2021-11-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Vad pratar du om? Var får du det här ifrån?
Jag känner henne just som en lugn och sansad person, som dock haft oturen att snubbla över män, som inte alltid var snälla. Alla kan bryta ihop, och det kan lätt utlösas av relationsdramer. Jag vet att i alla fall en av hennes män regelmässigt spöade upp henne, och även hotade henne till livet om hon lämnade honom. Så, dina påståenden känns sisådär trovärdiga. Var menar du t.ex att hon skulle ha kommit ifrån?

Oj! Jag har aldrig sett henne lugn och sansad och heller aldrig hört att hon skulle vara lugn och sansad. Däremot är hon väldigt trevlig till en början mot alla vet jag av egen erfarenhet, kan även vara generös vad jag förstått av nära till henne men sen spårar det. Men lugn och sansad ligger absolut inte i hennes natur. Hon är hyperaktiv, bossig och vill stå i centrum.
Resten har jag redan skrivit, redan för många många år sedan tryckte hon upp ett av sina ex mot väggen, höll handen runt hans hals, lyfte honom flera cm från golvet och sa att hon skulle döda honom för att han ville lämna henne. Efter det ångrade hon sig och ville att dom skulle lösa allt.
Kan tillägga att flera av hennes ex varit betydligt kortare än henne och flera kg under så att hon kunnat gjort detta är absolut inget konstigt.

Vadå vart hon skulle kommit ifrån? Hon är från Norge. Kom hit - 93 tror jag.
2021-11-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Intressant! Menar du möjligen Linda (med n)?
Har du någon länk, bild eller liknande som stödjer det du skriver?

Jag har ingen länk, tyvärr. Vet inte var jag skulle kunna finna det.
Och nej, namnet Lida är det riktiga namnet.
2021-11-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Tror verkligen på att hon har en väldigt fin sida. Tycker vissa här visar ett hat precis som om de har blivit brädade av henne på något sätt.
Och är det något människan är bra på, så är det ju att sprida skitsnack.
Ja, det förstår jag att just du tycker, varför inte skicka ett gulligt brev till Lydia..
Allvarligt talat, förstå att denna kvinna begått något oerhört hemskt, gått över en gräns som man bara inte gör! som ingen någonsin kan förlåta, hennes barn, Kimmo, föräldrarna, alla i Emils familj..men jag talar nog för döva öron när det gäller dig..
2021-11-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Jag vet inte var hon/han får detta ifrån. Om du med flera kan vittna om hennes galenskaper, så ifrågasätter jag inte det.
Däremot så känner jag henne som en söt, trevlig och rolig tjej, ambitiös och i mina ögon fullständigt normal.
Det är MIN bild, och det är MIN sanning. Att hon är dömd för mord är inte något jag ifrågasätter, utan vill bara - fortfarande - visa på att det finns fler bilder och uppfattningar om henne. Jag vidhåller att alla kan bryta ihop, alla kan begå brott under vissa omständigheter. Det förmildrar inte, men kan till viss del förklara.
Jag ser ingen mening med att fortsätta det här ältandet. En del härinne ser henne som en galen häxa, jag ser henne inte som det.

