2021-11-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
https://www.instagram.com/tv/CVcRWKmoL8h/?utm_medium=copy_link

takk !

Einar, litt rød i kinnene, oppkavet, "hotar" men smiler og ler, ser ut som en barnslig guttunge. D ser ut som den "gangsterskiten" han er, mer alvorlig, men Adel har en slags trist og sår dragning i utrykket sitt, på slutten ser han ned, beskjemt. OK; Klar over at jeg nå tar mye tolkning utifra den korte videoen, men Einar er så barnlig og naiv her, de to andre vet mer hva som foregår, eller kommer til å skje. Forøvrig, usmakelig hvordan han poserer på de to siste innleggene.

Noen som vet hvem som filmer ?
Senast redigerad av eeqaz 2021-11-02 kl. 14:11.
Citera
2021-11-02, 14:08
Medlem
LadySwedens avatar
Vem kan släktingen till Dumle vara, som enligt Expressen har kopplingar till skottlossningar veckan efter N&C vilka slutade i mordet?

Han är släkting till Dumle.
Han är inte artist/rappare.
Han var med på N&C

Edit;
Det understrukna är osäkert
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-02 kl. 14:21.
Citera
2021-11-02, 14:08
Medlem
"Inga semestrar i Marbella"

Sickan - Söder om 08:
https://www.youtube.com/watch?v=FLlE8L-5C3I

Kommer väl från vårby. Nån som vet mer om han? Tror ni det är riktat mot einar? Var uppe tidigare i tråden

Ganska bra flow o beat också
Citera
2021-11-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
"Inga semestrar i Marbella"

Sickan - Söder om 08:
https://www.youtube.com/watch?v=FLlE8L-5C3I

Kommer väl från vårby. Nån som vet mer om han? Tror ni det är riktat mot einar? Var uppe tidigare i tråden
det var vel i Marbella Einar dro for å lage låten VOI, han la ut teaser fra Spania. Dette er vel et slags motsvar til det.
Citera
2021-11-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Nu verkar du vara insnöad i ditt begränsade sätt att tänka även om du själv tycker säkert du är supersmart men ditt antagande stämmer inte om nöjesindustrin och gangsterrappen i USA. Här i Sverige har alla dessa gangster rappare börjat på egna plattformar, ofta uppbackade av genuint kriminella. Dessutom är branschen i Sverige ännu i sin linda. Så åter igen gör du ett antagande på hur du vill det ska vara kontra den faktiska verkligheten.

Jag tror inte dom kriminella tänker om sjunkande marknadsandelar och sånt heller för den delen. Man vill främst inte ha skojare i sin bransch som vilken annan yrkesgrupp som helst. Finns det ändå skojare och lurendrejare i yrket så ska dom ha grönats av kompetent folk med erfarenhet och pondus i sammanhanget. Oavsett hur du vill det ska vara.

Tyvärr är det dock för många kändiskåta gaphalsar i branschen. Så dom kriminella har bakläxa och borde sätta ner foten oftare.

Och du, det var ingen som tvingade Einar att spela "ortenkrigare" och vara kriminell. Han var en vuxen man som tog vuxna beslut och fick stå sitt kast. Han kunde ha gjort musik om misären i Skanstull och då hade han sluppit "ortenkrigarna". Men det hade inte gjort han lika känd så klart.

Eviee, vet inget om han men ja det är så det brukar funka. Annars får man problem förr eller senare. Eller betala som många gör. Säkert pröjsar han oxå.

Man kan oxå vara från orten och råka illa ut, bli förnedrad som ille freeway och många andra. Så det handlar inte heller om man är svensk eller ej. Hård bransch bara.

Vaxxad, jag tänkte göra det men tappade all lust. Nu skiter jag i det här. Ni får tänka hur ni vill. Verkligheten funkar inte som i dessa människors önskedrömmar i alla fall.

Du erkänner ju själv att saker inte funkar på det sättet som du tycker de borde, med bortförklaringen att saker är "i sin linda". Det verkar vara nån slags masspsykos du och dina meningsfränder verkar, på fullt allvar, tro att en rättvis framtid väntar runt hörnet där BTK killer ska få sina välförtjänta royalties-utbetalningar från Netflix för Mindhunter...

Det existerar inga "egna" plattformar. Du pratar om Youtube, Instagram, Tiktok, Facebook, etc. Vad hände med Stefan Molyneux och Alex Jones kassaflöden senaste året?
Citera
2021-11-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Det finns nog en himla massa "boys" från olika skolor och fotbollen sen tiden innan han började rappa. Men dessa killar kanske är för väluppfostrade för att hämnas, iallafall på detta sätt.
Det kanske räcker med att alla Nisses fans (många vad det verkar) slutar lyssna på alla inblandade "artister". Känner ingen som bara lyssnar på Einar, man lyssnar på dom flesta i samma genre.
Citera
2021-11-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Folk som påstår att Adel & Dumlee skulle vara skyttarna vet inte vad dom pratar om / vill bara vilseleda i tråden.

