2021-11-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Jag hade tänkt dra mitt streck i debatten, men måste innan jag gör det påpeka att när det gäller K. så sitter den glorian väldigt löst. Att han skulle ha varit någon hemmavarande myspappa stämmer så vitt jag vet inte riktigt - eller snarast absolut inte.
Isf har Lydia väldigt dåligt omdöme eftersom hon lämnat alla sina barn i hans vårdnad.
2021-11-03, 15:17
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Det är väl inte han som har förlovad med någon Therese och har foton på småbarn??

Om du hoppar in i en tråd med drygt 4000 inlägg kan du väl åtminstone läsa igenom dom första sidorna så du har ett hum om vad tråden gäller..?!
2021-11-03, 15:26
Medlem
Citat:
Jag hade tänkt dra mitt streck i debatten, men måste innan jag gör det påpeka att när det gäller K. så sitter den glorian väldigt löst. Att han skulle ha varit någon hemmavarande myspappa stämmer så vitt jag vet inte riktigt - eller snarast absolut inte.

Vem har lurat i dig det där och när i tid?? K har ALLTID varit en omhändertagande pappa. Det är ju till K, L s barn har flytt för att känna trygghet, få mat i magen och hjälp med det mesta i vardagen när L försvunnit.
Deras biologiska pappor och alla andra kan nog vittna om det.
2021-11-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis, ett jättebra råd! Vet man så mycket borde man hjälpa polisen!

Nja, du vill ju att L fär ett riktigt livstidsstraff, och det har hon ju inte fått! Det är ju tidsbestämt!

Jaa, men vissa här med "fakta" verkar ju inte vilja hjälpa polis/åklagare i deras arbete!

Vad vet du om vad folk har sagt eller inte?

Polisen i sin utredning kan begära ut precis allt om dig och allt annat i sina utredningar och vända på varenda historisk sten om dig. Sen väljer Åklagaren den information som är relevant för just det aktuella brottet.
2021-11-03, 15:36
Medlem
Citat:
Jag vet inte var hon/han får detta ifrån. Om du med flera kan vittna om hennes galenskaper, så ifrågasätter jag inte det.
Däremot så känner jag henne som en söt, trevlig och rolig tjej, ambitiös och i mina ögon fullständigt normal.
Det är MIN bild, och det är MIN sanning. Att hon är dömd för mord är inte något jag ifrågasätter, utan vill bara - fortfarande - visa på att det finns fler bilder och uppfattningar om henne. Jag vidhåller att alla kan bryta ihop, alla kan begå brott under vissa omständigheter. Det förmildrar inte, men kan till viss del förklara.
Jag ser ingen mening med att fortsätta det här ältandet. En del härinne ser henne som en galen häxa, jag ser henne inte som det.

Jag förstår att du inte varit speciellt nära L, det är som det alltid är med den här typen människor, att de lyckas nästan förtrolla vissa personer, ofta personer de har nytta av. Hon kan vara charmerande i början.
2021-11-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Okej..
Lydia som tidigare hette Lida men valde att byta namn, förmodligen för att hon är "känd" överallt där hon bott. Jobbat på krogar som yngre, valt idioter till män pga status och för att få arbete.
Det är ändå lite konstigt att hon lyckats få vapenlicens eftersom hon som yngre var med i ett väpnat rånförsök där hon friades pga sin ålder, den andra personen fick dock ett långt straff.
Hon är även igenkänd för att ha hotat med att döda sina killar när dom vill lämna henne, får panik om någon lämnar henne, skriker, kastar saker osv. Är otrogen mot varje man/kille hon träffar, därför inte konstigt att även E var osäker på henne.
Hon har även hotat andra tjejer som varit vän med hennes pojkvänner.
Hon har alltid varit instabil.
Orsaken till att hon kom till Sverige sägs vara att familjen hade problem med henne och ville börja om. Vilket alltid verkat vara hennes melodi, att börja om på nya platser, fly dit ingen känner henne. Så att hennes psykiska ohälsa började på den där skolan som nämns är långt ifrån sant om man lyssnat på hela historien.
Hon älskar att synas och höras, ljuger gärna till sig uppmärksamhet om hon inte lyckas få den.
Ja, vad mer ska man skriva. Hon har aldrig varit en lugn och sansad person.
Hon kan få den lugnaste och snällaste personen som gått i ett par skor och ta fram en sida som ingen vill se.

Huvudet på spiken.
2021-11-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Intressant! Menar du möjligen Linda (med n)?
Har du någon länk, bild eller liknande som stödjer det du skriver?

Nej hon hette LIDA innan, men hatade det namnet.
2021-11-03, 16:34
Medlem
En person med borderline fungerar ofta väldigt bra utåt sett. Det är de närmaste som får ta smällarna. Jag får fortfarande höra av folk vilken fantastisk syster jag har ibland.
Det är bara de som verkligen har varit nära henne som får uppleva de mörka sidorna.
Tragiskt att döpa sitt barn till Lida…
2021-11-03, 16:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Vilken kontext syftar du på då ? jag har inte fått svar på min fråga

Vad skulle ett namnbyte till Åsa eller Karin haft för inverkan på det aktuella brottet ?

Å att komma dragandes med att jag diskuterar vad jag vill för att andra diskuterar tuttoperationer
rimmar illa när man sitter å rapar om OT tjafs själv hela tiden

Ska jag tolka ditt inlägg om namnbytet som att hade hon hetat Åsa eller Karin så hade det inte hänt, eller hade hon haft lättare att komma undan med det då ?

Du får tolka det som du vill och har förmåga till.

Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Det är väl inte han som har förlovad med någon Therese och har foton på småbarn??

Oj, jag vet faktiskt inte. Jag tror inte jag själv kollat hans facebook.

Möjligen att hans ex (före GM L) heter det på T. Småbarn hade han i alla fall. Men varken vårdnad eller umgänge.

Men jag kan inte svära på att det är rätt.
2021-11-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Jag förstår att du inte varit speciellt nära L, det är som det alltid är med den här typen människor, att de lyckas nästan förtrolla vissa personer, ofta personer de har nytta av. Hon kan vara charmerande i början.
Hur nära jag har varit är ointressant.
Jag står för det jag har sagt tidigare, och om du finner ett nöje i att förminska det så bjuder jag på det.
/Milo
2021-11-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
skvallet är oviktigt då hennes olämplighet är bevisad nu o inte skvaller längre

Hennes olämplighet är inte bevisad vad jag kan se. Om man nu inte tittar på själva mordet.
Om man tittar på det andra, barnen m.m, så finns det väl inge bevis på olämplighet, finns bara en massa skitsnack. Skitsnack som man får anta kommer från personer som tycks ha blivit brädade av henne och liknande. :-)
2021-11-03, 16:53
Medlem
Citat:
Hur nära jag har varit är ointressant.
Jag står för det jag har sagt tidigare, och om du finner ett nöje i att förminska det så bjuder jag på det.
/Milo

Tror verkligen på att hon har en väldigt fin sida. Tycker vissa här visar ett hat precis som om de har blivit brädade av henne på något sätt.
Och är det något människan är bra på, så är det ju att sprida skitsnack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in