2021-11-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
North London is red! Men grattis med en fantastisk manager i Conte.

Haha... Inte ens Conte kan klara av att få spuds till att utmana topplagen. En gång mellanmjölk, alltid mellanmjölk.

Jag föredrar dock starköl istället för mellanmjölk.
Att du föredrar starköl är det inga som helst tvivel om eftersom dina inlägg vittnar om ett onyktert sätt att se på saker och ting. Du borde ta lärdom av dagens nyhetshändelser och sluta slänga ur dig profetior som du sedan får motbevisade och inte kan stå för.

För att fortsätta tala fotboll så återstår det att se hur Conte kommer att lyckas med Tottenham. Det råder inga tvivel om att han är en av världens bästa tränare och han hade aldrig tagit jobbet om han inte såg en potential i projektet.

Hur låter det bland er Arsenalsupportrar om Conte och Tottenham?
Citera
2021-11-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så Varane är skadad igen..
Ja det såg ju inte bra ut då han satte sig utan att det varit en närkamp eller liknande. Synd det inte var Pogba som gick sönder för vet i tusan om jag sett han sämre (eller det har jag men att detta får gå före VdB är helt bisarrt...) Han lunkar vid 0-1, han ger bort något som Atalanta borde haft 2-0 på om inte Bailly satsa allt vad kroppen hade men GÅR efter bolltappet.
Citera
2021-11-02, 22:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Att du föredrar starköl är det inga som helst tvivel om eftersom dina inlägg vittnar om ett onyktert sätt att se på saker och ting. Du borde ta lärdom av dagens nyhetshändelser och sluta slänga ur dig profetior som du sedan får motbevisade och inte kan stå för.

För att fortsätta tala fotboll så återstår det att se hur Conte kommer att lyckas med Tottenham. Det råder inga tvivel om att han är en av världens bästa tränare och han hade aldrig tagit jobbet om han inte såg en potential i projektet.

Hur låter det bland er Arsenalsupportrar om Conte och Tottenham?
Arsenal FC = Starköl, Tiny Tots = Mellanmjölk.

Det blir dock intressant att följa Conte i spurs, men jag blir förvånad om Conte stannar länge i spurs - hur det än går för de. Conte uttalade i början av september att han ville tillbaka till tränarbänken så snabbt som möjligt, skälet till att varför Levy & Co lyckades få in Conte är väl kort o gott för att de möttes hans krav och gav honom en rätt fet lön? Dock så är jag 100% övertygad om att Conte hade vrakat spurs om han hade erbjudande från antingen Arsenal eller Man United. Men kudos till spurs för att de lyckades att få Conte. Men vet inte helt om jag skulle säga att Conte är bland världens bästa managers, tror han är en bra bit bakom både Pep, Tuchel & Klopp på den listan.

De flesta Gooners tycks vara lyckliga över att det är Tottenham, och inte Man Utd som signade Conte.
Citera
2021-11-02, 22:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Ser UCL-matchen mellan Atalanta - Man United från engelsk TV. Och i studion innan matchstart, så pratade de om möjligheten för Ronaldo som spelande tränare, om/när Solskjaer får sparken.

Vad menar Man Utd-kåren om detta?
Citera
2021-11-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ser UCL-matchen mellan Atalanta - Man United från engelsk TV. Och i studion innan matchstart, så pratade de om möjligheten för Ronaldo som spelande tränare, om/när Solskjaer får sparken.

Vad menar Man Utd-kåren om detta?
Har ingen aning om hur bra Ronaldo är i det taktiska men definitivt inte är min spontana åsikt. Skall det bytas tränare så skall det till en tränare som har pondus och kunskap.

Ole har ju turen att Ronaldo räddar poäng, utöver de två lägena så kan jag bara säga att jag minns Scott's skott som styrs i stolpen. Sett till hela matchen så är detta ett rån och lägger man då till förra matchen så bör det vara 6p till Atalanta.

