2021-11-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag lär inte övertyga dig genom att upprepa mig, men läs gärna igenom mina inlägg. Särskilt de tidiga.
Nästan allt visar sig stämma.

Min fråga var på ditt påstående att familjen gått ut med falsk info

Vad för falsk info har familjen spridit?
Citera
2021-11-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Min fråga var på ditt påstående att familjen gått ut med falsk info

Vad för falsk info har familjen spridit?

Jag har inte använt ordet falsk. Felaktig säger jag.
Och det var ju precis din fråga jag svarade på genom att förklara att jag inte tänker ge dig samma svar gång på gång då du ändå inte tar till dig.
Läs mina tidigare inlägg istället.
Citera
2021-11-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Varför skulle självmord arrangeras på en fanjunkare som DA?
Inte av säkerhetspolisen, snarare av någon som vill att det ska se ut som det i så fall.

De sk felaktiga uppgifterna från fadern var väl att Arda skulle ha en hemlig och viktig roll i Sveriges försvarsstrategi vid eventuellt anfall på landet.
Citera
2021-11-02, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag lär inte övertyga dig genom att upprepa mig, men läs gärna igenom mina inlägg. Särskilt de tidiga.
Nästan allt visar sig stämma.

Ber om ursäkt fel av mig
Felaktiga rykten skrev du
Vad är det för felaktiga rykten som familjen har spridit?
Citera
2021-11-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Inte av säkerhetspolisen, snarare av någon som vill att det ska se ut som det i så fall.

De sk felaktiga uppgifterna från fadern var väl att Arda skulle ha en hemlig och viktig roll i Sveriges försvarsstrategi vid eventuellt anfall på landet.
Var har du fått den uppgiften ifrån att fadern sagt att DA skulle haft en hemlig och viktig roll i Sveriges försvarsstategi?
Det enda jag vet som har följt det här ganska så ingående är att pappan har varit stolt öv sin sons yrkesval och prestationer inom försvarsmakten och nömt det vid tillföllen
Men om någon hemlig roll har jag inte sett någonstans att han har skrivit
Däremot vet jag att översättningen fr Tukiska på nätet ger lite felaktiga ord och samanhangen blir inte korrekta
Sen sprids det rykten här på sidan
som blir hur fel som helst
Jag skulle vara tacksam att få se det uttalandet fr fadern
Citera
2021-11-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror att polisen har lämna info till de anhöriga. Varför skulle de inte göra det?
Jag har barn i DAs ålder och det skulle naturligtvis vara en katastrof om något skulle hända.
Eftersom de är vuxna så råder väl en viss sekretess som vi har diskuterat här tidigare.
Att inte få ett dödsdatum skulle inte ha någon avgörande betydelse, jag skulle utgå ifrån att hen avled i samband med försvinnandet. Att ta del av obduktionsprotokollet tror jag inte att jag skulle vara intresserad av med tanke på hur hen avlidit.
Det viktigaste är att kroppen hittas och tas om hand för en begravning och att man utreder om det finns någon brottsmisstanke.
Det finns människor/kroppar som aldrig hittas och anhöriga aldrig får ett avslut.

Ja vi är olika

Om du själv könde att det inte riktigt stämmer att ditt barn ev valt att ta sitt liv
Och vill veta mer för att få det mer bekräftat hur utredning ser ut och hur de kunnat fastställa dödsorsak på vilka grunder
Känns inte för mig som någpt konstigt eller orimligt
Sen att exakta beskrivningen om kvarlevor kanske inte är npgot man vill se eller få uppgifter om
Men så mycket annat för övrigt borde vara tillgängligt för de anhöriga som begär det

Du skriver om och om igen att familjen säkert har fått en hel del uppgifter
Hur vet du det?
Tror du själv att de iftågasätter och ber om svar de redan fått?
Citera
2021-11-02, 16:59
Medlem
Citat:
Var har du fått den uppgiften ifrån att fadern sagt att DA skulle haft en hemlig och viktig roll i Sveriges försvarsstategi?
Det enda jag vet som har följt det här ganska så ingående är att pappan har varit stolt öv sin sons yrkesval och prestationer inom försvarsmakten och nömt det vid tillföllen
Men om någon hemlig roll har jag inte sett någonstans att han har skrivit
Däremot vet jag att översättningen fr Tukiska på nätet ger lite felaktiga ord och samanhangen blir inte korrekta
Sen sprids det rykten här på sidan
som blir hur fel som helst
Jag skulle vara tacksam att få se det uttalandet fr fadern
Det var i början, i den första tråden, jag har följt trådarna hela tiden. En del svarade lite hånfullt på detta att fadern ansåg att sonen hade en mycket viktig roll att fylla vid anfall på Sverige.

Jag har/har haft vissa teorier. De verkar besannas mer och mer. Jag tror inte allt är klart ännu.
Citera
2021-11-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Det var i början, i den första tråden, jag har följt trådarna hela tiden. En del svarade lite hånfullt på detta att fadern ansåg att sonen hade en mycket viktig roll att fylla vid anfall på Sverige.

Jag har/har haft vissa teorier. De verkar besannas mer och mer. Jag tror inte allt är klart ännu.

Tack för svar
Jag förstodd nästan det att det är
hånfulla ryktesspridare som fått till faderns ord till något som inte stämmer riktigt
Sen kan man se att fadern är stolt över DA yrke och har nömt det vid tillfällen
Något som flera hakat upp sig på
Jag tror som dig att ärendet är inte klart
Och ibland tar det många år eller så kommer sanningen aldrig fram
Jag hoppas på att några nya utredare tar sig an fallet
Citera
2021-11-02, 18:13
Medlem
5549s avatar
En rättshaveristisk personlighet, kombinerat med en personlig sorg i det att offret nog var en familjebekant - en svår kombination att hantera, men jag tror tyvärr att det är det som vi ser här i tråden. Det här kommer aldrig att "uppklaras" eller "få ett avslut" enligt dessa. Det kommer istället alltid att vara en konspiration och fortsättas tradas fram och tillbaka sida efter sida. Även om alla dokument från utredningen av orimliga orsaker gjordes offentliga.
Citera
2021-11-02, 19:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja vi är olika

Om du själv könde att det inte riktigt stämmer att ditt barn ev valt att ta sitt liv
Och vill veta mer för att få det mer bekräftat hur utredning ser ut och hur de kunnat fastställa dödsorsak på vilka grunder
Känns inte för mig som någpt konstigt eller orimligt
Sen att exakta beskrivningen om kvarlevor kanske inte är npgot man vill se eller få uppgifter om
Men så mycket annat för övrigt borde vara tillgängligt för de anhöriga som begär det

Du skriver om och om igen att familjen säkert har fått en hel del uppgifter
Hur vet du det?
Tror du själv att de iftågasätter och ber om svar de redan fått?

Varför skulle polisen INTE ha pratat med de anhöriga?
Citera
2021-11-02, 19:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
En rättshaveristisk personlighet, kombinerat med en personlig sorg i det att offret nog var en familjebekant - en svår kombination att hantera, men jag tror tyvärr att det är det som vi ser här i tråden. Det här kommer aldrig att "uppklaras" eller "få ett avslut" enligt dessa. Det kommer istället alltid att vara en konspiration och fortsättas tradas fram och tillbaka sida efter sida. Även om alla dokument från utredningen av orimliga orsaker gjordes offentliga.

Ja, du har nog rätt i det du skriver här.
Citera
2021-11-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Vem menar du har en rättshaveristisk personlighet här på sidan?
Senast redigerad av Anedin 2021-11-02 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in