2021-11-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Folk "kräver" nästan att iptv ska ha en 100 procentig uptime.
Kommer aldrig att ske så länge tjänsterna använder Internet.

Dessa folk som "kräver" har nog legat i dvala innan de skaffade iptv för jag skulle nästan kunna satsa mitt högra ben på att allas internetabonnemang eller tv-abonnemang någon gång legat nere.

Så varför lever man i tron om att iptv absolut inte får ligga nere när man faktiskt betalar en hel hundring i månaden 🤷🏼‍♂️
Jämfört med vad deras "vanliga tv-abonnemang" kostade per månad innan.

Helt obegripligt att folk inte fattar detta.

Skulle mitt internetabonnemang ligga ner hos Bahnhof under nån timme för att en kabel grävts av så får jag ju inte panik och loggar in på Flashback och spyr galla över Bahnhof.

Men så förstår jag ju också att varken internet eller någon annan tjänst som nyttjar el kommer vara helt felfria. Någonsin.

Såklart kan man byta ut Bahnhof mot vilken ISP som helst i min text.
Så ingen tror att jag gör reklam för just dom.

Mycket gnäll är det.

För tittarnas bara på möjlig flaskhalsar så pratar vi först nätägare, sen .. operatör, leverantör.
Hemma har man olika utrustning. Glapp i kontakt, appar, boxar, redan stort användande av bandbredd, föråldrad utrustning, eller full cache
Sen kan iptv säljare strula med, kan ge irritation.

Men det är billig produkt för 100 kr i månaden. Folk få väl förstå vad man köper. Kanske mindre löften från säljare o sen lite standard svar från supportar som förklara läget ? Standardiserat är nog the shit här
Citera
2021-11-03, 10:18
Medlem
BussigeBossess avatar
Är det någon mer än mig som förlorat ljudet på allt utbud som finns i portalen?

Funktionen för ljud är påslagen på både tv och boxen/tvipen.
Citera
2021-11-03, 10:56
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Bevisligen har det inte varit problem för alla under måndagen men vissa har haft problem att ansluta pga lite ändringar av proxyservrar efter problemen i helgen.
Farsans box tog ca 5 minuter att ansluta jämfört med mina boxar som anslöt i princip lika snabbt som vanligt.
På mobilen var det precis som vanligt att ansluta.

Vad säger era säljare när ni frågar? Inga svar alls?
Känns som dom cashar in och sen låter bli att svara på era frågor eller informera sina kunder.

På mobilen upplevde jag att det funkar bättre än på min AppleTv 4K. Kör GSE på Iphonen och iPlayTv på boxen, finns det någon bättre app för AppleTvn?

Jag har hört av mig till supporten men ännu inte fått återkoppling

*edit: Kanske ska köpa en annan bättre box?
Senast redigerad av Lyyn-X 2021-11-03 kl. 11:20.
Citera
2021-11-03, 14:08
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Bevisligen har det inte varit problem för alla under måndagen men vissa har haft problem att ansluta pga lite ändringar av proxyservrar efter problemen i helgen.
Farsans box tog ca 5 minuter att ansluta jämfört med mina boxar som anslöt i princip lika snabbt som vanligt.
På mobilen var det precis som vanligt att ansluta.

Vad säger era säljare när ni frågar? Inga svar alls?
Känns som dom cashar in och sen låter bli att svara på era frågor eller informera sina kunder.

Jag har inte frågat men får alltid svar när jag väl vill fråga något, så han är väldigt behjälplig. Det jag saknar ät väl någon form av typ "twitter" där dom skriver ut om det ligger nere eller om det är uppdateringar på g. Då kan man ju utesluta att det är hos mig felet ligger.

Som det är nu finns ju bara denna tråd där man kan kika, det är lite synd.

Finns ju inga garantier när det kommer till iptv. Kört i 3 år med mitt abonnemang och är mer än nöjd hittills. Men vem vet imorgon kanske min säljer skiter I allt och lägger ner. Då ät det bara punga upp ett nytt.
Citera
2021-11-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Jag har inte frågat men får alltid svar när jag väl vill fråga något, så han är väldigt behjälplig. Det jag saknar ät väl någon form av typ "twitter" där dom skriver ut om det ligger nere eller om det är uppdateringar på g. Då kan man ju utesluta att det är hos mig felet ligger.

