2021-11-03, 10:50
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Finns nog inget roligare än Spudsfans som raljerar över storebror.

5001 and counting.

Det är dock oklart om Arse ens är storebror nuförtiden? Tycker en rimligare benämning är: två lite lätt retarderade tvillingbröder
Citera
2021-11-03, 10:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
George Graham, Kenny Dalglish, Glenn Hoddle, Ruud Gullit är några exempel av managers som startade tränarkarriären som spelande manager.. I nyare tid så finns det ju exemplen som Wayne Rooney och Vincent Kompany.

Men som vanligt, så har inte Lilla Frysen koll på fakta och/eller historia

Jag hade dock tyckt att det vore spännande (underhållande) med Ronaldo som playing manager i Man Utd.

Killen som aldrig länkar källa på sina påståenden och om och om igen trampar i klaveret anklagar andra för att inte ha koll på fakta. Kan inte bestämma mig om det är expert level trolling eller next level deludedness.

Som vanligt krävs att du gör en halmgubbe för att kunna argumentera emot.

Citat:
Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild.[1][2]

De förvrängda argumenten framställs som absurda och blir därför lätta att argumentera mot. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan.

Så, låt oss kolla vad jag sa egentligen:"Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå?"

Graham, Dalglish Hoddle och Gullit var alltså +25 år sedan. Irrelevant för en diskussion om dagens fotboll. Det kan tyckas vara underförstått, men inte om man verkligen VILL missförstå för att försöka plocka poänger.

Ok, så dina mer moderna exempel:

Wayne Rooney - Derby. Ja, det är ju en klubb som går som tåget, verkligen. 17-21-24 är klubbens positioner i Championship under Rooney. Man har knappt en senior trupp att spela fotboll med, man började säsongen med minuspoäng, allt är totalt kaos och haveri. Det är långt ifrån enbart Rooneys fel, men går det att påstå att Rooney levererat direkt på hög nivå? Tveklöst, nej. Nivån är en helt annan än Man United och det har inte varit en succé.

Kompany? 3a första säsongen med Anderlecht, ligger just nu 6a. Är Anderlecht på Uniteds nivå? Knappast. Verkar ha varit en stökig start. Återigen, kanske inte pga Kompanys förtjänster eller brister som manager, men vore påståendet att han "levererat direkt på hög nivå" korrekt? Njä.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/vincent-kompany-man-city-anderlecht-21802231

Jag hade älskat Ronaldo som player manager för United. Igår. Sparka Ole, #RonaldoIn. Do it, do it now. Inget kan gå fel.

Men du lyckas som vanligt. Du postar dumheter, sen går halva tråden bananer för att svara dig. Well done. Men jag är inte orolig, förr eller senare är ditt bäst-före-datum passerat.
Citera
2021-11-03, 11:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Killen som aldrig länkar källa på sina påståenden och om och om igen trampar i klaveret anklagar andra för att inte ha koll på fakta. Kan inte bestämma mig om det är expert level trolling eller next level deludedness.

Som vanligt krävs att du gör en halmgubbe för att kunna argumentera emot.

Så, låt oss kolla vad jag sa egentligen:"Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå?"

Graham, Dalglish Hoddle och Gullit var alltså +25 år sedan. Irrelevant för en diskussion om dagens fotboll. Det kan tyckas vara underförstått, men inte om man verkligen VILL missförstå för att försöka plocka poänger.

Ok, så dina mer moderna exempel:

Wayne Rooney - Derby. Ja, det är ju en klubb som går som tåget, verkligen. 17-21-24 är klubbens positioner i Championship under Rooney. Man har knappt en senior trupp att spela fotboll med, man började säsongen med minuspoäng, allt är totalt kaos och haveri. Det är långt ifrån enbart Rooneys fel, men går det att påstå att Rooney levererat direkt på hög nivå? Tveklöst, nej. Nivån är en helt annan än Man United och det har inte varit en succé.

