2021-03-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Det där med antidepressiva och allt annat du skriver är bara trams. Tror du Sverige och FM tillåter någon med psykiska problem att få vara med i millitären? Testerna som görs är rigida, och de har FULL tillgång till dina journaler m.m. T.ex är det omöjligt för någon med ADHD är liknande att få tjänstgöra. Någon med depression och liknande är en fara.

Rättelse, jag är inte upphovsman till några påståenden kring antideppresiva.
Fokus på kursiv fet text:

Citat:
Ursprungligen postat av Yiffib
Felaktigt. Citerar mig själv och ursprunglig post igen:

Inläggen, från användaren "o.j.simpson" är ordagrannt:
Såhär felaktigheter uppstår, för att man inte läser ordentligt.
Om det är sanningsenlig information eller inte som användare "o.j.simpson" framfört kan inte jag ta ställning till. Däremot ruttnar jag när folk inte kan läsa ordentligt och påståenden uppstår ur bristande läsförmåga.
Citera
2021-03-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ok, har inte hängt med värst bra senaste fyra dygnen. Vad har kommit fram som ger tyngd åt självisteorin?
Normalbegåvning i form av läskunskap och grundläggande statistikkunskaper räcker för att kunna ta reda på att självmord är det överlägset mest sannolika.
Citera
2021-03-18, 21:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vond
Normalbegåvning i form av läskunskap och grundläggande statistikkunskaper räcker för att kunna ta reda på att självmord är det överlägset mest sannolika.
Det är inte så svårt att förstå baserat på föräldrarnas sociala medier inlägg.
Citera
2021-03-18, 21:51
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
”Statistikkunskaper” alltså? Då kunde någon lika väl skrivit ”Deniz borta, han tog nog livet av sig” och sen kunde mod låst tråden efter 1 inlägg med hänvisning till statistik.
Citera
2021-03-18, 22:21
Medlem
Har det kommit ut någon obduktionsrapport? Tror alla är överens om att det är en olycka, men hade varit intressant med ett expertuttalande från polisen eller någon läkare om vad som har hänt. Dog han i fallet ner i den här skrevan tro? Hemskt om han svalt till döds där nere tänker jag.
Citera
2021-03-18, 22:25
Medlem
GameOvereems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Man kan fuska på testerna och komma igenom trots psykisk sjukdom.
Nej, de har inte tillgång till ens journaler. Den enda journalen de har tillgång till är väl deras egna som de skapar i samband med de undersökningarna de gör på dig. Journaler från sjukhusen och psykiatrin kommer de inte åt.

Jag vet två personer som har blivit nekade att göra lumpen med anledning av deras tidigare historik (ADHD) hos BUP så du har fel.

Sen så börjar inte en elitsoldat som har klarat alla jägarutbildningar att knapra antidepp i smyg pga en "omplacering". Låter som typisk bs någon uttråkad jävel hittar på
Citera
2021-03-19, 00:43
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yiffib
Du genomför inte fyra stycken jägarutbildningar utan att ha uthållighet.

Jägare, flygbasjägare, fallskärmsjägare samt kustjägare vill jag minnas det var han genomfört.

Men SF förband analyserar just din mentalitet. Dom bryr sig inte bara om hur länge du orkar gå, också om din mentala tuffhet.

Men du menar att flyg-, fall-, -kust och jägarutbildning kräver just det? Vad jag förstår så väljer man ut SF operatörer på grunden att uppdragen kan var "mycket krävande". Visst, jägarutbildning är också krävande men målet är inte att slitas ut till yttersta gräns på samma sätt, menar jag.

Nåväl.. have it your way
Senast redigerad av RickRozay 2021-03-19 kl. 00:46.
Citera
2021-03-19, 01:04
Medlem
stockcocks avatar
Snackas ju en del om att Deniz "tindrade" en del, åtminstone "dejtade" frekvent. Borde inte Polisen kunna återskapa loggar ifrån hans konto (via Tinders servrar) för att kunna finna intressanta ledtrådar? Är ju inte otänkbart att han träffade någon kort innan, eller pratade med någon från Tinder kort innan.

Kan det ha varit ett pågående kärleksproblem med en dejt som fick denne att begå självmord? Är det ens ett självmord? Har svårt att se hur kroppen hamnar inne i skrevan, möjligen kan en fallolycka medfört att en skadad Deniz sökte skydd där och sedan dog. Sprängning är ju inte helt fastställt.

Killen verkar ha varit oerhört älskad av sin familj, jag har svårt att tro att han sticker ut till skogs och spränger sig själv helt sonika. Vänner, familj, dejter, någon måste ha snappat upp ifall han led av psykisk ohälsa.
Citera
2021-03-19, 01:21
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Snackas ju en del om att Deniz "tindrade" en del, åtminstone "dejtade" frekvent. Borde inte Polisen kunna återskapa loggar ifrån hans konto (via Tinders servrar) för att kunna finna intressanta ledtrådar? Är ju inte otänkbart att han träffade någon kort innan, eller pratade med någon från Tinder kort innan.
Kan det ha varit ett pågående kärleksproblem med en dejt som fick denne att begå självmord? Är det ens ett självmord? Har svårt att se hur kroppen hamnar inne i skrevan, möjligen kan en fallolycka medfört att en skadad Deniz sökte skydd där och sedan dog. Sprängning är ju inte helt fastställt.
Killen verkar ha varit oerhört älskad av sin familj, jag har svårt att tro att han sticker ut till skogs och spränger sig själv helt sonika. Vänner, familj, dejter, någon måste ha snappat upp ifall han led av psykisk ohälsa.
Folk hoppar val inte ner i skrevor for att ta sjalvmord efter tindrande? storre sannolikhet att han foll ner, kanske halt eller morkt?
Citera
2021-03-19, 04:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är inte så svårt att förstå baserat på föräldrarnas sociala medier inlägg.

Ok, det har jag missat. Skrev redan tidigt i tråden att OM det är självmord så kommer vi endast få reda på detta från anhöriga.

Vad har anhöriga sagt? (Orkar inte ploga denna tråd)
Citera
2021-03-19, 04:53
Avslutad
Citat:

Som sagt, har inte hängt med på ett tag. Vad har kommit ut på sociala medier? Är definitivt öppen för självmord.
Citera
2021-03-19, 15:05
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Folk hoppar val inte ner i skrevor for att ta sjalvmord efter tindrande? storre sannolikhet att han foll ner, kanske halt eller morkt?

Inte direkt stor risk att man helt sonika halkar och ramlar ner i en minimal skreva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in