Citat:
Folk "kräver" nästan att iptv ska ha en 100 procentig uptime.
Kommer aldrig att ske så länge tjänsterna använder Internet.
Dessa folk som "kräver" har nog legat i dvala innan de skaffade iptv för jag skulle nästan kunna satsa mitt högra ben på att allas internetabonnemang eller tv-abonnemang någon gång legat nere.
Så varför lever man i tron om att iptv absolut inte får ligga nere när man faktiskt betalar en hel hundring i månaden 🤷🏼♂️
Jämfört med vad deras "vanliga tv-abonnemang" kostade per månad innan.
Helt obegripligt att folk inte fattar detta.
Skulle mitt internetabonnemang ligga ner hos Bahnhof under nån timme för att en kabel grävts av så får jag ju inte panik och loggar in på Flashback och spyr galla över Bahnhof.
Men så förstår jag ju också att varken internet eller någon annan tjänst som nyttjar el kommer vara helt felfria. Någonsin.
Såklart kan man byta ut Bahnhof mot vilken ISP som helst i min text.
Så ingen tror att jag gör reklam för just dom.
Kommer aldrig att ske så länge tjänsterna använder Internet.
Dessa folk som "kräver" har nog legat i dvala innan de skaffade iptv för jag skulle nästan kunna satsa mitt högra ben på att allas internetabonnemang eller tv-abonnemang någon gång legat nere.
Så varför lever man i tron om att iptv absolut inte får ligga nere när man faktiskt betalar en hel hundring i månaden 🤷🏼♂️
Jämfört med vad deras "vanliga tv-abonnemang" kostade per månad innan.
Helt obegripligt att folk inte fattar detta.
Skulle mitt internetabonnemang ligga ner hos Bahnhof under nån timme för att en kabel grävts av så får jag ju inte panik och loggar in på Flashback och spyr galla över Bahnhof.
Men så förstår jag ju också att varken internet eller någon annan tjänst som nyttjar el kommer vara helt felfria. Någonsin.
Såklart kan man byta ut Bahnhof mot vilken ISP som helst i min text.
Så ingen tror att jag gör reklam för just dom.
Mycket gnäll är det.
För tittarnas bara på möjlig flaskhalsar så pratar vi först nätägare, sen .. operatör, leverantör.
Hemma har man olika utrustning. Glapp i kontakt, appar, boxar, redan stort användande av bandbredd, föråldrad utrustning, eller full cache
Sen kan iptv säljare strula med, kan ge irritation.
Men det är billig produkt för 100 kr i månaden. Folk få väl förstå vad man köper. Kanske mindre löften från säljare o sen lite standard svar från supportar som förklara läget ? Standardiserat är nog the shit här