Kompany? 3a första säsongen med Anderlecht, ligger just nu 6a. Är Anderlecht på Uniteds nivå? Knappast. Verkar ha varit en stökig start. Återigen, kanske inte pga Kompanys förtjänster eller brister som manager, men vore påståendet att han "levererat direkt på hög nivå" korrekt? Njä.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/vincent-kompany-man-city-anderlecht-21802231

Jag hade älskat Ronaldo som player manager för United. Igår. Sparka Ole, #RonaldoIn. Do it, do it now. Inget kan gå fel.

Men du lyckas som vanligt. Du postar dumheter, sen går halva tråden bananer för att svara dig. Well done. Men jag är inte orolig, förr eller senare är ditt bäst-före-datum passerat.
Som jag skrev, så är Rooney och Kompany 2 exemplen av spelande tränare ”i nyare tider”. Därmed så antar jag att de flesta visste eller iaf insåg att Graham/Dalglish/Hoddle/Gullit var ”back in the good ol’ days”.. Och vad jag kan minnas, så skrev jag ingenting öht om i vilken grad dessa herrar lyckades/misslyckades som spelande tränare.

Ha en fortsatt trevlig dag, Lilla Frysen 😁🤘
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-03 kl. 11:14.
Citera
2021-11-03, 11:55
Medlem
Citat:
Som jag skrev, så är Rooney och Kompany 2 exemplen av spelande tränare ”i nyare tider”. Därmed så antar jag att de flesta visste eller iaf insåg att Graham/Dalglish/Hoddle/Gullit var ”back in the good ol’ days”.. Och vad jag kan minnas, så skrev jag ingenting öht om i vilken grad dessa herrar lyckades/misslyckades som spelande tränare.

Ha en fortsatt trevlig dag, Lilla Frysen 😁🤘
Men vad är det du inte kan förstå eller greppa i din hjärna? Frysen sa inte att det inte fanns några spelare som gått till manager direkt eller via spelande manager. Läs för bövelen istället vad han skriver (jag skall ge dig enkelheten genom att FETMARKERA det viktiga i stycket):
"Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå?"
Citera
2021-11-03, 11:56
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Vad har du rökt egentligen..?

Och vart i helvete har du ”hört” att The Gunners har ambitioner om att värva Mbappe och/eller Messi januari? Huh?

Snacka om mindervärdigkomplex..

Flera stora på twitter som nämner det finns att kolla min kära Arse kompis. 2-3 tweets lästa och du och gunners fansen kan börja drömma om Messi och Mbappe under grandmaster Arteta.

Mindervärdeskomplex heter det men skulle inte förvänta mig att en Arseare kunna veta det 😂

När vinner Arse ligan? Kan de vinna ligan alls igen? Läser på flera stora tidningar att ägarna räknar med att sälja flera stora spelare, där ibland Partey och Auba för att tjäna pengar. Vad tycker lilla Arse fansen om det? 😅
Citera
2021-11-03, 12:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Men vad är det du inte kan förstå eller greppa i din hjärna? Frysen sa inte att det inte fanns några spelare som gått till manager direkt eller via spelande manager. Läs för bövelen istället vad han skriver (jag skall ge dig enkelheten genom att FETMARKERA det viktiga i stycket):
"Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå?"
Vart har jag påstått att Lilla Frysen hävdade det som du skriver här? Huh?

Det fetade Dalglish med Liverpool (Jodå, jag vet allt att detta var för nästan 40 år sedan, men ändå) är väl ett ganska så hyfsat exempel där en spelare gick rakt till tränarbänken (som spelande tränare), och gjorde braksuccé ifrån dag 1. Annars så vill jag påstå att Deschamps med Monaco är ett annat exempel där en f.d. spelare gick direkt från planen till sidlinjen och leverade på hög nivå, oxå får vi väl inte glömma Pep med Barcelona B?
Citera
2021-11-03, 12:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Emery kommer tydligen att tacka nej till att göra en comeback i EPL med Newcastle, p g a att han menar att deras nya ägare saknar rätt fokus.
Citera
2021-11-03, 12:58
Medlem
Citat:
Emery kommer tydligen att tacka nej till att göra en comeback i EPL med Newcastle, p g a att han menar att deras nya ägare saknar rätt fokus.
Sund syn av emery,men ska ej hurra för mycket,ett fett kontrakt kan ändra ens åsikter,...
Citera
2021-11-03, 13:00
Medlem
Ledarens avatar
Citat:

