2021-11-03, 01:27
Medlem
Gavins-Friends avatar
Tycker synd om folk som sitter/kommer få sitta med at. Men jag skulle vara väääldigt försiktig med att beställa från en ny sida. Stor risk för scam och varningssignaler finns redan. Jag har velat prova ketamin eller svamp mot ångest och depression och skulle precis köpa så förlorade nån hundralapp. Men skulle absolut inte sätta in något på "nya fs" i det här läget. Avvakta om ni kan.
Citera
2021-11-03, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Det känns som dom gör det här med flit. Tror också på den teorin du sitter på.. Verkar vara så. Ohederliga

Jag garanterar dig att samma människor kommer återvända med Flugsvamp 4.0 och sedan upprepa denna scam när Bitcoin passerar 80k usd.

Jag påstår ochså med säkerhet att de verkar i fler länder än Sverige med precis samma skript och precis samma koncept.

Är det någon här som har en wallet blockchain adress som kan följa sin insättning på blockchain explorer?
för då kan jag lova att era pengar just nu i denna stund överförs till flera plånböcker och sedan skickas till någon exchange(binance) där det sker uttag

Som datascientist uppskattar jag att Flugvamp 3.0 genererat 2 miljoner dollar och att admin-gruppen stulit åtminstonde 5milj SEK
Jag baserar detta på följande hypotes:
Var 50e svensk har gjort minst 1 köp på darknet och hade ungefär 500kr i sin plånbok när ägarna stängde ner sidan.

Vilka blev blåsta?

Såväl köpare som säljare. Detta grundar jag på det faktum att ett flertal skrivit i forumet att deras redan gjorda beställningar i oktober aldrig levererats.
Alltså stals alla BTC redan i början av oktober och för att maskera detta så valde admin-gruppen för Flugsvamp att göra "en uppdatering"

Sensmoral:
ska ni handla på darknet så överför precis så mycket som ett köp kräver och tumbla helst er BTC -insättning innan köp.
Citera
2021-11-03, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Jag garanterar dig att samma människor kommer återvända med Flugsvamp 4.0 och sedan upprepa denna scam när Bitcoin passerar 80k usd.

Jag påstår ochså med säkerhet att de verkar i fler länder än Sverige med precis samma skript och precis samma koncept.

Är det någon här som har en wallet blockchain adress som kan följa sin insättning på blockchain explorer?
för då kan jag lova att era pengar just nu i denna stund överförs till flera plånböcker och sedan skickas till någon exchange(binance) där det sker uttag

Som datascientist uppskattar jag att Flugvamp 3.0 genererat 2 miljoner dollar och att admin-gruppen stulit åtminstonde 5milj SEK
Jag baserar detta på följande hypotes:
Var 50e svensk har gjort minst 1 köp på darknet och hade ungefär 500kr i sin plånbok när ägarna stängde ner sidan.

Vilka blev blåsta?

Såväl köpare som säljare. Detta grundar jag på det faktum att ett flertal skrivit i forumet att deras redan gjorda beställningar i oktober aldrig levererats.
Alltså stals alla BTC redan i början av oktober och för att maskera detta så valde admin-gruppen för Flugsvamp att göra "en uppdatering"

Sensmoral:
ska ni handla på darknet så överför precis så mycket som ett köp kräver och tumbla helst er BTC -insättning innan köp.
Herregud vilken bullshit. Var 50e svensk hade ungefär 500 kr på flugsvamp? Hur i helvete har du fått för dig detta?
Citera
2021-11-03, 03:13
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorkyPig
Herregud vilken bullshit. Var 50e svensk hade ungefär 500 kr på flugsvamp? Hur i helvete har du fått för dig detta?

Polisen sa att Flufsvamp omsatt ca 30 miljoner i månaden. Väldigt mycket mer lönsamt för dem att fortsätta än att lägga ner men FBI la väl ner den amerikanska varianten så de gjorde väl att de kände att de blev risky.
Citera
2021-11-03, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Polisen sa att Flufsvamp omsatt ca 30 miljoner i månaden. Väldigt mycket mer lönsamt för dem att fortsätta än att lägga ner men FBI la väl ner den amerikanska varianten så de gjorde väl att de kände att de blev risky.
Det kan omöjligt stämma. Framför allt eftersom tillgången på varor var så begränsad.
10 prominenta säljare i ett rikstäckande forum?

Jag står fast vid min hypotes. Flugsvamp 3.0 kan omöjligt ha omsatt mer än 2milj i månaden . Inte ens vid högsäsong.
Citera
2021-11-03, 04:09
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Det kan omöjligt stämma. Framför allt eftersom tillgången på varor var så begränsad.

