2021-11-01, 17:49
Medlem
Det blir spännande att se vad Conte kan göra med Tottenham men jag tar inget för givet förrän allt är bekräftat och klart. Detta kan fortfarande falla ihop.

Som Tottenhamsupporter skäms man givetvis över klubbens agerande de senaste månaderna. För att inte tala om det rent ut sagt bedrövliga spelet på plan. Sedan förlusten mot Crystal Palace har jag i princip tagit en paus från att se deras matcher eftersom det sett så illa ut.

Säga vad man vill om Mourinhos tid vid rodret men att sparka honom dagar innan ligacupfinalen var ett misstag och den efterföljande jakten på ny manager var bara en enda stor parodi, endast överträffad av allt rabalder kring Harry Kane.

Jag har sagt det länge nu men något är helt igenom ruttet i klubben och det stora problemet är Levy och det mått av inflytande han verkar ha över de sportsliga aspekterna. Karln är en bromskloss utan dess like och är förmodligen en tvättäkta narcissist om inte värre.
Tottenham hade mått mycket bättre om han tog ett steg tillbaka och överlät jobbet till Paratici m.fl. Om Conte ska in hoppas jag att man går med på hans krav för annars är det helt meningslöst. Ge honom och Paratici fria tyglar och pengar att spendera så kanske säsongen kan utvecklas till åtminstone okej. Levy borde anta en mer passiv roll och fokusera på den ekonomiska biten och se till att anställa rätt folk istället för att hålla på och göra klubben till mer åtlöje än den redan är

Pochettino gjorde underverk sett till det material han hade men klubbens nedgång började enligt mig med försäljningen av Mousa Dembélé för snart tre år sedan. Det var efter att han försvann som man började förlora och spela uselt. Honom har man aldrig lyckats ersätta och sedan dess har viktiga pjäser som Eriksen, Vertonghen och Alderweireld försvunnit. Ingen av dessa har man lyckats ersätta på ett bra sätt och de spelare som fortfarande finns kvar från Pochettinos dagar är skuggor av sina forna jag med ett par undantag. Man har antingen struntat i att bygga om eller misslyckats med sina försök att bygga om och nu ser vi resultatet.
Citera
2021-11-01, 19:01
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det blir spännande att se vad Conte kan göra med Tottenham men jag tar inget för givet förrän allt är bekräftat och klart. Detta kan fortfarande falla ihop.

Som Tottenhamsupporter skäms man givetvis över klubbens agerande de senaste månaderna. För att inte tala om det rent ut sagt bedrövliga spelet på plan. Sedan förlusten mot Crystal Palace har jag i princip tagit en paus från att se deras matcher eftersom det sett så illa ut.

Säga vad man vill om Mourinhos tid vid rodret men att sparka honom dagar innan ligacupfinalen var ett misstag och den efterföljande jakten på ny manager var bara en enda stor parodi, endast överträffad av allt rabalder kring Harry Kane.

Jag har sagt det länge nu men något är helt igenom ruttet i klubben och det stora problemet är Levy och det mått av inflytande han verkar ha över de sportsliga aspekterna. Karln är en bromskloss utan dess like och är förmodligen en tvättäkta narcissist om inte värre.
Tottenham hade mått mycket bättre om han tog ett steg tillbaka och överlät jobbet till Paratici m.fl. Om Conte ska in hoppas jag att man går med på hans krav för annars är det helt meningslöst. Ge honom och Paratici fria tyglar och pengar att spendera så kanske säsongen kan utvecklas till åtminstone okej. Levy borde anta en mer passiv roll och fokusera på den ekonomiska biten och se till att anställa rätt folk istället för att hålla på och göra klubben till mer åtlöje än den redan är