Det finns väldigt många hungriga ungdomar i förorterna som mer än gärna tar emot uppdraget att mörda Einar.

"Brösta en 4:a och bli en 100-gubbe"

Varför skulle framförallt Adel riskera sin musikkarriär när han vet att det finns springpojkar som gärna utför jobbet?

Om, även om Omet är minimalt, är det någon som vet om de greps I vattnet och hade vattnet i så fall dolt alla typer av krutrester och spår?

En användare med namnet översatt till svenska ("min kuk i din morsas ansikte") var ju tidigt ganska säker på ett namn, om det är den personen så är det ju Kayzer Souze 2.0 här.
Citera
2021-11-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är det skyttarna du syftar på eller personen i frågan som mest troligen beställt mordet på Einar?

Jag är väldigt tveksam till att skyttarna har skjutit folk flera gånger. 10-12 skott från två skyttar för att få två skott att hamna på Einar är skrattretande

Syftar du på personen som beställde mordet så håller jag med att det mest troligen inte är den första gången ett beställningsmord sker. Förmodligen inte den sista gången heller.

Du har inte användt vapen innan!
Killarna va säkert 15,16 år gammal väger 40 kilo svårt o hålla mot kraften som vapnet utför med de svaga händerna nerdrogade o adrenalin pumpas o Einar rör sig!
Vi ska inte prata om hur snabbt än människa kan röra sig när det gäller hans liv heller!
Det e som att träffa en rulande boll kingen
Citera
2021-11-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Mycket skumt kring Z.E. – hans beteende, att inte dela något om Einar och hur han nu verkar ”portad”.

Vem är Z.E?
Citera
2021-11-02, 14:21
Medlem
Jag har lite funderingar & Teorier jag snurrar runt på..

Jag är nästan 100% Säker på att Einar Var drivande till att Havals brorsa D*RA blev mördad.

Jag kan ju säga som såhär, skulle jag blivit kidnappad och förnedrad så som N*ls blev så skulle jag också velat ha hämnd, jag menar ska ju ha varit ren förnedring med flaskor och diverse...
Är det någon som har FUPen angående mordet på D*ra?
N*ls måste väl haft förhör angående detta?

Varför jag 99% tror att det är N*ls som Anstifat mordet på D*ra är förnedringen, ingen annan utväg och dum modig..

Källa:

E*nar & D*ni M - Voi

Släpptes några dagar efter D*ra blev mördad:

https://www.youtube.com/watch?v=l_NNbyMMjrM

Oj, oj, oj
Snälla någon, come get your boy
Ligger kastad här som en Voi
Ligger kastad här som en Voi
Den går oj, oj, oj
Aina dök upp i en konvoj
Sitter och gungar upp en hel sån
I min ort, det vi äter på, det O'Boy

Dom flydde på Voi.

Samt

E*nar & Ad**m - Dansa

1:10 in i låten:

'' Vem här kan rappa och vem kan droppa bars som mig?
Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt
Efter du är gone, jag ser till att din bror— (Grind Gang)''

N*sse hade storhetsvansinne..

95% H*vals omgivning som velat hämnd där D*mlee ser sin andra chans att tjäna en snabb hacka, varför inte köra igen ifall det inte ger något straff? Vi allihopa i denna tråd borde lägga ihop en skottsumma på detta as, han verkligen njuter i Sverige och vi ger han allt serverat, en mördare, grov våldtäktsman, en riktigt hal olojal snubbe som är livsfarlig.
Citera
2021-11-02, 14:22
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ni som tror det är Adel och Dumle som är skyttarna, är det ens rimligt att dom skulle gripas helt utan spår?

Eller greps dom dyngsura? För det är väl det enda sättet krutresterna mm i så fall skulle försvunnit? (Att dom låg i vattnet och tryckt och därmed försökt gjort sig av med vapnen under simturen?)

De kom ju in någon filur för någon natt sen och berättade att han hört rykten om bråk strax innan skotten.

Nej det är INTE rimligt för 5 öre detta är redan klarlagt 5 miljoner gånger i tråden det finns många vittnen till delar/hela förloppet

Och det är fastslaget att det var 2 maskerad mörklädda skyttar ca 170 cm långa dessa är INTE adel och Dumle. De sprang åt ett annat håll och hade INTE masker på sig...

De var även kvar på platsen efter att Einar blev skjuten och togs in på förhör och de är TOTALT avskriva som skyttar, sen kan de mycket väl vara inblandade på andra sätt.

Och det sk bråket var det på nosh and Chow INTE när de rökte och snackade i cykelrummet.

De som fortfarande inte fattat detta är antingen Troll och/eller otroligt svagbegåvade.

Ps. rapportera alla uppenbara troll inlägg så kanske vi slipper dem ett tag allafall.
Senast redigerad av mastarn 2021-11-02 kl. 14:30.
Citera
2021-11-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Vem är Z.E?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Z.E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto