Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
George Graham, Kenny Dalglish, Glenn Hoddle, Ruud Gullit är några exempel av managers som startade tränarkarriären som spelande manager.. I nyare tid så finns det ju exemplen som Wayne Rooney och Vincent Kompany.
Men som vanligt, så har inte Lilla Frysen koll på fakta och/eller historia
Jag hade dock tyckt att det vore spännande (underhållande) med Ronaldo som playing manager i Man Utd.
Killen som aldrig länkar källa på sina påståenden och om och om igen trampar i klaveret anklagar andra för att inte ha koll på fakta. Kan inte bestämma mig om det är expert level trolling eller next level deludedness.
Som vanligt krävs att du gör en halmgubbe för att kunna argumentera emot.
Citat:
Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild.[1][2]
De förvrängda argumenten framställs som absurda och blir därför lätta att argumentera mot. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan.
Så, låt oss kolla vad jag sa egentligen:"Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå?"
Graham, Dalglish Hoddle och Gullit var alltså +25 år sedan. Irrelevant för en diskussion om dagens fotboll. Det kan tyckas vara underförstått, men inte om man verkligen VILL missförstå för att försöka plocka poänger.
Ok, så dina mer moderna exempel:
Wayne Rooney - Derby. Ja, det är ju en klubb som går som tåget, verkligen. 17-21-24 är klubbens positioner i Championship under Rooney. Man har knappt en senior trupp att spela fotboll med, man började säsongen med minuspoäng, allt är totalt kaos och haveri. Det är långt ifrån enbart Rooneys fel, men går det att påstå att Rooney levererat direkt på hög nivå? Tveklöst, nej. Nivån är en helt annan än Man United och det har inte varit en succé.
Kompany? 3a första säsongen med Anderlecht, ligger just nu 6a. Är Anderlecht på Uniteds nivå? Knappast. Verkar ha varit en stökig start. Återigen, kanske inte pga Kompanys förtjänster eller brister som manager, men vore påståendet att han "levererat direkt på hög nivå" korrekt? Njä.
https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/vincent-kompany-man-city-anderlecht-21802231
Jag hade älskat Ronaldo som player manager för United. Igår. Sparka Ole, #RonaldoIn. Do it, do it now. Inget kan gå fel.
Men du lyckas som vanligt. Du postar dumheter, sen går halva tråden bananer för att svara dig. Well done. Men jag är inte orolig, förr eller senare är ditt bäst-före-datum passerat.