2021-11-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjusetsFamn
Vad hade dom för motiv att plocka einar?

Einar betala för att plocka Adel, men blev själv plockat, Pengar.
Citera
2021-11-02, 14:26
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Det handlar inte om pengar alls i första hand. Alla studiobanditer blir pressade om dom inte har back up. Man kan jämföra Einar med Yasin, båda studio banditer men en hade back up. Många andra studio banditer har blivit förnedrade eller får betala pengar för verka och göra musik. Sådan är branschen bara. Ingen som tvingat folk in i den.

Jag skiter fullständigt i dessa rappare och om dom gör pengar. Det tycks påverka ditt humör och allmänmående dock. Gott så, hoppas du spricker av avund.

Men för dom kriminella handlar det om inga musiker ska göra anspråk på deras yrke och liv från den skyddade verkstaden. Ett yrke dom offrar så mycket och tar sådana risker för dessutom. Som påverkar deras nära och kära. Som sagt, ingen av er skulle uppskatta skojare i sin bransch så varför ska dom kriminella göra det oavsett om dom spelar på andra sidan lagen?

Nu verkar du vara insnöad i ditt begränsade sätt att tänka även om du själv tycker säkert du är supersmart men ditt antagande stämmer inte om nöjesindustrin och gangsterrappen i USA. Här i Sverige har alla dessa gangster rappare börjat på egna plattformar, ofta uppbackade av genuint kriminella. Dessutom är branschen i Sverige ännu i sin linda. Så åter igen gör du ett antagande på hur du vill det ska vara kontra den faktiska verkligheten.

Jag tror inte dom kriminella tänker om sjunkande marknadsandelar och sånt heller för den delen. Man vill främst inte ha skojare i sin bransch som vilken annan yrkesgrupp som helst. Finns det ändå skojare och lurendrejare i yrket så ska dom ha grönats av kompetent folk med erfarenhet och pondus i sammanhanget. Oavsett hur du vill det ska vara.

Tyvärr är det dock för många kändiskåta gaphalsar i branschen. Så dom kriminella har bakläxa och borde sätta ner foten oftare.

Och du, det var ingen som tvingade Einar att spela "ortenkrigare" och vara kriminell. Han var en vuxen man som tog vuxna beslut och fick stå sitt kast. Han kunde ha gjort musik om misären i Skanstull och då hade han sluppit "ortenkrigarna". Men det hade inte gjort han lika känd så klart.

Eviee, vet inget om han men ja det är så det brukar funka. Annars får man problem förr eller senare. Eller betala som många gör. Säkert pröjsar han oxå.

Man kan oxå vara från orten och råka illa ut, bli förnedrad som ille freeway och många andra. Så det handlar inte heller om man är svensk eller ej. Hård bransch bara.

Vaxxad, jag tänkte göra det men tappade all lust. Nu skiter jag i det här. Ni får tänka hur ni vill. Verkligheten funkar inte som i dessa människors önskedrömmar i alla fall.
Förmodligen skiter du i vilket men jag måste säga att jag faktiskt ser, om än bakvänd i mina ögon men dock, logik i detta och det känns som om du ligger närmare än de allra flesta antaganden andra gör.
Citera
2021-11-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag funderar över om ZE och Kr*ST*an tänkt/ har hjälpt NG att få loss miljonerna via brödernas bolag. Bolaget gick bra, och nu är de i konkurs... Varför skulle ze och hans bror (som är ren) vilja hänga med sådana som Leis, Adel och Dumle?

Man kan ta ut 3 millar med tiden om man så mycket vill genom betala ut extra löner anställ människor som inte finns!
Men det skulle ändå kosta honom minst 10 miljoner o nu pratar vi om pengar som måste finnas på företagets konto men det skulle ta långt tid du kan inte Bara anställa 20 pers för några månader Bara så där staten e inte dum!
En människa som äger ett företag kan inte Bara ta ut pengarna som finns på konto vi kan säga att de pengarna e inte ens hans pengar nästan!
Varje år kan man ta ut en summa som Einar gjorde o flexade i videos med men det kan inte vara mycket mer än 250,000 kronor för hans företag va fortfarande små företag men han va ung man får inte glömma det heller!
Citera
2021-11-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nej det är INTE rimligt för 5 öre detta är redan klarlagt 5 miljoner gånger i tråden det finns många vittnen till delar/hela förloppet

Och det är fastslaget att det var 2 maskerad mörklädda skyttar ca 170 cm långa dessa är INTE adel och Dumle sprang åt ett annat håll och hade INTE masker på sig...

De var även kvar på platsen efter att Einar del skjuten och togs in på förhör och de är TOTALT avskriva som skyttar, sen kan de mycket väl vara inblandade på andra sätt.

Och det sk bråket var det på nosh and Chow INTE när de rökte och snackade i cykelrummet.

De som fortfarande inte fattat detta är antingen Troll och/eller otroligt svagbegåvade.

Tråden står ju still, vet du alltså att dom
1 ej greps våta?
2 att vatten i så fall skulle dölja ev partiklar och spår?

För dom två svaren har ja varken läst eller hört något ren fakta om.
Citera
2021-11-02, 14:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Jag har lite funderingar & Teorier jag snurrar runt på..

Jag är nästan 100% Säker på att Einar Var drivande till att Havals brorsa D*RA blev mördad.

Jag kan ju säga som såhär, skulle jag blivit kidnappad och förnedrad så som N*ls blev så skulle jag också velat ha hämnd, jag menar ska ju ha varit ren förnedring med flaskor och diverse...
Är det någon som har FUPen angående mordet på D*ra?
N*ls måste väl haft förhör angående detta?