Jag ser vad du läser men jag förstår inte. Hur länge har du känt henne. Visste du om rånet? Att hon även den gången var beväpnad? Att hon hotat andra män och även kvinnor?
Hon har absolut åkt på så mycket stryk av män, väldigt väldigt mycket. Men hon har även slagit män, kastat saker på dom, hotat dom och varit otrogen gång på gång så att hon skulle vara oskyldig i det hela är inte korrekt.
2021-11-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Jag ser vad du läser men jag förstår inte. Hur länge har du känt henne. Visste du om rånet? Att hon även den gången var beväpnad? Att hon hotat andra män och även kvinnor?
Hon har absolut åkt på så mycket stryk av män, väldigt väldigt mycket. Men hon har även slagit män, kastat saker på dom, hotat dom och varit otrogen gång på gång så att hon skulle vara oskyldig i det hela är inte korrekt.
Läs tråden, innan du säger något.
Jag har aldrig sagt att hon är oskyldig - hur skulle jag kunna göra det när hon är dömd? - men vad jag säger är att det finns en annan sida av henne.
Jag försöker nyansera bilden av en människa, som har begått ett avskyvärt brott, men också har ett bagage att släpa på, ett kors att bära, som är bra mycket tyngre än de flestas.
Dessvärre verkar det som att de flesta här, i tråden, vet mer än jag, känner henne bättre än jag och därför har rätt i sina domar.
Be so, jag vet vad jag vet, jag har sett det jag har sett och det kan inte några ändra på genom att skrika högt.
2021-11-03, 17:48
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Okej..
Lydia som tidigare hette Lida men valde att byta namn, förmodligen för att hon är "känd" överallt där hon bott. Jobbat på krogar som yngre, valt idioter till män pga status och för att få arbete.
Det är ändå lite konstigt att hon lyckats få vapenlicens eftersom hon som yngre var med i ett väpnat rånförsök där hon friades pga sin ålder, den andra personen fick dock ett långt straff.
Hon är även igenkänd för att ha hotat med att döda sina killar när dom vill lämna henne, får panik om någon lämnar henne, skriker, kastar saker osv. Är otrogen mot varje man/kille hon träffar, därför inte konstigt att även E var osäker på henne.
Hon har även hotat andra tjejer som varit vän med hennes pojkvänner.
Hon har alltid varit instabil.
Orsaken till att hon kom till Sverige sägs vara att familjen hade problem med henne och ville börja om. Vilket alltid verkat vara hennes melodi, att börja om på nya platser, fly dit ingen känner henne. Så att hennes psykiska ohälsa började på den där skolan som nämns är långt ifrån sant om man lyssnat på hela historien.
Hon älskar att synas och höras, ljuger gärna till sig uppmärksamhet om hon inte lyckas få den.
Ja, vad mer ska man skriva. Hon har aldrig varit en lugn och sansad person.
Hon kan få den lugnaste och snällaste personen som gått i ett par skor och ta fram en sida som ingen vill se.
När ska detta rånförsöket ha skett?
2021-11-03, 18:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Oj! Jag har aldrig sett henne lugn och sansad och heller aldrig hört att hon skulle vara lugn och sansad. Däremot är hon väldigt trevlig till en början mot alla vet jag av egen erfarenhet, kan även vara generös vad jag förstått av nära till henne men sen spårar det. Men lugn och sansad ligger absolut inte i hennes natur. Hon är hyperaktiv, bossig och vill stå i centrum.
Resten har jag redan skrivit, redan för många många år sedan tryckte hon upp ett av sina ex mot väggen, höll handen runt hans hals, lyfte honom flera cm från golvet och sa att hon skulle döda honom för att han ville lämna henne. Efter det ångrade hon sig och ville att dom skulle lösa allt.
Kan tillägga att flera av hennes ex varit betydligt kortare än henne och flera kg under så att hon kunnat gjort detta är absolut inget konstigt.

Vadå vart hon skulle kommit ifrån? Hon är från Norge. Kom hit - 93 tror jag.
Imponerande, hon måtte kunna bänka +80 kilo... eller så är det överdrivet
2021-11-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Imponerande, hon måtte kunna bänka +80 kilo... eller så är det överdrivet
Förstår faktiskt inte vad du kan se som "imponerande" i att en kvinna med muskelstyrka fysiskt attackerar en man genom att ta stryptag på honom när det inte är fråga om självförsvar utan om ett aggressivt utbrott för att mannen ifråga önskade bryta relationen.
Kan du berätta för tråden?
Snälla?!
2021-11-03, 18:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Förstår faktiskt inte vad du kan se som "imponerande" i att en kvinna med muskelstyrka fysiskt attackerar en man genom att ta stryptag på honom när det inte är fråga om självförsvar utan om ett aggressivt utbrott för att mannen ifråga önskade bryta relationen.
Kan du berätta för tråden?
Snälla?!
Om du inte inser vad som vore imponerande med att hon kunde lyfta en vuxen man på ren armstyrka tror jag inte jag kan förklara så du förstår
2021-11-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Tror verkligen på att hon har en väldigt fin sida. Tycker vissa här visar ett hat precis som om de har blivit brädade av henne på något sätt.
Och är det något människan är bra på, så är det ju att sprida skitsnack.

Eeeh? Hon har i princip oprovocerat skjutit sin sambo, räcker inte det?
2021-11-03, 18:39
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du inte inser vad som vore imponerande med att hon kunde lyfta en vuxen man på ren armstyrka tror jag inte jag kan förklara så du förstår

Nu skriver ju Madssons att hon vart ihop med mycket mindre pojkvänner, så det är väl inte osannolikt att det stämmer

Off topic; Svenskt rekord i bänkpress för damer -63 kg är IMPONERANDE 153 kg, rekordet satt 2019
2021-11-03, 18:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu skriver ju Madssons att hon vart ihop med mycket mindre pojkvänner, så det är väl inte osannolikt att det stämmer

Off topic; Svenskt rekord i bänkpress för damer -63 kg är IMPONERANDE 153 kg, rekordet satt 2019
Och var Lydia en topptränad styrkelyftare? Jag har tränat hela livet och varit ihop med vältränade kvinnor. Ingen av dom, utom en, kunde bänka ens i närheten... så nej, den fågeln flyger inte hur gärna du nu än vill det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in