2021-11-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Lite som ”viskleken”😉

Ja, folk fortsätter hänvisa till helt otroliga exempel och applicerar det på detta uppenbara händelseförlopp. Traffickingoffer, kidnappad för att göra abort, åkt iväg med en älskare, har två mobiler men väljer att lämna den ena i ystad tillsammans med sina p-piller, leta efter sig själv tillsammans med missing people.

Besviken att inte grässklipparen nappade på min teori om SuperShe Island.
Citera
2021-11-01, 23:11
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om du googlar på kvinna fejkade misshandel eller kvinna ljög om misshandel så blir det väldigt många träffar.

Ca 15 kvinnor om året dör av våld i nära relationer men det har i nuläget ingen koppling till det aktuella fallet eftersom ingen vet om den "försvunna kvinnan" är i livet eller ej.

Du kör med omvänd bevisföring, C är misstänkt för att han ej är tidigare straffad för brott i nära relationer.

Med den där logiken så kan ju även den försvunna kvinnan ha pucklat på C? Kvinnor slåss lika mycket som män i nära relationer enligt ny forskning.

Nu är du inne i en karusell av cirkelresonemang.

Det är din karusell, jag åker bara med och försöker förstå dig. Jag hittade inte alls så många fall av falsk tillvitelse beträffande misshandel faktiskt. Kopplingen till våld i nära relationer är ju att det av allt att döma är betydligt vanligare än falsk tillvitelse och därmed borde vara det rimligare scenariot, utan att utesluta något.

Citat:
Sant men den huvudsakliga anledningen är fortfarande att stoppa ägglossning och då är vi inne på hypotesen om en ny man i hennes liv, du verkar inte vara intresserad av att diskutera om otrohet kan vara en bidragande orsak till hennes försvinnande? Varför?

Men här använder du ju samma vridna argumentation. Att använda p-piller i ett dåligt förhållande är inte en indikation på otrohet. Det faktum att relationen var dålig är väl en betydligt större faktor?

Men vet du vad. Jag är så less på din argumentationsteknik med halmgubbar, där du konstant tillskriver mig åsikter jag aldrig har yttrat, att du får ursäkta om jag inte orkar svara dig framöver. Det tar bara upp onödig plats i den här tråden.
Citera
2021-11-01, 23:11
Medlem
fattakanets avatar
Någon som vet något mer om det hemliga söket? Vart var det? Utomhus/inomhus? Har det gett någonting? Hur omfattande?
Citera
2021-11-01, 23:18
Medlem
SmurfStorms avatar
I sammanfattningen nyligen stod det att C lämnat barnen till soc i samband med B försvann. Var kommer den uppgiften ifrån och var det innan B anmäldes försvunnen eller efter?
Citera
2021-11-01, 23:20
Medlem
Inkognitoariels avatar
Oavsett detta är redan sorgligt för jag har en känsla av att slutet blir som de flesta redan befarar.

Stackars barn och hennes mamma.

Även om karma kan va god så är den i detta fall brutalt överdriven karma. Detta är en av gångerna man hoppas att man har fel men troligtvis har vi alla svaret på vad som hänt inom 2 veckor hoppas jag.
Citera
2021-11-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
I sammanfattningen nyligen stod det att C lämnat barnen till soc i samband med B försvann. Var kommer den uppgiften ifrån och var det innan B anmäldes försvunnen eller efter?

Jag har bara läst den uppgiften på flashback. Så, antagligen en trådsanning.
Citera
2021-11-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Någon som vet något mer om det hemliga söket? Vart var det? Utomhus/inomhus? Har det gett någonting? Hur omfattande?

Inte hört nånting. Den bör iaf vara avslutad. Tror fortfarande det var falks info från polisen för att locka ut eventuell medhjälpare.
Citera
2021-11-01, 23:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Du har väldig förmåga att tänka ologiskt.
Cezary sitter i häkte så han kunde inte medverka i sökning men det minskar inte mina misstankar mot honom.

Men om han hade medverkat i sökningarna efter sin försvunna fru, hade det ökat dina misstankar mot honom?

Citat:
Jag kallade INTE Cezary gärningsman

Men han är väl överst på din lista över misstänkta gärningsmän?

Du har dessutom ansträngt dig en hel del för att utmåla honom som suspekt, varför kan man fråga sig?

Den försvunna kvinnan hittas väl inte fortare bara för att du och en handfull förvirrade damer till i tråden hackar på alla skribenter som presenterar alternativa hypoteser?
Citera
2021-11-01, 23:32
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte hört nånting. Den bör iaf vara avslutad. Tror fortfarande det var falks info från polisen för att locka ut eventuell medhjälpare.

Men ev medhjälpare kan bli en utlänning som kan inte svenska och läser inte svenska tidningar.
Citera
2021-11-01, 23:35
Medlem
Citat:
Men ev medhjälpare kan bli en utlänning som kan inte svenska och läser inte svenska tidningar.

Om det nu finns en medhjälpare är jag ganska säker på att denne följer både svenska och polska nyheter ang fallet.
Citera
2021-11-01, 23:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag hittade inte alls så många fall av falsk tillvitelse beträffande misshandel faktiskt. Kopplingen till våld i nära relationer är ju att det av allt att döma är betydligt vanligare än falsk tillvitelse och därmed borde vara det rimligare scenariot, utan att utesluta något.

Tack för att du har letat men du letade nog rätt dåligt men vad tror du om den mer sannolika hypotesen att den försvunna kvinnan och den häktade maken haft ett bråk och skrikförhållande där båda parter gemensamt pucklat på varandra?

Varför är det så viktigt att försöka demonisera den häktade maken med utgångspunkten att det bara var han som var våldsam?

Citat:
Men här använder du ju samma vridna argumentation. Att använda p-piller i ett dåligt förhållande är inte en indikation på otrohet. Det faktum att relationen var dålig är väl en betydligt större faktor?

Du utesluter alltså att den försvunna kvinnan kan ha använt P-pillren för att hon eventuellt träffade andra män?

Om det aktuella paret haft en sån otrolig dålig relation så är det väl rätt osannolikt att dom haft intimt umgänge?

Av någon anledning verkar skribenter som du ha svårt att ta in att otrohetsdramer kan ibland få oönskade konsekvenser. Det finns många exempel på det i en rad andra fall.

Om den försvunna kvinnan var otrogen och maken upptäckte det, kan inte det vara huvudsakliga anledningen till hennes mystiska försvinnande som i teorin dessutom kan vara frivilligt?

Att maken sen inte berättar något hennes otrohet kan ju kanske bero på stolthet och att han skäms över den uppkomna situationen?
Citera
2021-11-01, 23:58
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Men om han hade medverkat i sökningarna efter sin försvunna fru, hade det ökat dina misstankar mot honom?

Men han är väl överst på din lista över misstänkta gärningsmän?

Du har dessutom ansträngt dig en hel del för att utmåla honom som suspekt, varför kan man fråga sig?

Den försvunna kvinnan hittas väl inte fortare bara för att du och en handfull förvirrade damer till i tråden hackar på alla skribenter som presenterar alternativa hypoteser?

Du, jag tänker inte analysera "om" ...
Jag analyserar de få fakta som är kända och kan logiskt förklara varför tycker jag så eller si.

Knappast dina förvirrade teorier utan nån argumentering kan bidra till att hitta Beata. Jag har tröttnat att läsa de så jag skrollar bort för det mesta. Jag är inte intresserat att läsa om och om och om samma saker och svara om och om och om på samma saker.

Nu har jag svarat dig för du hackar på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in