Varför jag 99% tror att det är N*ls som Anstifat mordet på D*ra är förnedringen, ingen annan utväg och dum modig..

Källa:

E*nar & D*ni M - Voi

Släpptes några dagar efter D*ra blev mördad:

https://www.youtube.com/watch?v=l_NNbyMMjrM

Oj, oj, oj
Snälla någon, come get your boy
Ligger kastad här som en Voi
Ligger kastad här som en Voi
Den går oj, oj, oj
Aina dök upp i en konvoj
Sitter och gungar upp en hel sån
I min ort, det vi äter på, det O'Boy

Dom flydde på Voi.

Samt

E*nar & Ad**m - Dansa

1:10 in i låten:

'' Vem här kan rappa och vem kan droppa bars som mig?
Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt
Efter du är gone, jag ser till att din bror— (Grind Gang)''

N*sse hade storhetsvansinne..

95% H*vals omgivning som velat hämnd där D*mlee ser sin andra chans att tjäna en snabb hacka, varför inte köra igen ifall det inte ger något straff? Vi allihopa i denna tråd borde lägga ihop en skottsumma på detta as, han verkligen njuter i Sverige och vi ger han allt serverat, en mördare, grov våldtäktsman, en riktigt hal olojal snubbe som är livsfarlig.
Det har upprepats i tråden att NG skulle ha anstiftat mordet på D.

Var ifrån fick NG pengarna, och hur mycket kan det ha kostat?
Några större summor har inte plockats ut NGs bolag, och jag antar dessutom att sådant måste betalas svart. Handlade det om småpengar såe okej, men talar vi om större summor är det otänkbart.
Citera
2021-11-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Dumle och Adel var dem som var maskerade som har skjutit och filmat händelsen, och kastade telefonen på plats efteråt sprang dem mot hamnen slängde vapnet, och sprang tillbaka till Einar mycket smart drag men vi är smartare.

Är du dum på riktigt? Tvättade dem kläderna samtidigt då? Polisen har väl såklart dammsugit dem på krutstänk.
Citera
2021-11-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
https://sv.wikipedia.org/wiki/Z.E

Han är med i snabba cash han är väl inte kriminell IRL?
Citera
2021-11-02, 14:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Man kan ta ut 3 millar med tiden om man så mycket vill genom betala ut extra löner anställ människor som inte finns!
Men det skulle ändå kosta honom minst 10 miljoner o nu pratar vi om pengar som måste finnas på företagets konto men det skulle ta långt tid du kan inte Bara anställa 20 pers för några månader Bara så där staten e inte dum!
En människa som äger ett företag kan inte Bara ta ut pengarna som finns på konto vi kan säga att de pengarna e inte ens hans pengar nästan!
Varje år kan man ta ut en summa som Einar gjorde o flexade i videos med men det kan inte vara mycket mer än 250,000 kronor för hans företag va fortfarande små företag men han va ung man får inte glömma det heller!
Ja
Men man kan kursa bolaget genom "dåliga affärer" och på det viset överföra tillgångar.

ZE och KE har kursat sitt bolag i år, och startat ett AB istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Är du dum på riktigt? Tvättade dem kläderna samtidigt då? Polisen har väl såklart dammsugit dem på krutstänk.
Kläderna och vapnet har dem kastat i vattnet,tror du inte dom har tänkt på krutstänk minsta problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag funderar över om ZE och Kr*ST*an tänkt/ har hjälpt NG att få loss miljonerna via brödernas bolag. Bolaget gick bra, och nu är de i konkurs... Varför skulle ze och hans bror (som är ren) vilja hänga med sådana som Leis, Adel och Dumle?

De satte företaget i konkurs för öppna nytt o redan tagit ut pengarna som gick o ta ut
Citera
2021-11-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Där du ser. Klart grabbarna tar illa upp sen när Einar väljer vända ryggen till den ort som gjorde han så fort han blev "känd" och "lyckades" efter allt dom gjort för han.

Haval sitter väl på häktet med restriktioner. Övertygad om att till och med cosa nostra högsta ledare skulle ha svårt organisera ett live streamat mord med mobiltelefon från häkte, ännu mindre en hobby kriminell musiker som h.

Han kanske inte vet Einar blivit dödat tills om det dyker upp på rättegången. Man får inte ens ha kontakt med sin familj med restriktioner. Det är bara försvarsadvokaten. Annars 23 h isolering i cellen och 1 timme promenad på en tårtbit av betong & stål.

Men det är klart han har motiv när Einar får hans lillebror dödad på det fula och hala sättet. Men han har inte kapaciteten att göra något från häktescellen. Kanske om han har hundra grabbar speciellt eftersom dom redan kände sig svikna av Einar. Men det är inget H. kan styra upp med restriktioner.

dom har inte haft restriktioner sedan domen föll.

Dom flesta i tråden har snöat in på dumle, trots att einar var dödshotad sen länge, och att några får fängelse för kidnappningen av einar, där borde nyckeln ligga till att lösa fallet eller att det finns mera bakom med dessa gentlemen och då menar jag inte spekulationer i denna tråd
Citera
2021-11-02, 14:36
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Tråden står ju still, vet du alltså att dom
1 ej greps våta?
2 att vatten i så fall skulle dölja ev partiklar och spår?

För dom två svaren har ja varken läst eller hört något ren fakta om.

Vet du att dom inte greps på månen? Det har jag inte läst...

Ja de hoppade inte i vattnet och igen det var INTE de som sköt hur svårt kan det va ❓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in