Resultatmässigt helt ok med 2-2 men det är enkom med tur, detta kommer bli en överkörning utan dess like mot City för där är så mycket som INTE fungerar i laget - defensivt som offensivt.
Citera
2021-11-02, 23:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Har ingen aning om hur bra Ronaldo är i det taktiska men definitivt inte är min spontana åsikt. Skall det bytas tränare så skall det till en tränare som har pondus och kunskap.

Ole har ju turen att Ronaldo räddar poäng, utöver de två lägena så kan jag bara säga att jag minns Scott's skott som styrs i stolpen. Sett till hela matchen så är detta ett rån och lägger man då till förra matchen så bör det vara 6p till Atalanta.

Resultatmässigt helt ok med 2-2 men det är enkom med tur, detta kommer bli en överkörning utan dess like mot City för där är så mycket som INTE fungerar i laget - defensivt som offensivt.
Har heller ingen aning om Ronaldo’s taktiska kunskaper. Men de drog fram Ronaldo’s erfarenhet som ett argument, samt att han har spelat under några av världens främsta tränare, och spelat i de tre största ligorna. Var förövrigt Michael Owen som tog upp idéen om Ronaldo som spelande manager i Man Utd. Dock så har jag svårt för att se Ronaldo som tränare.

Var jäkligt oförtjänat att Man Utd fick med sig några poäng öht i deras match mot Atalanta.
Citera
2021-11-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ja det såg ju inte bra ut då han satte sig utan att det varit en närkamp eller liknande. Synd det inte var Pogba som gick sönder för vet i tusan om jag sett han sämre (eller det har jag men att detta får gå före VdB är helt bisarrt...) Han lunkar vid 0-1, han ger bort något som Atalanta borde haft 2-0 på om inte Bailly satsa allt vad kroppen hade men GÅR efter bolltappet.
En tanke som slagit mig otaligt gånger är,VAD I HELVETE GÖR HARRY i United,..jag känner han är skulden i denna kalabalik där bak var gång de går fel..hur kan man ha så dålig blick för spel och boll som han har är galet på denna nivå.
Sen detta med Varane..detta känns som en lite mildare version av vad som sker med Ramos skador..

Pogba visar en dag han gör allt för klubben,för sen flera dagar visa han vill lämna,helt oförklarig hur han funkar.
Citera
2021-11-03, 08:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Som rivaliserande supporter kan jag tänka mig få bättre tidiga julklappar än Ronaldo som spelande manager. En uppgradering från Ole, ur mitt perspektiv. Eller varför inte Zlatan? Kan klubben, vinnare? Kör, kör, kör!

Allvarligt talat: den sortens snack är bookmakers och media-nissar som vill göra pengar. Antingen på rubriker eller lagda spel. Det finns inte en chans i helvetet, för det vore idioti rakt igenom. Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå? Inte Pep, inte Conte. Vilka spelare har gått direkt från spelare till spelande manager på denna nivå och lyckats?

…är det någon som tror Ronaldo skulle peta sig själv, någonsin, oavsett matchbild eller motstånd?

Nej, det är bara dumheter. Enda anledningen till att jag kommenterar det är för att - som jag ser det - förklara varför det blir en grej.

Fotboll är en av få branscher där lösa spekulationer blir stora rubriker. Där någon, någonstans, som har betalt för att folk klickar, delar, spelar - ska leverera snackisar. De behöver inte ha med verkligheten att göra, det är bara underhållning. Underhållning det går att tjäna pengar på.

Tänk om vi hade samma grej i politiken?

”Kan Zlatan bli nästa statsminister? BetHardOn sänker oddsen till 55 gånger pengarna efter senaste ryktena. Zlatan själv har ännu inte kommenterat. Vilket parti ska Zlatan gå med i? Startar han sitt eget?”

”Kan Ed Sheeran bli nästa prins av England? Ryktena tilltar med Drottningens sviktande hälsa”.

Absurt, right? I fotbollen är sådana här dumheter dock vardag. För det är kul. Roligt att tänka ”tänk om”. Verkligheten gör sig inte besvär, den är tråkig. Fantasi och lögner är roligt.

