2021-11-02, 21:05
Medlem
Som vanligt buffrar det extremt när fotbollen är igång! 🙄 Har dom inte råd med servrar som klarar av mängden tittare? Jag fattar att det inte är problemfritt. Men varför ska problem som dom menar förekommer randomly. Hur kommer det sig att detta randomly är nästan bara det är stor matcher?
Ärlighet existerar fan inte längre…
Citera
2021-11-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Som vanligt buffrar det extremt när fotbollen är igång! 🙄 Har dom inte råd med servrar som klarar av mängden tittare? Jag fattar att det inte är problemfritt. Men varför ska problem som dom menar förekommer randomly. Hur kommer det sig att detta randomly är nästan bara det är stor matcher?
Ärlighet existerar fan inte längre…

Långt ifrån ATH antal kunder online ikväll. Så dina gissningar stämmer inte.

Kollat Malmö matchen utan några problem.

Vilken match har du problem med och vilken kanal?
Citera
2021-11-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

Malmö match krångla här med. Inget snack om att det finns problem nånstans.

Flaskhalsar = problem
Citera
2021-11-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Malmö match krångla här med. Inget snack om att det finns problem nånstans.

Flaskhalsar = problem

Vilken kanal valde du att kolla på?
Citera
2021-11-02, 21:33
Medlem
Citat:

Discovery+ Fhd o vanlig HD tror jag det är. Provade inte extrakanaler.

Bytte till SHL c more .. inte lika hett 😁 så det flyter
Skämt åsido. Har sett samma problem när Usain bort sprang final i OS å då på mer reguljär iptv.
Fattar du ?? Under 10 sekunders lopp ändå hänger det sig.
Den stora lagliga leverantören säger som du, funkade här så det kan inte ha varit något problem.

Blev väldigt mycket bättre när en ny operatör fick ta över näten. Men nu ligger dom efter med.

Det är liksom flaskhalsar lite överallt .. oberoende operatör för iptv
Citera
2021-11-02, 21:37
Medlem
Citat:

Atalanta-United på PPV2 hade ingen bild här från start, bara ljud. Hittade den på PPV1 istället, men där hängde sig allt efter ett par minuter. Skejtade över till Norska kanalerna istället, och där har det funkat bra.
Citera
2021-11-02, 21:39
Medlem
Citat:
Discovery+ Fhd o vanlig HD tror jag det är. Provade inte extrakanaler.

Bytte till SHL c more .. inte lika hett 😁 så det flyter
Skämt åsido. Har sett samma problem när Usain bort sprang final i OS å då på mer reguljär iptv.
Fattar du ?? Under 10 sekunders lopp ändå hänger det sig.
Den stora lagliga leverantören säger som du, funkade här så det kan inte ha varit något problem.

Blev väldigt mycket bättre när en ny operatör fick ta över näten. Men nu ligger dom efter med.

Det är liksom flaskhalsar lite överallt .. oberoende operatör för iptv

Kollade på Cmore Events och där funkade det.

Men inte säkert du kör samma leverantör.
Citera
2021-11-02, 21:45
Medlem
Citat:

Tänker som så .. för några veckor sedan fick jag göra AppleTV strömlös en eller kanske två gånger i veckan.
Sen du rekommendera en annan app än GSE så har jag inte gjord AppleTV strömlös en enda gång. Flaskhals.

Sen krånga det ibland ändå. Ibland dippar nätet. Vid strömavbrott kommer man ju inte åt 4g på mobil för att läsa krisinformation ensengång.
Stora iptvleverantörer borde ha en dedikerat kanal i fm nätet 😉
Senast redigerad av Mostcomebackfomo 2021-11-02 kl. 21:51.
Citera
2021-11-02, 21:50
Medlem
Citat:
Kollade på Cmore Events och där funkade det.

Men inte säkert du kör samma leverantör.

C-more va det ju såklart, blandade ihop lite för mycket.
Men som sagt, bara för det funka för dig så behöver det inte funka för alla.
Ett tag va det t.o.m. så att vissa rekommendera. Använd inte Bahnhof för det strula för många ett tag.

