2021-11-03, 14:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
För du listade spelare som gått från spelare till spelande manager - manager på ett sätt direkt som inte ens varit i närheten av succe (Rooney, Kompany). Vilket inte var påståendet utan vilka som gjort det och levererat på hög nivå.

Pep kan jag gå med på att ge dig även om det är 14-15 år sedan och det var B-laget första året. Kan väl ses som hyfsat relevant för dagens fotboll. Daglish är precis som Frysen skrev helt orelevant i denna diskussionen.

Deschamps vet i tusen om jag håller med dig om, visst Monaco tog sig till final 2004 (och vann inhemska cupen) men mötte Porto i en upplaga av CL som var högst besynnerlig. Sen tog det ett par år innan nästa "titel" med Juve i Serie B för att 2010 vara det som jag tycker är i hans klubblagskarriär det bästa när OM tog inhemska trippeln (liga, cup, motsvarande Charity Shield). Men om det räcker för att säga att han levererade på högsta nivå från start - mjae.

Hur rankar vi Gerrard i Rangers? Min tanke är att han gör det bra men skotska ligan klassas väl mest troligt inte som hög nivå kan jag tycka.
I frågan om spelare som fick rollen som spelande manager, så drog jag bara fram några exempel av spelare som senare blev spelande tränare/manager. Syftade inte på hur bra eller dåligt de gjorde det i den rollen.

Tyckte bara att det var såpass korkat av Owen att påstå att Man United borde ge Ronaldo rollen som spelande manager om/när. Solksjaer får sparken, ”because he’s played under some of the best managers in the world, and he has all the experience”.. Och ville helt enkelt höra vad Man Utd-kåren här inne menar om detta 😂 Men att Man United skulle ta in en av deras spelare, Ronaldo eller ngn annan, i rollen som spelande manager är ju helt osannolikt.

På tal av Deschamps, så har jag ingen koll öht över hans stats med Monaco - annat än att han tog de till UCL-final 2004. Minns bara att det var en del snack i engelsk media i ca 2002 om att Deschamps hade pekats ut som en framtidig Chelsea manager, p g a hans starka resultat med Monaco. (Notera att detta var innan Chelsea inofficiellt blev till Chelski)
Citera
2021-11-03, 15:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Alltså, det var ngt som jag bara kom över på Twitter.. och valde därmed att dela det här inne. Dock så hävdade jag aldrig att det kom från pålitliga källor e.l. och kunde därför inte klassa det som fakta. Lösa rykten, skvaller osv är ju som bekant inte fakta, när ngt blir officiellt, ja då är det däremot fakta i mina ögon.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-03 kl. 15:19.
Citera
2021-11-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I frågan om spelare som fick rollen som spelande manager, så drog jag bara fram några exempel av spelare som senare blev spelande tränare/manager. Syftade inte på hur bra eller dåligt de gjorde det i den rollen.
Det är ju just detta vi har invänt mot. Frågan ställdes om vem som hade levererat på hög nivå direkt.

Citat:
Tyckte bara att det var såpass korkat av Owen att påstå att Man United borde ge Ronaldo rollen som spelande manager om/när. Solksjaer får sparken, ”because he’s played under some of the best managers in the world, and he has all the experience”.. Och ville helt enkelt höra vad Man Utd-kåren här inne menar om detta 😂 Men att Man United skulle ta in en av deras spelare, Ronaldo eller ngn annan, i rollen som spelande manager är ju helt osannolikt.
I nuläget kan jag villigt erkänna att inget känns omöjligt eller osannolikt längre i United. Det som faktiskt såg ut att ha börjat stabiliseras under tiden med Ole känns som totalt bortblåst i skrivande stund.

Sen som det redan skrivits, media och mertalet av s k "experter" / "krönikörer" jagar clicks och tid i rampljuset så de pratar gärna om all möjlig fluffig skit bara för att. Vissa av dem har dock substans i tankegångar men ta Carra som efter Spurs-matchen börja prata om hur extremt bra United spelade. Såg vi ens samma match, alla som såg den matchen insåg snabbt att ett lag som inte är i samma svacka som Spurs kommer exploita alla hålen, Atalanta visade att man kan ganska enkelt och City kommer skratta hela matchen när de fullkomligt krossar oss på bortaplan. Vet inte var man skall befinna sig i känslospektrat kring det faktumet.
Citera
2021-11-03, 16:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Alltså, det var ngt som jag bara kom över på Twitter.. och valde därmed att dela det här inne. Dock så hävdade jag aldrig att det kom från pålitliga källor e.l. och kunde därför inte klassa det som fakta. Lösa rykten, skvaller osv är ju som bekant inte fakta, när ngt blir officiellt, ja då är det däremot fakta i mina ögon.
Nej det var inte något du kom över på twitter, du använde den källan för att motsägs en annan skribent här inne.
Såhär skrev du
Citat:
Lugn nu.... Det kommer inte att ske.