Pochettino gjorde underverk sett till det material han hade men klubbens nedgång började enligt mig med försäljningen av Mousa Dembélé för snart tre år sedan. Det var efter att han försvann som man började förlora och spela uselt. Honom har man aldrig lyckats ersätta och sedan dess har viktiga pjäser som Eriksen, Vertonghen och Alderweireld försvunnit. Ingen av dessa har man lyckats ersätta på ett bra sätt och de spelare som fortfarande finns kvar från Pochettinos dagar är skuggor av sina forna jag med ett par undantag. Man har antingen struntat i att bygga om eller misslyckats med sina försök att bygga om och nu ser vi resultatet.
Exakt så👍
Citera
2021-11-01, 19:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vem kommer inte ihåg hur det lät öppningsomgångarna hos spurs? Are you watching Harry kane och positiva tongångar efter seger mot City. Sen platt fall. Egentligen lite orättvist mot Nuno detta. 117 dagar och 17 matcher något sånt läste jag. Klart att han var fel man på fel plats men han var typ sjättevalet. En klubb som är i en nedgångsspiral sen 2 år tillbaka med massa usla beslut som fattats av den lika usla sportsliga ledningen med Levy i spetsen. Han är i ett större perspektiv det minsta av problemen.

Nuno är en duktig tränare och kommer inte ha några svårigheter att få nya erbjudanden och vara tillbaka snart om han känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det enda som jag kan se har förändrats sen i somras är sp*rs nya sporting director Fabio Paratici. Efter åren i Juventus hade han givetvis nära kontakt med Conte. Om deras relation är bra så ökar chanserna för att parterna kommer överens och Conte blir nya tränare.
Fast Fabio kom in tidigt Juni och Nuno anställdes typ 30 Juni. Har väl kommit fram också att det var Fabio som ville ha en mer defensiv tränare och därför nobbades Fonseca så han var med redan i processen att anställa Nuno. Spurs var ju ute efter Conte redan i somras så han var nog första alternativet från början för Paratici, men då nobbad Conte. Frågan är vad som ändrats från Contes sida en dess, för läget att ta över Spurs nu är ju sämre. Är Conte mer desperat efter ett tränarjobb? Han märker att United, Real, Barca och de andra större lagen går efter andra namn, eller håller fast vid sina tränare och njer sig då med Spurs trots allt?

Eller är det spurs som är mer desperata och lovar guld och gröna skogar man inte erbjöd i sommar för att locka Conte, ge honom friare tyglar transfermässigt och högre lön i ett desperat försök att rädda säsongen.

Spännande och följa, men går inte att komma ifrån att sett till Contes och Spurs historia är det en totalt ologisk relation som inleds med en enormt krävande Conte och en snål Levy.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2021-11-01 kl. 19:29.
Citera
2021-11-01, 20:17
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fast Fabio kom in tidigt Juni och Nuno anställdes typ 30 Juni. Har väl kommit fram också att det var Fabio som ville ha en mer defensiv tränare och därför nobbades Fonseca så han var med redan i processen att anställa Nuno. Spurs var ju ute efter Conte redan i somras så han var nog första alternativet från början för Paratici, men då nobbad Conte.

Jag borde ha varit tydligare. Tack för ett intressant inlägg i debatten!

Som jag minns det var förhandlingarna med Conte över den 5/6 2021. Detta enligt tidningsartiklar jag har läst.

https://www.skysports.com/football/news/11095/12325160/antonio-conte-tottenham-call-off-plans-to-appoint-italian-as-new-head-coach

https://www.thetimes.co.uk/article/antonio-conte-talks-with-tottenham-hotspur-break-down-t5hkv6qtp

Fabio presenteras 12/6 och tillträder sin tjänst 1/7.
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2021/june/club-announcement-appointment-of-fabio-paratici-managing-director-football/
Senast redigerad av Schmoove 2021-11-01 kl. 20:43. Anledning: Glömde ta med Fabio och en länk
Citera
2021-11-01, 20:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fast Fabio kom in tidigt Juni och Nuno anställdes typ 30 Juni. Har väl kommit fram också att det var Fabio som ville ha en mer defensiv tränare och därför nobbades Fonseca så han var med redan i processen att anställa Nuno. Spurs var ju ute efter Conte redan i somras så han var nog första alternativet från början för Paratici, men då nobbad Conte. Frågan är vad som ändrats från Contes sida en dess, för läget att ta över Spurs nu är ju sämre. Är Conte mer desperat efter ett tränarjobb? Han märker att United, Real, Barca och de andra större lagen går efter andra namn, eller håller fast vid sina tränare och njer sig då med Spurs trots allt?

