2021-11-02, 12:32
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariadelao
En intressant iakttagelse från min sida är att om det är med Facetime och förlåt skulle stämma så påminner det mycket om det man får höra i Vårbyrättegången när Haval förhörs.

Haval berättar om något rån Einar ska ha utsatts för och Haval letar upp grabben som ska ha råntat Einar och börjar filma honom där han säger åt killen att säga förlåt till Nils.

Verkar vara Havals modus operandi…

Där du ser. Klart grabbarna tar illa upp sen när Einar väljer vända ryggen till den ort som gjorde han så fort han blev "känd" och "lyckades" efter allt dom gjort för han.

Haval sitter väl på häktet med restriktioner. Övertygad om att till och med cosa nostra högsta ledare skulle ha svårt organisera ett live streamat mord med mobiltelefon från häkte, ännu mindre en hobby kriminell musiker som h.

Han kanske inte vet Einar blivit dödat tills om det dyker upp på rättegången. Man får inte ens ha kontakt med sin familj med restriktioner. Det är bara försvarsadvokaten. Annars 23 h isolering i cellen och 1 timme promenad på en tårtbit av betong & stål.

Men det är klart han har motiv när Einar får hans lillebror dödad på det fula och hala sättet. Men han har inte kapaciteten att göra något från häktescellen. Kanske om han har hundra grabbar speciellt eftersom dom redan kände sig svikna av Einar. Men det är inget H. kan styra upp med restriktioner.
Citera
2021-11-02, 12:33
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Mordet kommer bli inofficelt löst, mördarna kommer att bli mördade.
Ja, det känns 50/50 om gärningsmännen ens kommer vara vid liv när åklagaren eventuellt sitter på tillräckligt med bevis för att kunna väcka ett åtal.

Skrämmande.
Citera
2021-11-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är du allvarlig?

Det finns något som heter springpojkar för en anledning.
Man litar inte längre på springpojkar😂
Citera
2021-11-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
"Husby folk brukar inte hänga så ofta i Tensta, speciellt inte medlemmar från husbys hyenor då de har "beef" med z.e"

Hittade detta när jag grävde lite bakåt från olika postare i början av tråden...

Dvs HH och Z.E (Tensta) gillade inte varandra sedan tidigare skulle detta kunna vara en anledning till bråket på Nosh and Chow...

Scenario

Einár, Z.E, Adel, Lies K, Victor Leksell, Kr*ST*an, Dumle? (är det klarlagt om dumle var med eller ej) plus ev några hang arounds fester på Nosh and Chow några HH slår sig nere. Allt är lugnt i början, ett sällskap som festar tillsammans som det talas om sedan kommer kanske den gamla beefen upp med Z.E först då kanske ord tjafs mellan mellan Z.E och HH.

Einár full och kanske även hög mfl lägger sig i och stöttar Z.E och säger/gör saker han inte borde gjort tex hotar någon HH eller något liknande sedan när det går över till fist fight hjälper även Leis till och blir tillslut huggen av en HH...

Typ...

Efterspelet av detta leder dödshot på Einár och ev även Z.E har ju ryktats att även han blivit hotad efter detta.

HH kontaktar DP och vill se Einár död för detta och bestämmer sig för att samtidigt göra sig en hacka och ta hem alla potter som finns lagda (Vårby Skarpnäck Dalen) DP ger ok till mäster goaren själv Dumle, dumle börjar preppa Einár för fullt sätter upp fejkt skjutningen med Y (Akalla) messar Nisse - de är efter mig också osv Nisse ringer upp Dumle
Dumle - vi måste ses...

Resten är historia...

Som någon sa i tråden så lekte Einar Pablo Escobar. Kan väl stämma in här kanske. Le*s var säkert tvingad att skydda han.
Det är möjligt att han skrikit något om att lägga ett pris på någons huvud eller så, och fick äta upp det. Men nu spekulerar jag de luxe!
Citera
2021-11-02, 12:36
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
” Det är korrekt uppfattat att Dumle startade en livestream sändning med ledaren för DP framför Einar och Abel i cykelförrådet”

Hur vet du det? Du lägger fram det som fakta, men har inget att backa upp det med. Sluta svamla

Skriv på svenska är du jättesnäll, förstår inte trams och trollspråket...

Citat:
Ja, det känns 50/50 om gärningsmännen ens kommer vara vid liv när åklagaren eventuellt sitter på tillräckligt med bevis för att kunna väcka ett åtal.

Skrämmande.

Stämpling till mord kanske dom åker ditt på så som dom skryter på sociala medier.