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Men Conte är ju utan tvekan bästa tränaren som är ”ledig” på marknaden. Så det är ju bara naturligt att klubbar som är på utkik efter ny manager tar kontakt med Conte, detta gäller även för de mindre klubbarna som tex Tottenham.

Med tanke på att du sa att "det inte kommer ske" så menade du ju att det var en pålitlig källa.

Har du inte gjort bort dig tillräckligt här inne? Ingen normal människa skulle bete sig som du gör här inne.
Senast redigerad av Imbaz 2021-11-03 kl. 16:41.
Citera
2021-11-03, 16:52
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej det var inte något du kom över på twitter, du använde den källan för att motsägs en annan skribent här inne.
Såhär skrev du

Med tanke på att du sa att "det inte kommer ske" så menade du ju att det var en pålitlig källa.

Har du inte gjort bort dig tillräckligt här inne? Ingen normal människa skulle bete sig som du gör här inne.
Tycker malajen är ganska rolig ändå. För jävla skönt att han inte är spursare. Vi har nog med clowner i klubben😂
Citera
2021-11-03, 17:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Såhär skrev du

Du får ju förstås tro vad du än vill, är jorden platt oxå?

Men saken är klar, sökte runt på Twitter när det jag skrev dök upp. Och valde därmed att dela det genast, men jag påstog inte att det var säkra källor/eller att det var fakta - och därmed så skrev jag ”senaste rapporterna”. Lite skillnad, med andra ord.

Vad jag syftade på med ”det kommer inte att ske”, är kort o gott att Conte hade redan avvisat spuds i gång under sommaren, då förhandlingarna mellan italienaren och den flintiga juden sprack. Och jag antog att det samma skulle ske även den här ggn, det är ju trots allt Tottenham det är snack om.

Visst, jag sket ner mig lite ang Conte. Fast jag har aldrig påstått aldrig påstått en spelare som var bland de bästa i La Liga, är en medelmåtta e.l. Låter det bekant? 🤥 Du ser, det är de facto mänskligt att ta fel och dvs göra bort sig ibland.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-03 kl. 17:09.
Citera
2021-11-03, 17:52
Medlem
Citat:
Du får ju förstås tro vad du än vill, är jorden platt oxå?

Men saken är klar, sökte runt på Twitter när det jag skrev dök upp. Och valde därmed att dela det genast, men jag påstog inte att det var säkra källor/eller att det var fakta - och därmed så skrev jag ”senaste rapporterna”.
"Rykten" vore en mer sanningsenlig beskrivning inför nästa gång. "Rapporter" får det att låta som insideinformation från källor nära klubben, alternativt från en trovärdig journalist som Romano. Om du bara anstränger dig lite och slutar uttrycka dig så klumpigt så kanske vi kan höja nivån i tråden och vi slipper flera sidor fyllda av inlägg där du trasslar in dig i det du själv har skrivit. Det finns en funktion där man citerar flera inlägg åt gången...
Citera
2021-11-03, 18:02
Medlem
TilhelmWells avatar
I frågan om spelande managers så måste jag backa upp Generalen. Kenny Dalglish gjorde storsuccé när han blev just en "player manager" 1985. Liverpool vann ligan 1985/1986 och 1987/1988 och FA-cupen 1985/1986. Säsongen 1987/1988 gjorde han bara en handfull matcher men tekniskt sett så vann han som "player manager". Samma med ligan 1989/1990 och FA-cupen 1988/1989.

Men nej, jag vill inte Ronaldo som spelande manager.
Citera
2021-11-03, 19:08
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Finns nog inget roligare än Spudsfans som raljerar över storebror.

5001 and counting.

