Är Haval det hetaste spåret???
1. Haval lurar ut Einar till Vårby april/maj 2020 där en kidnappning/misshandel mm sker.
2. Under rättegången/utredningen framkommer det att Vårbynätverket har haft span på Einars anhöriga och planerat att spränga hans bror/mammas lägenhet. Mamman vågar bland annat inte sova hemma den perioden. I Encro kunde man bland annat utläsa att någon i nätverket skrev följande:
"Jag vet hans bror.bor på.en adress i nacka ska försöka få reda på.exakta adressen. Jag vet sist jag puckade einars bil så stannade bilen länge flera ggr på den adressen i nacka.säkert för han hälsa på.sin bror..men om.vi inte kan få till hans bror så kan vi spränga hans mammas port bror...den e enkel".
3. Einar postar ett klipp i början på detta år där han åker runt i Skarpnäck (en uppenbar diss mot Haval då han åker runt i hans hemort).
4. Några killar från Skarpnäck svarar genom att posta eget klipp där de står på samma plats och filmar sig själva med vapen.
Länk till både Einars och Skarpnäckskillarnas klippen finns på följande länk:
https://www.youtube.com/watch?v=obrDUZaUK8Q
5. Havals bror skjuts ihjäl i april 2021. Einar blir aldrig formellt misstänkt men obekräftade rykten på sociala medier säger att han ligger bakom det.
6. Einar släppte låten 'DANSA' i förra månaden där han bland annat rappar
"Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt
Efter du är gone, jag ser till att din bror..."
7. Einar skjuts ihjäl 21 oktober.
Nu är frågan, OM Haval är det hetaste spåret, vem av hans grabbar har bollar nog att göra detta?