2021-10-23, 23:33
Medlem
Xfiless avatar
Är Haval det hetaste spåret???

1. Haval lurar ut Einar till Vårby april/maj 2020 där en kidnappning/misshandel mm sker.

2. Under rättegången/utredningen framkommer det att Vårbynätverket har haft span på Einars anhöriga och planerat att spränga hans bror/mammas lägenhet. Mamman vågar bland annat inte sova hemma den perioden. I Encro kunde man bland annat utläsa att någon i nätverket skrev följande: "Jag vet hans bror.bor på.en adress i nacka ska försöka få reda på.exakta adressen. Jag vet sist jag puckade einars bil så stannade bilen länge flera ggr på den adressen i nacka.säkert för han hälsa på.sin bror..men om.vi inte kan få till hans bror så kan vi spränga hans mammas port bror...den e enkel".

3. Einar postar ett klipp i början på detta år där han åker runt i Skarpnäck (en uppenbar diss mot Haval då han åker runt i hans hemort).

4. Några killar från Skarpnäck svarar genom att posta eget klipp där de står på samma plats och filmar sig själva med vapen.

Länk till både Einars och Skarpnäckskillarnas klippen finns på följande länk: https://www.youtube.com/watch?v=obrDUZaUK8Q

5. Havals bror skjuts ihjäl i april 2021. Einar blir aldrig formellt misstänkt men obekräftade rykten på sociala medier säger att han ligger bakom det.

6. Einar släppte låten 'DANSA' i förra månaden där han bland annat rappar
"Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt
Efter du är gone, jag ser till att din bror..."

7. Einar skjuts ihjäl 21 oktober.

Nu är frågan, OM Haval är det hetaste spåret, vem av hans grabbar har bollar nog att göra detta?
Senast redigerad av Xfiles 2021-10-23 kl. 23:36.
Citera
2021-10-23, 23:36
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

1. Haval lurar ut Einar till Vårby april/maj 2020 där en kidnappning/misshandel mm sker.

2. Under rättegången/utredningen framkommer det att Vårbynätverket har haft span på Einars anhöriga och planerat att spränga hans bror/mammas lägenhet. Mamman vågar bland annat inte sova hemma den perioden. I Encro kunde man bland annat utläsa att någon i nätverket skrev följande: "Jag vet hans bror.bor på.en adress i nacka ska försöka få reda på.exakta adressen. Jag vet sist jag puckade einars bil så stannade bilen länge flera ggr på den adressen i nacka.säkert för han hälsa på.sin bror..men om.vi inte kan få till hans bror så kan vi spränga hans mammas port bror...den e enkel".

3. Einar postar ett klipp i början på detta år där han åker runt i Skarpnäck (en uppenbar diss mot Haval då han åker runt i hans hemort).

4. Några killar från Skarpnäck svarar genom att posta eget klipp där de står på samma plats och filmar sig själva med vapen.

Länk till både Einars och Skarpnäckskillarnas klippen finns på följande länk: https://www.youtube.com/watch?v=obrDUZaUK8Q

5. Havals bror skjuts ihjäl i april 2021. Einar blir aldrig formellt misstänkt men obekräftade rykten på sociala medier säger att han ligger bakom det.

6. Einar släppte en ny låt i förra månaden där han bland annat rappar

Nu är frågan, OM Haval är det hetaste spåret, vem av hans grabbar har bollar nog att göra detta?

Hetaste spåret? Haval är Enda spåret.
Citera
2021-10-23, 23:36
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Varför skulle skjutningarna bli färre? Precis som polisenheten som jobbar med organiserad brottslighet säger, skjutningarna har ökat men anledningen är:
1. Pandemin har försvårat för de kriminella gängens verksamheter, oftast jobbar de med att distribuera narkotika.
2. Polisen har blivit mer effektiva och därmed pressar gängen ytterligare.

Det handlar alltså inte om de ensamkommande flyktingbarnen som kom 2016 som alla SD-anhängare skyller på. De här gängen grundades för över 40 år sen, men först nu har de blivit desperata.

Den enkla anledningen är att de flesta vill leva, när en känd person med större inflytande i musikbranschen blir mördad så ger det mer genomslag än om en nobody langare dör.

Håller med om att hela gängkulturen och deras olika band till varandra är en komplicerad historia, svår att både överblicka och förstå. Girighet, blandat med personliga känslor, droger och status, fy faan vilken soppa. Det kan också bli fler rena avrättningar men vill hellre vara optimistisk och tro på att denna händelsen leder till eftertanke och en mer positiv utveckling. Allt om framtiden är spekulation, vi får säkert anledning att återkomma en dag, då vet vi...
Citera
2021-10-23, 23:38
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hetaste spåret? Haval är Enda spåret.

