2020-03-15, 15:06
Bannlyst
Letar ett spel som är som warcraft/starcraft att det är ett strategi spel som man bygger framtids stridsvagnar och robotar och det här spelet utspelar sig i framtiden vad jag minns det som iaf. kom med förslag
Citera
2020-03-15, 20:56
Medlem
fearreapers avatar
Command and conquer ?

Citat:
Ursprungligen postat av Tzambu
Letar ett spel som är som warcraft/starcraft att det är ett strategi spel som man bygger framtids stridsvagnar och robotar och det här spelet utspelar sig i framtiden vad jag minns det som iaf. kom med förslag
Citera
2020-03-19, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Lånade en Sega av en kompis för snart 25 - 30 år sedan, den hade ett inbyggt spel som startade när man inte hade kassett i, vad var det för spel?
Minns inte alls om det var en master system eller mega drive.
Spelet gick ut på att klättra uppåt? Typ ice climber?

Om det var ett av de inbyggda spelen till Master System (Mega Drive hade inga inbyggda spel) så är det ett av följande du har att välja på:

Safari hunt
Hang-On
Missile Defense
Snail Maze
Alex Kidd in Miracle World (Master System II)

Det är de varianter av inbyggda spel som existerar. Alex Kidd stämmer ändå bäst överrens med din beskrivning. De övriga är inte ens plattformsspel.
Citera
2020-03-20, 12:47
Medlem
Citat:
Som tidigare skribent sa.
Command and conquer,
https://www.youtube.com/watch?v=uqTqBoEkyAA

Eller kanske Dune 2000.
https://www.youtube.com/watch?v=w6WlSjUSWng
Citera
2020-03-25, 19:09
Medlem
Hej, söker ett spel.
Det gick ut på att man skulle rädda så många som möjligt från att bli typ häxor, man skulle vandra runt och ge olika personer olika saker eller så. Spelade det kring 2008 men det kan ha gjorts mycket tidigare än så har ingen aning.
Citera
2020-04-22, 11:36
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:

Ett Strategispel som utspelar sig i framtiden, det finns en djävla massa av dem. Finns det inget mer att gå på? exempelvis, är det rts eller turn based, var det mycket cinematics?

Några förslag som inte kommit än:
Earth 2140
Total Annihilation
M.A.X / M.A.X 2 - kunde spelas antingen rts eller tbs.
Warzone 2100
KKnD / KKnD 2 Crossfire
Citera
2020-04-22, 11:54
Medlem
Elementarts avatar
Citat:

Ground Control? https://www.youtube.com/watch?v=dqjIcViF-Kw
Citera
2020-04-24, 20:44
Medlem
Citat:
Dune?
Citera
2020-06-30, 19:12
Medlem
Jag spelade ett pc spel som liten, tidigt 00-tal. man var en pojke som bodde hos sin mormor tror jag, av nån anledning så gav man sig iväg på ett äventyr att dräpa en drake tror jag. har till och med för mig att det var en drake på omslaget. pojken har en kastrull på huvudet och en tattig sköld som va trä tror jag? tidigt i spelet vet jag att man behöver hämta ägg som ett item. 3D grafik, kommer ihåg att det var ett väldigt mörkt spel visuellt, om det var för att jag och min bror var för korkade för att höja ljusstyrkan eller om det var dåligt designat vet jag inte. kommer i alla fall ihåg att ett problem var att se vart fan man var påväg ibland. man stöter på troll eller liknande vid något tillfälle kommer jag vagt ihåg. spelet hade svensk dubbning, men skulle inte förvåna mig om dess ursprung är från annat land men det kan jag inte svara ja eller nej på.

tack på förhand.
Citera
2020-06-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceeantara
Jag spelade ett pc spel som liten, tidigt 00-tal. man var en pojke som bodde hos sin mormor tror jag, av nån anledning så gav man sig iväg på ett äventyr att dräpa en drake tror jag. har till och med för mig att det var en drake på omslaget. pojken har en kastrull på huvudet och en tattig sköld som va trä tror jag? tidigt i spelet vet jag att man behöver hämta ägg som ett item. 3D grafik, kommer ihåg att det var ett väldigt mörkt spel visuellt, om det var för att jag och min bror var för korkade för att höja ljusstyrkan eller om det var dåligt designat vet jag inte. kommer i alla fall ihåg att ett problem var att se vart fan man var påväg ibland. man stöter på troll eller liknande vid något tillfälle kommer jag vagt ihåg. spelet hade svensk dubbning, men skulle inte förvåna mig om dess ursprung är från annat land men det kan jag inte svara ja eller nej på.

tack på förhand.

jag hitta det! Olivers äventyr: drakens förbannelse!
Citera
2020-07-01, 22:32
Medlem
fizzles avatar
Söker efter ett PC-spel från 90-talet (troligast till Win 95) som jag tror hette "Efter Plugget 2.0", åtminstone sade figuren i spelet så. Det var en Rayman liknande människa med vertikala sträck som ögon, vill jag minnas.

Det jag minns var ett mattespel där det regnade tal som man skulle få i lådor som stod på pinnar, och sedan fanns ett geografispel där man såg hela världskartan. Man reste runt i jakt på någonting, men det var inte särskilt advancerat. I skrivande stund får jag upp namnet Månjakten i huvudet, men jag kanske blandar ihop med Rymdjakten.

Hursom jag kan inte hitta någonting alls via sökmotorer om detta.
Senast redigerad av fizzle 2020-07-01 kl. 22:35.
Citera
2020-07-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Söker efter ett PC-spel från 90-talet som jag tror hette "Efter Plugget 2.0", åtminstone sade figuren i spelet så. Det var en Rayman liknande människa med vertikala sträck som ögon, vill jag minnas.

Det jag minns var ett mattespel där det regnade tal som man skulle få i lådor som stod på pinnar, och sedan fanns ett geografispel där man såg hela världskartan. Man reste runt i jakt på någonting, men det var inte särskilt advancerat. I skrivande stund får jag upp namnet Månjakten i huvudet, men jag kanske blandar ihop med Rymdjakten.

Hursom jag kan inte hitta någonting alls via sökmotorer om detta.

ååå det minns jag !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in