Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-26, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Tja första jag tänker på är Beneath a Steel Sky men det släpptes väl aldrig till NES (endast till Amiga och PC), så det spelet kan det omöjligen vara.

Du får nog ge en större beskrivning.

EDIT: Ändrade trådtiteln enligt 0.1

/Spader

Edit: Nu blev jag osäker på vad jag svarade på nedanför, egentligen. Kan inte hitta ditt inlägg i tråden igen, så misstänker att jag kanske bläddrade helt fel förut och blev förvirrad ang. vad du svarade på, eftersom du inte citerade något.

Beneath a Steel Sky är ju ett fantastiskt adventure game och inget actionspel vilket det lät som att det efterfrågades. Ett NES skulle aldrig orka köra Beneath A Steel Sky. Du måste ha blandat ihop titeln med någon annan

Fun fact: det släpptes faktiskt till iPhone/iPad (vet ej ang Android) för några år sedan. Lätt värt att köra på tunnelbanan hem osv.
Senast redigerad av dronesoul 2021-06-26 kl. 04:09.
Citera
2021-06-29, 19:50
Medlem
qrillls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Det låter som något av Levande Böckers/Panvisions miljontals olika spel. Det verkar ha funnits ett som heter just Svensk historia, kan det ha varit det?
Stämmer! Tack så mycket!
Citera
2021-06-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax^
Söker ett spel som jag spelade på PC för ett bra tag sedan.

Jag minns sakerna mycket sporadiskt, jag ursäktar om det blir lite yrt.

Man får i början välja bana, finns circka 8st skulle jag säga. Varje bana har olika miljöer, och karaktären man styr skilljer sig från bana till bana.

En karaktär jag kommer igåg är en cowboy, minns också en gubbe i rymddräkt.

Spelet är lite pussel aktikt av sig. Man går/äter/slår sig igenom marken och man måste akta sig för stenar som rasar om man inte tänker efter riktigt.

Fienderna består av lite olika saker, men på cowboy banan har jag för mig att det var flygande yxor. Dessa tog man sig förbi genom att tajma med deras rörelsemönster.

Man såg snett uppifrån/från sidan typ. Ungefär som bomberman fasst uppåt är uppåt och inte bortåt (xD).

Det gick ut på att samla saker har jag för mig, tror att det var hjärtan på en bana, och nått annat på dem andra banorna.

Har för mig att det hette nånting med 'rock'.

tack på förhand
//flax

Har du någon aning om vilket decennium vi pratar om? Kan du koppla det till en viss generation för datorer?
Citera
2021-07-01, 01:11
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Har du någon aning om vilket decennium vi pratar om? Kan du koppla det till en viss generation för datorer?

Inlägget du svarar på är över tolv år gammalt, spelet är Rockford.
Citera
2021-07-01, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
Inlägget du svarar på är över tolv år gammalt, spelet är Rockford.

Haha. Jag måste ha hamnat helt galet och trott att jag var på sista sidan av tråden.

Rockford alltså. Skönt att ha det utrett.
Citera
2021-07-21, 21:11
Medlem
saraswaras avatar
Letar efter ett tidigt Gameboy spel, där man flyttade på "snurrdörrar" i en labyrint?

Det var ingen äkta labyrint, tror jag, utan en slags labyrint, eftersom, den förändrades hela tiden, då man puttade på dessa dörrar, som snurrade runt en.

Detta är det enda jag minns, av detta tidiga, svartvita, Gameboyspel. Var det monster i revolving door labyrinten? Inget minne. Vad var uppdraget? Kommer inte ihåg.

Men om någon minns, så hjälp mig snälla, jag vill verkligen spela detta spel igen!
Citera
2021-07-21, 21:17
Medlem
Kwirk?
Citera
2021-07-21, 21:19
Medlem
saraswaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Kurt
Kwirk?

Ja! Det måste det vara Tusen tack!! Känner igen på screenshotsen!
Citera
2021-07-21, 21:28
Moderator
^Eazs avatar
Infogade tråd "Letar efter ett tidigt Gameboy spel, där man flyttade på "snurrdörrar" i en labyrint?"
/Mod
Citera
2021-08-22, 00:23
Söker namnet på ett spel, kan inte minnas alls vad det hette just nu!

Det enda jag riktigt minns är att det är ett fps och man kan skjuta benen av folk med shotgun! Tror början utspelar sig i en tunnelbana eller dylikt, där man just har en shotgun xD
Citera
2021-08-22, 00:30
Medlem
some-timess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Det enda jag riktigt minns är att det är ett fps och man kan skjuta benen av folk med shotgun! Tror början utspelar sig i en tunnelbana eller dylikt, där man just har en shotgun xD
Max Payne 1.👍
Citera
2021-08-22, 11:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Hagelgevär heter det.

Jag tror att du tänker på Soldier of Fortune.

Citat:
Ursprungligen postat av some-times
Max Payne 1.👍
Max Payne är ingen FPS-serie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här