2021-11-03, 13:37
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hahaa, kan du inte tänka längre???

Jag är gift med en irishman! DNA visar att jag är skandinav, och har varit det lääänge.

Synd att L böt till ett nytt udda namn. Hade nog varit bättre med Karin, Åsa eller något sådant. Försvinna i mängden, liksom.

Vilken kontext syftar du på då ? jag har inte fått svar på min fråga

Vad skulle ett namnbyte till Åsa eller Karin haft för inverkan på det aktuella brottet ?

Å att komma dragandes med att jag diskuterar vad jag vill för att andra diskuterar tuttoperationer
rimmar illa när man sitter å rapar om OT tjafs själv hela tiden

Ska jag tolka ditt inlägg om namnbytet som att hade hon hetat Åsa eller Karin så hade det inte hänt, eller hade hon haft lättare att komma undan med det då ?
2021-11-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Okej..
Lydia som tidigare hette Lida men valde att byta namn, förmodligen för att hon är "känd" överallt där hon bott. Jobbat på krogar som yngre, valt idioter till män pga status och för att få arbete.
Det är ändå lite konstigt att hon lyckats få vapenlicens eftersom hon som yngre var med i ett väpnat rånförsök där hon friades pga sin ålder, den andra personen fick dock ett långt straff.
Hon är även igenkänd för att ha hotat med att döda sina killar när dom vill lämna henne, får panik om någon lämnar henne, skriker, kastar saker osv. Är otrogen mot varje man/kille hon träffar, därför inte konstigt att även E var osäker på henne.
Hon har även hotat andra tjejer som varit vän med hennes pojkvänner.
Hon har alltid varit instabil.
Orsaken till att hon kom till Sverige sägs vara att familjen hade problem med henne och ville börja om. Vilket alltid verkat vara hennes melodi, att börja om på nya platser, fly dit ingen känner henne. Så att hennes psykiska ohälsa började på den där skolan som nämns är långt ifrån sant om man lyssnat på hela historien.
Hon älskar att synas och höras, ljuger gärna till sig uppmärksamhet om hon inte lyckas få den.
Ja, vad mer ska man skriva. Hon har aldrig varit en lugn och sansad person.
Hon kan få den lugnaste och snällaste personen som gått i ett par skor och ta fram en sida som ingen vill se.
Vad pratar du om? Var får du det här ifrån?
Jag känner henne just som en lugn och sansad person, som dock haft oturen att snubbla över män, som inte alltid var snälla. Alla kan bryta ihop, och det kan lätt utlösas av relationsdramer. Jag vet att i alla fall en av hennes män regelmässigt spöade upp henne, och även hotade henne till livet om hon lämnade honom. Så, dina påståenden känns sisådär trovärdiga. Var menar du t.ex att hon skulle ha kommit ifrån?
2021-11-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Jag känner henne just som en lugn och sansad person, som dock haft oturen att snubbla över män, som inte alltid var snälla. Alla kan bryta ihop, och det kan lätt utlösas av relationsdramer. Jag vet att i alla fall en av hennes män regelmässigt spöade upp henne, och även hotade henne till livet om hon lämnade honom. Så, dina påståenden känns sisådär trovärdiga. Var menar du t.ex att hon skulle ha kommit ifrån?
Men det där stämmer ju inte riktigt, 2 av männen, pappor till de äldsta stack ju och den där dansken hon bodde ihop med i ett hus med massa lån, han stack också, säkert flera, till sist Emil han dog, av hennes skott rätt i bröstet.
2021-11-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men det där stämmer ju inte riktigt, 2 av männen, pappor till de äldsta stack ju och den där dansken hon bodde ihop med i ett hus med massa lån, han stack också, säkert flera, till sist Emil han dog, av hennes skott rätt i bröstet.
Vad är det som inte stämmer?
2021-11-03, 13:49
Medlem
Citat:
Varför skulle madsson hitta på?
Vi är fler här som vittnat om hennes galenskaper
2021-11-03, 13:57
Medlem
Citat:
Vad är det som inte stämmer?
Att hon enl. dig är en lugn och sansad person men som av en oförklarlig anledning "råkat snubbla" över diverse män .. Hon är 4 barnsmamma, hon borde inte haft tid med all denna "otur", sanningen är nog så att Kimmo fick ta hand om barnen på heltid så att hon kunde ränna runt. Om hon är sån som Kimmo beskrev henne som: " han blev en dålig person tillsammans med henne", då kan man utläsa av ditt svar att de som "spöade upp henne", hon hade retat upp dom tillräckligt mycket före så att sinnet rann över...
Sen fanns de dom som försvann som blixten.. kanske fäderna?
2021-11-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför skulle madsson hitta på?
Vi är fler här som vittnat om hennes galenskaper
Jag vet inte var hon/han får detta ifrån. Om du med flera kan vittna om hennes galenskaper, så ifrågasätter jag inte det.
Däremot så känner jag henne som en söt, trevlig och rolig tjej, ambitiös och i mina ögon fullständigt normal.
Det är MIN bild, och det är MIN sanning. Att hon är dömd för mord är inte något jag ifrågasätter, utan vill bara - fortfarande - visa på att det finns fler bilder och uppfattningar om henne. Jag vidhåller att alla kan bryta ihop, alla kan begå brott under vissa omständigheter. Det förmildrar inte, men kan till viss del förklara.
Jag ser ingen mening med att fortsätta det här ältandet. En del härinne ser henne som en galen häxa, jag ser henne inte som det.
2021-11-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, han var det i alla fall, finns i så fall länk tidigt i tråden. Men begravning och så har varit, möjligen har anhöriga avslutat den, eller gjort den privat.