Som det är nu finns ju bara denna tråd där man kan kika, det är lite synd.

Finns ju inga garantier när det kommer till iptv. Kört i 3 år med mitt abonnemang och är mer än nöjd hittills. Men vem vet imorgon kanske min säljer skiter I allt och lägger ner. Då ät det bara punga upp ett nytt.

Även om din säljare lägger av, så ligger ju ändå ditt konto på leverantörens server.
Så det kommer ju vara aktivt tills ditt abonnemang har gått ut.
Citera
2021-11-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
På mobilen upplevde jag att det funkar bättre än på min AppleTv 4K. Kör GSE på Iphonen och iPlayTv på boxen, finns det någon bättre app för AppleTvn?

Jag har hört av mig till supporten men ännu inte fått återkoppling

*edit: Kanske ska köpa en annan bättre box?

iPlaytv är bäst på Apple TV.

Testat att ändra buffer-inställningen inne i settings? Satt hardware acceleration?

Utvecklaren till iPlaytv håller på med en ny app till Apple TV.
Tyvärr så har han även ett vanligt jobb så det har dragit ut långt på tiden.
Citera
2021-11-03, 16:01
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Även om din säljare lägger av, så ligger ju ändå ditt konto på leverantörens server.
Så det kommer ju vara aktivt tills ditt abonnemang har gått ut.

Jag menade leverantören sorry..
Citera
2021-11-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Som vanligt buffrar det extremt när fotbollen är igång! 🙄 Har dom inte råd med servrar som klarar av mängden tittare? Jag fattar att det inte är problemfritt. Men varför ska problem som dom menar förekommer randomly. Hur kommer det sig att detta randomly är nästan bara det är stor matcher?
Ärlighet existerar fan inte längre…

Håller med. Det är varje gång någon match eller gärna program på helgen det strular.
Sedan detta jävla snack om uptime. Alla snackar att dom har bästa uptime. Hur vet dom det?
Alla försöker slå i sin kunder att dom är bäst och har bäst uptime. Har haft 4 st och samma tugg med dom alla.
Strular det för 10:e gången och man blir föranad, så skyller dom på allt man är otrevlig och nonchar en.
Fattar inte dessa Åsanisse stollar att om man har så jävla bra uptime som man skryter med att man känner sig lurad, borde man skaffa annan sysselsättning. hade dom varit ärlifa eller säger att man fattat med inte vet hade man kunnat förstå. Nu blir man bara förbanad.

Söker sedan en månad ny leverantör som verkar ärlig med bra utbud. Har testat ett par, men det är samma snack.
Funderar även på ett rent KIna abonnemang. Är det någon som testat dessa, och här utbudet bra? Hörde någon säga att det är samma som lev. här hemma, dom lägger på 1000:- och lite hjälp, sen blåser dom oss på resten.
Hur ser ni på det? Är det värt ett Kina? Vilken typ ska man då välja, om man ska ha sport, PPV och svenska serier?
Citera
2021-11-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokoncensus
Håller med. Det är varje gång någon match eller gärna program på helgen det strular.
Sedan detta jävla snack om uptime. Alla snackar att dom har bästa uptime. Hur vet dom det?
Alla försöker slå i sin kunder att dom är bäst och har bäst uptime. Har haft 4 st och samma tugg med dom alla.
Strular det för 10:e gången och man blir föranad, så skyller dom på allt man är otrevlig och nonchar en.
Fattar inte dessa Åsanisse stollar att om man har så jävla bra uptime som man skryter med att man känner sig lurad, borde man skaffa annan sysselsättning. hade dom varit ärlifa eller säger att man fattat med inte vet hade man kunnat förstå. Nu blir man bara förbanad.