Åter till verkligheten dock: United fortsätter ta poäng i matcher där de inte förtjänar så mycket. Atalantas 6p förvandlade till 1p, riktigt surt för dem. Man undrar hur länge grisen kommer flyga.
Citera
2021-11-03, 10:07
Medlem
Ledarens avatar
Läste nån på twitter som påstod att Arsen kommer gå för Messi och Mbappe i januari. Tror rödtottarna verkligen att de ska lyckas med det? Arteta är ju topp 3 tränare i världen enligt majoriteten och Ramsdale är Guds gåva. 😁😁😁 Vi får väl se, 2-3 nya värvningar och Arsen kan a börja drömma om titlar igen.

Får se om de lyckas ens nå CL plats ens, majoriteten av Arse fans tror ju det.🤣🤣
Citera
2021-11-03, 10:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Läste nån på twitter som påstod att Arsen kommer gå för Messi och Mbappe i januari. Tror rödtottarna verkligen att de ska lyckas med det? Arteta är ju topp 3 tränare i världen enligt majoriteten och Ramsdale är Guds gåva. 😁😁😁 Vi får väl se, 2-3 nya värvningar och Arsen kan a börja drömma om titlar igen.

Får se om de lyckas ens nå CL plats ens, majoriteten av Arse fans tror ju det.🤣🤣

Finns nog inget roligare än Spudsfans som raljerar över storebror.

5001 and counting.
Citera
2021-11-03, 10:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Som rivaliserande supporter kan jag tänka mig få bättre tidiga julklappar än Ronaldo som spelande manager. En uppgradering från Ole, ur mitt perspektiv. Eller varför inte Zlatan? Kan klubben, vinnare? Kör, kör, kör!

Allvarligt talat: den sortens snack är bookmakers och media-nissar som vill göra pengar. Antingen på rubriker eller lagda spel. Det finns inte en chans i helvetet, för det vore idioti rakt igenom. Vilka tränare har tagit steget direkt från planen till sidlinjen och levererat direkt på hög nivå? Inte Pep, inte Conte. Vilka spelare har gått direkt från spelare till spelande manager på denna nivå och lyckats?

…är det någon som tror Ronaldo skulle peta sig själv, någonsin, oavsett matchbild eller motstånd?

Nej, det är bara dumheter. Enda anledningen till att jag kommenterar det är för att - som jag ser det - förklara varför det blir en grej.

Fotboll är en av få branscher där lösa spekulationer blir stora rubriker. Där någon, någonstans, som har betalt för att folk klickar, delar, spelar - ska leverera snackisar. De behöver inte ha med verkligheten att göra, det är bara underhållning. Underhållning det går att tjäna pengar på.

Tänk om vi hade samma grej i politiken?

”Kan Zlatan bli nästa statsminister? BetHardOn sänker oddsen till 55 gånger pengarna efter senaste ryktena. Zlatan själv har ännu inte kommenterat. Vilket parti ska Zlatan gå med i? Startar han sitt eget?”

”Kan Ed Sheeran bli nästa prins av England? Ryktena tilltar med Drottningens sviktande hälsa”.

Absurt, right? I fotbollen är sådana här dumheter dock vardag. För det är kul. Roligt att tänka ”tänk om”. Verkligheten gör sig inte besvär, den är tråkig. Fantasi och lögner är roligt.

Åter till verkligheten dock: United fortsätter ta poäng i matcher där de inte förtjänar så mycket. Atalantas 6p förvandlade till 1p, riktigt surt för dem. Man undrar hur länge grisen kommer flyga.
George Graham, Kenny Dalglish, Glenn Hoddle, Ruud Gullit är några exempel av managers som startade tränarkarriären som spelande manager.. I nyare tid så finns det ju exemplen som Wayne Rooney och Vincent Kompany.

Men som vanligt, så har inte Lilla Frysen koll på fakta och/eller historia

Jag hade dock tyckt att det vore spännande (underhållande) med Ronaldo som playing manager i Man Utd.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-03 kl. 10:37.
Citera
2021-11-03, 10:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren

Vad har du rökt egentligen..?

Och vart i helvete har du ”hört” att The Gunners har ambitioner om att värva Mbappe och/eller Messi januari? Huh?

Snacka om mindervärdigkomplex..
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-03 kl. 10:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in