Det är väl inte han som har förlovad med någon Therese och har foton på småbarn??
2021-11-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
om hon sa K va våldsam o de va sant skulle hon väl inte dumpa sina barn där jämt ?

Det är K som nämner det. Hon säger inget ont om K utan mest att han hjälper även till med hennes äldre barn. Spekulation från mig är att hon ändå har sett att hon har en stor del i deras våldsamma relation. Och att K inte visat något sådant mot barnen utan bara dem emellan. All heder åt K som tar ett så stort ansvar för alla barnen.

Med lite ny information som kommit idag. Så stärks min tro att L och E relation var en fruktansvärd matchning för båda. L verkar vara bra på att provocera. Och enligt hennes ord så har E också varit provocerande. Det är en del som utredarna kunde kanske slagit hål på om det finns bevis i deras kommunikation. Känns som att det ska finnas mycket som kunnat bli mer klargjort i meddelanden och mess. För att tex få fram ett motiv och dels omständigheter som faktiskt har att göra med vilken längd på påföljden hon ska ha.

Nu blir det mest spekulationer och hörsägen om deras relation. Att hon döms för mordet är det tillräckliga bevis på iom filmen. Men hennes sätt att förklara hur mordet gick till men som inte stämde. Och med hög promille alkohol i blodet finns faktiskt vetenskapliga bevis för att hon säger som hon gör på grund av dåliga minnesbilder. Jag minns inte vad det heter men får väl kolla upp det igen då jag hörde det nämnas i Rönnäsfallet dokumentären. Hon verkar ju inte vara helt tappad bakom en vagn intelligent mässigt. Varför chansa att redogöra för händelsen när hon sett E hålla uppe mobilen som att filma henne. Hon kunde lika gärna bara sagt att hon minns ingenting och hållt fast vid det. Och kanske anpassa hennes historia efter att bevisen hon får emot sig.