Inte stor risk att Karlung skulle medvetet obstruerat mot iptv kunder .. ändå strula det. Verkar funka bra idag.
Citera
2021-11-02, 22:11
Medlem
Citat:
Tänker som så .. för några veckor sedan fick jag göra AppleTV strömlös en eller kanske två gånger i veckan.
Sen du rekommendera en annan app än GSE så har jag inte gjord AppleTV strömlös en enda gång. Flaskhals.

Sen krånga det ibland ändå. Ibland dippar nätet. Vid strömavbrott kommer man ju inte åt 4g på mobil för att läsa krisinformation ensengång.
Stora iptvleverantörer borde ha en dedikerat kanal i fm nätet 😉

Citat:
C-more va det ju såklart, blandade ihop lite för mycket.
Men som sagt, bara för det funka för dig så behöver det inte funka för alla.
Ett tag va det t.o.m. så att vissa rekommendera. Använd inte Bahnhof för det strula för många ett tag.

Inte stor risk att Karlung skulle medvetet obstruerat mot iptv kunder .. ändå strula det. Verkar funka bra idag.

Ja, 8 av 10 fel har ju oftast med den egna utrustningen att göra.

Bara fakta att vissa appar inte borde släppts över huvud taget.
Om du gått från att behöva starta om din ATV flera ggr i veckan till att inte göra det innebär ju att din gamla app inte var speciellt stabil eller bra optimerad.

Finns så många skrönor. "Bahnhof strular alltid."

Har haft Bahnhof sen 2015 och funkat perfekt med iptv.
Givetvis har det legat nere men då har det ju legat nere helt och hållet i hela området kring mig.
Citera
2021-11-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempa13
Jag har viking och hade samma problem i helgen. Som svar fick jag gör en fabriksåterställning. När det inte funkade så blev svaret gör en till. Till slut lyckades de klämma ur sig att portaladressen hade ändrats.
Lite trött på detta evinnerliga tramset om att göra skiten strömlöst eller fabriksåterställning. Visst man har vant sig efter att ha varit kund hos Canal digital för där var standardsvaret gör boxen strömlös. Borde man inte vara mer seriös när det gäller hanteringen av sina kunder?

Ibland funkar det med strömlösenhet ? Det vet jag, norsk reset har räddat många.
Folk köper illegal tjänst , vissa tycker att 100 kr i månaden är väldigt dyrt för stort tv-utbud. Kolla vad nätägare gör.

Vet inte varför alla tror att fiber infrastruktur är fläckfritt ?
Citera
2021-11-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ibland funkar det med strömlösenhet ? Det vet jag, norsk reset har räddat många.
Folk köper illegal tjänst , vissa tycker att 100 kr i månaden är väldigt dyrt för stort tv-utbud. Kolla vad nätägare gör.

Vet inte varför alla tror att fiber infrastruktur är fläckfritt ?

Folk "kräver" nästan att iptv ska ha en 100 procentig uptime.
Kommer aldrig att ske så länge tjänsterna använder Internet.

Dessa folk som "kräver" har nog legat i dvala innan de skaffade iptv för jag skulle nästan kunna satsa mitt högra ben på att allas internetabonnemang eller tv-abonnemang någon gång legat nere.

Så varför lever man i tron om att iptv absolut inte får ligga nere när man faktiskt betalar en hel hundring i månaden 🤷🏼‍♂️
Jämfört med vad deras "vanliga tv-abonnemang" kostade per månad innan.

Helt obegripligt att folk inte fattar detta.

Skulle mitt internetabonnemang ligga ner hos Bahnhof under nån timme för att en kabel grävts av så får jag ju inte panik och loggar in på Flashback och spyr galla över Bahnhof.

Men så förstår jag ju också att varken internet eller någon annan tjänst som nyttjar el kommer vara helt felfria. Någonsin.

Såklart kan man byta ut Bahnhof mot vilken ISP som helst i min text.
Så ingen tror att jag gör reklam för just dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in