Men mördaren har gjort det här väldigt många gånger tidigare.
Citera
2021-11-02, 12:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Men mördaren har gjort det här väldigt många gånger tidigare.
Är det skyttarna du syftar på eller personen i frågan som mest troligen beställt mordet på Einar?

Jag är väldigt tveksam till att skyttarna har skjutit folk flera gånger. 10-12 skott från två skyttar för att få två skott att hamna på Einar är skrattretande

Syftar du på personen som beställde mordet så håller jag med att det mest troligen inte är den första gången ett beställningsmord sker. Förmodligen inte den sista gången heller.
Citera
2021-11-02, 12:39
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Du kan väl inte vara så naiv att du tror att det etablerade, laglydiga samhället ska ge två ruttna ören för din förbrytar-moral?

Skiter fullständigt i vad du tycker och tänker. Men du hade varit avundsjuk med behov av blöjbyte om någon skojare kommit till ditt "etablerade" yrke och lurat folk på pengar. Va jag säger är att det ni försöker klistra på folk funkar åt båda hållen.

Jag har inte själv någon moral eller åsikter i frågan. Jag säger bara hur det funkar.

Studio banditer skakas om med fysiska reprimander och böteslappar i den bästa av världar. Snuten tycker oxå om det. Tro mig eller ej.
Citera
2021-11-02, 12:39
Medlem
Har Z.E uttalat sig om händelsen? Verkar ha varit väldigt tyst från hans sida med tanke på att han också verkade umgås en hel del med Einar den sista tiden?
Citera
2021-11-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
milklobster: Rapparenva säger han bror för han kontakta gambia å ville ses å prata att han vill göra rätt ifrån sig men vill ha grabbafma bakom sig när de gället musiken å allt jani
mujaheed: Han duckar bror
mujaheed: Han svarar inte hela dagen igår
mujaheed: Så vi börja bombdåd
mujaheed: Planera
milklobster: Olek broder ska vi göra som vi bestämde ska ja försöka lösa 3 kanimerma
milklobster: Gambia säger han ttot han löser de om vi är e han
milklobster: ?
mujaheed: Bror det år enkelt om han inte hämtar vi kmr mörda honom
mujaheed: Kolla med han om ni kan justera så äter vi gärna med er

Dalen o vårby klippte einar för att han betala inte dom 3 miljonerna o han gick med horungarna från västerås

Där har ni den
mujaheed = chibab
gambia = ardy
dumle o adel goade

Bra inlägg, äntligen nån som inte bara svamlar. För mycket i tråden som bara är massa flödder.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Förlåt spam, kommer vara tyst snart. Släkt och vänner till Dara och Haval har ju motiv om de anser att E är skyldig för Dara. Men, givet att Nisse hängde med Dp-killarna på slutet. Hade de från Dalen och Skarpnäck vågat klampa in där utan klartecken från det hållet? När Nisse höll sig undan och inte betalade spekulerade Ilja att "om hon [Nisses mamma] tror det är Thrife och dem de har att göra med kan man förstå att hon inte tar det på allvar".

Citat:
Ursprungligen postat av diako
Varför ska man slänga vapnet i sjön och riskera att det hittas när man minst önskar det? Brukar dessutom inte vara kutym att just denna klientel dumpar mordvapen på detta sättet.

Om dom inte förstörs så används dom i nya brott efter några år när man är säker på vapnet ej kan spåras tillbaka till just dom individerna. Men här kan vi anta det förstörs pga all uppståndelse mordet fått.

Men vi når en intressant frågeställning här ändå. Vart fan tog dom vägen efter skotten.

Jag tror safe houset ligger inom 3-5 minuters radie med cykel eller voi. Vilka alternativ finns det då du som har bra lokalkännedom?

Vad jag baserar det på är att man planerat mordet sen en tid tillbaka. Och hunnit planera en bättre flyktväg helt enkelt än en lång, riskfylld och omständig sådan.

När man planerar sånt räknar man kallt med att polisen är framme inom 1-2 minuter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OWzMq/polisen-genomfor-dykningar-i-hammarby-sjostad
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Har Z.E uttalat sig om händelsen? Verkar ha varit väldigt tyst från hans sida med tanke på att han också verkade umgås en hel del med Einar den sista tiden?
Z.E har varken gjort ett inlägg eller lagt upp en "story" på Instagram som är relaterad till Einar.
Citera
2021-11-02, 12:43
Medlem
Citat:
Z.E har varken gjort ett inlägg eller lagt upp en "story" på Instagram som är relaterad till Einar.
Lite märkligt må jag säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in