Det nämndes i en artikel i AB att kvinnan med mopedbilen som var utanför E bostad dagen efter. Att hon påstår att hon hade en kärleksrelation med E. Det är också konstigt att det inte verkar som de har utrett tillräckligt i tiden runt L och E relation. Där kan ju finnas svartsjuka bakom som motiv. Huset låg ute på försäljning. En del säger att E ville komma bort från Bålsta. Men det är olika om han ville det med eller utan L. Jag vet inte om allt utredningsarbete hamnar i slasken heller eller om bara vissa saker gör det. Men det verkar finnas mycket som skulle kunna få L till livstid eller kanske något mindre tidsbestämt straff än hon fick. Särskilt sen L nämner i förhör att det finns i sms. Men det är inte bevisat av utredarna om det stämmer eller inte. Det gör mig förvånad i ett mordfall.
2021-11-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Att hon enl. dig är en lugn och sansad person men som av en oförklarlig anledning "råkat snubbla" över diverse män .. Hon är 4 barnsmamma, hon borde inte haft tid med all denna "otur", sanningen är nog så att Kimmo fick ta hand om barnen på heltid så att hon kunde ränna runt. Om hon är sån som Kimmo beskrev henne som: " han blev en dålig person tillsammans med henne", då kan man utläsa av ditt svar att de som "spöade upp henne", hon hade retat upp dom tillräckligt mycket före så att sinnet rann över...
Sen fanns de dom som försvann som blixten.. kanske fäderna?
Jag hade tänkt dra mitt streck i debatten, men måste innan jag gör det påpeka att när det gäller K. så sitter den glorian väldigt löst. Att han skulle ha varit någon hemmavarande myspappa stämmer så vitt jag vet inte riktigt - eller snarast absolut inte.
2021-11-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Det är K som nämner det. Hon säger inget ont om K utan mest att han hjälper även till med hennes äldre barn. Spekulation från mig är att hon ändå har sett att hon har en stor del i deras våldsamma relation. Och att K inte visat något sådant mot barnen utan bara dem emellan. All heder åt K som tar ett så stort ansvar för alla barnen.

Med lite ny information som kommit idag. Så stärks min tro att L och E relation var en fruktansvärd matchning för båda. L verkar vara bra på att provocera. Och enligt hennes ord så har E också varit provocerande. Det är en del som utredarna kunde kanske slagit hål på om det finns bevis i deras kommunikation. Känns som att det ska finnas mycket som kunnat bli mer klargjort i meddelanden och mess. För att tex få fram ett motiv och dels omständigheter som faktiskt har att göra med vilken längd på påföljden hon ska ha.

Nu blir det mest spekulationer och hörsägen om deras relation. Att hon döms för mordet är det tillräckliga bevis på iom filmen. Men hennes sätt att förklara hur mordet gick till men som inte stämde. Och med hög promille alkohol i blodet finns faktiskt vetenskapliga bevis för att hon säger som hon gör på grund av dåliga minnesbilder. Jag minns inte vad det heter men får väl kolla upp det igen då jag hörde det nämnas i Rönnäsfallet dokumentären. Hon verkar ju inte vara helt tappad bakom en vagn intelligent mässigt. Varför chansa att redogöra för händelsen när hon sett E hålla uppe mobilen som att filma henne. Hon kunde lika gärna bara sagt att hon minns ingenting och hållt fast vid det. Och kanske anpassa hennes historia efter att bevisen hon får emot sig.

Det nämndes i en artikel i AB att kvinnan med mopedbilen som var utanför E bostad dagen efter. Att hon påstår att hon hade en kärleksrelation med E. Det är också konstigt att det inte verkar som de har utrett tillräckligt i tiden runt L och E relation. Där kan ju finnas svartsjuka bakom som motiv. Huset låg ute på försäljning. En del säger att E ville komma bort från Bålsta. Men det är olika om han ville det med eller utan L. Jag vet inte om allt utredningsarbete hamnar i slasken heller eller om bara vissa saker gör det. Men det verkar finnas mycket som skulle kunna få L till livstid eller kanske något mindre tidsbestämt straff än hon fick. Särskilt sen L nämner i förhör att det finns i sms. Men det är inte bevisat av utredarna om det stämmer eller inte. Det gör mig förvånad i ett mordfall.
med all respekt så tror jag de har enorma mängder kommunikation o allt är hålslaget
2021-11-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ursäkta, men vad hade det med skvallret att göra?
Har redan skrivit att man fördömer dödandet. Men det har du säkert missat då.
skvallet är oviktigt då hennes olämplighet är bevisad nu o inte skvaller längre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in