelevant om NG var skyldig till anstiftan eller ej.

Tänker ge mig in lite snabbt här. Det är väldigt mycket spekulationer här som alltid, men också väldigt många som kör på spåret "detta är troligt, så är det säkert" och därmed låser sig vid en teori.

Men bara för att något är troligt - så behöver det inte alltid vara sant.

LadySweden kör ett betydligt vettigare sätt i sitt analyserande. Han/Hon försöker tydligt skilja på vad som är fakta, vad som är troligt, vad som är otroligt och vad som är ren fantasi. Då låser man sig inte vid en teori utan försöker arbeta sig framåt mot en trolig lösning, det öppnar upp fler vägar för spekulation när man tydligt i han/hons inlägg kan urskilja vad som är fakta och vad som är trådsanning. Andra kan då fortsätta spekulera, bidra med ny fakta och såvidare utifrån vad man tidigare vet är fakta och vad som tidigare spekulerats som trådsanningar. Och jag tror att det är detta som LadySweden försöker säga. Dvs han säger inte att det inte är så att NG ligger bakom D, han/hon säger att det saknas underlag. Samtidigt säger han/hon att det finns underlag för att rykten på gatan har gått så, och då spelar det ingen roll i det här fallet om det faktiskt är sant eller inte för det gör att det fanns en motivbild.
Senast redigerad av zadnahoj 2021-11-03 kl. 11:19.
Citera
2021-11-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Tänker ge mig in lite snabbt här. Det är väldigt mycket spekulationer här som alltid, men också väldigt många som kör på spåret "detta är troligt, så är det säkert" och därmed låser sig vid en teori.

Men bara för att något är troligt - så behöver det inte alltid vara sant.

LadySweden kör ett betydligt vettigare sätt i sitt analyserande. Han/Hon försöker tydligt skilja på vad som är fakta, vad som är troligt, vad som är otroligt och vad som är ren fantasi. Då låser man sig inte vid en teori utan försöker arbeta sig framåt mot en trolig lösning, det öppnar upp fler vägar för spekulation när man tydligt i han/hons inlägg kan urskilja vad som är fakta och vad som är trådsanning. Andra kan då fortsätta spekulera, bidra med ny fakta och såvidare utifrån vad man tidigare vet är fakta och vad som tidigare spekulerats som trådsanningar. Och jag tror att det är detta som LadySweden försöker säga.

Och jag förklarar för honom att det inte finns underlag.
Det kommer inte fysiska kontrakt vid beställningar av mord, så vad vill han egentligen?
Citera
2021-11-03, 11:20
Medlem
Citat:
Och jag förklarar för honom att det inte finns underlag.
Det kommer inte fysiska kontrakt vid beställningar av mord, så vad vill han egentligen?

Han försöker sammanfatta vad vi med säkerhet vet.
Citera
2021-11-03, 11:22
Medlem
GG99Slayers avatar
So einar was killed by vårby, after they put a "kanin" on hes head?

But it was Husby Hyenor that did the contract?

What a jungle
Citera
2021-11-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
De enda som trodde på hans karriär inom rap var ju de i Dalen han hängde med som betalade för allt, produktionen, tjejerna, filmandet osv och gav honom legitimitet för att framstå som gangster. Detta sket han i efter han slog igenom (bättre sagt hans mamma som lurade i honom att strunta i kontraktet med SSTV) och sket i det igen efter att Vårby satte honom på sin plats. Han gjorde ju inte saken direkt bättre med att beställa mord på Havals lillebror och mordhota folk från Vårby/Dalen/Skarpnäck och leka savastano gomorrah med Vårbys fiender. Otroligt tragiskt att han dog för att hans morsa bråkade om några procent hit och dit.
Menar du att kidnappningen utfördes på beställning av Dalen? Vad skulle han ha gjort efter kidnappningen? Betalat pengar till Dalen istället? När mordhotade han någon i Dalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in