Precis. Det var i samband med det jag läste. Väldigt intressant. Verkar som att rövhål nummer ett, no surprise tthere, Wilshere seglat upp som favoriten. Hur hade de röda röv fansen tyckt om att se legendaren träna Geordie boysen? Kan de vinna ligan med honom vid rodret? Hans karriär är lik Arsenal, började bra men blev evigt mörker sen. Likt ett rövhål 🤣
Senast redigerad av Ledaren 2021-11-03 kl. 13:04.
Citera
2021-11-03, 13:17
Medlem
Citat:
Vart har jag påstått att Lilla Frysen hävdade det som du skriver här? Huh?

Det fetade Dalglish med Liverpool (Jodå, jag vet allt att detta var för nästan 40 år sedan, men ändå) är väl ett ganska så hyfsat exempel där en spelare gick rakt till tränarbänken (som spelande tränare), och gjorde braksuccé ifrån dag 1. Annars så vill jag påstå att Deschamps med Monaco är ett annat exempel där en f.d. spelare gick direkt från planen till sidlinjen och leverade på hög nivå, oxå får vi väl inte glömma Pep med Barcelona B?
För du listade spelare som gått från spelare till spelande manager - manager på ett sätt direkt som inte ens varit i närheten av succe (Rooney, Kompany). Vilket inte var påståendet utan vilka som gjort det och levererat på hög nivå.

Pep kan jag gå med på att ge dig även om det är 14-15 år sedan och det var B-laget första året. Kan väl ses som hyfsat relevant för dagens fotboll. Daglish är precis som Frysen skrev helt orelevant i denna diskussionen.

Deschamps vet i tusen om jag håller med dig om, visst Monaco tog sig till final 2004 (och vann inhemska cupen) men mötte Porto i en upplaga av CL som var högst besynnerlig. Sen tog det ett par år innan nästa "titel" med Juve i Serie B för att 2010 vara det som jag tycker är i hans klubblagskarriär det bästa när OM tog inhemska trippeln (liga, cup, motsvarande Charity Shield). Men om det räcker för att säga att han levererade på högsta nivå från start - mjae.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
borttaget då jag bara ville pinga dig
Hur rankar vi Gerrard i Rangers? Min tanke är att han gör det bra men skotska ligan klassas väl mest troligt inte som hög nivå kan jag tycka.
Senast redigerad av Alannon 2021-11-03 kl. 13:28.
Citera
2021-11-03, 13:55
Medlem
Citat:
Haha... Och du menar alltså att vad några än väljer att skvallra om på Twitter är lämpligt att använda som källa? .

Citat:
Citat:
Lugn nu.... Det kommer inte att ske.

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Men Conte är ju utan tvekan bästa tränaren som är ”ledig” på marknaden. Så det är ju bara naturligt att klubbar som är på utkik efter ny manager tar kontakt med Conte, detta gäller även för de mindre klubbarna som tex Tottenham.
Var ngt som jag hittade på Twitter när jag sökte efter ”Conte tottenham”..

Citera
2021-11-03, 13:59
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Vad har du rökt egentligen..?

Och vart i helvete har du ”hört” att The Gunners har ambitioner om att värva Mbappe och/eller Messi januari? Huh?

Snacka om mindervärdigkomplex..

Haha härligt att ledaren intog rollen som general och gjorde ett generalen inlägg. Förstår du nu hur vi känner varje gång du svamlar?

Citat:
Var ngt som jag hittade på Twitter när jag sökte efter ”Conte tottenham”.. Men detta är ju uppenbarligen fake shit, eftersom att Conte är i London och snackar med kycklingarna.

Citat:
Haha... Och du menar alltså att vad några än väljer att skvallra om på Twitter är lämpligt att använda som källa?
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-11-03 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in