Jag står fast vid min hypotes. Flugsvamp 3.0 kan omöjligt ha omsatt mer än 2milj i månaden . Inte ens vid högsäsong.
Låter troligt, jag förstår inte varför man vill skriva upp omsättningen till mer än vad den troligt är. Kan det vara så att polisen har trackat annonserna och misstolkar? Gissar att det tilldelas mer man-timmar och medel om de fint kan skruva upp omfattningen. Minskas tilldelade medel man får man inte sitta och mysa på polisstationen med it-gänget, utan måste ut och jaga buset på traditionellt vis, vilket inte är like kul kan man gissa? Eller om man vänder på det, kanske inte ens tillåtet? Det är ju snart val.
Citera
2021-11-03, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vi vill inte bli blåsta, EL är den enda seriösa just nu att kunna verifiera en ny marknadssida.

Du menar pissluffaren som jobbar tillsammans med en packare som sparade massa adresser och skickade ut hotbrev till köpare? Jo jävligt seriös gubbe får jag säga.
Citera
2021-11-03, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Du menar pissluffaren som jobbar tillsammans med en packare som sparade massa adresser och skickade ut hotbrev till köpare? Jo jävligt seriös gubbe får jag säga.

Haha.

Jo han minns man. Sa till personen att man gärna träffade live, då blev de helt tyst ifrån person
Citera
2021-11-03, 05:45
Medlem
roligpojkejapps avatar
Citat:

dom omsatte mycket mer än vad du kan tro, dem stal även minst 500.000 kr nu när dem gjorde sin exit scam! Går att se frånb deras bitcoin server de hade via blockchain. "vi ska donera till TOR" vilket jävla skitsnack, jag ber igen, snälla vet någon vem dessa är IRL så så finns det pris på deras huvuden, jag har bekanta säljare som blev av med allt från 20k upp till 100k då dem stängde ner möjligheten för en del säljare att ta ut pengarna för dem hade haft "för mkt dispyter" och sen maskade med att sätta igång kontot igen.

Om nu inte deras nedstängning är någon form av "titta polisen vi finns inte mer" och att dem kommer tebax igen så är allt lugnt, men är dem borta för alltid och har gjort en exit scam på drygt en halv miljon kronor så ska dem fan inte gå säkra någon av dem. Jag bedjar att folk Outar dessa personer.
Citera
2021-11-03, 06:41
Medlem
roligpojkejapps avatar
JAg vill även påpeka att jag personligen pratat med Evalena och att dem absolut inte reggat sig på FS 4.0.

FS 4.0 är en stor SCAMsida som ni ska akta er för, riktiga svin som försöker lura folk på pengar men som gjort det på det mest idiotiska sättet man kan göra.. Herregud. Nu har ni blivit varnade iaf
Citera
2021-11-03, 06:59
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
I den bästa av världarna så fanns det ett objektivt forum som köparna gav betyg på säljarna.
Förr i tiden, minns inte när så såldes mycket droger på forum som man blev inbjuden till via PM här på Flashback.
Det slutade alltid illa, men man fick tag i kontakter som man kunde göra affärer med utan mellanhänder.

Det fanns även ett forum som hette något med scam, scammers avslöjades.
Detta är internethistoria innan darknet, jag vill bara visa hur det gick till förr och varför det övergick till Flugsvamp.
Köpare ville ha en plattform som gjorde att de inte kunde bli blåsta.

Flugsvamp 1,2,3 och nu 4 är en illusion som gör att köpare känner sig säkra, fast kanske 50% blir blåsta
genom att varan inte skickas, eller att det är fultjack.

Nu är vi igen i en situation utan en plattform, fast de tidigare inte ens fungerade.

Varför då inte kräva en bra fungerande som gynnar oss köpare?
Detta är ett guldläge för oss att ta diskussionen om hur en fungerande plattform kan fungera och som vi alla kan må gott av.
Har jag rätt eller har jag jävligt rätt?
Vadå kräva, vem är du? Ska du sätta krav på för dig okända säljare som dagligen riskerar sin frihet att sälja på just det sättet du vill?

Personligen tycker jag snacker om FS är överdrivet från vissa. Visst hände det att man blev blåst på något sätt och ja, Admin backade säljaren. Men so what? Minst 9 av 10 ggr gick det helt utan problem.
Citera
2021-11-03, 07:46
Medlem
Bajenalexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Hahahh ah den minns man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in