2021-09-03, 10:51
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag söker ett fotbollsspel som fanns till PC i slutet av 90-talet.

Jag har rannsakat diverse wikipedialistor över fotbollsspel och det är inget av dem.

Det var 3D-grafik och kretsade kring Champions League. Vill minnas att IFK Göteborg fanns med som enda svenska lag.
Citera
2021-09-03, 11:19
Medlem
Thuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag söker ett fotbollsspel som fanns till PC i slutet av 90-talet.

Jag har rannsakat diverse wikipedialistor över fotbollsspel och det är inget av dem.

Det var 3D-grafik och kretsade kring Champions League. Vill minnas att IFK Göteborg fanns med som enda svenska lag.

UEFA Euro 96 England verkar det som

https://youtu.be/QehGJUJ-Ay4
Citera
2021-09-03, 11:52
Medlem
Vill minnas att jag spelade ett PC-spel sent 90-tal, tidigt 00-tal där man skapade musik.
Tror även att det hette något med NRJ eller Energy (men kan vara helt ute och cykla på den punkten). Hade det på CD-rom.
Man hade egentligen bara en massa förinspelade instrument i väldigt många, olika stilar som man placerade ut som block.
Citera
2021-09-03, 12:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasLo
Vill minnas att jag spelade ett PC-spel sent 90-tal, tidigt 00-tal där man skapade musik.
Tror även att det hette något med NRJ eller Energy (men kan vara helt ute och cykla på den punkten). Hade det på CD-rom.
Man hade egentligen bara en massa förinspelade instrument i väldigt många, olika stilar som man placerade ut som block.
Jag har för mig att det var brandat med NRJ och att det fanns olika versioner för olika genres. En hiphop, en dance och en house.

Men jag kommer inte ihåg vad dom heter.
Citera
2021-09-03, 12:10
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
UEFA Euro 96 England verkar det som

https://youtu.be/QehGJUJ-Ay4

Rätt. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av NiklasLo

Det hette EJay och fanns i en NRJ-upplaga
Citera
2021-09-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajdi
Tyvärr!

Det du söker lär vara ”Tank wars”
Citera
2021-09-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Kurt
Det du söker lär vara ”Tank wars”

nix
Citera
2021-09-28, 18:56
Medlem
SyrransBrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Rätt. Tack!

Det hette EJay och fanns i en NRJ-upplaga

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har för mig att det var brandat med NRJ och att det fanns olika versioner för olika genres. En hiphop, en dance och en house.

Men jag kommer inte ihåg vad dom heter.

EJAY! Jag har för mig att jag satt med EJay HipHop och skapade ringsignaler till min SonyEricsson Walkman-telefon. De lät sisådär eftersom det inte fanns allt för mycket variation. Man fick inte lägga två bas-klipp samtidigt, utan det var ETT, och sen fick man nöja sig med det.
Citera
2021-11-02, 06:27
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Telefonspel från tidigt 90-tal -Någon som minns

På tidigt 90 tal var det en helsideannons i typ serieparaden. Man kunde ringa och spela ett spel.

Man behövde inte tonvalstelefon utan kunde säga alternativen, dvs man hade 1-3 val för att komma vidare i historien.

Ett alternativ var när man möter robocop
Då kunde man välja mellan att peka finger eller säga att man måste gå på toaletten. Pekade man finger var det game over.

I slutet av spelet skulle man välja mellan tre dörrar, för att få ledtrådar, bakom en satt en kines och mediterade ost..

Man kunde även komma till en huvudmeny och lyssna på sketcher.

Minns någon detta eller likande telefonspel?
Vilka låg bakom, minns att det var väldigt speciell humor.
Citera
2021-11-02, 07:24
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
På tidigt 90 tal var det en helsideannons i typ serieparaden. Man kunde ringa och spela ett spel.

Man behövde inte tonvalstelefon utan kunde säga alternativen, dvs man hade 1-3 val för att komma vidare i historien.

Ett alternativ var när man möter robocop
Då kunde man välja mellan att peka finger eller säga att man måste gå på toaletten. Pekade man finger var det game over.

I slutet av spelet skulle man välja mellan tre dörrar, för att få ledtrådar, bakom en satt en kines och mediterade ost..

Man kunde även komma till en huvudmeny och lyssna på sketcher.

Minns någon detta eller likande telefonspel?
Vilka låg bakom, minns att det var väldigt speciell humor.

nej minns inte men .....om det är tidigt 90tal, TIDIGT så låter det väldigt märkligt om man kunde styra det med handgester, "Pekade man finger var det game over."
hur funkade det egentligen ??

men det låter som de textbaserade äventyrsspelen men i text to speech utförande
Citera
2021-11-02, 07:48
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
nej minns inte men .....om det är tidigt 90tal, TIDIGT så låter det väldigt märkligt om man kunde styra det med handgester, "Pekade man finger var det game over."
hur funkade det egentligen ??

men det låter som de textbaserade äventyrsspelen men i text to speech utförande

Handgester?
Kanske snarare sent 80 tal. 89-91 någonstans.
Alltså man sa antingen ”fuck off” eller ”måste gå på muggen” i luren.
Men ja upplägget var lite som textbaserade äventyr men mycket enklare.
Citera
2021-11-02, 07:54
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Handgester?
Kanske snarare sent 80 tal. 89-91 någonstans.
Alltså man sa antingen ”fuck off” eller ”måste gå på muggen” i luren.
Men ja upplägget var lite som textbaserade äventyr men mycket enklare.

DEt var du som skrev, om man pekade finger ....... jag är inte synsk nog att lista ut vad du EGENTLIGEN menar ...... här i verkligheten så får vi normala människor gå på vad som sägs och i detta fallet skrivs ..... FÖRSTÅR du det ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in