Ett troll som inte fattar när man trollar. Tsk tsk. Tillbaka till skolbänken för din del.
Citera
2021-11-03, 19:18
Avslutad
Citat:
Emery kommer tydligen att tacka nej till att göra en comeback i EPL med Newcastle, p g a att han menar att deras nya ägare saknar rätt fokus.
Där har du rätt enligt allt jag fått fram. Newcastle är inget vidare i nuläget och lagbygget lär börjas om från början som kommer att ta tid om man ska tillhöra toppen som Saudierna siktar på. Klart som korvspad att Emery väljer att stanna i Villareal. Sen är frågan rätt intressant ändå, vem har "guts" att ta över Magpies?
Citera
2021-11-03, 19:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Sjukt vilken flax Ole har.
Det citerade från 2 veckor sen direkt efter första matchen mellan Man united-Atalanta på Old trafford. Lika aktuellt dagen efter andra matchen. Kan inte minnas att jag sett en tränare haft å mycket tur, och få med sig så mycket resultat man tycker spelet inte förtjänar. Det närmsta jag kan komma på är Di Matteo med Chelsea som levde på tillfälligheter och spelarnas prestationer med sina titlar som gav han jobbet. Sparken säsongen efter. Vilket Ole borde fått också men Chelseas ledning genomkådade bluffen snabbare och var tuffare.
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
En tanke som slagit mig otaligt gånger är,VAD I HELVETE GÖR HARRY i United,..jag känner han är skulden i denna kalabalik där bak var gång de går fel..hur kan man ha så dålig blick för spel och boll som han har är galet på denna nivå.
Sen detta med Varane..detta känns som en lite mildare version av vad som sker med Ramos skador..

Pogba visar en dag han gör allt för klubben,för sen flera dagar visa han vill lämna,helt oförklarig hur han funkar.
Maguire blir totalsågad i England av fansen. Med all rätta. Journalisterna står dock mestadels bakom honom i vanlig ordning då man vill skydda sina egna, både spelare och tränare. Unitedforumen är inte nådiga, inte heller kommentarsfälten i brittisk press. Världens dyraste back genom tiderna. 80 m pund. Man häpnar varje gång. Värsta värvningen någonsin? Hazard och Coutinho hälsar. Men där uppe iallafall. Grejen är att Maguire inte ens var så bra i leicester. En av de mest överskattade spelarna jag ett. Ser liksom inte ens ut som en fotbollsspelare. Är så otroligt seg och stel i sina rörelse. Rena ångloket i vändnigarna. Kapten är han också. Bailley och Varane är deras bästa backuppsättning. Och båda två enormt skadedrabbade. Jävla situation.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Helt i skymundan av Conte dealen rapporterar Engelsk media att Emery är lika klar för Newcastle som Conte var för Spurs igår. Officiellt imorgon med andra ord?
Haha så fel det blev då. Precis tvärtom blev det. Men uppenbarligen ville Newcastle ha honom och var redo att betala men han tackar nej. Nu snackas det Howe. Tror det kan vara ett bättre namn kortsiktigt och klara kontraktet, men långsiktigt är det en rejäl nedgradering. Ingenting som kommer göra Newcatle till ett topplag oavett vilka man värvar. Mbappe i Newcastle med Howe vid sidlinjen? Prova Ryan Fraser så kan jag tro på det.
Citera
2021-11-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Maguire blir totalsågad i England av fansen. Med all rätta. Journalisterna står dock mestadels bakom honom i vanlig ordning då man vill skydda sina egna, både spelare och tränare. Unitedforumen är inte nådiga, inte heller kommentarsfälten i brittisk press. Världens dyraste back genom tiderna. 80 m pund. Man häpnar varje gång. Värsta värvningen någonsin? Hazard och Coutinho hälsar. Men där uppe iallafall. Grejen är att Maguire inte ens var så bra i leicester. En av de mest överskattade spelarna jag ett. Ser liksom inte ens ut som en fotbollsspelare. Är så otroligt seg och stel i sina rörelse. Rena ångloket i vändnigarna. Kapten är han också. Bailley och Varane är deras bästa backuppsättning. Och båda två enormt skadedrabbade. Jävla situation.
Hur lät det i engelsk press efter matchen mot Liverpool? Såg den inte själv men har sett målen i efterhand och Maguire är inblandad i princip allt. Helt bortgjord och påminde om David Luiz mot Tyskland i VM 2014.
Lindelöf är man aldrig sen att kritisera där borta, oftast med rätta, men Maguire kommer billigt undan. Det är känslan jag har.

Tråkigt med Bailly och alla hans skadebekymmer. 27 år har han redan hunnit bli. Jag tycker att han gör helt makalöst bra insatser ibland men han har liksom aldrig fått chansen att spela sig till en plats pga skador. Eller har han kanske varit bänkad mycket också? Rätta mig gärna om jag har fel där. Känslan med honom är att han hade kunnat bli en grymt bra spelare för United om ödet velat annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in