Eller är det spurs som är mer desperata och lovar guld och gröna skogar man inte erbjöd i sommar för att locka Conte, ge honom friare tyglar transfermässigt och högre lön i ett desperat försök att rädda säsongen.

Spännande och följa, men går inte att komma ifrån att sett till Contes och Spurs historia är det en totalt ologisk relation som inleds med en enormt krävande Conte och en snål Levy.

Skjuter långskott här:

Conte lämnade Inter i slutet på maj. Ryan Mason hade basat över Spurs sen i april och tydligt att han inte var ett långsiktigt alternativ. Spurs behövde någon nu, kanske Conte behöver några månader att ladda batterierna och inte kliva från ett hektiskt jobb till ett annat?

Klopp var ju rätt less efter sin Dortmund-period, har för mig han hade flera friare men inte ville hoppa på något nytt där och då.

Sen vet vi ju inte vilka ekonomiska incitament som finns. Kanske hade Conte en deal om att fortsätta få lön under X period så länge han inte tog ett nytt jobb, som nu passerat. Inte för att det går någon nöd på dem, men sådana saker påverkar beslutsfattandet.

Sen lär det väl vara förhandlingskapital också. Spurs förhandlingskapital är uselt här och nu, ska de plocka in Conte som är den hetaste lediga managern kan han ställa ännu högre krav än i somras.

Eller så är det taktik från Conte för att pressa United till ett beslut. Vem vet. Jag tycker det vore kul att se honom jobba utifrån ett sämre material, se vad som händer. Taktiskt sett går väl inte Conte och Spurs självbild ihop direkt, men så länge de börjar vinna fotbollsmatcher borde fansen bli glada.

Sky Sports:

Citat:
19:25
BREAKING NEWS

Antonio Conte has been conivnced by Daniel Levy and Fabio Paratici to join Tottenham, according to Sky in Italy.
Citera
2021-11-01, 21:23
Medlem
4-4-2s avatar
Men nä, det där kan inte stämma. Conte skulle ju till Arsenal. Det var garanterat
Citera
2021-11-01, 21:30
Medlem
zlikyrs avatar
Bara att gratulera drhasch81 till pengarna!
Spännande att se vad Conte kan uträtta. Det kan vara läge att byta in Son/Kane i fantasyn snart.
Citera
2021-11-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Bara att gratulera drhasch81 till pengarna!
Spännande att se vad Conte kan uträtta. Det kan vara läge att byta in Son/Kane i fantasyn snart.
Coke n hoes party på St Lars intagna ska pengarna gå till
Citera
2021-11-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Lugn nu.... Det kommer inte att ske.

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Men Conte är ju utan tvekan bästa tränaren som är ”ledig” på marknaden. Så det är ju bara naturligt att klubbar som är på utkik efter ny manager tar kontakt med Conte, detta gäller även för de mindre klubbarna som tex Tottenham.
Var har du läst detta?
Citera
2021-11-01, 22:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Var har du läst detta?

Lycka till skaka ur en källa haha.
Citera
2021-11-01, 23:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Var har du läst detta?

Från 100% fakta, måste vara en bok eller något.
Citera
2021-11-01, 23:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Verkligheten vs Generalen:

Det blir kul att se hur din syn på Conte nu kommer svänga från "världsklass" till "överskattad sopa" om han går till Spurs eller United. Vi vet ju hur det lät för fem sekunder sen:
Verkligheten är är såhär: Inget är klart innan det faktiskt är klart. Och mtp vad Conte själv har uttalat, kombinerat med den politiken som Levy och hans klubb kör på med, samt historian mellan Conte/Levy/Tottenham. Så skulle jag bli väldigt, väldigt överraskad om Conte faktisk tackar ja till jobbet i Tottenham. Men om de faktiskt lyckas rycka åt sig italienaren, så ska jag vara den första till att gratta Tottenham-mafian.

Dock så tror jag inte att Conte skulle bli ngn succe i Tottenham, det är trots allt bara Tottenham.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in