Har ju varit snack om allt från Rissne till DP/HH också. Skrev detta inlägg igår:

"Teori: Dumle från DP som har goat honom, till vilka i såfall? Inte till deras ärkefiende SHZ/FLG kan man väl anta. Då hade även Dumle blivit klippt. Så Yasin kopplingen verkar vara svag oavsett om Dumle har goat eller ej.

DP är allierad med HH. Har Dumle goat honom till HH? Detta i och med knivskärningen på Nosh för 2 v sedan, då det ryktas om att en ur HH blev knivhuggen av Einar o co. Men Adel som är bra vän med Einar och som var med den kvällen på Nosh samt även igår under mordet är väl också allierad till HH och skulle han tillåta att någon rör Einar? Iof kanske det inte spelar någon roll för HH om Adel och Einar är polare och de skiter totalt i Adel då han inte har något att säga till om i HH, eller?"
Citera
2021-10-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Einar tjänade bra med cash, vita pengar och kunde leva ett bra liv. Han blev dessutom insläppt av ”pk-kändisarna” och kunde därmed entra de fina salongerna.

Tar du rappare som t ex yasin så kommer de alltid att ha en stämpel på sig oavsett hur många spelningar de har på Spotify

Einar behärskade språket långt mer än de flesta ”svenska rapparna” ur samma generation och han tilltalade även en stor publik (etniska svenska ungdomar)

Lyssna gärna på förhöret med hans kidnappare som är bandat ifrån tingsrätten (den misslyckade fotbollsspelaren så inser du att mycket av detta stämmer gällande avundsjuka)

Man tar knappast livet ur nån p g a avundsjuka
Det här handlar mer om konflikten med maffian från Vårby, mordet på Havals bror Daro som Einar med all sannolikhet var med och planlade, knivhuggningen av Z på Nosh den 9 oktober
Inte ens maffian är så dum att den dödar med avundsjuka som drivkraft
Morden tjänar ett djupare syfte än så
Citera
2021-10-23, 23:41
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det här handlar mer om konflikten med maffian från Vårby, mordet på Havals bror Daro som Einar med all sannolikhet var med och planlade, knivhuggningen av Z på Nosh den 9 oktober

Vad är Z's riktiga namn? Har sett någon skriva ett smeknamn á "Flush" innan också. Var denna person med i HH som det påstås?
Citera
2021-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Har ni sett att det finns en video på youtube som heter "Einars mördare flyr"? Det är tydligen en film från en övervakningskamera. Men föreställer den faktiskt mördaren eller är det något skämt? Kan någon lokalisera platsen?

Fake, kolla på datum längst upp till höger.
Citera
2021-10-23, 23:45
Medlem
Citat:

6. Einar släppte låten 'DANSA' i förra månaden där han bland annat rappar

Har nu under kvällen hört rykten om en ”Benji” som är nära Haval och även var nära med Dara. Benji ska tydligen ha varit med i flertalet av Havals musikvideos och stod ”vakt” när kidnappningen av Einar skedde. Är det någon som vet mer om denne Benji? Är han kapabel att mörda?
Citera
2021-10-23, 23:45
Medlem
Grisigts avatar
Citat:

6. Einar släppte en ny låt i förra månaden där han bland annat rappar

"5. Havals bror skjuts ihjäl i april 2021. Einar blir aldrig formellt misstänkt men obekräftade rykten på sociala medier säger att han ligger bakom det."

Formellt misstänkt och rykten på sociala medier är sååå långt från samma sak. Det finns INGET i nuläget som tyder på att Einar ligger bakom det, det är folks fantasier..
Alla hans texter låter sådär och din "bror" kan betyda vem som helst då det ordet används flitigt för alla vänner/komanjoner.
Sen kanske Einar tog chansen att strö lite salt i såren genom att rappa om något som låter väldigt likt just för att han hatade Haval.

Finner bara det orimligt att Einar inte hittar något annat sätt att hämnas på för kidnappningen. Det är så många inblandade. Men just Havals bror blir den som Einar hämnas via.. Så långsökt.
Citera
2021-10-23, 23:51
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Har nu under kvällen hört rykten om en ”Benji” som är nära Haval och även var nära med Dara. Benji ska tydligen ha varit med i flertalet av Havals musikvideos och stod ”vakt” när kidnappningen av Einar skedde. Är det någon som vet mer om denne Benji? Är han kapabel att mörda?
Den enda Benji i sammanhanget är väl Benjamin Owusu Afriyie från DP men han sitter väl i finkan i Danmark nu. Var väl på fri fot vid tiden för kidnappningen?
Citera
2021-10-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jellomachinen
Låter efternamnet "Grönberg" som ett zigenar namn för dig?

Namnet Grönberg är ett relativt vanligt efternamn bland de finska romerna! Men nej, Einar var inte rom, inte heller hans pappa.
Citera
2021-10-23, 23:55
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Namnet Grönberg är ett relativt vanligt efternamn bland de finska romerna! Men nej, Einar var inte rom, inte heller hans pappa.
Grönfors tänker du nog på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in