2021-11-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror inte det kommer hända speciellt mycket från generalens sida trots att han blivit inbackad i ett hörn. Det är lite som på dagis när man lekte en ny lek på skolgården och den där ena ungen ändrade reglerna hela tiden för att se till att han vann. "Va, man kan göra såhär nu?"
Jo lite så eller ett "men det förstår ni väl att jag bara skojade, finns ingen logik med Conte till Arsenal då vi har en historia att värva ungt och utveckla och inte som Conte vill göra med att köpa färdiga dyra produkter...."

Sen kan ju iaf jag ifrågasätta lite av ryktena, det blev ju inte Conte i sommars av någon anledning. Om det var klubben eller Conte som sa nej kan vara skitsamma i nuläget men känns ju föga mysko att det skall bli av med den utvecklingen. Är ju liksom inte direkt mycket som har förändrats i fotbollsvärlden på dessa få månader som gått.
Citera
2021-11-01, 15:28
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jo lite så eller ett "men det förstår ni väl att jag bara skojade, finns ingen logik med Conte till Arsenal då vi har en historia att värva ungt och utveckla och inte som Conte vill göra med att köpa färdiga dyra produkter...."

Sen kan ju iaf jag ifrågasätta lite av ryktena, det blev ju inte Conte i sommars av någon anledning. Om det var klubben eller Conte som sa nej kan vara skitsamma i nuläget men känns ju föga mysko att det skall bli av med den utvecklingen. Är ju liksom inte direkt mycket som har förändrats i fotbollsvärlden på dessa få månader som gått.

Det enda som jag kan se har förändrats sen i somras är sp*rs nya sporting director Fabio Paratici. Efter åren i Juventus hade han givetvis nära kontakt med Conte. Om deras relation är bra så ökar chanserna för att parterna kommer överens och Conte blir nya tränare.
Citera
2021-11-01, 15:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det närmar sig:

Citat:
15:02
CONTE ARRIVES IN LONDON

Antonio Conte has arrived in London and will meet with Tottenham later this afternoon, according to Sky in Italy.

The former Juventus, Chelsea and Inter Milan head coach has been offered an 18-month contract to succeed the recently sacked Nuno Espirito Santo in the Spurs dugout.
Citera
2021-11-01, 15:38
Medlem
Vanstertrollets avatar
18 månaders kontrakt säger väl det mesta egentligen. Conte vill inte binda upp sig för länge ifall ett bättre jobb blir ledigt och Spurs har inte råd att sparka en manager till som sitter på långtidskontrakt.
Citera
2021-11-01, 15:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
18 månaders kontrakt säger väl det mesta egentligen. Conte vill inte binda upp sig för länge ifall ett bättre jobb blir ledigt och Spurs har inte råd att sparka en manager till som sitter på långtidskontrakt.

Jag håller med, samtidigt kan man ju fråga sig varför man inte bara skrev ett 2 års kontrakt i somras och hoppade över Nuno-delen?
Citera
2021-11-01, 15:56
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag håller med, samtidigt kan man ju fråga sig varför man inte bara skrev ett 2 års kontrakt i somras och hoppade över Nuno-delen?

Min gissning är att Conte inte ville hoppa på tåget när det fanns en stor osäkerhet kring Kane fortfarande. Nu vet han däremot att han har tillgång till Kane säsongen ut åtminstone. Sen att Kane ser ut som en Championshipspelare i dagsläget är väl ett annat bekymmer, men jag tror nog att han kommer igång i slutändan.
Citera
2021-11-01, 16:11
Medlem
Schmooves avatar
Tittade in på twitter en stund och hittade två intressanta citat:

Citat:
If Daniel Levy was employed by Daniel Levy, how many times would he have sacked himself?

En intressant tanke.

Citat:
If there's any coach who could fix Tottenham, it's surely Antonio Conte. But if there's any club that could break Antonio Conte, it's surely Tottenham.

Jag undrar om Conte vet vad han ger sig in på. Pengarna och det korta kontraktet gör nog sitt som andra användare redan har påtalat.
Citera
2021-11-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Se till truppen klopp hade när han tog över, vem trodde henderson skulle lyfta CL och PL bucklan ? En bra tränare utvecklar spelare, conte kommer höja Spurs.

Ja, tänk att han som han kallat för Boss går till största rivalen haha.
Absolut inget är väl omöjligt men samtidigt två olika klubbar. Ser som sagt inte hur Conte ska göra detta laget mycket bättre men vem vet de kanske kniper EL platsen.

Conte vann ett Serie A som typ aldrig varit på så låg nivå innan, Inter blev bokstavligen överkörda i CL varenda gång och lyckades inte ens vinna EL. Att han drar en Klopp? Njaaah
Citera
2021-11-01, 16:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Absolut inget är väl omöjligt men samtidigt två olika klubbar. Ser som sagt inte hur Conte ska göra detta laget mycket bättre men vem vet de kanske kniper EL platsen.

Conte vann ett Serie A som typ aldrig varit på så låg nivå innan, Inter blev bokstavligen överkörda i CL varenda gång och lyckades inte ens vinna EL. Att han drar en Klopp? Njaaah

Nja chansen att han gör en klopp är väll liten.

Men känns som tottenham gör de bästa de kan för att rädda situationen de själva satt sig i.
Citera
2021-11-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nja chansen att han gör en klopp är väll liten.

Men känns som tottenham gör de bästa de kan för att rädda situationen de själva satt sig i.
Jo precis det återstår att se, sen om Kane vaknar till liv igen är en annan fråga också.

Spurs skulle aldrig kickat Mourinho från första början
Citera
2021-11-01, 17:26
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Det roliga med Conte till spurs är ju att United och Arsenal får svettas lite mer. Visst arsenal ser bättre ut nu men vid nästa förlust kommer man få höra det ena och det andra om Arteta.

// PoK
Citera
2021-11-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har du sett Bayern spela iår?förutom den där katastrofen mot Mönchengladbach är det en brutal maskin även iår,säger inte de vinner CL men de är utan tvekan en av de större favorit ta CL bucklan
Liverpool vs München blir mitt tips på final.

Tänkte exakt samma sak. Ta t. ex. den brutala överkörningen på bortaplan mot ligatvåan Leverkusen för ett par veckor sedan. Möts de inte tidigare i slutspelet är min gissning Chelsea vs München i finalen.
Det är hursomhelst inget av PL-lagen som skulle vara särskilt stor favorit mot München.
För Chelsea krävs det att defensiven håller mot ett München som öst in mål, delvis genom Lewandowski, som inte alltid gör särskilt mycket bakomliggande arbete, men lik förbannat sätter han till sist bollarna.
För Liverpool krävs det att Salah/Mané/[Jota/Firmino] får utdelning. Låt gå för att München har 0 insläppta hittills i CL, men försvarsspelet har åtminstone i Bundesliga inte alltid varit på den nivå den bör ligga på för att vinna CL. (Prioriterar MFF och Liverpool i CL så har inte sett CL-matcherna.)
Manchester-lagen tror jag inte kan rubba München.

Övriga tyska CL-lag har jag full förståelse för om de fått samma omdöme:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in