Söker sedan en månad ny leverantör som verkar ärlig med bra utbud. Har testat ett par, men det är samma snack.
Funderar även på ett rent KIna abonnemang. Är det någon som testat dessa, och här utbudet bra? Hörde någon säga att det är samma som lev. här hemma, dom lägger på 1000:- och lite hjälp, sen blåser dom oss på resten.
Hur ser ni på det? Är det värt ett Kina? Vilken typ ska man då välja, om man ska ha sport, PPV och svenska serier?

Dom som påstår sig ha 100 procent uptime över tex 3,6 eller 12 månader bakåt kan du skippa helt och hållet.
För ingen har det.

Sen om du kontaktar din säljare och påpekar att du har problem med en kanal så är det ju väldigt enkelt för din säljare att visa att det funkar för han om han nu påstår att det gör det.
Kan ju faktiskt vara så att problemet ligger lokalt hos dig.

Enklaste är väl att du testar något Kina-abonnemang för att se om det uppfyller dina krav på utbud och stabilitet.
Finns de serier du vill se?
Lägg det till nya filmer och serier i samma takt som ett 1300 kronors abonnemang?
Finns alla sportsändningar från alla olika tvbolag och streamingtjänster?

Helt upp till dig vilka krav du har.

Vissa nöjer sig med att ha de svenska kanalerna i HD-upplösning.
Så för dom är det ju lätt att vara nöjd.

Rätt enkel matematik att fatta att ett abonnemang för 200 kr/året inte är samma som ett för 1300 kr/året.
För då skulle dom sälja det billigare än vad dom själva får betala för det.
Citera
2021-11-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Jag menade leverantören sorry..

Inte vanligt att en större leverantör lägger ner.
Den snabbe blev ju nerstängd men kom upp rätt snabbt igen.
Citera
2021-11-03, 18:15
Medlem
Citat:
Dom som påstår sig ha 100 procent uptime över tex 3,6 eller 12 månader bakåt kan du skippa helt och hållet.
För ingen har det.

Sen om du kontaktar din säljare och påpekar att du har problem med en kanal så är det ju väldigt enkelt för din säljare att visa att det funkar för han om han nu påstår att det gör det.
Kan ju faktiskt vara så att problemet ligger lokalt hos dig.

Enklaste är väl att du testar något Kina-abonnemang för att se om det uppfyller dina krav på utbud och stabilitet.
Finns de serier du vill se?
Lägg det till nya filmer och serier i samma takt som ett 1300 kronors abonnemang?
Finns alla sportsändningar från alla olika tvbolag och streamingtjänster?

Helt upp till dig vilka krav du har.

Vissa nöjer sig med att ha de svenska kanalerna i HD-upplösning.
Så för dom är det ju lätt att vara nöjd.

Rätt enkel matematik att fatta att ett abonnemang för 200 kr/året inte är samma som ett för 1300 kr/året.
För då skulle dom sälja det billigare än vad dom själva får betala för det.

Nja inte 200:- kanske men 600-800:- skulle jag kunna tänka mig. För alla Svenska kanaler ev. med 4K om det inte laggar hela tiden. C-more kanaler och div. andra sportkanaler. PPV när det behövs. Amerikanska kan även det vara kul ibland. Men inte nödvändigt. Svenska serier, och VOD.

Men vad ska man söka på för ord? Har testat en massa men får upp 2-4 leverantörer bara på AliBabba.
Citera
2021-11-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokoncensus
Nja inte 200:- kanske men 600-800:- skulle jag kunna tänka mig. För alla Svenska kanaler ev. med 4K om det inte laggar hela tiden. C-more kanaler och div. andra sportkanaler. PPV när det behövs. Amerikanska kan även det vara kul ibland. Men inte nödvändigt. Svenska serier, och VOD.

Men vad ska man söka på för ord? Har testat en massa men får upp 2-4 leverantörer bara på AliBabba.

Inte heller realistiskt att säljare där skulle sälja exakt samma abonnemang för 600 - 800 kr som 1300 kr varianten i Sverige.
Som sagt så säljer dom såklart inte under sitt egna inköpspris dom har från leverantören.

Gällande Aliexpress så har dom blivit hårdare med att plocka bort säljare som öppet säljer iptv.

Du får inte alls lika många träffar som förr där.
Ofta säljs det bland säljare av boxar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in