Citat:
I frågan om spelare som fick rollen som spelande manager, så drog jag bara fram några exempel av spelare som senare blev spelande tränare/manager. Syftade inte på hur bra eller dåligt de gjorde det i den rollen.För du listade spelare som gått från spelare till spelande manager - manager på ett sätt direkt som inte ens varit i närheten av succe (Rooney, Kompany). Vilket inte var påståendet utan vilka som gjort det och levererat på hög nivå.
Pep kan jag gå med på att ge dig även om det är 14-15 år sedan och det var B-laget första året. Kan väl ses som hyfsat relevant för dagens fotboll. Daglish är precis som Frysen skrev helt orelevant i denna diskussionen.
Deschamps vet i tusen om jag håller med dig om, visst Monaco tog sig till final 2004 (och vann inhemska cupen) men mötte Porto i en upplaga av CL som var högst besynnerlig. Sen tog det ett par år innan nästa "titel" med Juve i Serie B för att 2010 vara det som jag tycker är i hans klubblagskarriär det bästa när OM tog inhemska trippeln (liga, cup, motsvarande Charity Shield). Men om det räcker för att säga att han levererade på högsta nivå från start - mjae.
Hur rankar vi Gerrard i Rangers? Min tanke är att han gör det bra men skotska ligan klassas väl mest troligt inte som hög nivå kan jag tycka.
Pep kan jag gå med på att ge dig även om det är 14-15 år sedan och det var B-laget första året. Kan väl ses som hyfsat relevant för dagens fotboll. Daglish är precis som Frysen skrev helt orelevant i denna diskussionen.
Deschamps vet i tusen om jag håller med dig om, visst Monaco tog sig till final 2004 (och vann inhemska cupen) men mötte Porto i en upplaga av CL som var högst besynnerlig. Sen tog det ett par år innan nästa "titel" med Juve i Serie B för att 2010 vara det som jag tycker är i hans klubblagskarriär det bästa när OM tog inhemska trippeln (liga, cup, motsvarande Charity Shield). Men om det räcker för att säga att han levererade på högsta nivå från start - mjae.
Hur rankar vi Gerrard i Rangers? Min tanke är att han gör det bra men skotska ligan klassas väl mest troligt inte som hög nivå kan jag tycka.
Tyckte bara att det var såpass korkat av Owen att påstå att Man United borde ge Ronaldo rollen som spelande manager om/när. Solksjaer får sparken, ”because he’s played under some of the best managers in the world, and he has all the experience”.. Och ville helt enkelt höra vad Man Utd-kåren här inne menar om detta 😂 Men att Man United skulle ta in en av deras spelare, Ronaldo eller ngn annan, i rollen som spelande manager är ju helt osannolikt.
På tal av Deschamps, så har jag ingen koll öht över hans stats med Monaco - annat än att han tog de till UCL-final 2004. Minns bara att det var en del snack i engelsk media i ca 2002 om att Deschamps hade pekats ut som en framtidig Chelsea manager, p g a hans starka resultat med Monaco. (Notera att detta var innan Chelsea inofficiellt blev till Chelski)